eitaa logo
معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان سمنان
820 دنبال‌کننده
13.7هزار عکس
3.5هزار ویدیو
830 فایل
•| پشت صحنه تبلیغات دشمن را بشناسید/ رهبر |• 𑁍✨ #معاونت‌فرهنگی‌تبلیغی‌‌ #مدیریت‌حوزه‌علمیه‌خواهران‌استان‌سمنان https://eitaa.com/whc_farhangi_semnan ارتباط با راهبر ← @Banoo_komshikamar
مشاهده در ایتا
دانلود
معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان سمنان
داره‌میاد‌دوباره‌باز‌؛‌بوی‌محرم...💔 #شب_جمعه_است_هوایت_نکنم_میمیرم https://eitaa.com/whc_farhangi
🔹 زیارت امام حسین (علیه السلام) در شب جمعه را از دست ندهیم؛ هر چند از راه دور ... ❤️ «صَلّی‌الله‌ُعَلَیك‌َیاأباعَبدِاللهِ» 🕊 حضرت‌ فرمود: ... این ذکر را ۳ مرتبه بگو؛ چرا که سلام از نزدیک و دور به ایشان می‌رسد!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درشعرِشاعران‌همه‌گشتم‌که‌مِصرعی درشان‌کربلای‌توپیداکنم‌نشد..!💔" شبهای جمعه... ... 😔🚩🚩🚩
معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان سمنان
حسین در راه کوفه است…! #شب_جمعه التماس دعا
❤لحظات عاشقی.. ❤به وقت شهادت حاج قاسم به وقت ۱:۲۰ 🌹شب جمعه؛ یاد و دلتنگ حاج قاسم ، یاران حاج قاسم و همه ی شهدا😭😭😭 ❤شب زیارتی... در محضر ارباب و مادر... به یاد ما جاماندگان باشند⚘ ❤حاج قاسم عزیز خیلی خیلی دلتنگتیم.. ⚘⚘⚘⚘⚘⚘ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍️آیت‌الله (ره): 📝 عاجزترین مردم کسی است که از کردن عاجز باشد! و موفق کسی است که دعایش با شرایط، یعنی به‌شرط و صـادقـانـه و حقیقی و مستمر باشد. و در صورت تأخیر در اجابت، ناامید نشود و دست از دعا و تضرع و التماس برندارد و مأیوس نشود. 📚 در محضر بهجت، ج٣، ص٢٨۵ 📎 📎 https://eitaa.com/whc_farhangi_semnan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خانمی که در جشن خیابانی و مهمانی یک کیلومتری عید سعید غدیر شهر پرند گفته بود دوست دارد چادر سر کند ، در روز تولدش چادری شد و یک سفر کربلا و نجف به وی هدیه داده شد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مرور نکات کاربردی حضرت آقا درباره بایسته‌های تبلیغ حوزه‌های علمیه👇🏻
۱: شناخت مخاطب اگر مواد و شیوه‌ی تبلیغمان متناسب با وضعیت مخاطب نباشد، ناموفق خواهیم بود.
۲: موضع تهاجمی تبلیغ صرفاً پاسخگویی به شبهه نیست. طرف مقابل مبانی فکری دارد، باید به آن حمله کرد.
۳: روحیه‌ جهادی تبلیغ بدون روحیه‌ۍ جهادی، روح لازم را ندارد. روحانیت باید وسط میدان باشد.
۴: توجه به نسل جوان و نوجوان فردای کشور مال قشر جوان و نوجوان است، ایمانشان باید محکم و ذهنشان خالی از شبهه باشد.
۵: ایجاد کانون های حوزویِ برای تبلیغ تشکیل کانونی با مأموریت، تهیه‌ی مواد تبلیغیِ به‌روز، تنظیم شیوه های اثرگذار تبلیغی و تربیت مبلغ.
معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان سمنان
بوی محرم... 💔
روزهای عجیبی‌ست... حاجی ها دسته دسته برمیگردند مسرور و مشعوف... همه برمیگردند، جز یک حاجی که دیگر به مدینه‌اش برنگشت، و با هفتاد و دو قربانی راهش کشیده شد به سمت کربلا ... آه... صلی الله علیک یا اباعبدالله 🖤 https://eitaa.com/whc_farhangi_semnan
🍁 شهیــدی ڪہ نه پدرش را دید و نه پسـرش را ... پدرش در عملیات والفجر۹ درسلیمانیه عـراق به شهـادت رسید و پیڪر مطهرش حدود ۱۰ سال بعـد برگشت... سجـاد دو ماه بعـد از شهـادت پـدرش به دنیا آمد و پـدر شهیدش را هرگز ندید... پسر خـودش نیز دو مـاه بعد از شهــادتش به دنیا آمد و او هم پدرش را ندید ... سجـاد در آذرمـاه سال ۹۱ براثر انفجــار درحین خنثی سازی گلـوله های عمل نکرده به فیـض شهادت نائل آمـد . وقتی بالای سرش رسیدند درحالیکه یک دستش قطع شده بود و غـرق به خـون بود فقط ذڪر یا حسین(ع‌) بر لب داشت... مهربان بود، با صفا بود، خاکی و بی ادعا بود و ... 📝 فرازی از دستنوشته شهید: «قافله سالار شهــدا حسین(ع) است پروردگارا مرا به این قافله برسـان» 🌷 (ع) https://eitaa.com/whc_farhangi_semnan
در زیر خیمه‌اش همه یک خانواده‌ایم 🚩 نشان‌نوشته شعار محرم ۱۴۰۲ 📜 شعر سروده شاعر اهل‌بیت(علیهم السلام) محمد اشرف 🖌خوشنویسی استاد محمدتقی اسدی 🔖نشان‌نوشته اثر هنرمند هیأتی احسان جعفرپیشه ✅ شعار مشترک هیأت‌های کشور در محرم ۱۴۰۲ ⏬ جهت دریافت فایل لایه باز این محصول به آدرس زیر مراجعه نمایید. 🔗 heyat.co/p/4444 ــــــــــــــــــــــــ https://eitaa.com/whc_farhangi_semnan
17.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨تیزر فصل چهارم برنامه حسینیه معلی محرم ۱۴۰۲ هجری شمسی✨ ‌پست کنید: فصل چهارم برنامه «حسینیه معلی» از شب اول محرم ۱۴۰۲ با حضور سنت دیرینه «سینه دور» روستای قلعه نو در شهرستان شاهرود در شب اول برنامه؛ به همت مردم و هیئات مذهبی روستای قلعه نو و جامعه ایمانی مشعر استان سمنان 📌از سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲، همزمان با شب اول ماه محرم الحرام ۱۴۴۵ هـ.ق تا شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام 📍پخش شبکه سه سیما: ساعت ۲۲:۳۰ و ۱۵:۳۰ ‌ 📍پخش شبکه قرآن و معارف سیما: ساعت ۱ بامداد و ۱۳:۳۰ https://eitaa.com/whc_farhangi_semnan
ڪاش‌میان‌این‌همہ‌اندوه ناگهان‌صدایۍبیایدوبگوید: :)♥️!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
؛༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀ 💎مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی): «تبلیغ در نگاه حوزه های علمیه باید در مرتبه اول باشد ». ۱۴۰۲/۴/۲۱ 🏴 درآستانه ماه محرم الحرام ۱۴۴۴ هجری قمری، اداره کل شبکه سازی و راهبری فرهنگی، اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل و برگزار می کند: 💠"اجتماع بزرگ برخط مبلغات حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور"⤵️ 🦋آفتاب در مصاف 🦋 🔸با محوریت: "رسالت بانوان طلبه در ابلاغ پیام عاشورا " 🎙باحضور ارزشمند: حجت الاسلام والمسلمین رجبی تهرانی 🚩 معاون محترم فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور ⏳زمان: شنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۲ 🕰ساعت ۱۲:۳۰ الی ۱۳:۳۰ 🖥با مراجعه به لینک : ⤵️ 🌐http://Live.whc.ir/marasem لایو مراسم مرکز مدیریت ┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅ https://eitaa.com/whc_farhangi_semnan
🔰 | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور ۱۴۰۲/۰۴/۲۱ 📌با اطّلاعاتی که به من میرسد از جهات مختلف، نسبت به تبلیغ نگرانم! ↙️این‌قدر ظرفیّت تبلیغ در کشور گسترده است که اگر ما چندین برابر آن مقداری هم که کار میکنیم، کار کنیم، به نظرم این ظرفیّت پُر نمیشود. 💠اولویت امر تبلیغ در حوزه‌های علمیه 🏷درباره اهمیت تبلیغ به عنوان ابزار رسیدن به اهداف دین ❎امروز نگاه رایج در حوزه‌های علمیّه این است که تبلیغ در مرتبه‌ی دوّم قرار دارد. ✅ما از این نگاه باید عبور کنیم. تبلیغ، مرتبه‌ی اوّل است. ☝️چرا این را میگوییم؟ ⁉️برای اینکه ما هدف دین را چه میدانیم؟ 📍هدف نهایی: ♦️ما را در مسیر خلیفةاللهی، در مسیر انسان کامل ارتقاء بدهد 📍هدفهای میانی و ابتدائی: 🔹اقامه‌ی قسط 🔸تشکیل نظام اسلامی 🔹اقامه‌ و اشاعه معروف 🔸ازاله‌ منکر 🔹ترویج کَلِم طیّب و عمل صالح ⏫هر کدام از اینها را که شما نگاه کنید، وسیله و ابزار رسیدن به آن، تبلیغ است؛ بدون تبلیغ نمیشود. 👈قرآن کریم، پیغمبران را مسئول تبلیغ میداند ♦️شما [علما] هم که ورثه‌ی انبیا هستید، اُسّ و اساس وظیفه‌ی شما عبارت است از تبلیغ 🔉باید پیام دین را، پیام خدا را به دلها و گوشها برسانید. 🏷درباره استمرار سنّت تبلیغ در میان علما از زمان گذشته ✅در حوزه‌های علمیّه از اوّل، از هزار سال پیش، سنّت تبلیغ وجود داشت 🏷درباره اهمّیّت مضاعف تبلیغ در دوران کنونی 💎اولویّت حوزه‌ها تبلیغ است. در همه‌ی دوره‌ها این‌جور بوده امّا در دوره‌ی ما بالخصوص این اهمّیّت مضاعف است؛ برای اینکه در دوره‌ی ما یک اتّفاقی افتاده است که در طول بیش از هزار سال از صدر اسلام چنین اتّفاقی نیفتاده بود؛ و آن حاکمیّت اسلام بود. تشکیل سازمانِ سیاسیِ مدیریّتِ کشور در شکل محتوای اسلامی سابقه ندارد. وقتی که یک‌ چنین وضعی هست، طبعاً دشمنی‌های با اسلام شدّت پیدا میکند 📍تبلیغ در دوره‌ی ما اهمّیّت مضاعف پیدا میکند؛ از دو جهت: ↙️در نظام اسلامی پایه و قوام نظام، مردمند، ایمان مردم است و اگر چنانچه ایمان مردم نباشد، نظام نخواهد بود. ↙️امروز، هم سخت‌افزارهای مخالف، معارض و معاند تطوّر پیدا کرده، هم نرم‌افزارها. 🚨اگر امروز حوزه‌ی علمیّه از اهمّیّت تبلیغ و حسّاسیّت تبلیغ و مضاعف بودن وظیفه‌ی تبلیغ غفلت بکند، دچار عارضه‌ای میشویم که جبرانش به‌آسانی ممکن نیست و دچار استحاله‌ی فرهنگی میشویم. 💠چند نکته کاربردی در مسئله تبلیغ: 1️⃣ شناخت مخاطب 🔍باید بدانیم طرف مقابلمان در چه مرحله‌ی فکری قرار دارد تا محتوا را، مادّه را و صورت را بر طبق نیاز او تنظیم کنیم. ⚠️در این آشفته‌بازار صداهای مختلفِ فضای مجازی و تکثّر رسانه‌ای که وجود دارد، یک صدا در انزوا قرار گرفته و آن، صدای انتقال معارفِ نسلی و خانوادگی است. 📱سابق ما نصیحت میکردیم جوانها را و برحذر میداشتیم از رفیق بد، مصاحب بد؛ حالا مصاحب بد داخل جیبش است. ☝️این مخاطب را بشناسید. 2️⃣ داشتن شناخت و موضع تهاجمی نسبت به مبانی فکری غلط طرف مقابل ✅تبلیغ صرفاً پاسخگویی به شبهه نیست... طرفِ مقابل مبانی فکری دارد، باید به آن حمله کرد؛ 🌐اگر چنانچه این موضع تهاجمی به معنای واقعی کلمه بخواهد تحقّق پیدا کند، لازمه‌اش شناخت صحنه است. ⭕️جریانات جهانی را بشناسید، وضع و محاذات سیاستهای دنیا را بدانید و آن‌وقت افشاگری کنید؛ هم درست ببینید، هم درست روایت کنید. 3️⃣داشتن روحیه‌ جهادی ❎اگر روحیه‌ی جهادی نباشد: 📌انسان گاهی صحنه را خطا میکند و غلط میبیند 📌 گاهی در رفتار غلط عمل میکند. 👌روحانیّت باید وسط میدان باشد، باید مأیوس نشود؛ خاصیّت عمل جهادی این است. ❇️وقتی این عنصر مجاهدت با نگاه علمی، با کار علمی همراه بشود، حتماً تأثیر تبلیغ تضمین‌شده است. 4️⃣ توجّه ویژه به نسل جوان و نوجوان ✔️در بخشهای مختلف باید مواجهه‌ی تبلیغیِ مناسب با اصحاب فکر، اصحاب هنر، اصحاب قلم، اصحاب بیان بشود 👈لکن اهمّ از همه، قشر جوان و نوجوان است؛ ♦️فردای کشور مال اینها است، ☑️ایمانشان باید محکم باشد ☑️ذهنشان باید خالی از شبهه باشد 📍ابزارهای ترغیب جوانان به التزامِ عملی به دین، خیلی مهم است؛ برخی از این جاذبه‌ها: ❇️مسجد ❇️هیئت ❇️موعظه 💠نکته پایانی: لزوم ایجاد کانونهای عظیم حوزوی برای تربیت مبلغین اثرگذار با پشتوانه فکری، تحقیقی و علمی 📌اگر ما بخواهیم به قدر ظرفیّت یا نزدیک به اندازه‌ی مورد نیاز ظرفیّت، عناصرِ تبلیغیِ با این خصوصیّات داشته باشیم، احتیاج داریم به کانونهای عظیم حوزوی. 📌احتیاج داریم به یک کانون اساسی. مرکز هم در درجه‌ی اوّل، حوزه‌ی علمیّه‌ی قم است. ⭕️تشکیل کانونی با مأ‌موریّتِ: 1️⃣تهیّه‌ی موادّ تبلیغیِ به‌روز 2️⃣تنظیم شیوه‌های اثرگذار تبلیغی 3️⃣تربیت مبلّغ 🍀سلام بر شهیدان، سلام بر روح مطهّر امام(ره).
4_5963248343135028455.pdf
3.6M
✔️برای 📥دانلود کتاب 📚مروری بر شخصیت قرآنی و اندیشه ها و دروس و روش و گرایش تفسیری آیت الله خامنه ای ☑️ترجمه به سه زبان 🖊محقق: فاطمه تقی زاده