eitaa logo
دانشگاه مجازی
526 دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
3.6هزار ویدیو
1.7هزار فایل
در این دانشگاه مدرکی نیست، ان شاء الله علمی باشد. ارتباط با ادمین: @shirvani_shiri
مشاهده در ایتا
دانلود
سیاست/انتخاباتکد خبر: ۴۹۲۷۴۲ارسال نظر نتایج آخرین نظرسنجی در ۴٨ ساعت مانده به انتخابات نتایج آخرین نظرسنجی ایسپا در ۴٨ ساعت مانده به انتخابات منتشر شد. تاریخ انتشار: ۰۱:۲۷ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ پ فرارو- آخرین نظرسنجی ایسپا در ۴٨ ساعت مانده به انتخابات نشان می‌دهد ٢٢.۶ درصد از مردم هنوز نامزد موردنظر خود برای انتخابات ریاست جمهوری را انتخاب نکرده‌اند. میزان تمایل به مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به گزارش فرارو، از شهروندان پرسیده شده است «شما برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری چه تصمیمی گرفته اید؟» ۴۲.۲ درصد کل پاسخگویان گفته‌اند قطعاً در انتخابات شرکت خواهند کرد و ۷.۱ درصد گفته‌اند به احتمال زیاد در این انتخابات شرکت خواهند کرد. ۱۱.۸ درصد هنوز تصمیمی نگرفته‌اند، ۵.۹ درصد به احتمال کم در این انتخابات شرکت می‌کنند و ۳۲.۹ درصد نیز گفته‌اند به هیچ وجه در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نمی‌کنند. ۰.۲ درصد به این سوال پاسخ ندادند. نتانیج آخرین نظرسنجی در ۴٨ ساعت مانده به انتخابات آخرین برآورد ایسپا از میزان مشارکت ۴۲ درصد، بر اساس اطلاعات گردآوری شده در روز‌های ۲۵ و ۲۶ خرداد (تا ساعت ۴ بعدازظهر) محاسبه شده است و تأثیر تحولات بعد از این زمان بر میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری نامشخص است. به چه کسی رای خواهید داد؟ با توجه به احتمال انصراف برخی کاندیدا‌های انتخاباتی در روز‌های آخر، ایسپا در سوالی از مردم پرسیده است «چنانچه کاندیدای مورد نظر شما انصراف داد به چه کسی رأی خواهید داد». طبق آخرین اخبار انتخاباتی و انصراف آقایان محسن مهرعلیزاده، علیرضا زاکانی و سعید جلیلی از انتخابات، ارزیابی ایسپا از آراء به شرح زیر می‌باشد: نتانیج آخرین نظرسنجی در ۴٨ ساعت مانده به انتخابات ۶۳.۷ درصد ابراهیم رئیسی، ۸.۹ درصد محسن رضایی، ۴.۲ درصد عبدالناصر همتی و ۳ درصد امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی را برگزیده‌اند. ۲۰.۲ درصد افراد به این سوال پاسخ نداده‌اند. ایسپا موج دوازدهم نظرسنجی انتخابات ریاست جمهوری را با جامعه آماری افراد بالای ۱۸ سال کل کشور (شهر و روستا) و اندازه نمونه ۶۵۸۲ نفر از طریق مصاحبه حضوری در میادین و معابر شهر‌ها و روستا‌ها در تاریخ ۲۵ و ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ اجرا کرده است.
اقدام شایسته پوگبا در نشست خبری؛ جایی برای مشروبات الکلی نیست+فیلم پوگبا در نشست خبری به حضور مشروبات الکلی مقابل خود واکنش نشان داد و اقدامی شایسته را به ثبت رسانید. اقدام شایسته پوگبا در نشست خبری؛ جایی برای مشروبات الکلی نیست+فیلم به گزارش خبرگزاری فارس، 2 شب گذشته کریستیانو رونالدو در نشست خبری بازی پرتغال و مجارستان نسبت به حضور نوشابه «کوکاکولا» واکنش نشان داد و آنها را کنار زد. (در اینجا مشاهده کنید) شب گذشته نیز پوگبا مانند رونالدو به مصرف مشروبات الکلی پشت کرد و اقدامی شایسته را به ثبت رسانید. ستاره مسلمان فرانسه که در ماه‌های گذشته نسبت اقدام وحشیانه رژیم اشغالگر قدس نیز واکنش نشان داده بود، این بار به حضور مشروبات الکلی در نشست خبری نیز انتقاد کرد و آنها را کنار گذاشت. فیلم زیر
وقتی می‌توانیم با یک مشارکت بالا چندین برابر یک مانور نظامی برای خودمان امنیت و قدرت ایجاد کنیم، قطعا معقول‌تر است که از این راه تکلیف خود را نسبت به مرز و بوم ملی و عقیدتی خود ایفا کنیم.
هدایت شده از 💕 همسرداری یاس 💕
💕✨💕✨💕✨💕✨💕 😜👇 🤪👇 این متن خوبی به آدم میده!!! 💓ﺑﺎ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻧﮑﻦ ﭼﻮﻥ ﺩﻧﯿﺎ ﻣﻨﺖ ﻫﯿﭻ کسی رﻮ ﻧﻤﯽﮐﺸﻪ!!!!! 💓ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﻧﮕﻔﺘﻪ ﻫﺎ ﺭﺍ ﻣﯽﺗﻮﺍﻥ ﮔﻔﺖ؛ ﻭﻟﯽ ﮔﻔﺘﻪ ﻫﺎ ﺭﺍ ﻧﻤﯽﺗﻮﺍﻥ پس ﮔﺮﻓﺖ!!!!!! 💓ﻫﻢ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﻧﻔﺲ ﮐﺸﯿﺪﻥ ﻫﺴﺘﯿﻢ، ﻓﺮﺩ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺩﺍﺭﺩ ﻧﻔﺴﻬﺎﯼ ﺁﺧﺮﺵ ﺭﺍ ﻣﯽﮐﺸﺪ؛؛؛؛ ﭘﺲ ﺩﺳﺖ ﺍﺯ ﮔﻠﻪ ﻭ ﺷﮑﺎﯾﺖ ﺑﺮﺩﺍﺭﯾﻢ!! 💓ﻭﻗﺘﯽ ﮐﺴﯽ ﺭﻭ ﻣﯽﮐﻨﯽ ﻓﻘﻂ ﺧﻮﺩﺕ ﻣﯽﺗﻮﻧﯽ ﺁﺭﻭﻣﺶﮐﻨﯽ!!!! ﻣﺜﻞ ﻣﺎﺭ، ﮐﻪ ﻭﻗﺘﯽ ﻧﯿﺶ ﻣﯿﺰﻧﻪ؛ پاﺩﺯﻫﺮﺷﻮ ﺷﻮ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺵ ﻣﯽﮔﯿﺮﻥ!!!! 💓ﺳﻪ ﺍﺯ ﺍﻧﺴﺎﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺯﻧﺪﮔﯿﺘﺎﻥ ﻫﯿﭽﮕﺎﻩ ﺍﺯ ﯾﺎﺩ ﻧﺒﺮﯾﺪ:!!!!!!!! ﮐﺴﺎﻧﯿﮑﻪ ﺩﺭ ﯾﺎﺭﯾﺘﺎﻥ ﮐﺮﺩﻧﺪ!!! ﮐﺴﺎﻧﯿﮑﻪ ﺩﺭﺳﺨﺘﯿﻬﺎ ﺭﻫﺎﯾﺘﺎﻥ ﮐﺮﺩﻧﺪ!!! ﮐﺴﺎﻧﯿﮑﻪ ﺩﺭﺳﺨﺘﯿﻬﺎ ﮐﺮﺩﻧﺪ!! 💓ﻣﺮﺩ ﺭﺍﺑﻪ ﺑﻨﮕﺮ، ﻧﻪ ﺑﻪ ﺛﺮﻭﺗﺶ! ﺯﻥ ﺭﺍﺑﻪ ﻭﻓﺎﯾﺶ، ﻧﻪ ﺑﻪ !!!! ﺩﻭﺳﺖ ﺭﺍﺑﻪ ﻣﺤﺒﺘﺶ، ﻧﻪ ﺑﻪ ﮐﻼﻣﺶ!! ﻋﺎﺷﻖ ﺭﺍﺑﻪ ﺻﺒﺮﺵ، ﻧﻪ ﺑﻪ ﺍﺩﻋﺎﯾﺶ!!! ﻣﺎﻝ ﺭﺍﺑﻪ ﺑﺮﮐﺘﺶ، ﻧﻪ ﺑﻪ ﻣﻘﺪﺍﺭﺵ!!!! ﺧﺎﻧﻪ ﺭﺍﺑﻪ ﺁﺭﺍﻣﺸﺶ، ﻧﻪ ﺑﻪ !! ﺩﻝ ﺭﺍﺑﻪ ﭘﺎﮐﯿﺶ، ﻧﻪ ﺑﻪ ﺻﺎﺣﺒﺶ!!!! 💓ﺳﻪ ﺗﺎ"ﺍ" ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﻧﺪﻩ!! ~ ﺍﻣﯿﺪ؛ ~ ﺍﺻﺎﻟﺖ؛ ~ ﺍﺩﺏ؛ ﺁﺭﺯﻭﯼ ﻣﻦ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻤﺎ ﺳﻪ ﺗﺎ"ﺱ" ~ ﺳﻌﺎﺩﺕ؛ ~ ﺳﻼﻣﺖ؛ ~ ﺳﺮﺑﻠﻨﺪﯼ؛ ...... در چالش بزرگ کانال شرکت کنید😍👇 @Dastgheib139 منتظر ایده ها و خاطرات شما هستیم😁👆 🎀به کانال اموزشی ما بپیوندید🎀 http://eitaa.com/joinchat/1566638087C9a5f6209ce
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از قرآن و حدیث
💠الْأَخِلَّاءُ يَوْمَئِذٍ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ إِلَّا الْمُتَّقِينَ 🔹در آن روز دوستان، دشمن یکدیگرند مگر پرهیزکاران 📗، آیه 67 @ahlolbait
هدایت شده از صدای طلبه
📸 غیر رسمی از میزان مشارکت در استان‎ها 🔸 این آمار امکان اضافه شدن دارد 🗳 مرجع اخبار @Entekhabat1400_IR
هدایت شده از سخنرانی های عالی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 👤 🔮 باطن انجام واجبات و محرمات 🎤 ✅ ┄┅═✧❁🌷یازهرا🌷❁✧═┅┄ ✅کانال استاد عالے 🆔 @ostad_aali110
این وب سایت از کوکی ها برای اطمینان از ارائه بهترین خدمات استفاده می کند. متوجه شدم صفحه اصلی مرور اطلاعات نشریه ارسال مقاله راهنمای نویسندگان اخبار و اطلاعیه ها فرایند پذیرش مقاله تماس با مدیر اجرایی ورود به سامانه ENGLISH آیا خداوند ماهیت دارد؟ نوع مقاله : مقاله علمی - پژوهشی نویسنده محمد علی اسماعیلی چکیده مسأله اثبات یا نفی ماهیّت بالمعنی الاخص، برای واجب الوجود، جزو مسائل مهم و تأثیرگذار در مباحث خداشناسی فلسفی است. در این مسأله دو دیدگاه عمده وجود دارد. یکم. فخر رازی معتقد است که واجب الوجود ماهیّت دارد و عروض وجودش بر ماهیّت او، عروض خارجی است. دوم. در مقابل، مشهور فلاسفه معتقدند که واجب الوجود ماهیّت بالمعنی الاخص ندارد. طرفداران هر کدام از این دو دیدگاه به دلائلی تمسّک نموده‏اند. دیدگاه برگزیده در مسأله این است که اولاً: دلائل فخر رازی برای اثبات ماهیّت داری واجب الوجود و نیز غالب دلائل فلاسفه برای اثبات ماهیّت نداشتنِ واجب الوجود، تمام نیست؛ ثانیاً: لازم است بین دو تفسیر ماهیّت بالمعنی الاخص، تفصیل داده شود. به این صورت که ماهیّت بالمعنی الاخص با تفسیر حد وجود، برای واجب الوجود ثابت نیست، لکن با تفسیر حکایت وجود، برای واجب الوجود ثابت است. اثبات یا نفی ماهیّت بالمعنی الاخص برای واجب الوجود، با بسیاری از مسائل خداشناسی از جمله مسأله نفی ترکیب از واجب الوجود رابطه تنگاتنگی دارد. آنچه در این نوشتار می‏آید تبیین و تحلیل این مسأله از دیدگاه فخر رازی و نیز از دیدگاه مشهور فلاسفه، همراه بررسی دلائل هر کدام می باشد. همچنین دیدگاه برگزیده نیز تبیین و توجیه شده است و در انتها به بررسی این مسأله از دیدگاه روایات پرداخته شده است. کلیدواژه‌ها واجب الوجود ماهیّت حدّ وجود حکایت وجود اصل مقاله مقدّمه شناخت واجب‏الوجود، جزو مسائل اساسی در الهیّات بالمعنی الاخص می‏باشد، به طوری‏که در زمره مهمترین اهداف فلسفه و سعادتی بزرگ به شمار آمده است (صدرالمتألهین: 1981، 6: 4). مسأله اثبات یا نفی ماهیّت برای خداوند متعال، از مسائل مهم در مباحث خداشناسی است و با مسأله بساطت ذات الهی ارتباط تنگاتنگی دارد. این مسأله از پیشینه‏ای بس دراز برخوردار است و حضرت علی7 در جهان اسلام، از اولین کسانی است که به مفاد این بحث پرداخته است. ایشان با نفی «حدّ» از ذات و صفات الهی، دیدگاه صحیح در این زمینه را تبیین نموده‏اند. البته اصطلاح «مائیّت» نیز در کلمات اهل‏بیت: مطرح بوده است، چنانکه در بررسی این مسأله در روایات به آن خواهیم پرداخت. پیشینه مدوّن این بحث به صورت یک مسأله در میان فلاسفه، به اعتقاد شهید مطهّری، به بوعلی و فارابی بازمی‏گردد و پیش از این دو، معلوم نیست که کسی این مسأله را طرح و بحث کرده باشد (مطهّری: 1386، 1: 175). لکن طرح این مسأله در میان متکلمین از تاریخی کهن برخوردار است، و متکلمین از آن، با عناوین مختلفی تعبیر نموده‏اند. گاهی با عنوان «وجود الله تعالی نفس ماهیّته أو صفۀ زائدۀ علی ماهیّته؟» (رازی: 1407، 290:1؛ جرجانی: 1419، 8: 18)، و گاهی نیز با عنوان «ماهیة اللّه تعالى مخالفة لسائر الماهیات بعینها» (رازی: 1405، 257؛ تفتازانی: 1409، 25:4؛ بحرانی: 1406، 68) از این مسأله یاد کرده‏اند. فلاسفه نیز تعبیراتی در این زمینه دارند، که در بخش تبیین دیدگاه‏های ایشان بدان‏ها اشاره خواهد شد. در این نوشتار ابتدا به تبیین اصطلاحات ماهیّت پرداخته و در ادامه به تبیین و تحلیل دیدگاه فخر رازی و مشهور فلاسفه، و سپس، ارائه دیدگاه مختار پرداخته می‏شود. پایان‏بخش مقاله حاضر نیز، بررسی این مسأله از منظر روایات اهل‏بیت:خواهد بود. اصطلاحات ماهیّت واژه «ماهیّت» مصدر جعلی است، و از کلمه «ما هو» اخذ شده است. این واژه در معنای اسم مصدری (چیستی) در مقابل وجود (هستی) به کار می‏رود. ماهیّت در اصطلاح فلاسفه جزو معقولات ثانی فلسفی است (تهانوی: 1996، 2: 1424) و دارای چند اصطلاح است که عبارتند از: 1) ماهیّت بالمعنی الاعم: در تعریف آن گفته‏اند: «ما به الشیء هوهو»، یعنی آنچه که شیء به واسطه آن هویت پیدا می‏کند. ماهیّت به این معنا در مقابل وجود نیست، زیرا «شیئ» در این تعریف، هم وجود و صفات وجود را در بر می‏گیرد و هم ماهیّات بالمعنی الاخص را؛ بنابراین شامل حقیقت عینی وجود و نیز شامل ذات مقدس الهی نیز می‏شود (سهروردی: 1375،1: 362؛ قطب‏الدین: 1375، 1: 66؛ فیاضی، 1390: 11؛ مصباح یزدی، 1405: 104).