🔮🎷حماسه و عرفان
حماسههایی مانند، حماسه #اباعبدالله علیه السلام متأثر از عرفان است و اینگونه نیست که حماسه در عرض عرفان باشد، چراکه حماسه مربوط به عقل عملی است و شهود، کار قلب است و عمل متأثر از شهود و فعل قلب است همه عارفان با حماسه و نهضتی که در مسیر اراده الهی است موافقند، منتهی برخی از عارفان در سفر اول و دوم عرفانی خود متوقف شدهاند و برخی به سفر سوم و چهارم عرفانی خود نیز رفتهاند، انبیای الهی کسانی هستند که اسفار اربعه را پیمودهاند؛ یعنی نه تنها به حق رسیدهاند، بلکه از جانب حق برای هدایت خلق آمدهاند تا ارادات الهی را محقق کنند.
از آنجا که اراده الهی به تحقق عدل و داد در سراسر عالم تعلق گرفته است، لذا هیچ عارفی با حماسه و #نهضت و #قیام مقابل ظلم و استبداد مخالفت ندارد، منتهی برخی به سفر چهارم نیز موفق شدهاند و به دستگیری خلق آمدهاند و برخی در سفر اول و دوم متوقف شدهاند، لذا انبیای الهی و اولیای حق بر اساس همین عرفان وارد میدان هدایت خلق شدهاند.../فارس
#آشنایی_با_عرفان_های_نوظهور
👇
@wittj2
31 hasr garaeye dini.mp3
5.83M
#عرفان_عملی_اسلامی
#ضرورت_دین_نبوت_امامت
#حصر_گرایی_دینی
#مهدی_طیب
@wittj2
🔮در ثواب نشر شریک باشید
کانال علمی عرفانی👇👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2515861505C45d2328c8f
هدایت شده از سالکان عشق🇮🇷
4_5834717272094016866.mp3
11.84M
#کیست_مرا_یاری_کند 7
⭐️ عاشورا حادثه ایست در تاریخ
که قرار است کارخانه ی انسان سازی باشد!
🎯پس چرا محصول عزاداری های ما،
تا به امروز، در شکل گیری #باطن_انسانی موفقیت چندانی نداشته است؟
👇
@wittj2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ راهی که خدا برای رسیدن به خودش پیشنهاد میدهد!
استاد پناهیان🌻
@wittj2
سلام مابہ حسین و بہ پارهے جگرش
ڪه پاره شدجگرش،ازشهادٺ پسرش
بہ خُلق وخو،علے آیینہے پیمبربود
صدف علے وبہ فضل وادب،علے گهرش
#سلام_اےآفتاب_سرخ_عاشورا💔 #یا_علے_اڪبر_ع
👇
@wittj2
مه کم آید مدتی در راه عشق
آن کمی عشق جمله سود باد
دیگران ازمرگ مهلتخواستند
عاشقان گویند نی نی زود باد
مولانای جان🌻
👇
@wittj2
🔮🎷 فاجعه كربلا در انديشه مولانا
مولانا در مثنوی از امام حسن و امام حسین (ع) به عنوان گوشواره های عرش الهی نام می برد. که خود اشاره به حدیث رسول گرامی اسلام دارد؛ آن حضرت دو فرزند خود را به دوگوشواره عرش الهی تشبیه کرده است. مولانا می گوید:
چون که سبطین از سرش واقف بدند
گوشواره عرش ربانی شدند
سبط اکبر و سبط اصغر به ترتیب از القاب حسن و حسین فرزندان علی ابن ابی طالب(ع) است که مولانا به آن ها اشاره می کند و می گوید چون دو سبط پیامبر از اسرار الهی آگاه بودند، مقام گوشواره های عرش خداوند را به دست آوردند.
مولانا در دفتر دوم مثنوی داستان صوفی و فقیه و سیدی را می آورد که بدون اجازه وارد باغی شده بودند ؛ باغبان برای این که بتواند ازعهده ی آنان برآید، بین شان اختلاف می اندازد؛ ابتدا صوفی را از باغ بیرون می کند. بعد سّید و به تعبیر مولانا شریف و شه زاده را. در آخر هم به حساب فقیه می رسد. باغبان نسبت به هر سه نفر دشنام می دهد اما مولانا تنها به دفاع از سیّد بر می آشوبد و از او سخت دفاع می کند :
وین دگر شه زاده و سلطان ماست
سیّد است، از خاندان مصطفاست
آن چه گفت آن باغبان بوالفضول
حال او بُد دور از اولاد رسول
گر نبودی او نتیجه مرتدان
کی چنین گفتی برای خاندان
با شریف آن کرد مرد ملتجی
که کند با آل یاسین خارجی
در این جا مولانا این سؤال را مطرح می کند که چرا نسل ارتداد و فرزندان نابکار و زنازاده و دیوها و غول ها بانسل پیامبر دشمنی می کنند؟ چنان که یزید و شمردر کربلا با آل رسول چنان کردند؟
تاچه کین دارند دایم دیو و غول؟
ون یزید و شمر با آل رسول
مولانا در برابر یزید و حادثه کربلا موضع صریح و روشنی دارد؛ او یزید و همدستانش را چون دیوها و غول های می بیند که به خاطر کشتن فرزندان پیامبر سزاوار لعن و نفرین ابدی هستند. برخلاف برخی از علمای عامه که در جواز لعن یزید تردید و احتیاط کرده اند.
ادامه دارد ...
👇
@wittj2