eitaa logo
ولایت
87 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
1.7هزار ویدیو
52 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷 چرا در جهاد اذن پیامبر یا امام معصوم یا جانشین معصوم لازم است؟ 🌿 ✍️زیراجهاد از مسير خودش منحرف میشه ، جهادي که بايد در رأسش يک معصوم باشد، در زمان بني اميه هم بود اما چه جهادي بود! تسخير شهرها براي گرفتن جزيه و ماليت بود، حتي بعضي ها مي گفتند ما مي خواهيم مسلمان شويم مي گفتند نه شما بايد به ما جزيه بدهيد تا مسلمان شويد، جهاد را مبدل کردند به جهان گيري و سلطه طلبي. 🔹آن صوفي به امام سجاد(ع) اعتراض مي کند {ترکت الجهاد و الصعوبة} (و) به معني (مع) است يعني {مع صعوبة} جهاد را با صعوبتي که دارد ترک کردي {اقبلت الي الحج و لينة} دوباره (و) به معناي (مع) است مي خواهي به مکه بروي اين کار آساني است و دنبالش خواند {ان الله عزوجل يقول ان الله اشتري من المؤمنين انفسهم و اموالهم بان لهم جنة يقاتلون في سبيل الله فقتلون و يقتلون} و او آيه 111 سوره توبه را آن صوفي براي امام سجاد(ع) خواند که شما جهاد را که داراي مشکلات است ترک کرديد و به حج مي رويد که کار آساني است حضرت به ايشان فرمودند پشت سر اين آيه، آيه بعدي را بخوان، آيه بعدي اين است {التائبون العابدون الحامدون السائحون الرکعون الساجدون الآمرون بالمعروف والناهون عن المنکر والحافظون لحدود الله وبشّر المومنين} و فرمودند کسي که به جهاد مي خواهد برود 9 صفت بايد داشته باشد اول التائبون، بعد العابدون، بعد الحامدون، بعد السائحون يعني کسي که حرکت کند براي خدا، بعد الراکعون الساجدون يعني کساني که با هم به رکوع و سجده بروند،اين قبيل افراد الآمرون بالمعروف و الناهون عن المنکر وکساني که حدود را رعايت کنند حضرت فرمودند اين آيه را بخوان، خواند {اذا راينا هولاء الذين هذه صفتهم فالجهاد معهم افضل من الحج} اين ها که به جنگ رفتند ما هم همراه اين ها مي رويم🔹 اين را به آن صوفي در زمان بني اميه گفتند. بحث اين بود که آيات قرآن در انسان چنين روحيه اي ايجاد ميکند که يکي از اين آمادگي ها، آمادگي روحي بود ما در اين آيه {خذوا حذرکم} جلد پنجم (مسند احمد ابن حنبل ص278 ذکر کرده، قال رسول الله (ص) { يوشک الامم عن تداعي عليکم کما تداعي الآکلة (الأکلة) الي قصعتها و قال قائل و من قلة ... يومئذ} 🖍️ نزديک است که ملت هاي ديگر بر شما مسلمان ها حمله کنند {تداعي} اصلش {تتداعا} يک (ت) افتاده، در باب تفاعل و تفعل دو تاء اگر جمع شود يکي از آنها مي افتد مانند تنزل الملائکة که تتنزل بوده است، همان طور که کسي که ميخواهد غذا بخورد به کاسه غذا حمله مي کند به همين ترتيب امم ديگر به شما حمله ور خواهد شد در اين جا يا (آکلة) است که صفت طائفه آکلة است جماعت آکلة يا (اکلة) است اکلة جمع آکل مثل طلبه جمع طالب خلاصه دوگونه مي شود خواند، يا رسول الله چنين روزي که خواهد آمد آيا ما مسلمانان کم هستيم؟ از جهتي که کم هستيم مورد حمله آنها قرار مي گيريم؟ {قال ، لا، بل انتم يو مئذ کثير ولکن کم غصائک غصاء السيل} فرمودند نخير شما در آنروز زياد هستيد و مثل کف روي آب هستيد ريشه نداريد براي ريشه داشتن وحدت و اتحاد ودرک فرهنگ اسلامي لازم است. حضرت علي در نهج البلاغه { والله أن هذا القوم سيدالون عليکم لاجتمائهم علي باطلهم و تفرقکم عن حقکم } حضرت قسم مي خورد که مردم شام بر شما مردم عراق غالب خواهند شد، مردم شام زير سلطه معاويه هستند مردم عراق زير پرچم اميرالمؤمنين هستند براي اينکه آنها در راه باطل با هم وحدت دارند ولي شما حق هستيد ولي با هم وحدت نداريد، عجيب است! پيغمبر مي فرمايند شما زياد هستيد ولي مثل کف روي آب هستيد کف روي آب وقتي که موج ها حرکت مي کند آنها را به اين طرف وآن طرف مي برد واينها چون که ريشه ندارند هر طرف که موج بيايد حرکت مي کند {و لينزعن الله من صدورعدوکم المهابة منکم} پيغمبر مي فرمايد که از صدور و سينه هاي دشمنان شما، مهابة از شما ريشه کن مي شود، ديگر براي شما حسابي قائل نیستند @velayateali
🌷 🔹عزت و ذلت.{قال اباعبدالله (ع): إن الله عزوجل فوّض الي المومنين امورها کلها و لم يفوّض اليها أن يذل نفسه} حضرت اباعبدالله(ع) فرمودند خداوند به هر مومني اختيار داده که در کارهاي خودش گام بردارد اما هرگز خداوند اجازه نداده که مومن کاري بکند که به ذلت مومن منتهي شود. کلمات قصار، شماره 390 طبق شماره گذاري فيض الاسلام،{ التقلل و لا التوسّل} به کم ساختن بله ولي توسل به ديگران نه 🔹فالموت في حياتکم مقهورين و الحياه في الموتکم قاهرين} مرگ آن است که انسان زنده باشد ولي مقهور باشد تحت قهر و سلطه‌ي ديگري باشد، حيات آن است که انسان بميرد ولي تن به ذلت و پستي ندهد.🔹  ع قال رسول الله(ص){بني الاسلام علي عشرۀ أسهم} اسلام بر 10 رکن پايه گذاري شده،  {و الجهاد و هو العزّ} هر کدام را که مي گويد فلسفه اش را هم مي گويد. جهاد فلسه اش اين است، عزت اسلام بستگي به جهاد دارد، {عن أبي عبدالله (ع) قال، قال رسول الله (ص)، للجنّۀ بابٌ يقال لي بابٌ المجاهدين} يکي از درهاي بهشت باب مجاهدين است {يمزون اليه} مجاهدين حرکت مي کنند به طرف آن در {و اذا هو مفتوحٌ} در هم به روي آنها باز است {و هم متقلّدون بسيوفهم} شمشيرهاي خود را به کمر بسته اند .   يک نکته در اين جا خيلي مهم است اين است که در باب معاد ما دو بحث داريم، يک بحث تجسم اعمال است و مربوط به اينکه عمل انسان در روز قيامت به چه شکلي مجسم مي شود عمل خوب به شکل خوب و عمل بد به شکل بد، اين يک بحث است آيا اين چنين هست يا نيست؟ قولهايي است و ما معتقديم که اين طور است. آيت الله طباطبايي( اعلي الله مقامه) در تفسير الميزان اين طور اختيار کرده و آيت الله مطهري هم همين طور.   سه نظر درباره معاد است درباره نعمت ها و درباره عذاب ها، يکي تجسم اعمال يعني خود اعمال مجسم مي شود عمل خوب به صورت بهشت رو عمل بد به صورت جهنم وعذاب، اين يک قول است يعني عمل خوب دو چهره دارد يکي چهره دنيايي مثل نماز و روزه که چهره ديگر آنها بهشت و پاداش است، عمل بد چهره دنيوي دروغ و غيبت و … و چهره ديگرش جهنم و عذاب است.   قول ديگر اين است که عمل مجسم نيست، عمل مثل بذر است اين بذر کشته مي شود در دنيا{الدنيا المزرعۀ الاخرۀ}اين رشد مي کند حاصل عمل خوب به صورت نعمتهاست وحاصل عمل بد به صورت عذاب و نقمت هاست. هر کدام دلايلي دارد.   قول سوم اين است که يک چيز اعتباري و جعلي است چنان که شما مي گوييد از چراغ قرمز عبور کنيد بايد اينقدر جريمه بدهيد، جعلي است، قانون گذارها براي هر چيزي يک مجازاتي جعل کردند يک امر اعتباري و جعلي است. (اين 3 قول بايد در بحث معاد بحث شود) .  يک بحث ديگر اين است که در روز قيامت حشر اشخاص ،کيفيت اشخاص با عمل آنها ارتباط و تناسب دارد {متقلدون بسيوفهم} جهادگران طوري محشور مي شوند که همه بفهمند اين جهادگر است، با چه چيزي مي فهمند؟ شمشير در کمر بسته {من لقي مسلمين بوجهين و لسانين جاء يوم القيامه و له لسانان من النار} کسي که در دنيا دورو باشد با دو چهره با مردم روبه رو مي شود در روز قيامت با دو زبان آويزان شده از آتش، تا مردم مي بينند متوجه مي شوند. اين يعني کيفيت حشر اشخاص که با عمل دنيايي آنها تناسب دارد. {من قرأ القرآن و لم يعمل به يحشَر أعمي} کسي که قرآن خوانده وبه آن عمل نکرده نابينا محشور مي شود. کسي که سوال کند از مردم با اينکه قدرت براي گذراندن امور زندگي را دارد(يعني گدايي کند) گوشت صورتش ريخته شده و فقط استخوان است، چون در دنيا آبروي خودش را ريخته.   روايات فراواني به اين ترتيب داريم مثلاً کسي که حق خدا را در دنيا ندهد {يحشر مغلولاً} با دسته بسته محشور مي شود، چون در دنيا دست دراز نکرد تا حق مردم و حق خدا را بدهد @velayateali
فردی🌺 ✍️ عبدالله (ع) {من أخرجه الله من ذلّ المعاصي إلي عزّ تقوي أغناه الله بلا مال أعزه بلا عشيرۀ آنسه بلا بشر} اين راجع به فرد است، از جانب فردي، کسي که تقوا داشته باشد بله عزت دارد کسي که خداوند به او توفيق داده، خداوند او را از ذلّ معاصي به عزّتقوي وارد کرده، خداوند او را در جامعه خيلي عزيز مي کند بدون مال او غني است چون تقوي دارد بدون احتياج به قوم و عشيره عزيز است و احتياج به انسان ندارد و خداوند با او انس دارد.✍️ {و من خاف الله أخاف اللهُ منه کلَّ شي ء و من لم يخف اللهَ أخافه اللهُ من کل شيء} کسي که از خدا بترسد خداوند همه چيز را از او مي ترساند وکسي که از خدا نترسد خداوند او را از همه چيز مي ترساند، اين خيلي عجيب است. اين خبر در جلد 69 بحار، صفحه 406 مي باشد. ✍️ خبري ديگردر جلد 7 بحار، صفحه 179، { قال صادق (ع) قال من أراد عزّاً بلا عشيرۀ و هيبۀً من غير سلطان و غني من غير مال فليتحول من ذل معصيۀ الله إلي عزّ طاعته} در اين جنبه هاي فردي را مي گويد کسي که واقعاً تقوي داشته باشد در جامعه عزيز است@velayateali
🌷 علت انسان🌷 ✍️{{ قال فمن ترک الجهاد البسه الله ذُلا و فقرا في معيشته و محقاً في دينه} پيامبر(ص) مي فرمايند کسي که جهاد را ترک کند در همين دنيا ذلت گريبان گيرش مي شود. البسه الله ذلا و فقرا في معيشه} فقر چرا؟ فقر خيلي ارتباط دارد با ذلت بخاطر اينکه ملتي و جامعه اي که تحت سيطره استکبار، دشمن، منافقين، کفار، مشرکين يا هر عنوان ديگري قرار بگيرند خوب آنها نمي گذارند که آن ملت رشد کند، جلوي رشد آنها را گرفته اند پس فقير مي مانند🔹 📝{ البسه الله ذلا و فقراً في معيشته و محقا في دينه} بعد { إن الله أعزّ امتي بسنابک خيلها و مراکز رماحها} پيغمبر فرمودند: خداوند عزت من را در گرو ( سنابک خيل) قرار داد، سنابک جمع سُنبک است، سُنبک آن سُمِ اسب را مي گويند، آن موقع وسيله جهاد اسب ها و نيزه بودند، در اينجا اين دو تا را مي گويد خداوند عزت امت من را درسم اسبهاي مجاهدين و (مراکز رماح) قرار داده است.   بله به اندازه‌اي جهاد مهم است که در سوره والعاديات خداوند قسم مي‌خورد به سم اسب‌ها، به آن جرقه‌اي که از سم اسب مجاهدن مي‌جهد در آن حرکت خداوند قسم مي‌خورد، اين واقعاً خيلي عجيب است {و العاديات ضبحاً فالموريات قدحاً} به اندازه‌اي مجاهدين در درگاه خداوند ارزش دارند که جرقه اي که از برخورد سم اسبها که به آن سنگ برخورد مي‌کند قسم مي‌خورد {ان الله أعزّ امتي بسنابک خيلها و مراکز رماحها @velayateali
9.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👌موشک که داشته باشی اینجوریاست والا پاره پاره ات می کنند! ✅ دو کلمه حرف حساب. موشکی @navad_siasi
⭕️ ترامپ نقاب از چهره برداشت همه نوکران و عاشقانش را افشا و رسوا کرد ‼️ 🌐 دونالد ترامپ سخن می‌گوید: با صراحتی که شاید بسیاری جرأت بیان آن را ندارند، با اینکه گفتارش آمیخته به وقاحت، رذالت و خصومت است، اما به دلیل شفافیتش قابل توجه است. باید اذعان کرد که در این صحبت‌ها حقیقتی تلخ نهفته است. 🚨 🎤خلاصه صحبت‌های ترامپ در یک گفتگوی مستقیم : آقایان، امروز تصمیم گرفته‌ام که هر آنچه در جریان است را به شما بگویم و اینکه جهان به کدام سمت حرکت می‌کند. از تغییراتی که طی ۴۰۰ سال گذشته رخ داده است، صحبت کنیم. به یاد دارید سال ۱۷۱۷ که جهان جدید متولد شد؟ به یاد دارید اولین دلار در سال ۱۷۷۸ چاپ شد؟ و برای اینکه این دلار بتواند حکومت کند، دنیا نیاز به یک انقلاب داشت، که همان انقلاب فرانسه در سال ۱۷۸۹ بود. این انقلاب همه چیز را تغییر داد و جهانی که ۵۰۰۰ سال تحت تسلط ادیان و اساطیر بود، جای خود را به یک نظام جهانی جدید داد که در آن پول و رسانه حکمرانی می‌کنند. جهانی که در آن جایی برای خدا و ارزش‌های انسانی نیست. 👤تعجب نکنید که ما نمونه‌ای از این نظام جهانی جدید هستیم. سیستمی که ماهیت شغلی مانند من، بدون ارزش‌های انسانی و اخلاقی را ممکن می‌کند. برای من مهم نیست که یک کشتی‌گیر بمیرد، آنچه مهم است این است که کشتی‌گیری که روی آن شرط بسته‌ام، برنده شود. با این حال، این سیستم جهانی مرا به ریاست‌جمهوری رسانده است، من که اداره‌کننده مؤسساتی برای قمار هستم! اگر اخلاق دیگر معیار نیست، پس آنچه امروز جهان را اداره می‌کند، منافع است. 💥سیستم ما با صبر و بدون خستگی عمل کرده است، تا جایی که قدرت کلیسا از بین رفته است، دین از سیاست جدا شده و سکولاریسم برای مقابله با مسیحیت پدید آمد. همچنین، زمانی که چیزی به نام خلافت عثمانی سقوط کرد و حتی یهودیت نیز قربانی این سیستم شد، چون ما آن را در سیستم جهانی درگیر کردیم. امروز اکثریت جهان از یهودیان متنفر است، به همین دلیل ما قانونی برای محافظت از یهودیت وضع کردیم. بدون این قانون، یهودیان در همه جای جهان کشته می‌شدند. این نشان می‌دهد که در این نظام جهانی جدید جایی برای ادیان وجود ندارد. 🌪️شما امروز هرج و مرج گسترده‌ای را در سراسر جهان می‌بینید. این یک تولد جدید است، تولدی که هزینه آن خون‌های بسیاری است. ما، به عنوان بخشی از این سیستم جهانی، از این وضعیت ناراحت نیستیم، چون دیگر احساسات و عواطفی نداریم. ⚡کار ما شبیه یک ماشین شده است. به عنوان مثال، ما تعداد زیادی از عرب‌ها و مسلمانان را می‌کشیم، پولشان را می‌گیریم، زمین‌هایشان را اشغال می‌کنیم و ثروت‌هایشان را مصادره می‌کنیم. شاید کسی بگوید این خلاف قوانین است، اما پاسخ ما ساده است: آنچه ما با عرب‌ها و مسلمانان می‌کنیم، بسیار کمتر از کاری است که خودشان با یکدیگر می‌کنند. آنها خائن و احمق هستند… ▪️شایعه‌ای در جهان عرب وجود دارد که آمریکا میلیاردها دلار به اسرائیل می‌دهد، اما این یک دروغ است. این عرب‌ها هستند که میلیاردها دلار به آمریکا می‌دهند و آمریکا نیز این پول را به اسرائیل می‌دهد. عرب‌ها احمق هستند، چون به دلایل طایفه‌ای با یکدیگر می‌جنگند، در حالی که زبانشان یکی است و اکثراً از یک دین پیروی می‌کنند. بنابراین، منطقی است که این جوامع نباید بقا داشته باشند. 🚨 در مورد ایران، ما با این کشور نمی‌جنگیم چون به ما حمله کرده است، بلکه ما هستیم که تلاش می‌کنیم آن را نابود کنیم و نظامش را تغییر دهیم. ما این کار را با بسیاری از کشورها انجام داده‌ایم. اگر بخواهید قوی‌ترین کشور جهان باقی بمانید، باید دیگران را ضعیف کنید. 🗺️ ما دیگر پشت بهانه‌هایی مانند «دموکراسی» پنهان نمی‌شویم. امروز آمریکا دیگر پلیس جهان نیست، بلکه یک شرکت است. شرکت‌ها می‌فروشند و می‌خرند و با کسی هستند که بیشتر پرداخت کند. و برای ساختن، باید تخریب کرد، و هیچ جایی برای تخریب بهتر از جهان عرب وجود ندارد.... 📌 پ ن 👇 ✍ چهل و شش سال است انقلاب اسلامی ماهیت کثیف آمریکا را فریاد می زند اما احمق های خائن در داخل کشور آمریکا و غرب را معبد و قبله و خدای خود قرار داده و ذات پلید غرب را سفید شویی و تبرئه کرده و حتی شکست و پاره شدن خفت بار برجام را تقصیر ایران جا می زنند . @navad_siasi
🌷وجوب . ✍️. يکي از راه‌ها، آيات متعدد قرآن کريم است، که به صيغه امر و امثال آن تاکيد مي‌کند براي جهاد و از آن آيات براي وجوب جهاد استفاده مي‌شود🔹،راه ديگر فطرت انسان، عقل انسان اقتضاء مي‌کند که نبايد تن به ذلت داد و بايد کرامت انسان و عزت انسان حفظ شوداين بيان اميرالمؤمنين در اينجا چند چيز مي‌فرمايند در کلمات قصار 244 {و الجهاد عزّ للإسلام} خداوند عزت اسلام را در جهاد قرار داده و در غير راه جهاد عزت اسلام و مسلمين تأمين نمي‌شود براي نمونه يکي اين بود در نهج البلاغه ، باز در نامه 53 در نامه‌اي که امام علي به مالک اشتر نوشته که از طولاني ترين نامه هاست آنجا {فالجنود بإذن الله حصون الرعية و زين الولاة و عزّالدين و سُبُل الامن} کلمة (عزّالذين) را مي‌خواهيم بگوييم، براي جنود و لشگر چند چيز را ذکر مي‌کند يکي زين الولاة، يکي قلعه هاي محکم حافظ مردم و تأمين راه هاي امنيت و عزّالدين پس عزت دين در گرو جنود است کار جنود هم جهاد است در جلد 11 رسائل در همان باب اول از ابواب جهاد عدو. صفحه 7، خبر 15، از حضرات امير (ع) که مي‌فرمايند {ان الله فرض الجهاد و عظّمه و جعل نصره و ناصره و الله ما صلح الدنيا و لا دين إلّا به} خداوند جهاد را واجب کرده و جهاد را خيلي با عظمت قلمداد کرده، جهاد را خداوند نصر و ناصر خود قرار داده و راهي براي عزت و عظمت دين و دنياي مسلمان ها غير از جهاد وجود ندارد، جهاد که نباشد استکبار است و ذلت است، استبداد است استضعاف است، استضعاف فکري و فرهنگي و سياسي و اقتصادي و از همه جهت، و راهي جز جهاد وجود ندارد پيغمبر(ص) فرموده : از جابر بن عبدالله انصاري است { اقتدوا بالشمس فاذا غابت الشمس فاقتدوا بالقمر فاذا غابت القمر فاقتدا بالزهرة فاذا غابت الزهرة فاقتدوا بالفرقدين} به شمس اقتدا کنيد، شمس که غروب کرد به قمر اقتدا کنيد از او راه بخواهيد او راهنماي شماست اگر قمر غروب کرد از زهره راهنمايي بخواهيد زهره غروب کرد و او را نديديد از فرقدين راهنمائي بخواهيد { قالوا يا رسول الله فما الشمس} آن عرب ها سوال کردند { ما الشمس ما القمر ما الزهرۀ ما الفرقان، قال (ص) انا الشمس و علي القمر و الزهرۀ فاطمۀ و الفرقدان الحسن و الحسين} حضرت زهرا (س) درآن خطبه اي که در مسجد خواند، جهاد را وسيله عزت و عظمت حساب کرد(معانی الاخبار صدوق)@velayateali
.🔺ایده های پیشنهادی نیمه شعبان : ۱.ایستگاه صلواتی ۲.مسابقه کتابخوانی مهدوی. ۳.چسباندن یک نکته تلنگری مهدوی ۴..تبلیغ چهربه چهره ۵.دادن نامه کوتاه مهدوی(از طرف امام زمان به دانش آموزان. ۶.دادن عیدی به خانمها نرجس..ملیکا..مهدیه... ۸..تهیه بُرد مهدویت در مدارس(با مطالب و کلمات کوتاه مهدوی). ۹.پخش صوت مهدوی در مدارس و مساجد ۱۰.پخش دعای عهد در هر صبح ۱۱.نشر وچاپ آیا می دانستید های مهدوی... آیا می دانستید که امام زمان در ۵ سالگی به امامت رسید؟؟؟ ۱۲.سبد لوازم تحریری مختصر برای دانش آموزان مستضعف...با نوشته حدیث(ما در رعایت حال شما کوتاهی نمی کنیم و شمارا فراموش نکرده ایم.....) ✅۱۳.بیان و رفع شبهات مهدوی حتما در روز جشن جزئ برنامه باشد. دلایل مخفی بدنیا آمدن امام زمان؟؟ اثبات وجودی امام زمان.؟؟ وضعیت ایشان در وضعیت کنونی؟؟؟ و....دلیل غیبت؟؟ عوامل موثر برظهور؟؟؟ و....... ۱۴..دادن گل های دست ساز و زیبا به همه نوجوانان در برنامه جشن آن روز. ۱۵..مسابقه نامه ای به امام زمان (و بهترین نامه را هدیه بدهیم) ۱۶..نوشتن بهترین جمله سردر کلاس توسط خود دانش آموز و انتخاب بهترین نوشته ی سر در کلاس. ودر مساجد ۱۷.پویش نذر صلوات. نذر ظهور و سلامتی امام زمان. ۱۸.پویش یک شکل بودن پروفایل (پروفایل مهدوی). ۱۹. پویش بهترین هدیه به امام زمان (هر کس یک کار خوب را بگیم انتخاب کنند(مثلا صلوات یا ثواب کمک به پدر ومادر..ثواب درس خواندن..ثواب نماز اول وقت ) وآن را در طول یک هفته تقدیم امام زمان کنن .... ۲۰.پویش بهترین جشن خانگی نوجوانان از بچه ها بخواهیم یک جشن خوب و کوچک در خانه بگیرند و خاطره اش را یادداشت کنند.. ۲۱..نشر ایده ها نذر ظهور آقاست. التماس دعای فرج
‼️تا حس معنوی را در فرزندانمان تقویت نکنیم هر روز باید منتظر یک مشکل تازه باشیم. ⁉️ چطوری توی خونه حس معنوی رو در بچه هامون تقویت کنیم؟ 🏠 🔹۱. خودت الگوی خوبی باش: بچه ها بیشتر از کارهای ما یاد میگیرن تا حرفهامون. پس با رفتارت نشون بده که چطور میشه با مهربونی و قدردانی زندگی کرد. 🔹۲. خونه رو پر از آرامش کن: سعی کن فضای خونه رو مثبت و بدون تنش نگه داری. 💡 🔹۳. با هم دعا کنید یا مراقبه کنید: حتی یه دقیقه فکر کردن به چیزای خوب میتونه به بچه ها یاد بده چطور با خودشون و دنیای اطرافشون ارتباط برقرار کنن. 🤲 🔹۴. براشون داستانهای قشنگ تعریف کن: داستانهایی که پر از درسهای زندگی و معنویته، میتونه ذهن بچه ها رو باز کنه و بهشون کمک کنه چیزای مهم رو بهتر درک کنن.🧕 🔹۵. قدردانی رو یادشون بده: هر شب قبل خواب، با هم درباره چیزای خوبی که تو روز اتفاق افتاده صحبت کنین و از خدا به خاطر این نعمت ها تشکر کنین. 💝 🔹۶. به سؤالاتشون گوش کن: بچه ها کلی سؤال درباره خدا و زندگی دارن. با صبر و حوصله بهشون جواب بده و بذار حس کنن میتونن بهت اعتماد کنن.👂 🔹۷. با هم به دیگران کمک کنین: شرکت توی کارهای خیریه یا کمک به دیگران، به بچه ها یاد میده که چطور با قلبشون زندگی کنن و به دیگران اهمیت بدن. 🤝 🔹۸. سیر وسفر کنید: سفرهای زیارتی، سفرهای سیاحتی هر کدام یک بعد معنوی خاص خودشو داره...🚌 http://eitaa.com/joinchat/4225105935C6d58cba546
5.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 شریعتمداری: ترامپ دعوت به تسلیم کرده، نه مذاکره 🔹‌️آمریکا سقف مذاکره را از قبل تعیین کرده در واقع نتیجه از قبل مشخص است بعد می‌گویند بنشینیم مذاکره کنیم تا به اینها برسیم. 🔹‌️ترامپ در یادداشتش گفته ما محدودیت موشکی، محدودیت حضور ایران در منطقه و مسائل دیگر را می‌خواهیم. 🌪نود سیاسی🌪 🔝 @navad_siasi
*💥مطلب بسیار مهم در مورد تذکر مقام معظم رهبری به دولت و رمز آیه ای که اشاره فرمودند* تذکر سنگینی که رهبری حتی به دولت روحانی طی ۸ سال نداده بودند⁉️ به پزشکیان فرمودند. آیه اول سوره ممتحنه *«تُسِرُّونَ إِلَيْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ»* نباشید . یعنی پنهانی به دشمن اظهار دوستی نکنید‼️ 🔻 آیا میدانید: شأن نزول آيه‌ای که رهبری در مورد پزشکیان و ظریف قرائت فرمودند چه بوده است؟؟؟؟ این آیه درباره «حاطب بن ابى بلتعه» نازل شده پس از شکستن پیمان صلح حدیبیه از طرف کفار مکه، رسول خدا تصمیم گرفت به مکه لشکرکشی کند و مکه را فتح کند. 📍رسول خدا‌ صلی الله علیه و آله وسلم قصد داشتند، ناگهانى وارد مکه شوند و آنجا را فتح کنند و به همین علت دستور فرموده بود ندکسى از مدینه بیرون نرود تا جاسوسها نتوانند اخبار ببرند. حاطب به سوى اهل مکه نامه نوشت و در متن نامه، آنان را از حمله ناگهانى پیامبر به مکه باخبر ساخته بود. 📍خداوند موضوع نامه حاطب را به وسیله وحى به رسول خویش خبر داد. بعد از وحى مزبور رسول خدا صلی الله علیه و آله على علیه السلام و زبیر را خواست و فرمود: از مدینه بیرون بروند و کنیز سیاهى را که به طرف مکه روان است و نامه حاطب را به همراه دارد، دستگیر نمایند. على علیه السلام و زبیر رفتند و کنیز را یافتند و نامه را از وى خواستند، کنیز منکر گردید. او را جستجو کردند، چیزى نیافتند. زبیر گفت: برگردیم، على علیه السلام فرمودند: 📍رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم فرمود: نامه نزد اوست باید از او بگیریم لذا على علیه السلام جلو آن کنیز آمد. فرمود: یا نامه را بدهد و یا با شمشیر گردن او را خواهد زد. کنیز ترسید به ناچار به آنحضرت گفت: روى خود را برگرداند تا نامه را بدهد. وقتى که على علیه السلام برگشتند. 📍 نامه را از مخفیگاه خود (بعضی گفته اند از لای موهایش) بیرون آورد و به على علیه السلام داد. آن حضرت همراه زبیر برگشتند و نامه را به رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم دادند. پیامبر از حاطب علت این خیانتش را پرسیدند؟ 📍حاطب که مسلمان و از اهل بدر بود گفت به خاطر حفظ اهل و عیالش که در مکه ساکن هستند دست به چنین خیانت بزرگی زده است. 🔴 رعایت قانون ممنوعیت بکار گیری افراد دو تابعیتی ویا افرادی که یکی از اعضای خانواده درجه یک و دو آنان تابعیت کشور بیگانه دارند، چقدر لازم و ضروری به نظر می رسد، که متاسفانه اجرای این قانون به مدد و همکاری قوه قضاییه تا کنون معطل مانده است. ❌ مقام معظم رهبری واضح تر ازین نمی توانند بگویند. در بسیاری از مواقع ایشان کدهایی را به کمک آیات قرآن بیان می فرمایند
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸ما حتی در جزئیات امورتان هم حضور داریم!🔸 ▫️سال ۶٧ بود. قطعنامه پذیرفته شده بود و عراق مجدداً به سمت اهواز حمله کرد. رهبری که آن موقع رئیس‌جمهور بود، یک اطلاعیۀ ویژه‌ای داد که «من به سمت سرنوشتم می‌روم ...»؛ یعنی یا عراق را برمی‌گردانیم، یا من برنمی‌گردم. این خیلی‌ها را تکان داد و یک جمعیت بی‌سابقه‌ای به اهواز آمدند. تابستان بود و دانشگاه شهید چمران هم تعطیل بود. آیت الله جزائری خوابگاه‌ها را برای روحانیونی که آمده بودند گرفت. اسامی روحانیون را می‌گذاشتند در یک گلدان و شماره‌های اتاق‌ها را هم می‌گذاشتند در یک گلدان دیگر. دست می‌کردند در گلدان‌ها و می‌گفتند آقای فلانی، اتاق فلان. ▫️ آقای «فقیه»، امام جمعۀ نی‌ریز به من خبر داد که سوئیت شما بغل سوئيت ماست. من همیشه می‌رفتم در واحد اعزام مبلغ سازمان تبلیغات و بین طلبه‌ها استراحت می‌کردم. راحت بودم. می‌گفتم این تشریفات برای چیست؟! ایشان گفت بیا اینجا. من هم رفتم یک سَری به آقای فقیه بزنم. وقتی رفتم، ایشان گفت «این سوییت شماست». تا شماره را نگاه کردم، به بچه‌ها گفتم وسایلم را بیاورید اینجا! گفت چطور شد این همه اصرار می‌کردیم و قبول نمی کردی؛ اما تا این شماره را دیدی قبول کردی؟! ▫️من سال ۴٠، طلبۀ مدرسه حجتیه بودم. یعنی ٢٧ سال قبل از این قضیه. در مدرسه حجتیه، حجرۀ آقای فقیه ١٠۵ بود. حجرۀ من هم شماره ١٠۴ بود. الان هم که بعد از ٢٧ سال، قرعه‌کشی کرده‌اند، حجرۀ آقای فقیه ١٠۵ بود و حجرۀ من ١٠۴ !! هیچکدامشان خبر نداشتند که ما طلبه‌های مدرسه حجتیه بودیم که بخواهند این اسم و شماره را در بیاورند. اینکه در اینهمه سوئیت و از بین اینهمه روحانی، ۱۰۴ به من بخورد و ۱۰۵ هم به آقای فقیه، آیا می‌شود گفت تصادفی است؟ شما صد میلیون مرتبه این کاغذهای قرعه‌کشی را بریزید در گلدان و بیرون بیاورید. با حساب احتمالات دیگر تکرار نمی‌شود. ▫️عالَم این است. امام زمان(ع) می‌خواهد به ما علامت بدهد که «ما حتی در هم حضور داریم!». این آقای جزائری نیست که حجره تقسیم می‌کند؛ دارم قسمت می‌کنم. «من» این جا را سهم تو کردم. تو می‌خواهی بروی سازمان تبلیغات؟ کار، دست «من» است. «من» دارم توی بشقاب‌های شما می‌ریزم. «من» دارم به شما قسمت می‌دهم؛ شکایت به چه کسی می‌کنی؟ گِله از چه کسی می‌کنی؟ «من» کم و زیاد می‌کنم، «من» گرسنه می‌کنم، «من» سیر می‌کنم، «من» مرض می‌دهم، «من» شفا می‌دهم. چرا از چشم دیگران می‌بینی؟ چرا دیگران را ولیّ خود می‌دانی؟! ما که حتی در تقسیم حجره‌های شما حضور داریم، در چیزهای دیگر شما را به حال خودتان وا می‌گذاریم؟! وقتی در این سر سوزن دخالت کردیم، در چیزهای درشت، شما را به حال خودتان می‌گذاریم؟ اینها نشانۀ خداست. @haerishirazi