eitaa logo
ثارالله ۱۴
49 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.7هزار ویدیو
5 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔥 روز & 🔥 شمارش معکوس درهم کوبیدن متجاوزین تروریست و موعد عملیات جوانان با اراده‌ی ایران اسلامی ✍ از ابتدای تصمیم‌گیری درخصوص نوع به غلط زیادی تجاوز به خاک کشور؛ در خصوص زمان ، سه نظر متفاوت وجود داشت: 1⃣ عده‌ای اعتقاد داشتند که باید پیش از آمریکا حمله کرد تا نشان دهیم انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، اصلا بر معادلات ایران، اثری ندارد. 2⃣ برخی عقیده داشتند که زمان باید پس از انتخابات باشد تا هم از اثرگذاری مستقیم بر انتخابات اجتناب کرد و هم در دوره انتقالی دولت صهیونیستی امریکا و در شرایط انحراف توجه آنها؛ نیروهای یا خود ایران بتوانیم ضربات لازم را به دفاع از اسرائیل وارد کرده و در آخرین گام، دشمن آمریکایی را وادار به کاهش حمایت از رژیم کودک‌کش کنیم. همچنین با توجه به نقشه نتانیاهو برای همه‌جانبه در منطقه پس از انتخابات، به نوعی نقشه‌های او را نقش بر آب کنیم. 3⃣ دسته‌ی سوم اعتقاد داشتند که با قبول همه‌ی موارد بالا، آمریکا، بهترین زمان ایران است تا نظرات هر دو گروه بالا، تقریباً اعمال شود. 🔥 میکنیم تا ببینیم چه چیزی در انتظار باند جنایت‌کار، تروریست، متجاوز، خونخوار، کودک‌کش، غاصب، و در یک کلام، رژیم حرامزاده خواهد داد. ❤️ السلام علیک یا صاحب الزمان 🇮🇷🇵🇸 @sedaye_zohoor313 🏴🚩
هدایت شده از صراط مستقیم
آرزومندی و طول آرزو.mp3
1.11M
🎧 🤔 آرزومندی امری زائدی در ماست؟ 🤔 یا خداوند متعال این را در ما قرار داده است؟ ⁉️ حال آرزو داشتن تا چه حد مطلوب و از کجا نامطلوب می‌شود؟ ✍کانال نشر بیانات استاد تحریری 💠 صراط مستقیم
آیه ۴۹ - سوره دخان آیه ذُقْ إِنَّكَ أَنْتَ الْعَزيزُ الْكَريمُ [49] [به او گفته مى‌شود:] بچش كه [به پندار خود] بسيار توانا و بزرگوار بودى! ۱ (دخان/ ۴۹) علیّ‌بن‌إبراهیم (رحمة الله علیه)- ذُقْ إِنَّکَ أَنْتَ الْعَزِیزُ الْکَرِیمُ؛ فَلَفْظُهُ خَبَرٌ وَ مَعْنَاهُ حِکَایَهًٌْ عَمَّنْ یَقُولُ لَهُ ذَلِکَ وَ ذَلِکَ أَنَّ أَبَاجَهْلٍ کَانَ یَقُولُ أَنَا الْعَزِیزُ الْکَرِیمُ؛ فَیُعَیَّرُ بِذَلِکَ فِی النَّارِ. علیّ‌بن‌ابراهیم (رحمة الله علیه)- آنگاه به آن‌گناهکار خطاب شود: ذُقْ إِنَّکَ أَنتَ العَزِیزُ الکَرِیمُ؛ ظاهر این جمله، خبر است [که به گناهکار خبر از عزیز و کریم بودنش می‌دهد] و معنایش نقل‌کردن سخن کسی است که این جمله را [در دوزخ] به او می‌گوید؛ و علّت گفتن این سخن آن است که ابوجهل همواره می‌گفت: «منم عزیز و کریم»! در نتیجه، با همین سخن در دوزخ ملامت و سرزنش خواهد شد. تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۴، ص۱۹۶  بحارالأنوار، ج۸، ص۳۱۳/ القمی، ج۲، ص۲۹۲/ نورلثقلین/ البرهان؛ «فی الآخرهًْ» بدل «فی النار
هدایت شده از ثارالله ۱۴
آیه ۴۹ - سوره دخان آیه ذُقْ إِنَّكَ أَنْتَ الْعَزيزُ الْكَريمُ [49] [به او گفته مى‌شود:] بچش كه [به پندار خود] بسيار توانا و بزرگوار بودى! ۱ (دخان/ ۴۹) علیّ‌بن‌إبراهیم (رحمة الله علیه)- ذُقْ إِنَّکَ أَنْتَ الْعَزِیزُ الْکَرِیمُ؛ فَلَفْظُهُ خَبَرٌ وَ مَعْنَاهُ حِکَایَهًٌْ عَمَّنْ یَقُولُ لَهُ ذَلِکَ وَ ذَلِکَ أَنَّ أَبَاجَهْلٍ کَانَ یَقُولُ أَنَا الْعَزِیزُ الْکَرِیمُ؛ فَیُعَیَّرُ بِذَلِکَ فِی النَّارِ. علیّ‌بن‌ابراهیم (رحمة الله علیه)- آنگاه به آن‌گناهکار خطاب شود: ذُقْ إِنَّکَ أَنتَ العَزِیزُ الکَرِیمُ؛ ظاهر این جمله، خبر است [که به گناهکار خبر از عزیز و کریم بودنش می‌دهد] و معنایش نقل‌کردن سخن کسی است که این جمله را [در دوزخ] به او می‌گوید؛ و علّت گفتن این سخن آن است که ابوجهل همواره می‌گفت: «منم عزیز و کریم»! در نتیجه، با همین سخن در دوزخ ملامت و سرزنش خواهد شد. تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۴، ص۱۹۶  بحارالأنوار، ج۸، ص۳۱۳/ القمی، ج۲، ص۲۹۲/ نورلثقلین/ البرهان؛ «فی الآخرهًْ» بدل «فی النار
تفسیر آیه 49 سوره دخان مختصر و از روی سرزنش به او گفته می‌شود: این عذاب دردناک را بچش؛ که تو همان عزیزی هستی که همیشه میان قوم خویش محترم بودی. تفسیر نور (مصطفی خرم‌دل) بچش که تو زوردار و بزرگواری! [[«ذُِْ»: بچش. «إِنَّکَ أَنْتَ ...»: جنبه استهزاء دارد. یعنی بچش که تو عزیز و مقتدر در میان قوم و قبیله خود، و بزرگوار و نجیب در میان حسب و نسب خویش بودی.]]
هدایت شده از ثارالله ۱۴
تفسیر آیه 49 سوره دخان مختصر و از روی سرزنش به او گفته می‌شود: این عذاب دردناک را بچش؛ که تو همان عزیزی هستی که همیشه میان قوم خویش محترم بودی. تفسیر نور (مصطفی خرم‌دل) بچش که تو زوردار و بزرگواری! [[«ذُِْ»: بچش. «إِنَّکَ أَنْتَ ...»: جنبه استهزاء دارد. یعنی بچش که تو عزیز و مقتدر در میان قوم و قبیله خود، و بزرگوار و نجیب در میان حسب و نسب خویش بودی.]]
ذق انك انت العزيز الكريم ايـن جـمـله خـطـابـى اسـت بـه گـنـاه پـيـشـه اى كـه در حـال چـشـيـدن عـذاب هـاى پى در پى است. و اگر او را عزيز و كريم خواند، با اينكه در نـهـايـت ذلت و پـسـتى و ملامت است در حقيقت نوعى استهزاء به او است تا عذابش شديدتر گـردد. چـون ايـنـگـونـه افـراد در دنـيـا بـراى خـود عـزت و كـرامـتـى قائل هستند و به هيچ وجه حاضر نيستند از آن عزت و كرامت موهوم دست بردارند، همچنان كه از آيه (و ما اظن الساعه قائمه و لئن رجعت الى ربى ان لى عنده للحسنى ) كه حكايت گفتار همين گونه مردم است، اين پندار به خوبى به چشم مى خورد.
هدایت شده از ثارالله ۱۴
ذق انك انت العزيز الكريم ايـن جـمـله خـطـابـى اسـت بـه گـنـاه پـيـشـه اى كـه در حـال چـشـيـدن عـذاب هـاى پى در پى است. و اگر او را عزيز و كريم خواند، با اينكه در نـهـايـت ذلت و پـسـتى و ملامت است در حقيقت نوعى استهزاء به او است تا عذابش شديدتر گـردد. چـون ايـنـگـونـه افـراد در دنـيـا بـراى خـود عـزت و كـرامـتـى قائل هستند و به هيچ وجه حاضر نيستند از آن عزت و كرامت موهوم دست بردارند، همچنان كه از آيه (و ما اظن الساعه قائمه و لئن رجعت الى ربى ان لى عنده للحسنى ) كه حكايت گفتار همين گونه مردم است، اين پندار به خوبى به چشم مى خورد.
إِنَّ شَجَرَةَ الزَّقُّومِ «43» طَعامُ الْأَثِيمِ «44» كَالْمُهْلِ يَغْلِي فِي الْبُطُونِ «45» كَغَلْيِ الْحَمِيمِ «46» (ميوه) همانا درخت زقّوم، غذاى گناهكاران است. همچون مس آب كرده در شكم آنها مى‌جوشد. همچون جوشش آب داغ. خُذُوهُ فَاعْتِلُوهُ إِلى‌ سَواءِ الْجَحِيمِ «47» ثُمَّ صُبُّوا فَوْقَ رَأْسِهِ مِنْ عَذابِ الْحَمِيمِ «48» (به مأموران دوزخ گفته مى‌شود) گنه‌كار را بگيريد و او را به وسط آتش شعله‌ور بكشيد. سپس از آب سوزان بر سرش بريزيد. ذُقْ إِنَّكَ أَنْتَ الْعَزِيزُ الْكَرِيمُ «49» إِنَّ هذا ما كُنْتُمْ بِهِ تَمْتَرُونَ «50» (به او گفته مى‌شود) بچش كه تو همان هستى كه به گمان خود عزيز و كريم بودى. اين همان است كه همواره در آن ترديد داشتيد. نکته ها «زقوم» نوعى غذاى ناخوشايند در دوزخ است. در سوره‌ى صافّات آيه 63 نيز اين گونه آمده است: شَجَرَةُ الزَّقُّومِ‌ ... إِنَّها شَجَرَةٌ تَخْرُجُ فِي أَصْلِ الْجَحِيمِ‌ درخت يا گياهى است كه از دوزخ مى‌رويد، آرى همان گونه كه انسان مجرم در دوزخ هميشه مى‌ماند، درخت هم به اراده‌ى خدا باقى مى‌ماند. «أَثِيمٍ» به كسى گويند كه بر گناه پايدار باشد. «مهل» به معناى فلز يا مس ذوب شده يا آلوده است. «فَاعْتِلُوهُ» به معناى كشاندن همراه با قهر و خشونت است. پیام ها 1- معاد، جسمانى است. (مسئله‌ى طعام و آب جوش، نشانه‌ى جسمانى بودن‌ جلد 8 - صفحه 505 معاد است.) طَعامُ‌ ... فِي الْبُطُونِ‌ 2- گناه سبب عذاب و قهر الهى است. «طَعامُ الْأَثِيمِ» 3- عذاب قيامت هم جسمى است و هم روحى. (عذاب جسمى موادّ جوشان و عذاب روحى، شنيدن تحقير و تمسخر به اينكه شما بوديد كه در دنيا تنها براى خود عزّت و كرامت قائل بوديد.) «ذُقْ إِنَّكَ أَنْتَ الْعَزِيزُ الْكَرِيمُ» 4- دوزخيان از درون و بيرون مى‌سوزند. يَغْلِي فِي الْبُطُونِ‌ ... صُبُّوا فَوْقَ رَأْسِهِ مِنْ عَذابِ الْحَمِيمِ‌ پانویس
هدایت شده از ثارالله ۱۴
إِنَّ شَجَرَةَ الزَّقُّومِ «43» طَعامُ الْأَثِيمِ «44» كَالْمُهْلِ يَغْلِي فِي الْبُطُونِ «45» كَغَلْيِ الْحَمِيمِ «46» (ميوه) همانا درخت زقّوم، غذاى گناهكاران است. همچون مس آب كرده در شكم آنها مى‌جوشد. همچون جوشش آب داغ. خُذُوهُ فَاعْتِلُوهُ إِلى‌ سَواءِ الْجَحِيمِ «47» ثُمَّ صُبُّوا فَوْقَ رَأْسِهِ مِنْ عَذابِ الْحَمِيمِ «48» (به مأموران دوزخ گفته مى‌شود) گنه‌كار را بگيريد و او را به وسط آتش شعله‌ور بكشيد. سپس از آب سوزان بر سرش بريزيد. ذُقْ إِنَّكَ أَنْتَ الْعَزِيزُ الْكَرِيمُ «49» إِنَّ هذا ما كُنْتُمْ بِهِ تَمْتَرُونَ «50» (به او گفته مى‌شود) بچش كه تو همان هستى كه به گمان خود عزيز و كريم بودى. اين همان است كه همواره در آن ترديد داشتيد. نکته ها «زقوم» نوعى غذاى ناخوشايند در دوزخ است. در سوره‌ى صافّات آيه 63 نيز اين گونه آمده است: شَجَرَةُ الزَّقُّومِ‌ ... إِنَّها شَجَرَةٌ تَخْرُجُ فِي أَصْلِ الْجَحِيمِ‌ درخت يا گياهى است كه از دوزخ مى‌رويد، آرى همان گونه كه انسان مجرم در دوزخ هميشه مى‌ماند، درخت هم به اراده‌ى خدا باقى مى‌ماند. «أَثِيمٍ» به كسى گويند كه بر گناه پايدار باشد. «مهل» به معناى فلز يا مس ذوب شده يا آلوده است. «فَاعْتِلُوهُ» به معناى كشاندن همراه با قهر و خشونت است. پیام ها 1- معاد، جسمانى است. (مسئله‌ى طعام و آب جوش، نشانه‌ى جسمانى بودن‌ جلد 8 - صفحه 505 معاد است.) طَعامُ‌ ... فِي الْبُطُونِ‌ 2- گناه سبب عذاب و قهر الهى است. «طَعامُ الْأَثِيمِ» 3- عذاب قيامت هم جسمى است و هم روحى. (عذاب جسمى موادّ جوشان و عذاب روحى، شنيدن تحقير و تمسخر به اينكه شما بوديد كه در دنيا تنها براى خود عزّت و كرامت قائل بوديد.) «ذُقْ إِنَّكَ أَنْتَ الْعَزِيزُ الْكَرِيمُ» 4- دوزخيان از درون و بيرون مى‌سوزند. يَغْلِي فِي الْبُطُونِ‌ ... صُبُّوا فَوْقَ رَأْسِهِ مِنْ عَذابِ الْحَمِيمِ‌ پانویس
ذُقْ إِنَّكَ أَنْتَ الْعَزِيزُ الْكَرِيمُ (49) بعد بر سبيل سرزنش او را گويند: ذُقْ إِنَّكَ أَنْتَ الْعَزِيزُ الْكَرِيمُ‌: بچش و بكش اين عذاب را، بدرستى كه تو ارجمندى و نزد قوم بزرگوارى به زعم خود. مروى است كه ابو جهل به حضرت پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله گفت: ما بين دو كوه كه محيطند به مكه، از من عزيز و ارجمندتر كسى نيست، تو و خداى تو قدرت نداريد به من ضررى رسانيد. روز قيامت از جانب حق تعالى، ملائكه بر سبيل سرزنش گويند: اى عزيز كريم، بچش اين عذاب جحيم و عقاب اليم را «2».
هدایت شده از ثارالله ۱۴
ذُقْ إِنَّكَ أَنْتَ الْعَزِيزُ الْكَرِيمُ (49) بعد بر سبيل سرزنش او را گويند: ذُقْ إِنَّكَ أَنْتَ الْعَزِيزُ الْكَرِيمُ‌: بچش و بكش اين عذاب را، بدرستى كه تو ارجمندى و نزد قوم بزرگوارى به زعم خود. مروى است كه ابو جهل به حضرت پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله گفت: ما بين دو كوه كه محيطند به مكه، از من عزيز و ارجمندتر كسى نيست، تو و خداى تو قدرت نداريد به من ضررى رسانيد. روز قيامت از جانب حق تعالى، ملائكه بر سبيل سرزنش گويند: اى عزيز كريم، بچش اين عذاب جحيم و عقاب اليم را «2».