جزوه تبلیغی رابطه امام و امت👆👆👆👆👆
https://eitaa.com/joinchat/2813067281Ca1f19b915a
به نیابت از شهید🌹" امیر حاج امینی "
#روز_شانزدهم
#قرائت_زیارت_عاشورا
#به_مدد_الهی_کرونا_را_شکست_مىدهیم
#التماس_دعا
https://eitaa.com/joinchat/2813067281Ca1f19b915a
یه حاجی بود تو هیئتمون
به هیئت میرسید ... :)
یه روز وسط سخنرانی داشت چایی پخش میکرد که حاج آقا که پا منبر بود 🍃
خطاب به ایشون گفت :
حاج اکبر 😊
ما این همه از امام عصر میگیم شما که بزرگ مایی شمام یه چیزی بگین
که به دل این بچه ها بشینه 💚
حاجی یه تبسمی کرد و کمرش و صاف کرد و گفت:
بچهها من کوچیک شمام 😔
ولی اگه حواستون به آبروی خودتون نیست
به آبروی امام زمان باشه💔
https://eitaa.com/joinchat/2813067281Ca1f19b915a
#سلام_امام_زمانم💚
چه خوشبختی بزرگی است شما را داشتن ، نام شما را بردن ، در هوای شما دم زدن ، محبت شما را در دل پروراندن و با شما گفتگو کردن ...
چقدر خوشبختم که هر صبح رخصت می یابم سلامتان کنم و در آسمان بیکران لطفتان بال بگشایم ..
#صبحت_بخیر_مولای_من
#صبحتون_مهدوی🌼🍃
https://eitaa.com/joinchat/2813067281Ca1f19b915a
حضرت امام صادق(ع) می فرمایند:
🔆 هركس چهل صبح این عهد را بخواند :
✔از یاوران قائم ما باشد
✔و اگر پیش از #ظهور آن حضرت بمیرد او را از قبر بیرون آورند
✔و در خدمت آن حضرت باشد
✔و حق تعالی به هركلمه از حسنه او را كرامت فرماید
✔ و هزار گناه از او محو كند.
https://eitaa.com/joinchat/2813067281Ca1f19b915a
⬇️⬇️⬇️⬇️
1.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اینقدر #خانهداری زن را تحقیر نکنید!
📌 #رهبر_انقلاب: معنای خانهداری زن #تربیت_انسان است، معنایش تولید والاترین و بالاترین محصول و متاع عالم وجود است.
https://eitaa.com/joinchat/2813067281Ca1f19b915a
👓 حوزه علميه بايد نظام اسلامى، همين نظام جمهورى اسلامى را از خود بداند و براى تكميل و رفع نقص آن، همه ى كوشش خود را مبذول كند...
هيچ مصلحت و هيچ انگيزه شخصى يا صنفى يا سياسى نميتواند و حق ندارد از حمايت حوزه نسبت به نظام مانع شود.
‼️ بدتر از حمايت نكردن و در صدد تكميل برنيامدن و كمر به اصلاح ضعفهاى نظام نبستن، اين است كه انسان به دشمنان نظام كمك كند!
متأسفانه گاهى ديده ميشود كه پستترين و رذلترين و بی ارزشترين دشمنان نظام به وسيله كسانى تأييد ميشوند. چرا؟! به چه بهانه اى؟! چون در نظام، فلان #نقص وجود دارد؟
🔹 وقتى نقص هست، بايد دشمن نظام را تأييد كرد يا بايد تلاش كرد تا آن نقص برطرف شود؟...
حكومت كفّار و فسّاق و فجّار و اينها باشد، خوب است؟ اينكه منطقى نيست؛
💬 امام خامنه ای، ۷۹،۷،۱۴ بیانات در مدرسه فیضیه
⭕️ @shenakhte_rahbari
https://eitaa.com/joinchat/2813067281Ca1f19b915a
درس اخلاق آیت الله جوادی آملی حفظه الله تعالی : بخش اول وجود مبارک امير المؤمنين(سلام الله عليه) انسان را تحليل ميکند به روح او و بدن او؛ فرمود روح انسان يک موجود ابدي است و هرگز از بين نميرود و سال و ماه هم ندارد و آسمان و زمين عوض ميشود ولي روح انسان عوض نميشود. ما از نظر ايمان يک حريم شخصي داريم که اين حريم شخصي ما قابل داد و ستد با هيچ چيزي نيست در سوره مبارکه «ابراهيم» فرمود کل نظام سپهري عوض ميشود ولي انسان همچنان باقي است ﴿يَوْمَ تُبَدَّلُ الْأَرْضُ غَيْرَ الْأَرْضِ وَ السَّماواتُ﴾[1] که اين ﴿وَ السَّماواتُ﴾ هم نائب فاعل آن ﴿تُبَدَّلُ﴾ است؛ يعني روزي که کل مجموعه عالَم عوض ميشود ولي انسان هم چنان باقي است. ما جاني داريم جاودانه و مانا و ابدي، بدني داريم که متغير ميشود هر بدني را که روح ما بپذيرد بدن ما است چه در دنيا چه در برزخ چه در آخرت.
الآن مستحضريد که اگر کسي در جبهه حق عليه باطل تلاش و کوشش کرد در طي اين هشت سال مثلاً، هر سال در يکي از عمليات شرکت کرد عضوي از اعضاي خود را از دست داد همزمان در بيمارستان صحرايي يا غير صحرايي يک مرگ مغزي پديد آمد فوراً عضو او را عوض کردند، در طي اين هشت سال مثلاً دو تا پا را، دو تا دست را، قلب را کليه را کلاً عوض کردند اين مجاهد «في سبيل الله» همان مجاهد است، اين دست همان دست است با اينکه تمام اعضا و جوارح عوض شد چون روح باقي است و روح اين بدن را پذيرفت بدن اوست؛ يعني اگر دست مسلماني در جبهه يا تصادف قطع شود و کسي در آستانه مرگ مغزي باشد و او کافر باشد، دست آن کافر را به بدن اين مجاهد و اين مسلمان مرتبط کنند، مادامي که روح نپذيرفت تحت درمان است اين دست چون عضو کافر است آلوده است، ولي وقتي روح اين عضو را پذيرفت و دست خود قرار داد اين دست ميشود طيّب و طاهر، دست يک مجاهد است دست يک مسلمان است. غرض آن است که بدن در حال تغيير و تبدّل است و عوض ميشود اما روح همچنان باقي است.
مطلب دوم آن است که حقيقت ما همين روح است و آن ابزار کار ما است که در هر نشئهاي ذات اقدس الهي اين ابزار را به ما ميدهد تا در قيامت دوباره همان ابزار قبلي را مرحمت کند. چون روح يک موجود جاودانه و ابدي است چارهاي جز رهتوشه ابد ندارد هر چه گذشتني است و گذرا است غذاي روح ما نيست و هر چه مانا و پايدار است غذاي روح ما است؛ نتيجه اينکه ما ابدي هستيم، يک؛ موجود ابدي رهتوشه ابدي ميخواهد، دو؛ آنچه در قلمرو طبيعت است گذرا است و مانا نيست غذاي ما نيست، سه؛ اگر ما پايداري و ماندگاري و وجه اللّهي تهيه نکنيم، بعد از مرگ گرسنهايم و رنج براي هميشه است و هيچ آسايشي نداريم اما اگر ـ إنشاءالله ـ يک کالاي ماندني يک غذاي ماندني تهيه کرديم، چون روح ما ابدي است آن هم ابدي است، ما براي ابد راحت هستيم غرض اين است که دين يک حريم شخصي ماست، ما با فراز و فرود که از بهترين تعبيرات جناب شيخ عطار است[2] با فراز و فرود روزگار روبهرو هستيم. چيزي که رفتني است رهتوشه ما نيست، ما که ابدي هستيم کالاي ابد ميطلبيم؛ اين کالاي ابد را وجود مبارک حضرت امير به اين صورت بيان کرده است.
فرمود: «إِنَّ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةَ عَدُوَّانِ مُتَفَاوِتَانِ» فرمود دنيا يعني آنچه براي غير خداست؛ خيانت است طمع است راه ديگران را بستن است بيراهه رفتن است، فرمود هر چه دنيا باشد اين نسبت به جان انسان سمّ است و هر چه مانا و پايدار باشد سخن خير، نيت خير، کار خير، توليد، مشکل جامعه را حلّ کردن و رونق دادن به توليد، فقرزدايي کردن همه اينها آخرت است و وجود مبارک زکرياي نبي به خداي سبحان عرض ميکند خدايا! من هيچ وقت نشد که از تو چيزي بخواهم تو رد کني، اين يک اصل کلي است يعني خدا اين است. «رَبِّ إِنِّي ... لَمْ أَكُنْ بِدُعائِكَ رَبِّ شَقِيًّا»؛[3] اين «لَم» که حرف جازم است وقتي روي فعل مضارع آمد دو تا کار ميکند: يکي مضارع را تبديل به ماضي ميکند، يکي مفيد استمرار است؛ يعني من در تمام مدت عمرم نشد از تو چيزي بخواهم تو ندهي. اين معنايش اين نيست که اختصاص دارد به منِ زکريا، اصلاً تو اين طور هستي منتها دو تا شرط دارد، يا يک شرط و يک مانع دارد.
مرحوم شيخ مفيد(رضوان الله تعالي عليه) در کتاب شريف أمالي از معصوم(سلام الله عليه) نقل کرد دعايي مستجاب است که دعا کننده موحّد باشد، بداند فقط از خدا چيزی ميخواهد و لاغير![4] اگر کسي بيماري داشته باشد چشمش هم به داروي خودش باشد به رهنمود طبيب باشد به دستگاه تغذيه و تجزيه و مانند آن باشد و خدا را هم يکي از اين علل و اسباب بداند چنين دعايي موحّدانه نيست يا بياثر است يا کماثر؛ ولي اگر کسي بگويد خدايا همه اينها فيض تو هستند، همه اينها را تو تدبير ميکني همه اينها دست اندرکاران تو هستند ﴿وَ ما يَعْلَمُ جُنُودَ رَبِّكَ إِلاَّ هُوَ﴾[5] من از تو ميخواهم که تو مسبّب اسباب هستي؛ فرمودند اين دعا يقيناً مستجاب است، دعاي موحّد ممکن نيست رد بشود. در بخش پاياني سوره مبارکه «يوسف» که دارد: ﴿وَ مَا يُؤْمِنُ أَكْثَرُهُم بِاللَّهِ إِلّا وَ هُم مُشْرِكُونَ﴾[6] يک زنگ خطري است که بسياري از مردم گرفتار يک شرک مرموز هستند. آنکه ميگويد خدا هست «ولي»! خدا هست «اما»! اين «ولي» و «اما» را شرک و شريک او قرار ميدهد؛ ولي اگر بگويد خدا هست و همه آنچه علل و اسباب هستند مأموران اجرايي خداي سبحان هستند چنين شخصي موحد است و دعاي او موحّدانه است و يقيناً اثربخش است.
در اينجا فرمود: «فَمَنْ أَحَبَّ الدُّنْيَا وَ تَوَلَّاهَا أَبْغَضَ الْآخِرَةَ وَ عَادَاهَا»؛ کسي که گرفتار زودپسندي است نقدپسندي است از آينده نگران است و از آينده بريده است او کاري به آخرت ندارد. در قرآن کريم فرمود کساني که با دست پُر ميميرند فرشتگان الهي به خدمت او ميآيند ﴿الَّذينَ تَتَوَفَّاهُمُ الْمَلائِكَةُ طَيِّبينَ﴾ سلام ميکنند ﴿سَلامٌ عَلَيْكُمْ﴾،[7] با احترام روح او را قبض ميکنند. ما از جان دادن هراسناک هستيم و واقعاً هراس هم دارد چون آدم اگر خانهاي، يک سال در آنجا بود بخواهد فاصله بگيرد کمي نگران است، وقتي رفت ييلاق سه ماه در جايي ماند هنگام خداحافظي، يک نگاه منتظرانه به اين خانه ميکند، چون سه ماه در اين خانه بود؛ اين روح که تقريباً هفتاد يا هشتاد يا بيشتر سال در اين بدن بود حالا ميخواهد اين بدن را رها کند، جريان مردن سخت است؛ اما دو نظر است: يکي اينکه انسان چون به اين بدن ميرسيد اين بدن فرسوده شد او ناچار است اين خانه فرسوده را ترک کند اين درباره اهل دنيا. مردان الهي براي خود قصري ساختند چون آنجا قصر خوبي ساختند به اين خانه توجهي ندارند، کمکم اين خانه فرو ميريزد. در مردن دو ديد است: عدهاي ميگويند چون اين بدن تاب ندارد مثل خانه کلنگي دارد ميريزد من رها ميکنم؛ عدهاي ميگويند نه، چون قصر مجلل ساختهام و اين خانه مورد علاقه من نيست سرکشي نميکنم مرمّت نميکنم تعمير نميکنم، اين خانه دارد ويران ميشود. آنها که ميگويند چن خانه فرو ميريزد من ميروم:
جان عزم رحيل کرد گفتم که مرو ٭٭٭ گفتا چکنم خانه فرو ميآيد[8]
اينها بدني زندگي ميکردند اما ديگران برخلاف اين شعر ميگويند. ميگويند ما چون خانه بهتري که ساختيم اين خانه مورد توجه ما نيست او را سرکشي نميکنيم مرمّت نميکنيم آن فرو ميريزد؛ چون ما ميخواهيم برويم اين خانه کلنگي شد. آنها ميگويند چون خانه، کلنگي شد ما ميميريم؛ اين دو ديد، دو تا کار و دو تا برنامه است. چرا يک عده به مرگ علاقهمند هستند يک عده از مرگ ميترسند آنکه گرفتار اين خانه است هرچه تلاش و کوشش ميکند ميبيند که اين قابل بازسازي نيست آنکه قصر مجلّل ساخته است حور و مقصور به انتظار اوست چون خانه ديگر ساخته است سري به اين خانه نميزند اين خانه فرو ميريزد. حضرت فرمود دنيا و آخرت اين طور است اينها به منزله مشرق و مغرب هستند از هم خيلي فاصله دارند «وَ هُمَا بِمَنْزِلَةِ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ وَ مَاشٍ بَيْنَهُمَا كُلَّمَا قَرُبَ مِنْ وَاحِدٍ بَعُدَ مِنَ الْآخَرِ»؛[9] اگر کسي به طرف شرق حرکت کرد از غرب ميماند به طرف غرب حرکت کرد از شرق ميماند به طرف آخرت حرکت کرد خيلي دنيازده نيست؛ اما مردان الهي کسانياند که دنيا را تعمير نميکنند، خودشان را در دنيا تعمير ميکنند، کسي دنيا را تعمير کند بيگانه را دارد تعمير ميکند. مستحضريد اين بزرگان حکمت ميگويند درخت هرگز ترقّي نميکند گرچه شاخههاي فراواني دارد ميوههايي هم ميدهد ولي هرگز درخت ترقي نميکند؛ چون درخت از آن جهت که درخت است حيات او گياهي است سر آن در گِل است و خاک است و لجن؛ مغزش آنجاست اين فروعات اوست؛ آنکه محصول کار او برجهاي فراوان است سر او در سنگ و گِل است؛ اين روايات نوراني را اهل بيت فرمودند فرمود آن کسي که دنياپرست است «سَلَّطَ اللَّهُ عَلَيْهِ الْبِنَاءَ وَ الْمَاءَ وَ الطِّين»[10] مغز او در گِل است شاخهها و فروعات او بالا آمده بعد اين را تنها رها ميکند و ميرود.