eitaa logo
دانشگاه مجازی
536 دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
3.3هزار ویدیو
1.6هزار فایل
در این دانشگاه مدرکی نیست، ان شاء الله علمی باشد. ارتباط با ادمین: @shirvani_shiri
مشاهده در ایتا
دانلود
کسیسم و مسیحیت آشتی برقرار کرد. در واقع، او هنوز هم به مبانی تفکرات مارکسیستی اعتقاد داشت، اما نمی‌توانست نگاه مثبت خود را به مذهب کنار بگذارد. گارودی حتی با نگارش دو کتاب «مارکسیست‌ها و مسیحیان رودرروی هم» و «مارکسیسم در قرن بیستم» مدعی شد که مارکسیسم می‌تواند ارزش‌های مذهبی را به خود جذب کند؛ اما خیلی زود دریافت که این دیدگاه با چالش‌های متعدد و متفاوتی روبه‌رو است. درست در گیر و دار همین مطالعات گسترده بود که با فلسفه اسلامی و تفکرات مسلمانان از نزدیک آشنا شد. او بعدها اسلام آورد؛ اما جذب‌شدنش به این دین الهی، دلیل دیگری هم داشت که ریشه آن به دوران انقلاب الجزایر و حضور وی در این کشور به عنوان عضوی از ارتش استعماری فرانسه بازمی‌گشت. گارودی دراین‌باره می‌گوید: «من جزو گروهی از نظامی‌های فرانسه بودم که در انقلاب سال ۱۹۶۰، در الجزایر، با الجزایری‌ها می‌جنگیدم و گروهی از مجاهدان مسلمان، مرا به اسارت گرفتند. فرمانده‌ این گروه یکی از مجاهدان را مأمور کرده بود تا مرا در کوه اعدام کند. وقتی با آن مجاهد مسلمان تنها ماندم، از من پرسید: تو با خودت اسلحه داری؟ پاسخ دادم: نه! اسلحه همراه ندارم. آن مجاهد گفت: پس چطور کسی را که با خود اسلحه ندارد، بکشم؟ آن‌گاه مرا آزاد کرد. این ماجرا سال‌ها ذهن و دلم را به خود مشغول کرده بود و همیشه آن را به خاطر می‌آوردم و سرانجام، به تحقیق درباره اسلام پرداختم و یقین پیدا کردم که آن مجاهد، با الهام از عقیده‌ و اخلاق اسلامی، با من چنان برخوردی داشت و این رویداد، بیشترین تأثیر را در مسلمان‌شدن من که تمام دنیا را تکان داد، داشته است.» گارودی در سال ۱۹۸۲م/ ۱۳۶۱ش در مرکز مطالعات اسلامی ژنو اعلام کرد که مسلمان شده‌است. این تغییر دین او که یکی از ستون‌های فلسفی چپ‌گرایان در اروپا به حساب می‌آمد، چنان‌که خودش می‌گفت، بسیار پر سر و صدا بود. آتش در خرمن ادعاهای دروغین گارودی با نگاهی دقیق و موشکافانه به سراغ مسائل جهان اسلام رفت؛ به‌خصوص توجهی ویژه به قضیه فلسطین داشت. او پس از مطالعات فراوان دریافت که صهیونیست‌ها بنیان‌ ادعای خود را برای غصب سرزمین فلسطینی‌ها، بر اساس باورهایی قرار داده‌اند که از پایه فاقد ارزش تاریخی و حقوقی است. پس از درک این واقعیت بود که گارودی دست به نگارش معروف‌ترین اثر خود زد. بیش از یک دهه برای جمع‌آوری مدارک آن وقت گذاشت و ماحصل این رنج‌ها، نگارش اثر فوق‌العاده و قابل تحسین «تاریخ یک ارتداد: اسطوره‌های بنیان‌گذار سیاست اسرائیل» بود؛ کتابی که نه فقط موضوع هولوکاست، بلکه تمام ادعاهایی را که صهیونیست‌ها به عنوان حق خود در سرزمین فلسطین مطرح می‌کردند، به چالش کشید. گارودی تنها در یک فصل کتاب به مسئله هولوکاست می‌پردازد که شاید حدود یک‌پنجم تألیف او را دربرمی‌گیرد، در حالی که بقیه این اثر، شامل بررسی و رد موارد متعددی از ادعاهای گزاف صهیونیست‌هاست. او در یک تعریف دقیق از پدیده صهیونیسم، آن را به عنوان یک رویکرد استعماری معرفی کرد و با ارائه اسناد متعدد و غیرقابل انکار تاریخی نشان داد که هرتصل، بنیان‌گذار صهیونیسم، چنین عقیده‌ای داشته و تمام سرکردگان این گروه نیز، به چنین عقیده‌ای باور دارند. او برای نخستین‌بار، ماجرای عضویت صهیونیست‌ها را در برخی از گروه‌های وابسته به آلمان نازی فاش کرد؛ گارودی نشان داد که افرادی مانند اسحاق شامیر (فردی که مدتی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بود)، چگونه از طریق دامن زدن به فعالیت نازی‌ها در آلمان، به دنبال ایجاد رعب و وحشت در میان یهودیان بودند تا آن‌ها را به مهاجرت وادارند و به فلسطین بکشانند. گارودی با آمار و ارقام‌ دقیق ثابت کرد که ادعای «سرزمینی بدون مردم برای مردمی بدون سرزمین» که بارها توسط گُلدا مایر، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تکرار می‌شد، در واقع یک دروغ محض و ادعایی از سر خودبرتربینی است؛ گارودی برای اروپایی‌هایی که بیشتر ژست دموکراتیک می‌گیرند، ثابت کرد که فلسطین، قرن‌ها محل زندگی مسالمت‌آمیز ادیان بوده‌ و در زمان هجوم صهیونیست‌ها، نقش مهمی در اقتصاد منطقه بازی می‌کرده‌است. او در قضیه دادگاه نورنبرگ و ماجرای محاکمه سران نازی، تنها به مسئله هولوکاست تکیه نداشت؛ به اعتقاد گارودی، این دادگاه و قانون آن، به جای یک محکمه عادلانه، یک شوی مضحک سیاسی به راه می‌انداخت که هدفش، تأمین خواسته‌های برگزارکنندگان بود؛ در اصل ۲۲ قانون دادگاه نورنبرگ آمده: «دادگاه برای اموری که در بین مردم مشهور است، طلب دلیل نخواهد کرد»؛ هولوکاست و نسل‌کشی یهودیان دقیقاً با تکیه بر چنین قوانینی به اثبات رسید. با این حال، گارودی معتقد بود یهودیان نیز، مانند دیگر قومیت‌ها در جریان جنگ جهانی دوم رنج کشیده‌اند؛ اما این رنج متمایز از رنج بقیه نیست و اصرار بر رقم دروغین شش میلیون کشته یهودی، نمی‌تواند دلیلی برای فراموشی ۳۰ میلیون مقتول از نژاد اسلاو و ده‌ها میلیون نفر از نژادهای دیگر ط
ی جنگ جهانی دوم باشد. او به دلیل چنین پژوهشی، تحت تعقیب قرار گرفت و رنج کشید. گارودی دهه‌های پایانی عمر خود را بیشتر صرف مطالعه در فرهنگ ادیان و به ویژه فلسفه اسلامی کرد. به ایران آمد، با بزرگانی مانند علامه محمدتقی جعفری دیدار داشت و در کنار این برنامه‌ها، به حمایت از مبارزات مردم فلسطین و لبنان علیه صهیونیست‌ها مشغول بود. او در سال ۱۳۹۱ش، در پاریس دارفانی را وداع گفت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️مواظب باشیم سقوط نکنیم! 👌 بسیار شنیدنی 🎙حجت الاسلام 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. سخنرانی های عالی و رفیعی 👇 https://eitaa.com/joinchat/2675376147Cf3633b8e45
سلام این لینک وارد شوید و جایزه بگیرید
مسابقه رضوی سلام خدمت همه عزیزان گرامی در این مسابقه رضوی(درباره امام رضا علیه السلام) شرکت کنید تا از جوایز ویژه و خوبی بهرمند شوید ان شاءالله. در همه گروه ها و کانال پخش کنید زیرا مهمتر از جوایز تلنگری برای شناخت بهتر و بیشتر امام رضا علیه السلام و حرم رضوی هست آ بفرمایید اینم پاسخ سوالات گذاشتم 😁 تا گروه مشغول نشه. نقاره مدینه علی سقاخانه ولایت عشق قدس دهه کرامت فرشچیان صلوات خاصه چهارشنبه دولتمند خائف سلسله الذهب بدون قرار قبلی عتیق نصر من الله و فتح قریب پیامبر اعظم نی شکر نقاره خانه رواق کودک التماس دعا🤲
🔹 انجمن علمی علوم قرآن و حدیث دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی برگزار می‌کند:فصل چهارم سلسله نشست های علمی_تخصصی ویژه ماه مبارک رمضان (۱۴۰۳ شمسی) 🔅 با رویکرد معنا‌شناسی در مطالعات قرآنی 👤 با ارائه اساتید برجسته علوم قرآنی و زبان شناسی: دکتر احمد پاکتچی دکتر علیرضا قائمی نیا دکتر هادی رهنما دکتر محمد‌علی خوانین زاده دکتر فرزاد دهقانی دکتر مرتضی سلمان نژاد دکتر عاطفه زرسازان خراسانی 👩‍🎓 دبیر علمی و اجرایی: الهام حیدریان دبیر انجمن علمی و دانشجو کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث 📆 تاریخ برگزاری: از ۱۴ لغایت ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ مصادف با ۲۲ لغایت ۲۹ رمضان ۱۴۴۵ 🕘 هر شب از ساعت ۱۹:۳۰ الی ۲۱:۳۰ (به صورت متغیر) 🌐 لینک ورود به جلسه در بستر اسکای روم انجمن علمی به عنوان میهمان: https://online.mazaheb.ac.ir/ch/anjomanquran 💠 انجمن علمی علوم قرآن و حدیث دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی 🆔 @mazaheb_quran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱 اثر مال حرام در نوه! روایتی جالب از امام صادق (علیه السلام) در مورد اثر مال حرام در فرزندان... 🚨به‌کانال‌ آنتی شبهه بپیوندید 🆔 @anti_shobhe110
🔹 انجمن علمی علوم قرآن و حدیث دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی برگزار می‌کند:فصل چهارم سلسله نشست های علمی_تخصصی ویژه ماه مبارک رمضان (۱۴۰۳ شمسی) 🔅 با رویکرد معنا‌شناسی در مطالعات قرآنی 1⃣ نشست اول 👤 سخنران: دکتر هادی رهنما عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی 🌀 عنوان: از خویشتنداری تا خدا ترسی_خداپناهی، بازخوانی فرآیند معناپردازی تقوا در گفتمان قرآن کریم 👩‍🎓 دبیر علمی و اجرایی: الهام حیدریان دبیر انجمن علمی و دانشجو کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث 📆 تاریخ برگزاری: سه شنبه ۱۴۰۳/۱/۱۴ 🕢 زمان برگزاری: ۱۹:۳۰ الی ۲۱:۳۰ (به صورت متغیر) 🌐 لینک ورود به جلسه در بستر اسکای روم انجمن علمی به عنوان میهمان: https://online.mazaheb.ac.ir/ch/anjomanquran 💠 انجمن علمی علوم قرآن و حدیث دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی 🆔 @mazaheb_quran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ مهم 💢 حواسمان باشد ما پدر و مادر کودکان بستگان خود نیستیم! به جمع بپیوندید👇 ✅ http://eitaa.com/Arsha_s 🌹مارا به دوستانتان معرفی کنید🌹 http://eitaa.com/Arsha_s
جسد عامل هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد، در خانه اش در نروژ کشف شد. به گزارش مشرق، سلوان صباح متی مومیکا پناهجوی عراقی بود که مدتی پیش به علت اقدام به سوزاندن قرآن در کانون توجه قرار گرفت. او که تبعه عراق بود به سوئد پناهنده شده بود. ساعتی پیش اعلام شد جسد او در خانه اش در نروژ پیدا شده و پلیس تحقیقات درباره مرگ او را آغاز کرده است. مومیکا به علت برگزاری تظاهرات در سوئد معروف شد که در آن قرآن را در ملاء عام سوزاند. مومیکا در آخرین پیام خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشته بود: امروز سوئد را ترک کردم و اکنون در نروژ تحت حمایت مسئولان نروژی هستم. من برای پناهندگی و حمایت بین المللی در نروژ درخواست دادم.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم اللّه الرّحمن الرّحیم سردار رشید و فداکار اسلام، سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی، در کنار همرزم بزرگوارش سردار محمدهادی حاج‌رحیمی، با جنایت رژیم غاصب و منفور صهیونیست به شهادت رسیدند. سلام و رحمت خدا و اولیائش بر آنان و دیگر شهیدان این حادثه، و لعنت و نفرین بر سردمداران رژیم ظالم و متجاوز. شهیدان ما از خداوند مهربان خود، نشان قبول مجاهدتِ درازمدت خود را دریافت کردند و هم‌اکنون در جمع اولیاء و صلحاء، متنعم به نِعَم الهی‌اند. سردار زاهدی از دهه شصت در میدان‌های خطر و مجاهدت، چشم‌انتظار شهادت بود. آنها چیزی را از دست نداده و پاداش خود را دریافت کرده‌اند، ولی غم فقدان آنان برای ملت ایران به‌ویژه هرکه آنان را می‌شناخت سنگین است. رژیم خبیث به‌دست دلاورمردان ما مجازات خواهد شد. آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد به حول و قوه‌ی الهی. والسّلام علی عباد اللّه الصالحین سیّدعلی خامنه‌ای
چگونه طلبه شویم؟ انتشار :‌ سه‌شنبه ۱۴ / ۰۱ /۱۴۰۳ | ساعت ۱۳:۱۲ شفقنا- مرکز مدیریت حوزه های علمیه برادران برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از داوطلبان مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم و دانشگاهی برای تحصیل در مدارس علمیه سراسر کشور ثبت نام می کند. به گزارش شفقنا، مرکز خبر حوزه در این باره نوشت: «داوطلبان تا آخر اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ فرصت دارند که با مراجعه به پایگاه سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه به آدرس paziresh.ismc.ir حوزه علمیه را برای ادامه تحصیل و پیوستن به جمع سربازان امام زمان(عج) و خدمت به مکتب اهل بیت(ع) و مردم عزیز انتخاب کنند.   شرایط پذیرش: برخورداری از صلاحیت‌های اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی؛ اعتقاد و التزام به ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران؛ تابعیت جمهوری اسلامی ایران؛ سلامت جسمی و روحی نداشتن منع قانونی از نظر نظام وظیفه حداکثر سن ۱۸ سال برای دارندگان قبولی هشتم متوسطه اول (مدت سنوات تحصیل در مقاطع بالاتر و نیز خدمت سربازی به حداکثر سن اضافه می‌شود.) داشتن قبولی حداقل پایه هشتم دوره اول متوسطه برای پذیرش در برنامه آموزشی جاری و جدید حوزه و حداقل قبولی پایه دوازدهم متوسطه دوم برای پذیرش در برنامه آموزشی سفیران هدایت از شرائط اختصاصی برای هر یک از برنامه های آموزشی حوزه می باشد.   اولویت‌های پذیرش: داوطلبان حافظ قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، خانواده ایثارگران و رتبه‌های برتر علمی کشوری از امتیاز برخوردار بوده و در اولویت پذیرش قرار دارند.   مراحل پذیرش: با توجه به ضرورت شایسته گزینی در حوزه های علمیه، بررسی ابعاد شخصیتی، تربیتی و علمی داوطلبان، مراحل گزینش متقاضیان توسط مدیریت های استانی و مدارس علمیه انجام می شود. این فرایند شامل مصاحبه، مشاوره، تحقیقات میدانی، دوره های میثاق تربیتی و آموزشی و سنجش سلامت از اول اردیبهشت ۱۴۰۳ شروع خواهد شد که به دلیل حساسیت و لزوم دقت در آن، حدود ۴ ماه طول می‌کشد. زمان‌بندی و برنامه ریزی اجرایی این مراحل توسط مدیریت های استانی حوزه و در هر منطقه و استان متناسب با اقتضائات همان منطقه انجام می شود. آزمون ورودی: آزمون ورودی متمرکز روز ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۳ در بیش از ۵۰ مرکز آزمون سراسر کشور برگزار می شود. ارزیابی علمی داوطلبان هم از طریق بررسی سوابق تحصیلی چند سال گذشته آنان انجام می شود.   منابع آزمون و زمان اعلام نتایج: منابع آزمون و زمان اعلام نتایج آزمون متعاقبا از طریق پایگاه سنجش و پذیرش حوزه های علمیه به نشانی paziresh.ismc.ir اطلاع رسانی خواهد شد.   آخرین مهلت ثبت نام: آخر اردیبهشت ماه ۱۴۰۳   دوره میثاق طلبگی و شروع سال تحصیلی: آخرین مرحله از مراحل پذیرش، دوره میثاق طلبگی است که در دو محور تربیتی و آموزشی برگزار شده و دوطلبانی که موفق به گذراندن دیگر مراحل پذیرش شده اند لازم است در این دوره نیز شرکت و پس از گذراندن موفقیت آمیز آن، به عنوان طلبه رسمی شناخته شده و مطابق ضوابط مشغول به تحصیل شده و از خدمات حوزوی بهره مند می شوند.   ادامه تحصیل در مقاطع عالی: در اولین مقطع تحصیلی حوزی طلاب ضمن تربیت و تهذیب نفس با علوم پایه و معارف اسلامی بر اساس قرآن و مکتب اهل بیت علیهم السلام آشنا می شوند. این دوره به طور معمول بین ۵ تا ۶ سال طول می کشد. طلاب پس از فراگیری و فراغت از تحصیل در این مقطع، می توانند متناسب با علاقه و استعداد خود تحصیلات تکمیلی را در یکی از رشته های تخصصی و گرایشی علوم اسلامی در سطوح ۲، ۳ و ۴ (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) ادامه دهند. طراحی بیش از ۴۰۰ رشته و گرایش ذیل ۱۶ حوزه دانشی رشته های تخصصی و گرایشی حوزوی در بیش از ۴۰۰ رشته و گرایش ذیل ۱۶ حوزه دانشی تعریف شده و عناوین آن در ضمن «درختواره دانشی رشته ها و گرایش های تخصصی حوزه‌های دانشی علوم اسلامی» تعریف و مطابق با نقشه اجرایی آن در سطح کشور در حال اجراست. درختواره مذکور از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سنجش و پذیرش به آدرس paziresh.ismc.ir در دسترس عموم قرار دارد. عناوین حوزه های دانشی عبارتند از قرآن – حدیث – فقه و اصول – فقه، حقوق و قضای اسلامی – کلام، ادیان، فرق و مذاهب – منطق، فلسفه و عرفان – زبان و ادبیات عربی – اخلاق، تربیت و مشاوره – تاریخ و سیره – تبلیغ و ارتباطات – فرهنگ، هنر و تمدن اسلامی – اقتصاد اسلامی – علوم اجتماعی – علوم سیاسی – روان شناسی و مدیریت.   اعطای مدرک معتبر: به فارغ التحصیلان هر یک از سطوح، دانشنامه علمی سطح مربوطه اعطا می شود. دارندگان مدارک علمی حوزوی برابر با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از کلیه حقوق مزایای علمی و استخدامی کشور برخوردار هستند.   مشاغل مرتبط با مأموریت‌های حوزوی: فارغ التحصیلان هر یک از مقاطع حوزوی متناسب با رشته و تخصص خود می توانند به عنوان یک کارشناس در راستای ماموریت های حوزوی، در یکی از شئون روحانیت و در عرصه های م
ختلف همچون، تربیت، اخلاق، مشاوره، روانشناسی، هیئت علمی و تدریس در جوامع علمی حوزوی و دانشگاهی، وکالت، قضاوت، پژوهش، نویسندگی، تبلیغ، اجتهاد، مدیریت و … در پاسخگویی به نیازهای جامعه بشری در سطح ملی و بین الملل ایفای نقش کنند.   پذیرش مراکز و موسسات آموزش عالی حوزوی: پذیرش مراکز و موسسات آموزش عالی حوزوی در سطوح ۲ و ۳ و ۴ (مراکز تخصصی و مدارس سفیران هدایت سطح ۳) برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ به صورت متمرکز و از طریق پایگاه اطلاع رسانی سنجش و پذیرش حوزه های علمیه انجام خواهد شد. زمان دقیق ثبت نام و شرایط پذیرش مراکز و موسسات آموزش عالی حوزوی متعاقبا از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سنجش و پذیرش به آدرس paziresh.ismc.ir اطلاع رسانی خواهد شد.   راه های ارتباطی: داوطلبان پذیرش در حوزه های علمیه می‌توانند برای کسب اطلاع از شرایط و مراحل پذیرش و یا ثبت‌نام به پایگاه اطلاع‌رسانی سنجش و پذیرش به آدرس paziresh.ismc.ir مراجعه نمایند. همچنین برای دریافت پاسخ سؤالات و یا راهنمایی و مشاوره به مدیریت های استانی حوزه و مدارس علمیه سراسر کشور مراجعه کنند. آدرس و شماره تماس مدیریت های استانی و مدارس علمیه در پایگاه سنجش و پذیرش بارگذاری شده است.»
این نوشیدنی خطر لخته شدن خون را افزایش می‌دهد 🔻در حالی که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات‌متحده (CDC) گزارش کرده است که عواملی مانند سیگار کشیدن، بارداری، بستری شدن در بیمارستان یا ابتلا به سرطان می‌تواند افراد را مستعد ابتلا به لخته شدن خون کند اما به نظر می‌رسد که نوشیدن نوشیدنی‌های انرژی‌زا نیز ممکن است این خطر را افزایش دهد. ✅ اخبار فوری و مهم در ایتا و‌ بله🔻 ▫️https://eitaa.com/fastnews2 ▫️https://ble.ir/fastnews2
در کتاب «نامداران مکاشفه و کرامت»، از آیت الله العظمی سید ابوالقاسم موسوی خویی نقل شده است: «من در ایامی که در نجف اشرف مشغول تحصیل علوم دینی بودم، بیشتر مقید به آداب و سنن و اوراد و اذکار بودم و گاهی در مجلس پُر فیض مرحوم آیت الله سید علی قاضی شرکت می‌کردم و از انفاس اقدسیه آن بزرگوار بهره می‌بردم تا این که روزی به ایشان عرض کردم: چیزی به من یاد بدهید و دستورالعملی بگویید که من انجام بدهم؛ ایشان دستورالعملی دادند و گفتند: چهل روز به این دستور، عمل کن! و من مشغول انجام آن اعمال شدم و چون روز چهلم شد، برای من حالت مکاشفه‌ای رخ داد و من همه حوادث و چگونگی زندگی و آینده خود را مشاهده کرده و دیدم در بالای منبر، درس می‌گویم و در منزل نشسته ام و مردم می‌آیند و می‌روند نماز جماعت و مراجعات تا این که به جایی رسید که یک مرتبه شنیدم کسی بالای گلدسته حرم حضرت علی علیه السلام می‌گوید: «انالله و انا الیه راجعون»، ایها الناس! با کمال تأسف، آیت الله خویی از دنیا رفت و در این جا، آن حالت از من برطرف شد و به حال عادی برگشتم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیانی کوتاه وعالی از شهید آیت الله مطهری در مورد لیلت القدر
با وجود تلاش ها برای کربن زدایی از اقتصاد جهانی، نفت همچنان یکی از مهم ترین منابع جهان باقی مانده است. نفت توسط تعداد نسبتاً محدودی از کشورها تولید می شود که می تواند اهرم فشار اقتصادی و سیاسی باشد. اینفوگرافی زیر، تولید جهانی نفت خام در سال ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد که بر حسب میلیون بشکه در روز اندازه‌گیری شده است
جنگ جهانی اول یا جنگ بزرگ، خونین ترین جنگ تاریخ نوین جهان است. اما گذشته از جنبه های انسانی، این جنگ ویرانگر روی دیگری هم داشت. مرگ میلیون ها حیوان که برای اهداف سلطه طلبانه بشری به خدمت گرفته شده بودند. اسب ها، بعنوان نماد جنگ جهانی اول، در مقایس میلیون در این جنگ از پای درآمدند. ۸ میلیون اسب در این جنگ کشته شدند.
30.39 from MATN vije name11..roshdmoallem,paeez 96-5_0.pdf
499.5K
30.39 from MATN vije name11..roshdmoallem,paeez 96-5_0.pdf
یادگیری رشد دهنده دکتر امانی