🎇👜 فاطمه زهرا (س) و حجاب (۱۰):
زهد در لباس حجاب:
👜 فاطمۀ زهرا نسبت به لذائذ دنیا زهد می ورزید و چادری ساده می پوشید.
👜 چنانچه روايت شده هنگامى كه آيات «وَ إِنَّ جَهَنَّمَ لَمَوْعِدُهُمْ أَجْمَعِينَ لَها سَبْعَةُ أَبْوابٍ لِكُلِّ بابٍ مِنْهُمْ جُزْءٌ مَقْسُومٌ» نازل گرديد
پيامبر اسلام به شدّت گريه کرد و اصحاب آن حضرت نيز گريستند در حالى كه نمى دانستند چه آيه اى بر پيامبر نازل شده و كسى قدرت نداشت با آن حضرت سخن بگويد و علّت گريه شديد او را جويا شود.
از آنجا که پيامبر هرگاه فاطمه زهرا را مى ديد خوشحال مى شد يكى از اصحاب پيامبر به خانه فاطمه رفت (تا او را نزد پیامبر بیاورد).
وقتی در خانۀ آن حضرت رسيد مشاهده کرد كه او مشغول آسيا كردن جو مى باشد و در آن حال اين آيه را مى خواند: «وَ ما عِنْدَ اللَّهِ خَيْرٌ وَ أَبْقى»،
آن شخص به فاطمه (س) سلام كرد و آنچه را كه براى رسول خدا رخ داده بود شرح داد، حضرت فاطمه دست از كار كشيد و «شَمْلَه» (چادری که تمام بدن را شامل شود) را پوشید، لباسى كه دوازده جاى آن با برگ نخل وصله شده بود و سپس از اطاق خارج شد و به نزد رسول خدا (ص) رفت،
سلمان فارسى هنگامى كه نظرش به لباس فاطمه (س) افتاد، منقلب شد و به شدّت گريه کرد و گفت دختران قيصر و كسرى غرق در ابريشم هستند در حالى كه لباس دختر پيامبر خدا (ص) پشمينه اى مُندرس و پر از وصله است.
هنگامى كه حضرت فاطمه (س) نزد پيامبر رسيد، در بارۀ تعجّب سلمان فارسى از لباسش سخن گفت و فرمود: سوگند به خداوندى كه تو را مبعوث فرموده مدت پنج سال است كه من و على، غير از يك پوست گوسفند كه روزها شترمان روى آن علف مى خورد و شبها آن را به جاى تشك مورد استفاده قرار مى دهيم چيز ديگرى نداريم و متّكاى ما از جنس پوست است كه درون آن را با ليف خرما پُر كرده ايم.
رسول خدا (ص) با شنيدن اين سخنان به سوى سلمان بازگشته فرمود: "دخترم از گروه «سابقين» است".
بعد از اين سخنان فاطمه (س) خطاب به رسول خدا (ص) فرمود: "جانم به فداى شما، چه چيزى باعث شده بود كه شما آنقدر گريان شويد"؟
رسول خدا (ص) آن دو آيه اى را كه بر وى نازل شده بود براى فاطمه تلاوت نمود، پس از شنيدن آن آيات، فاطمه سر خود را به زير افكند و فرمود: "واى، وای، بر آن كسى كه داخل دوزخ شود". (الدروع الواقية / ص275)
👜 در باب زُهدی که در این روایت در مورد حجاب سرور زنهای عالم آمده، باید یک نگاه تاریخی در وضعیت اقتصادی مردم عربستان (خصوصاً تازه مسلمانان) داشت و دانست که این نوع پوشش زاهدانۀ فاطمۀ زهرا بخاطر رعایت حال محرومین بوده است در حالی که که بسیاری از فقرا لباس برای پوشش نداشتند.
👜 علاوه علّت دیگر انفاق هایی بوده که فاطمۀ زهرا (س) از اموال خود به تازه مسلمانان داشته تا جایی که بخششِ پیراهن عروسی در شب جشن عروسی از حرکتهای بسیار قابل توجه در زندگی فاطمۀ زهراست.
🌷خـدایـا
🌼در این شب مبارک به همه دوستانم
🌷بـرکت ، دلخوشی و سلامتی ببخش
🌼و یاریشان کـن
🌷تا زیباترین روز را
🌼کنار عزیزان شون داشته باشند
🌷روزی که عشق باشدو مهربانی
🌼لبخند باشد و موفقیت
🌷خوشبختی باشد و
🌼عاقبت بخیری
آمیـــن🙏
به برکت صلوات بر حضرت مُحَمَّدٍ ﷺ 💚
و خاندان پاک و مطهرش 🌸
#سلام_شبتون_بخیر 💚
❖═▩ஜ••🍃🌸🍃🌼••ஜ▩═❖
4⃣ - واکنش های مردم نسبت به این ندای آسمانی :
🔺در مورد واکنش های مردم نسبت به این ندای آسمانی روایات متعددی آمده از جمله :
▪️روایت اول : از امیرالمومنان علی علیه السلام، در تفسیر آیه ۴ شُعَراست که در این مورد در آن جایی که آیه می فرماید : اِنْ نَشٰاءُ نُنَزِّلُ عَلَیْهِمْ مِنَ السَّماء ...
▫️آن حضرت در تفسیر ش می فرماید : و هِیَ آیَةٌ تُخْرِجُ الْقَتٰاةَ مِنْ خِدْرِهٰا، و تُوقِظُ النّٰائِمُ، و تُفْزِعُ الْیَقْطٰانَ.
🔺آن نشانهای است که دوشیزگان را از سرا پردهها بیرون میکند، خفتگان را بیدار میکند و بیداران را به وحشت میاندازد. (اثبات الهدات، شیخ حر عاملی، ج ۳، ص
❖═▩ஜ••🍃🌸🍃🌼••ஜ▩═❖
AUD-20210902-WA0006.mp3
1.16M
بسم الله الرحمن الرحیم
🌸 صوت سوره واقعه
🍃 امام محمدباقر علیه السلام فرمودند ؛
هرکس هر شب سوره واقعه را بخواند ، در حالی خداوند را ملاقات کند که مانند شب چهارده میدرخشد
5488976044.mp3
10.53M
#مداحیتایم🎤
●━━━━━━─────── ㅤㅤㅤ ◁ ㅤ❚❚ㅤ▷
یا فاطمه الزهرا . ...
🌹وعده ما هر روز صبح دعای عهد🌹
سلام بر شما :
🌾 منتظران بقیه الله (ارواحنا فداه) 🌾
ان شاء ا... هر روز صبح
همراه باشید با قرار تجدید بیعت روزانه
با 🌺امام زمان (عج)🌺
❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈
📜#دعاے_عہد
🌹*بِسْم اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ*🌹
🌾🕊اَللّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظیمِ، وَ رَبَّ الْکُرْسِىِّ الرَّفیعِ، وَ رَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ، وَ مُنْزِلَ التَّوْراةِ وَالْإِنْجیلِ وَالزَّبُورِ، وَ رَبَّ الظِّلِّ وَالْحَرُورِ، وَ مُنْزِلَ الْقُرْآنِ الْعَظیمِ، وَ رَبَّ الْمَلائِکَةِ الْمُقَرَّبینَ، وَالْأَنْبِیاءِ وَالْمُرْسَلینَ🌾🕊
❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈
🌾🕊اَللّهُمَّ إِنّى أَسْأَلُکَ بوَجْهِکَ الْکَریمِ، وَ بِنُورِ وَجْهِکَ الْمُنیرِ، وَ مُلْکِکَ الْقَدیمِ، یا حَىُّ یا قَیُّومُ، أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الَّذى أَشْرَقَتْ بِهِ السَّمواتُ وَالْأَرَضُونَ، وَ بِاسْمِکَ الَّذى یَصْلَحُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَالْآخِرُونَ، یا حَیّاً قَبْلَ کُلِّ حَىٍّ، وَ یا حَیّاً بَعْدَ کُلِّ حَىٍّ، وَ یا حَیّاً حینَ لا حَىَّ، یا مُحْیِىَ الْمَوْتى، وَ مُمیتَ الْأَحْیاءِ، یا حَىُّ لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ🌾🕊
❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈
🌾🕊اَللّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانَا الْإِمامَ الْهادِىَ الْمَهْدِىَّ الْقائِمَ بِأَمْرِکَ، صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ الطّاهِرینَ، عَنْ جَمیعِ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ فى مَشارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغارِبِها، سَهْلِها وَ جَبَلِها، وَ بَرِّها وَ بَحْرِها، وَ عَنّى وَ عَنْ والِدَىَّ مِنَ الصَّلَواتِ زِنَةَ عَرْشِ اللَّهِ، وَ مِدادَ کَلِماتِهِ، وَ ما أَحْصاهُ عِلْمُهُ، وَ أَحاطَ بِهِ کِتابُهُ🌾🕊
❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈
🌾🕊أَللّهُمِّ إِنّى أُجَدِّدُ لَهُ فى صَبیحَةِ یَوْمى هذا، وَ ما عِشْتُ مِنْ أَیّامى عَهْداً وَ عَقْداً وَ بَیْعَةً لَهُ فى عُنُقى، لا أَحُولُ عَنْها، وَ لا أَزُولُ أَبَداً🌾🕊
❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈
🌾🕊اَللّهُمَّ اجْعَلْنى مِنْ أَنْصارِهِ وَ أَعَوانِهِ، وَالذّابّینَ عَنْهُ، وَالْمُسارِعینَ إِلَیْهِ فى قَضاءِ حَوائِجِهِ، وَالْمُمْتَثِلینَ لِأَوامِرِهِ، وَالْمُحامینَ عَنْهُ، وَالسّابِقینَ إِلى إِرادَتِهِ، وَالْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْه🌾🕊
❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈
🌾🕊اَللّهُمَّ إِنْ حالَ بَیْنى وَ بَیْنَهُ الْمَوْتُ الَّذى جَعَلْتَهُ عَلى عِبادِکَ حَتْماً مَقْضِیّاً، فَأَخْرِجْنى مِنْ قَبْرى مُؤْتَزِراً کَفَنى، شاهِراً سَیْفى، مُجَرِّداً قَناتى، مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدّاعى فِى الْحاضِرِ وَالْبادى🌾🕊
❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈
🌾🕊اَللّهُمَّ أَرِنِى الطَّلْعَةَ الرَّشیدَةَ وَالْغُرَّةَ الْحَمیدَةَ، وَاکْحَُلْ ناظِرى بِنَظْرَةٍ مِنّى إِلَیْهِ، وَ عَجِّلْ فَرَجَهُ، وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ، وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ، وَاسْلُکْ بى مَحَجَّتَهُ، وَ أَنْفِذْ أَمْرَهُ، وَاشْدُدْ أَزْرَهُ،وَاعْمُرِ اللّهُمَّ بِهِ بِلادَکَ ، وَ أَحْىِ بِهِ عِبادَکَ،🌾🕊
❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈
🌾🕊فَإِنَّکَ قُلْتَ وَ قَوْلُکَ الْحَقُّ: ظَهَرَ الْفَسادُ فِى الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِما کَسَبَتْ أَیْدِى النّاسِ، فَأَظْهِرِ اللّهُمَّ لَنا وَلِیَّکَ وَابْنَ بِنْتِ نَبِیِّکَ الْمُسَمّى بِاسْمِ رَسُولِک حَتّى لا یَظْفَرَ بِشَىْءٍ مِنَ الْباطِلِ إِلّا مَزَّقَهُ، وَ یُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُحَقِّقَهُ🌾🕊
❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈
🌾🕊وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مَفْزَعاً لِمَظْلُومِ عِبادِکَ وَ ناصِراً لِمَنْ لا یَجِدُ لَهُ ناصِراً غَیْرَکَ وَ مُجَدِّداً لِما عُطِّلَ مِنْ أَحْکامِ کِتابِکَ، وَ مُشَیِّداً لِما وَرَدَ مِنْ أَعْلامِ دینِکَ، وَ سُنَنِ نَبِیِّکَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ🌾🕊
❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈
🌾🕊وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مِمَّنْ حَصَّنْتَهُ مِنْ بَأْسِ الْمُعْتَدینَ، اَللّهُمَّ وَ سُرَّ نَبِیَّکَ مُحَمَّداً صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ بِرُؤْیَتِهِ، وَ مَنْ تَبِعَهُ عَلى دَعْوَتِهِ، وَارْحَمِ اسْتِکانَتَنا بَعْدَهُ🌾🕊
❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈
🌾🕊اللّهُمَّ اکْشِفْ هذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ، وَ عَجِّلْ لَنا ظُهُورَهُ، إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعیداً وَ نَراهُ قَریباً، بِرَحْمَتِکَ یا أَرْحَمَ الرّاحِمینَ🌾🕊
❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈
🔴 آنگاه سه باربرران خوددست میزنى، ودرهرمرتبه مى گويى:
اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمانِ
اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمانِ
اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان
❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈🍃❈
#عطر_نماز❣
💠از آیت الله بهجت ره پرسیدند
برای زیاد شدن محبت نسبت به
امام زمان عج چه کنیم؟🤔
💠ایشان فرمودن:
گناه نکنید و نماز اول وقت بخوانید.👌🏻
#نماز_اول_وقت 📿
#التماس_دعای_فرج 🤲🏻
#آیه_140 #سوره_مبارکه_نساء
#تفسیر
✍ ابن عباس گويد: كه منافقين با احبار و دانشمندان يهود مى نشستند و نسبت به قرآن طعن زده و مسخره مينمودند سپس اين آية نازل شد و از نشست و برخاست با آنان ممنوع گرديدند
👌 مشابه اين آيه، آيه 68 سورهى انعام است كه خطاب به رسول خدا صلى الله عليه و آله مىفرمايد: اگر ديدى كسانى در آيات ما ياوه سرايى مىكنند. از آنان اعراض كن تا موضوع بحث آنان عوض شود.
#آیه_141 #سوره_مبارکه_نساء
#تفسیر
♦️ اين آيه درباره عبدالله بن ابى رئيس منافقين و ياران او نازل گرديد كه در غزوه احد با رسول خدا صلى الله عليه و آله شركت نكردند و مترصد بودند كه هر وقتى پيامبر بر كفار در جنگ پيروز مىگرديد به مسلمين مى گفتند: (الم نكن معكم؛ آيا ما با شما نبوديم؟) و هرگاه كفار پيروز ميشدند به كفار مىگفتند: (الم نستحوذ عليكم؛ آيا ما شما را از اسرار مسلمين آگاه نساختيم؟) سپس خداوند فرمود: «فَاللَّهُ يَحْكُمُ بَيْنَكُمْ».
🔺 قرآن، از پيروزى مسلمانان با كلمهى «فَتْحٌ» و پيروزى كفّار با واژهى «نَصِيبٌ» شايد به اين جهت تعبير كرده است كه بفهماند رونق كفر، زودگذر است و فرجام نيك و پيروزى واقعى، با حقّ است.
🔻 آيه شريفه دليل است بر آنكه جايز نيست در شريعت اسلام، كفار را اعم از يهود و نصارى و مجوس و غيره از ساير ملل و نحل، متصدى و كارگزار امور مسلمانان گردند، زيرا اين سلطه است و جايز نخواهد بود، و حق تعالى كفار را بر مؤمنين سلطه قرار نداده. و اما آنچه در شريعت وارد شده از اجير شدن مسلمان براى كافر، مخالف آيه: وَ لَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا نيست، زيرا در صورت اشاره، كافر، سلطه و سلطنت بر مؤمن پيدا ننمايد، بلكه سلطه بر فعل مسلمان پيدا كند، و منافات نيست بين آنكه سلطهاى بر فعل مسلمان پيدا كند، لكن سلطهاى بر نفس مسلمان نخواهد داشت به مفاد آيه.