📖خداونـد متعـال در سـورەی نحل
فرمودە: "يخرج من بطونها شراب..."
از شکمهای آن، نوشیدنی با رنگهای گوناگون بیرون میآید ...
🐝زنبور عسل سه شکم دارد، بنابراین وقتی شهد می گیرد، وارد شکم اول می شود و مدتی در آنجا میماند، سپس یک دریچه را باز می کند و به شکم دوم پایین می رود. که در آنجا آن را به عسل تبدیل می کند.
در انتهای شکم دوم دریچەای وجود دارد که اجازه نمی دهد عسل از آن به شکم سوم منتقل شود مگر بە مقدار کم و لازم، و شکم سوم، رودهٔ زنبور عسل است، بنابراین در حین پرواز و برای ادامەی سفر خود از این مقدار کم عسل تغذیه می کند.
🍯و هنگامی که زنبور عسل به کندو برمیگردد، معجزە اینجاست کە مابقی عسل موجود در شکم دوم را خالص سازی و بازیابی می کند و آن را از راە دهان نە از راە رودە خارج می کند و در خانەهای کندو قرار می دهد !
💠پاک و منزه است خدایی کە همه چیز را خلق کرده و سپس هدایت کرده است و به ما ابلاغ کرد؛ کە زنبور عسل سە شکم دارد، نە یک شکم
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
۱ مرداد ۱۴۰۱
.
دارند گوشه کنار شهر تکیه می زنند
من در غم بی تکیه گاهی زینب (س) ام ...
#محرم
📜
۱ مرداد ۱۴۰۱
بنابر فرموده اهل معرفت برای دور ماندن از گناه این دو کار ضروری است :
۱-سکوت و کم حرف زدن
۲-مشغول یکی از اذکار مانند صلوات یا استغفار شدن
۱ مرداد ۱۴۰۱
۱ مرداد ۱۴۰۱
۱ مرداد ۱۴۰۱
4_5967618721466814011.mp3
14.92M
ویس طنز گشت ارشاد آقایون 😂
# کمی بخندیم اگر عدّه ای ناراحت نمیشن!
۱ مرداد ۱۴۰۱
📖خداونـد متعـال در سـورەی نحل
فرمودە: "يخرج من بطونها شراب..."
از شکمهای آن، نوشیدنی با رنگهای گوناگون بیرون میآید ...
🐝زنبور عسل سه شکم دارد، بنابراین وقتی شهد می گیرد، وارد شکم اول می شود و مدتی در آنجا میماند، سپس یک دریچه را باز می کند و به شکم دوم پایین می رود. که در آنجا آن را به عسل تبدیل می کند.
در انتهای شکم دوم دریچەای وجود دارد که اجازه نمی دهد عسل از آن به شکم سوم منتقل شود مگر بە مقدار کم و لازم، و شکم سوم، رودهٔ زنبور عسل است، بنابراین در حین پرواز و برای ادامەی سفر خود از این مقدار کم عسل تغذیه می کند.
🍯و هنگامی که زنبور عسل به کندو برمیگردد، معجزە اینجاست کە مابقی عسل موجود در شکم دوم را خالص سازی و بازیابی می کند و آن را از راە دهان نە از راە رودە خارج می کند و در خانەهای کندو قرار می دهد !
💠پاک و منزه است خدایی کە همه چیز را خلق کرده و سپس هدایت کرده است و به ما ابلاغ کرد؛ کە زنبور عسل سە شکم دارد، نە یک شکم
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
۱ مرداد ۱۴۰۱
چشمی که مدام عيبهای ديگران را ببيند، آن عيب را به ذهن منتقل می کند .
و ذهنی که دائم با عيبهای ديگران درگير است، آرامش ندارد، درونش متلاطم و آشفته است .
در عوض چشمی که ياد گرفته است هميشه زيبايیها را ببيند، اول از همه خودش آرامش پيدا می کند .
چون چشم زيبابين عيبهای ديگران را نمی بيند و دنيای درونش دنيای قشنگیهاست ...
گرت عیبجویی بود در سرشت
نبینی ز طاووس جز پای زشت
۱ مرداد ۱۴۰۱
﷽ 🎇 🕋 خدا (۱۷):
🕋 ظاهر بودن خدا (۳):
🕋 ظاهر بودن به معنای آشکار بودن
معنای دیگر ظهور آشکار بودن است. بنابراین وقتی می گوئیم خدا «ظاهر» است یعنی آشکار است و موجودات او را ادراک می کنند.
اما سؤال این است خداوند چه نوع ظهوري دارد؟ و چگونه آشکار است؟ وقتی ما او را نمي بينيم و حس نمي كنيم پس چگونه ظاهر است؟
باید گفت از آنجا كه ظهور منحصر در ظهور حسي نيست خداوند به انحاء ديگري براي مخلوقاتش ظهور پيدا كرده است و از اين رو است كه مخلوقاتش او را مي شناسند.
در «ظهور» به معنای «آشکار بودن»، خداوند از دو لحاظ ظهور دارد:
یکی «ظهور در موجودات» است كه آنها را بگونه اي آفریده كه نشان از وجود او دارند [الظاهر في كل شيئي]
و دیگر ظهوري براي موجودات است [الظاهر لكل شيئي] که همه ی موجودات می توانند او را ادراک کنند.
ظهور خدا برای انسان دو صورت دارد: يكي ظهور براي عقل است كه به سبب آثار الهي است [ظهوربالاثار]
و ديگري ظهور براي قلب است كه به سبب اشراق انوار و حقايق ايمان است [ظهور بالانوار].
از همین جهت است که انسان می تواند دارای دو نوع خدايابي و ادراك از خداوند باشد که یکی ادراك عقلي و دیگری ادراك قلبي است
و به تعبیر دیگر می توان گفت دارای دو نوع خدايابي میباشد خدایابی عقلي و خدايابي قلبي.
ظهور براي عقل همان تجلي خدا براي مخلوقاتش به سبب مخلوقاتش هست که به ظهور «در نوآوریِ مصنوعات» بر مي گردد.
ظهور برای قلب همان ظهور به حجت و دلائل و حقائق ایمانی است.
در خطبه اي از علي (ع) در نهج البلاغه چنين آمده :
"حمد مخصوص آن خدايي است كه به سبب خلقش براي خلقش تجلي كرد و به سبب حجتش براي قلوب آنها ظاهر گشت". (نهج البلاغة/ ص155).
⚡️ امام حسين (ع) در دعاي عرفه، بر دو نوع معرفت نسبت به خداي تعالي تاكيد فرموده و آنها را با هم مقايسه نموده که يكي معرفت به سبب «ظهور بالآثار» است و ديگري معرفت به سبب «ظهور بالانوار» است.
بنابراین مخفی بودن خداوند به گونه ای که ظهوری نداشته باشد نفی گردیده است.
⚡️ امام (ع) می فرماید: «اي كسي كه به رحمانيت خود عالم را احاطه كردي تا آنكه عرش در ذات خودش در برابر تو غايب گرديد.
آثار وجودي را به آثار وجودي ديگر نابود كردي و اغيار را به احاطه ی مدار انوار تجليات خود محو نمودي.
اي آنكه در سراپرده هاي نور قاهر عرش جلالت از ديده ها پنهان گشتي. اي آنكه به كمال بهاء و نورانیت تجلی کردی، پس عظمت نور تو تمام مراتب وجود را فرا گرفت.
چگونه مخفی باشی و حال آنکه تو ظاهری، یا چگونه غایبی با آنکه تو خدایِ تنها همه جا حاضر، همه را نگهبانی". (إقبال الأعمال/ ص349 )
⚡️ همچنین می فرماید: "خدایا امر کردی به رجوع به آثار (ولی من از تو می خواهم که) پس رجوع ده مرا به سوی خودت به کسوت انوار". (إقبال الأعمال/ ص349 )
در این بیان نیز صریحا مسئله رجوع به خدا به دو نوع رجوع به سبب «آثار» و «انوار» تقسیم شده است.
....................................
💥 «هُوَ الْأَوَّلُ وَ الْآخِرُ وَ الظَّاهِرُ وَ الْباطِنُ وَ هُوَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَليمٌ»
(حديد/3)
"اوست اول و آخر و ظاهر و باطن و او به هرچيزي دانا است".
۱ مرداد ۱۴۰۱
۱ مرداد ۱۴۰۱
6.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #کلیپ_صوت_مهدوی
💽 «مقامی بالاتر از بدریون»
🎤 استاد #رائفی_پور
🚫 هرکسی نمیتونه به امام زمان برسه.
🖥 ببینید و نشر دهید 📡
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
۱ مرداد ۱۴۰۱
🌸 از عارفی پرسيدند :
✍چرا اينقدر ذکر "صلوات" در منابع دينی ما تاکيد شده؟! و برای آمرزش گناهان ، وسعت روزی ، صحت و سلامتی ، گشايش در کارها و... صلوات تجويز کرده اند؟!
سر و راز اين ذکر چيست؟؟؟!
فرمود:
اگر به قرآن نگاه کنيد،
فقط و فقط يکجا در قرآن هست
که خداوند انسان رو هم شأن و هم درجه ی خودش می کند .
يعنی از انسان مي خواهد که بياید کنار او و با هم در یک کاری مشارکت کنندو آن اين آيه ست:
"انّ الله و ملائکته يصلّون علي النبي يا ايها الذين آمنوا صلّوا عليه و سلموا تسليما"
خدا و ملائکه اش دارند براي پيامبر صلوات ميفرستند شما هم بیایید و همراهی کنید...
علت عظمت و بزرگی ذکر صلوات اين است که انسان را تا کنار خدا بالا مي برد.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
۱ مرداد ۱۴۰۱