eitaa logo
ویراستی ها
183 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
20 ویدیو
4 فایل
کوتاه و گویا همراه با ویراستی‌ها در مسیر راستی و درستی و بالندگی اجتماعی گام برمی‌داریم. ارسال ویراستی و کوتاه نوشت به همکاران ما در سامانه جهاد روایت @Jahaderevayat https://eitaa.com/joinchat/1849360753Cdd3a88b4f4
مشاهده در ایتا
دانلود
عظمت انقلاب اسلامی نباید در حجاب معاصرت فراموش شود حجت‌الاسلام حمزه وطن‌فدا: در این سال انتظار از رهبر این است که نسخه‌ای در اداره کشور داشته باشد. این دوران مصادف با چهل سالگی انقلاب اسلامی است. در نگاه راهبردی رهبر انقلاب که همیشه به افق‌های جمهوری اسلامی است و مبتنی به آینده و آرمان‌ها، امروز انقلاب اسلامی را تدبیر می‌کند و هیچ‌وقت اسیر روزمره‌های نابسامان نمی‌شود، در این ایام هم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را نشانه می‌گیرد. بیانیه گام دوم، به قلم رهبر انقلاب نگاشته شده است. کلمات ایشان همه از یک منبع ایمانی و برگرفته از حکمت‌های بزرگ است؛ اما آن جایی که خودشان قلم به دست گرفتند و نوشتند و تحلیل کردند، اعتبار این گفتار را جدی می‌کند. از طرفی خود ایشان تاکید فراوان روی آن دارند. به جهت اهمیت بیانیه خود ایشان توصیه به مطالعه و مباحثه آن می‌کند و بعد رها هم نمی‌کند. نزدیک به 100 روز بعد، در اول خرداد 98 این متن را در دیدار دانشجویی ماه رمضان توضیح می‌‌‌‌دهند. ما در این چهل سال در پیشرفت هستیم؛ اما به یک مقطعی رسیدیم که ایران آماده یک تیک آف و تغییر شیب پیشرفت به سمت قله‌‌ها است. https://virasty.com/HOWZAVIAN/1753933709115783357 @virastyha
سلمان فارسی؛ یار ایرانی پیامبر محمدرضا آتشین‌صدف سلمان فارس ینه‌تنها در کنار پیامبر، بلکه پس از رحلت ایشان نیز در کنار امیرالمؤمنین(ع) ایستاد و از حق ولایت دفاع کرد. او از اسلام، قرائتی سیاسی، اخلاقی و مردمی داشت؛ نه اسلام درباری، نه اسلام سکولار و نه اسلام تحریف‌شده. سلمان، آن چنان زیست که ایمانش از مدینه و مدائن تا تهران جاری شد. https://virasty.com/HOWZAVIAN/1753934066473694002 @virastyha
از دیپلماسی تا تمدن‌سازی محمد ملک‌زاده برجام، اگرچه می‌توانست یک تجربه‌ی دیپلماتیک مهم باشد، اما لوازم اندیشه‌ای آن – که مبتنی بر تقدم تعامل و مذاکره بر تقابل هوشمندانه، ترجیح مصلحت بر اصول، و تفسیر اقتصادی از عزت ملی بود – با افق تمدن‌سازی اسلامی سازگار نیست. تمدن اسلامی نیازمند نگاهی بلندمدت، هویتی ریشه‌دار و اراده‌ای مستقل است. https://virasty.com/HOWZAVIAN/1753934211251534835 @virastyha
نشانی از حق‌الیقین معصومه حسنعلی‌زاده هدایت‌گری و رهبری حضرتش بر جامعه‌ی اسلامی، در میانه‌ی تهاجم ظلم‌ها و تحریم‌ها، تداعی‌گر سیره‌ی نبوی در شعب ابی‌طالب بوده است؛ فرماندهی ایشان در متن کارزارِ با رژیم صهیونی و آمریکای جنایت‌کار، اقتدار علوی را در ذهن‌ها زنده‌ نمود و ایستادگی و استواری‌شان در نبرد با کفار، شجاعت حسنی و حماسه‌ی حسینی را مجسم کرده است. https://virasty.com/HOWZAVIAN/1753934494621509321 @virastyha
آقای رئیس جمهور! تاریخ را تحریف نکنید؛ ایران در کنار آذر بایجان بوده است، اما سهم‌اش از این یاری چه بود؟؟؟ @virastyha
📝 برگزاری رویدادهای دینی مانند غدیر، امام رضایی‌ها، جاماندگان و... خیلی خوب است، اما با رویدادمحوری جریان حیات و سبک زندگی، دینی نمی‌شود. آنچه مردم روزانه با آن زیست می‌کنند این بی‌مبنا، مال‌‌ها، پارک‌ها و خیابان‌های عرفی شده و امثال آن است که نسبتی با زیست دینی ندارند. @virastyha
بررسی انقلاب اسلامی و جنگ شناختی در سه ساحت حکمرانی حجت‌الاسلام علیرضا محمدلو، دکتری فلسفه علوم اجتماعی: لایه‌های شناختی جنگ و ساحت‌های ذهنی جنگ اهمیت زیادی دارد، در واقع نیمی از ماجرای جنگ، بُعد شناختی و ساحت ذهنی است. جنگ، صرفا دعوای دو جغرافیا و دو گفتمان و دو دولت نیست، هر چند رژیم صهیونیستی را دولت نمی‌دانیم، چون مدعی جغرافیایی است و در سرزمین اشغالی به سر می‌برد. ذهنیت هویتی و تاریخی اسرائیل این است که می‌جنگند تا بمانند و جنگ را عاملی برای بقا می‌دانند و وقتی از اسم جنگ، جنگ وجودی نام می‌برد یک‌سری دلالت‌ها و الزاماتی دارد، یعنی دیگر در کانال اخلاق و انسانی عبور نمی‌کند، چون اصالت را با وجود به هر قیمتی می‌داند، ولو به قیمت نسل کشی و غصب و ظلم باشد. الگوی مواجهه‌ای که باید در این عرصه داشته باشیم در سه ساحت حساب شده شامل حکمرانی جنگ و بین‌الملل جنگ و جامعه جنگ است و باید عرصه جنگ را وسیع‌تر ببینیم و نمی‌توانیم در دو دوئل ایران و اسرائیل آن را تعریف کنیم، زیرا این عرصه ظالم و مظلوم و حق و باطل است. https://virasty.com/HOWZAVIAN/1754137301509370736 @virastyha
لوازم و شرایط طلبه طراز از دیدگاه استاد محدثی حجت‌الاسلام والمسلمین جواد محدثی، محقق و نویسنده حوزوی: یک طلبه باید به شجره‌نامه کاری خودش توجه داشته باشد که عقبه‌اش به کجا بر می‌گردد. کسانی که ورزشکار و قهرمان هستند شجره نامه‌شان به تختی و پوریای ولی می‌رسد؛ در پیگیری شجره نامه کاری طلبه‌ها به انبیا می‌رسیم. رسالت پیامبران این بوده که انسان‌ها را آگاه و با ایمان کنند و جامعه سازی کنند و این کار در عصر بعد از انبیا به عالمان دین در سطوح مختلف می‌رسد. حدیثی از رسول خدا(ص) خطاب به امیرالمؤمنین(ع) است که اگر به وسیله تو خداوند یک نفر را هدایت کند بهتر است از آنجه خورشید به آن تابیده است. هدایت انبیا انسان‌سازی است. اگر انسان در عالم طلبگی و خط و مشی حوزه‌ها بتواند زمینه‌ساز یک فرد و امتی باشد، این مهمترین دستاورد و ارزشی است که از محصول کار او به دست می‌آید. بعضی از این فرصت استفاده نمی‌کنند، یا اصلا بلد نیستند و یا این توان را در خودشان سراغ ندارند. یکی از علما تعبیری داشت که علمای دین وقتی بیت‌المال در اختیارشان بود برای اینکه کاری انجام بدهند مسجدی می ساختند، درمانگاهی می‌ساختند و امثال این کارها؛ جزو آرزوها و حسرت‌های ما پیش از انقلاب این بود که حایی جلسه‌ای باشد و با چند نفر جوان حرفی بزنیم؛ اگر چهار جوان پیدا می‌کردیم که با آن‌ها صحبت کنیم، فکر می‌کردیم کار مهمی انجام دادیم! https://virasty.com/HOWZAVIAN/1754137509666949458 @virastyha
اهدای اعضای روحانی مبلغ به 3 بیمار جان بخشید حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ و امور فرهنگی استان مازندران: مرحوم حجت‌الاسلام علی حسین رضایی سرخی از روحانیون فاضل و جهادگری بود و قبل از این چندین سال در آستانه مقدس حضرت معصومه(س) در دفتر پاسخ‌گویی به مسائل شرعی و شبهات به خدمت پرداخت. همچنین مرحوم حجت‌الاسلام علی حسین رضایی سرخی در زمینه طب سنتی دارای مجوز بوده و تلاش زیادی در این زمینه انجام داده بود و مراجعات زیادی هم داشتند این مبلغ دینی اصالتا اهل سرخکلای زیراب شهرستان سوادکوه بوده و در مسجد سید‌الشهدای شهرستان به تبلیغ دین می‌پرداخت. وی از مبلغین ارزشمندی است که در قالب طرح هجرت برای تبلیغ دین به این شهرستان آمد و به خدمت به مکتب اهل بیت(ع) و مردم در تبیین مسائل اخلاقی پرداخت. حجت‌الاسلام علی حسین رضایی سرخی، فردی خوش اخلاق و مؤدب و مجاهد بود و از نظر مالی وضعیت رو به پایینی داشت و اجاره‌نشین بود و دو آقازاده در مقاطع تحصیلات عالی و دبیرستان داشت و زمانی که در قید حیات بود به همراه همسر گرانقدر خود فرم اهدای عضو را تکمیل کرد. https://virasty.com/HOWZAVIAN/1754137896247917785 @virastyha
اولویت کاری مدیران مدارس باید تربیت طلاب باشد حجت الاسلام والمسلمین محمد عالم‌زاده نوری، معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور: کار اصلی معاونت تهذیب، تربیت عالم ربانی مجاهد راهبر است و فعالیت همه عرصه‌های تبلیغ، آموزش و پژوهش، ذیل چتر تهذیب است. اگر کار تربیت و تهذیب به درستی انجام شود آن گاه طلاب به صورت خودجوش در زمینه آموزش و پژوهش فعالیت می‌کنند. امر تربیت در امر واقع گاهی مهم تر از امر تربیت است درحالی که در حقیقت باید تربیت در صدر همه برنامه‌های مدارس علمیه باشد. تلاش ما این است که موضوع تهذیب و تربیت به جایگاه اصلی خود برگردد. تشکیل شورای تهذیب مدارس علمیه باید از سوی مدیران و معاونان مدارس علمیه جدی‌تر گرفته شود. ما نیازمند برنامه جامع تربیتی هستیم تا تهذیب در مدارس علمیه پر رنگ‌تر دیده شود. ما به یک ساختار حامی برای موضوع تربیت نیاز داریم. ما در طرح تعالی موضوع تربیت نیروهای موثر و فعال در حوزه تربیت و تهذیب را دنبال می‌کنیم. همه دغدغه مدارس علمیه باید ابتدا کار تربیتی و تهذیبی باشد. https://virasty.com/HOWZAVIAN/1754138211223454816 @virastyha
درگیری غرب با ایران بر سر حاکمیت الهی یا اومانیسم است حجت‌الاسلام محمد کهوند، پژوهشگر رسانه و فضای مجازی: نبرد ایران با آمریکا و غرب بر سر مسائلی چون هسته‌ای نیست بلکه به حدود 500 سال پیش برمی‌گردد. پژوهشگر رسانه و فضای مجازی افزود: زمانی که غرب مدعی شد انسان‌ها برای زندگی دنیایی آفریده‌شده‌اند، خدایی وجود ندارد و خود انسان باید امور خود را تدبیر کند؛ در این راستا ابتدا گفتند هرچه تجربه شود، درست است، بعد گفتند هر چه انسان از آن لذت ببرد (که از دل این اعتقاد، هم‌جنس‌بازی هم بیرون می‌آید) بنابراین انسان و خواسته‌های او را خدا و محور قرار داده و شروع کردند به اداره دنیا بر اساس همین ادبیات. وی با اشاره به شکل‌گیری شاخه‌های سیاسی مثل لیبرالیسم، کمونیسم، سوسیالیسم و… حول همین مکتب اومانیسم افزود: در جنگ جهانی اول و دوم، کمونیسم و لیبرالیسم با کمک هم، سوسیالیسم را حذف کردند اما بعد خودشان بر سر اینکه کدام حاکم باشد، درگیر جنگ سرد شدند. در این بین یک حکومت دینی در ایران شکل گرفت که خدا را محور و مالک هستی می‌دانست (نه شرق و غرب یا لیبرالیسم و کمونیسم را) و لیبرالیسم در عین تلاش برای براندازی این حکومت دینی، تمام مناسبات اقتصادی دنیا را در دست گرفت. https://virasty.com/HOWZAVIAN/1754138730772552623 @virastyha
خشونت و تجاوزگری در الهیات صهیونیزم نهفته است دکتر دانیال بصیر، پژوهشگر تاریخ ادیان: حجم خشونت و تجاوزگری رژیم غاصب صهیونیستی که در چند سال اخیر با شهادت بیش از 50 هزار زن و کودک و غیرنظامی و حمله به بیمارستان‌ها، پناهگاه‌ها و … بیش از پیش بر همگان آشکار شده است، برگرفته از الهیات صهیونیزم است. وی تصریح کرد: یهود، ریشه‌های الهیاتی وحشی‌گری‌ رژیم صهیونیستی را دو عامل معرفی کرده است؛ نخست اینکه خود را قوم برگزیده و بهترین انسان‌ها می‌دانند؛ مطابق تلمود، همه موجودات غیریهود، حیوان‌اند و اگر هم برخی شکل انسان دارند به خاطر این است که در خدمت یهود باشند بنابراین آن‌ها اصولا غیر از خود انسان دیگری نمی‌بینند که بخواهند نسبت به ظلم به او یا قتلش ترحم کنند. عامل دوم این است که یهودی‌های صهیون با وجود همه جنایت‌هایی که مرتکب می‌شوند، خود را مظلوم می‌دانند و مظلومیت‌نمایی می‌کنند و با این توجیه که مظلوم واقع شده‌اند، از همه طلبکارند و با خیال پیشگیری از توطئه، به خود اجازه عملیات‌های پیشدستانه علیه هر فرد یا کشوری را می‌دهند. افسانه هلوکاست را نیز در همین راستا ساخته و به عنوان اولین غرامت آن، به اشغال فلسطین روی آوردند اما به آن بسنده نخواهند کرد و معتقدند همه دنیا باید غرامت هلوکاست را بپردازند. https://virasty.com/HOWZAVIAN/1754141715738958031 @virastyha