eitaa logo
معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان سمنان
829 دنبال‌کننده
13.9هزار عکس
3.6هزار ویدیو
866 فایل
•| پشت صحنه تبلیغات دشمن را بشناسید/ رهبر |• 𑁍✨ #معاونت‌فرهنگی‌تبلیغی‌‌ #مدیریت‌حوزه‌علمیه‌خواهران‌استان‌سمنان https://eitaa.com/whc_farhangi_semnan ارتباط با راهبر ← @Banoo_komshikamar
مشاهده در ایتا
دانلود
💎اللهم عجل لولیک الفرج 📣 مجموعه‌ علمی فرهنگی طلیعه داران ظهور (تحت اشراف آیت الله شیخ محسن اراکی «زید عزه») برگزار می‌کند: ✅دوره آموزشی نظامات فکری تشیع در مساله ولایت فقیه بر اساس کتاب «نگرشی کلامی به مساله ولایت فقیه» ✳️ مدرس: فاضل ارجمند استاد علی محمدی هوشیار ♨️ گواهینامه پایان دوره به شرط قبولی در آزمون جامع، به امضاء آیت الله اراکی رسیده و در نهایت به صورت فیزیکی و رایگان برای دانش پژوه ارسال می شود. 📊امتیازات: 1️⃣رایگان 2️⃣غیر حضوری 3️⃣۱۲ جلسه آفلاین 4️⃣همراه با اعطاء مدرک معتبر ↔️مهلت ثبت نام: ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ 📅 آغاز دوره: ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ 🖥 کانال دریافت محتوای دوره آموزشی در پیام رسان ایرانی ایتا: 🆔https://eitaa.com/rezvan_marefat 💻پیوند وبگاه ثبت‌نام در دوره: 🌐https://survey.porsline.ir/s/vkUPClR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
7.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢دختر ها می فهمند غم از دست دادن مادر و پدر را ... 🔹 مراسم وداع با شهیدان شهرکی و همسرش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چه‌تکلیف‌سنگینۍاست‌،بلاتکلیفۍ وقتی‌ك‌نمیدانم‌منتظرت‌ماندم یافقط‌خودم‌رابہ‌انتظارزده‌ام‌آقا💔:)'! 🌱.
⭕️ پویش "آماده شهادتم" آغاز به کار کرد 💢 در پی اقدامات کور و غیر انسانی روزهای اخیر علیه مردم، طلاب و روحانیون و خادمان دین، «پویش آماده شهادتم» آغاز به کار کرده است. 👈 برای شرکت در این پویش به صفحه نخست خبرگزاری حوزه مراجعه نموده و یا بر روی لینک زیر کلیک نمایند. https://hawzahnews.com/xcdxG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شات بگیر ببین آقا امام زمان «صلوات الله وسلامه علیه به عدد علمه» بهت چی فرمودند..😍 💚صلی الله علیک یااباصالح المهدی ورحمت الله وبرکاته بعددعلمه
🔺شهید الداغی را چگونه روایت کنیم؟! ▫️خاستگاه اصلی تحقق امر به معروف در جامعه، زن و مرد جامعه است؛ هر طرحی که از آن ارتزاق نکند یا بدان نیانجامد، نه خودی است و نه شدنی! ولاء متقابل اجتماعی در اسلام دو رو دارد: 1️⃣ پناه دادن و حمایت از هم کردن (۷۲انفال) 2️⃣ امر به معروف و نهی از منکر کردن همگانی و متقابل (۷۱توبه) ▫️اگر برای بخشی از جامعه (مثلا بی حجابها) به هرعلت (ساخت سیاسی یا برساخت رسانه ای) این ذهنیت ساخته شد که: تو فقط امر و نهی میشوی اما نه حمایت میشوی! و نه حق امر و نهی متشرعان و حاکمان را داری، گسست و گسل اجتماعی شکل می گیرد؛ ولاء طرفینی از کار می افتد و نهی از بی حجابی هم به مقاومت مدنی آنها اصابت می کند! 🔹 تمثال زیبای روی دیگر سکه ولاء متقابل است، مصداق روشن "والذین آوَوْا ونصروا اولئک بعضهم اولیاء بعض" است. ➖او دختر کم حجاب را نهی از منکر نکرد، او را یاری داد و مأوای او شد، چاقو خورد اما دختر ایران را تنها نگذاشت! 🔸جامعه آسیب دیده از بی حجابی، به این روی سکه ولاء مومنانه نیازمند است؛ تا گاردش را بشکند و نصحیت برادرانه و خواهرانه را بپذیرد. ➖این شهید عزیز را اگر همین گونه -که بود- روایت کنیم، به امر به معروف هم کمک می کنیم. ▫️اما اگر بعکس، مسبب خونش را بی حجابی و کم حجابی خواندیم (که بی سبب هم نیست!) و مایه شعار مرگ بر بی حجابش ساختیم؛ باز بجای التیامِ گسل و موثر کردن روی دیگر سکه ولاء اجتماعی (امر و نهی)، بر شکاف و گسست افزوده، امر و نهی ها را بی اثرتر می کنیم./ حجت الاسلام قنبریان
معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان سمنان
🔺شهید الداغی را چگونه روایت کنیم؟! ▫️خاستگاه اصلی تحقق امر به معروف در جامعه، #ولاء_طرفینی زن و مرد
شهید سبزواری شهید چه چیزی است؟ پیگیری مسائل زنان در بستر هویت و مطالبه‌ی پروژه‌ی الگوی سوم ضرورتاً و منطقاً ما را به طرح هویتی خاصی از مردان متوجه می‌کند؛ چرا که قرارگیری زن در جایگاه خودش دقیقاً به معنای این است که مرد هم در جای خودش بایستد تا هندسه‌ی رابطه‌ی زن و مرد در حرکت تاریخی بهینه شود؛ این منطق ‎ است. این مرد چه مختصاتی دارد؟ اولین مشخصه در این رابطه این است که او در نسبت با زنان بر اساس قاعده و سیاست مهمی به نام «تکریم» عمل می‌کند. او این تکریم را «حق» تمام زنان به حسب خود می‌داند. زن چون زن است باید مراقب کرامت او بود. اگر هم او به دلایلی از کرامت خود غافل است باز مرد اجازه ندارد از کرامت او غفلت کند. در شهید ‎ چه دیدیم؟ غیرت؟ من دیدم غالباً او را شهید غیرت نامیده‌اند اما باید مشخص کرد خاستگاه این غیرت چیست و چرا این مرد غیور است؟ ‏و دقیقاً کدام معنا از غیرت در «الگوی مرد شریف و مومن» یافت میشود؟ این غیرت و مردانگی را باید با همان «قاعده‌ی تکریم» فهمید. کرامت و شرافت زن _ ولو بدون حجاب کامل یا با هر نقص ظاهری دیگری _ هم به حسب خود باید خط قرمز باشد و شاید یک جنبه از تکریم او مثلاً در این مورد، یعنی محافظت از او در برابر مردان اوباش، یعنی اظهار برادری با او و حتی یعنی بالاجبار سپر بلای او شدن. او نه‌تنها در برابر مردان رذل ایستاد بلکه به مردان دگم که این ستم‌دیدگی و ناامنی را حق بدحجابان (به بیان خودشان فواحش) می‌دانند پشت کرد. من این شهید عزیز را به شهید گفتمان تکریم می‌شناسم. الگوی مرد مسلمان ایرانی که با پروژه‌ی تعادل‌بخش الگوی سوم همراهی می‌کند ضرورتا مردی است که بالاترین حق زن یعنی کرامت را فهمیده است. او مردانگی دارد و آن را برای رفع موانع از پیش پای زن به خدمت می‌گیرد. این مرد مرد تراز انقلاب اسلامی است. و من البته میدانم در سرتاسر این متن واژگان استفاده‌شده‌ی بسیاری پیش از این از معنا تهی شده‌اند!