eitaa logo
دیالکتیک علم و عرفان ناب
418 دنبال‌کننده
3هزار عکس
268 ویدیو
114 فایل
کوانتوم(علم فیزیک جدید) وتعالیم عرفانی،دلنوشته ها و اشعارم وسخنان و اشعار بزرگان اهل علم و ادب تلاشی در حد توان تقدیم به وجود مقدس صاحب الزمان .عج. و تمامی شهدای اسلام❤ 👈نشر باذکر شریف صلوات بر محمّد و آل محمّد و عجل فرجهم❤
مشاهده در ایتا
دانلود
هوای سير گل و ساز بلبلم دادی که بنگرم به گل و سرکنم ثنای تُرا شبانيم هوس است و طواف کعبه طور مگر بگوش دلی بشنوم صدای تُرا شهریار🌻 👇 @wittj2
🕋 أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ به كسانیكه جنگ برآنان شده؛ رخصت جنگ داده شده است چراكه قرار گرفته‏‌اند. و البته خدا بر پيروزى آنان سخت تواناست. (حج/۳۹) 🌸 عرض ادب به ساحت مقدس مردترین مردان تاریخ؛ شهدا و ایثارگران والامقام و گرامی باد شیر مردان سرزمین پارس. 👇 @wittj2
📌 درک آن برای ما نامشخص است! 👌 ؛ رئیس سابق اطلاعات فرانسه در کتاب جنگ جهانی چهارم مینویسد: صدام به من گفت: دوست داريد جبهه را ببينيد؟ گفتم نه جنگ زياد ديده‌ام اما در غرب در مورد اسرای ایرانی صحبت می‌كنند. می‌خواهم آن‌ها را ببينم. صبح روز بعد يكی از افسران را نيز با خودم بردم. در اردوگاه‌های جنگی مردانی ديدم كه برای جان خود در راه عقيد‌شان آمادگی داشتند. آن منظره منادی جنگ جهانی چهارم بود كه ما از آن روی صفحه رادار داريم. 📚 جنگ جهانی چهارم؛ الکساندر دومارانش؛ فصل۷؛ ص۲۴۵ هفته دفاع مقدس گرامی باد. علمی عرفانی👇 @wittj2
از دست غيبت تو شكايت نمیکنم تا نيست غيبتى، نبود لذت حضور گر ديگران به عيش و طرب خرم‌اند و شاد ما را غم نگار بود مايه سرور حافظ🌻 🌸تعجیل در فرج قطب عالم امکان؛ مهدی صاحب الزمان(عج)؛ از عمق وجود 👇 @wittj2
📌💥 آدم ؟! [غربی‌ها] مذهب، زبان، ادبیات، فکر، گذشته، نژاد و همه چیز ما را چنان تحقیر کردند و ما را به قدری آدم‌های دست دوم حساب کردند که ما نشستیم خودمان خودمان را کردیم! [غربی‌ها] خودشان را آنقدر بالا و عزیز نشان دادند که ما باید تمام تلاش‌مان برای نوکری آن‌ها باشد! [نوکری تا آنجاکه] اَدای آن‌ها را در بیاوریم و شبیه به آن‌ها حرکت کنیم؛ حرف بزنیم و راه برویم! تحصیل‌کرده دانشمند ما از اینکه زبان فارسی را از یاد برده افتخار می‌کند! ⚠️ آدم اینقدر در بیشعوری افتخار بکند؟! خیلی عجیب است! اینکه [آدم] زبان خودش را یادش رفته افتخار می‌کند! تا این حد ذلیل؟! 📚منبع: دکتر علی شریعتی؛ مجموعه آثار ۲۰؛ چه باید کرد؟؛ بخش خودآگاهی و استحمار؛ ص ۲۰۰ 👇 @wittj2
🚨 درد این‌ست که هستیم! 👈 همه درد و بلای ما این‌ست که ما هستیم. ما سال‌های طولانی زیر بار غرب بودیم. زیر بار آمریکا بودیم. اصلا قلوبمان قلوب غربی است. متبدل شدیم به یک انسان غربی، لکن همت کنید ! امام خمینی(ره) - ۵۷/۱۲/۱۵ 👇 @wittj2
💥 ...! رژیم‌های استعمارگر برای این که ملتی را به زیر قدرت و تسلط خود درآورند، بقدری مذهب، ایمان، ادبیات، فکر، شخصیت، گذشته و همه‌چیز را تحقیر میکنند که آن ملت برای اینکه از تهمت و تحقیرهای استعمارگر فرار کند؛ به دامن خود او پناه می‌برد و خودش را به شکل او در می‌آورد! 📚منبع: دکتر علی شریعتی؛ مجموعه آثار ۲۰؛ چه باید کرد؟؛ بخش خودآگاهی و استحمار؛ ص ۲۰۰ علمی عرفانی👇 @wittj2
💚💫 سخن جان... ، مولا علی علیه‌السلام:🌸 🌍 سراى گذشتن است؛ نه سراى ماندن. مردم دنیا دو دسته‌اند: دسته‌اى که خود را [به خواهش‌هاى نفس] و [به كيفر آن‌] می‌شوند، و دسته‌اى که خود را [با بندگى خدا] و خود را [از عذاب قیامت] می‌کنند. 📗حکمت ۱۲۸ نهج‌البلاغه علمی عرفانی👇 @wittj2
🏴چله زیارت عاشورا | (۴۰) به نیت برآورده شدن اولین و آخرین حاجت ما، فرج قطب عالم امکان حضرت صاحب الزمان(عج)، رفع گرفتاری و بلا از تمام مسلمانان جهان، حاجت روایی زندگان و بهره مندی مردگان و اهل قبرستان.
🚨او یک بود! ؛ داور ایرانی و بین المللی شطرنج که بنابر اخبار منتشره، بدلیل درخارج از کشور اجازه بازگشت به ایران را نداشت؛ در مصاحبه ای اعلام کرد که اصلا مسلمان نبوده و در اصل بوده است! 🌐 AmpGoo bit.ly/3cFb8NF 🌐 Telegraph bit.ly/2Gc9Ttd پ.ن: مسئله یهودی بودن این خانم نیست. چراکه طبق اصل ۱۳ قانون اساسی کلیمی جز ادیان پذیرفته شده‌اند. اما سوال اینجاست، چرا باوجود حمایت قانون از یهودیان، ایشان یهودی بودن خود را نگه داشته بود؟ چرا به سبک یهودیان مارانو (مارانوس) [مخفی] تظاهر به اسلام داشت؟ این خانم ما را بیاد دست‌های پشت پرده‌ای می‌اندازد که در این کشور مسبب بسیاری از خیانت‌ها هستند! 👇 @wittj2
دیالکتیک علم و عرفان ناب
🚨او یک #یهودی بود! #شهره_بیات؛ داور ایرانی و بین المللی شطرنج که بنابر اخبار منتشره، بدلیل #کشف_حج
👌💥 تحلیل زیبای استاد از جریان کشف حجاب 🎷 استاد ؛ تحلیلگر رسانه: چگالی دختران شطرنج‌باز که در این سال‌ها از کشور رفتند و از قضا حجاب استاندارد اسلامی هم نداشته و تحت فشار هم نبودند و حالا با تابعیت امریکایی یا سوئدی وغیره شطرنج بازی می‌کنند؛ غیرطبیعی است! حالا تصویر القا شده از دختر شطرنج‌باز ایرانی یک از و است. 📌 پ.ن: جناب آقای پورمسعود بجا و کاملا درست است. دخترانی که در دوران حضورشان حجاب درستی نداشتند و تحت فشار هم نبودند، چگونه می‌شود به یکباره پس از فرار، برچسب ایران و اسلام را بخود می‌گیرند؟! 📡 این همان روش نوین جنگ رسانه‌ای ست! جنگ ! 👇 @wittj2
💚💫اين ذكر قبل از خواب معادل هزار ركعت نماز است يٓفْعٓلُ الله ما يٓشاءُ بقُدْرٓتِهِ ويٓحْكُمٰ ما يُريدُ بِعِزٓتِهِ " 📗مستدرك وسايل الشيعة ج١ص٣٣٩ باب ده حديث ٢١ علمى عرفانى👇 @wittj2
برگی از معرفت🍂 خدا رحمت کند آیت الله العظمی بهاءالديني را، مکرر مي‌فرمودند: بخواهي به نفس تحميل کني، نفس احساس کوري مي‌کند! مثلاً يک چایي درست کن، بلند شو و آن ساعت را نخواب. اگر ديدي بخواهي بر دوش نفس بار بگذاري از کُلش صرف نظر مي‌کند او را بازي بده، تحت عنواني که بتواني از سحر بهره بيشتر ببري. اگر کسي در آن ساعت خوابش مي‌گيرد يک نوع بيماري روحي است. و دواي آن استغفار زياد است. همین سؤال از حضرت موسي‌بن جعفر (عليه‌السلام) پرسيده شد [ که چه کنیم تا توفیق نماز شب پیدا کنیم؟] حضرت فرمودند: «اين از اسرار ما اهل‌بيت است، قضاي نماز شب را به جا آورید». اگر بیداری و نماز شب نشد، قضاي نماز شب، فریاد شيطان را بلند می کند. يک نفر مثلا قبل از ظهر، قضاي نماز شب فوت شده را به جا بياورد، شيطان دادش درمي‌آيد ديگر دست برمي‌دارد. بعد هم ذکر استغفار اهميت دارد.‌ ‌ علمی عرفانی👇 @wittj2
4_5836998496728647633.mp3
1.96M
⭐️اقطاع شیطان در محضر 🌻 علمی عرفانی👇 @wittj2
4_5967808069395023647.mp3
12.2M
۹ 💚💫ادب در کلام، فقط منحصر به دایره‌ی واژگان ما نیست، بلکه بیش از کلام، زبان بدن ما را نیز شامل می‌شود! ⚡️گاهی اشارات چشم و ابرو، و نوع نفوذ چشم، چنان خنجر برّنده‌ای در قلب مخاطب وارد می‌کند، که می‌تواند ما را از چشمان خدا، ساقط کند. علمى عرفانى👇 @wittj2
ای فدای تو هم دل و هم جان وی نثار رهت هم این و هم آن دل فدای تو، چون تویی دلبر جان نثار تو، چون تویی جانان دل رهاندن زدست تو مشکل جان فشاندن به پای تو آسان راه وصل تو، راه پرآسیب درد عشق تو، درد بی‌درمان بندگانیم جان و دل بر کف چشم بر حکم و گوش بر فرمان گر سر صلح داری، اینک دل ور سر جنگ داری، اینک جان دوش از شور عشق و جذبهٔ شوق هر طرف می‌شتافتم حیران آخر کار، شوق دیدارم سوی دیر مغان کشید عنان چشم بد دور، خلوتی دیدم روشن از نور حق، نه از نیران هر طرف دیدم آتشی کان شب دید در طور موسی عمران پیری آنجا به آتش افروزی به ادب گرد پیر مغبچگان همه سیمین عذار و گل رخسار همه شیرین زبان و تنگ دهان عود و چنگ و نی و دف و بربط شمع و نقل و گل و مل و ریحان ساقی ماه‌روی مشکین‌موی مطرب بذله گوی و خوش‌الحان مغ و مغ‌زاده، موبد و دستور خدمتش را تمام بسته میان من شرمنده از مسلمانی شدم آن جا به گوشه‌ای پنهان پیر پرسید کیست این؟ گفتند: عاشقی بی‌قرار و سرگردان گفت: جامی دهیدش از می ناب گرچه ناخوانده باشد این مهمان ساقی آتش‌پرست آتش دست ریخت در ساغر آتش سوزان چون کشیدم نه عقل ماند و نه هوش سوخت هم کفر ازان و هم ایمان مست افتادم و در آن مستی به زبانی که شرح آن نتوان این سخن می‌شنیدم از اعضا همه حتی الورید و الشریان که یکی هست و هیچ نیست جز او وحده لااله الاهو از تو ای دوست نگسلم پیوند ور به تیغم برند بند از بند الحق ارزان بود ز ما صد جان وز دهان تو نیم شکرخند ای پدر پند کم ده از عشقم که نخواهد شد اهل این فرزند پند آنان دهند خلق ای کاش که ز عشق تو می‌دهندم پند من ره کوی عافیت دانم چه کنم کاوفتاده‌ام به کمند در کلیسا به دلبری ترسا گفتم: ای جان به دام تو در بند ای که دارد به تار زنارت هر سر موی من جدا پیوند ره به وحدت نیافتن تا کی ننگ تثلیت بر یکی تا چند؟ نام حق یگانه چون شاید که اب و ابن و روح قدس نهند؟ لب شیرین گشود و با من گفت وز شکرخند ریخت از لب قند که گر از سر وحدت آگاهی تهمت کافری به ما مپسند در سه آیینه شاهد ازلی پرتو از روی تابناک افگند سه نگردد بریشم ار او را پرنیان خوانی و حریر و پرند ما در این گفتگو که از یک سو شد ز ناقوس این ترانه بلند که یکی هست و هیچ نیست جز او وحده لااله الاهو دوش رفتم به کوی باده فروش ز آتش عشق دل به جوش و خروش مجلسی نغز دیدم و روشن میر آن بزم پیر باده فروش چاکران ایستاده صف در صف باده خوران نشسته دوش بدوش پیر در صدر و می‌کشان گردش پاره‌ای مست و پاره‌ای مدهوش سینه بی‌کینه و درون صافی دل پر از گفتگو و لب خاموش همه را از عنایت ازلی چشم حق‌بین و گوش راز نیوش سخن این به آن هنیئالک پاسخ آن به این که بادت نوش گوش بر چنگ و چشم بر ساغر آرزوی دو کون در آغوش به ادب پیش رفتم و گفتم: ای تو را دل قرارگاه سروش عاشقم دردمند و حاجتمند درد من بنگر و به درمان کوش پیر خندان به طنز با من گفت: ای تو را پیر عقل حلقه به گوش تو کجا ما کجا که از شرمت دختر رز نشسته برقع‌پوش گفتمش سوخت جانم، آبی ده و آتش من فرونشان از جوش دوش می‌سوختم از این آتش آه اگر امشبم بود چون دوش گفت خندان که هین پیاله بگیر ستدم گفت هان زیاده منوش جرعه‌ای درکشیدم و گشتم فارغ از رنج عقل و محنت هوش چون به هوش آمدم یکی دیدم مابقی را همه خطوط و نقوش ناگهان در صوامع ملکوت این حدیثم سروش گفت به گوش که یکی هست و هیچ نیست جز او وحده لااله الاهو چشم دل باز کن که جان بینی آنچه نادیدنی است آن بینی گر به اقلیم عشق روی آری همه آفاق گلستان بینی بر همه اهل آن زمین به مراد گردش دور آسمان بینی آنچه بینی دلت همان خواهد وانچه خواهد دلت همان بینی بی‌سر و پا گدای آن جا را سر به ملک جهان گران بینی هم در آن پا برهنه قومی را پای بر فرق فرقدان بینی هم در آن سر برهنه جمعی را بر سر از عرش سایبان بینی گاه وجد و سماع هر یک را بر دو کون آستین‌فشان بینی دل هر ذره را که بشکافی آفتابیش در میان بینی هرچه داری اگر به عشق دهی کافرم گر جوی زیان بینی جان گدازی اگر به آتش عشق عشق را کیمیای جان بینی از مضیق جهات درگذری وسعت ملک لامکان بینی آنچه نشنیده گوش آن شنوی وانچه نادیده چشم آن بینی تا به جایی رساندت که یکی از جهان و جهانیان بینی با یکی عشق ورز از دل و جان تا به عین‌الیقین عیان بینی که یکی هست و هیچ نیست جز او وحده لااله الاهو یار بی‌پرده از در و دیوار در تجلی است یا اولی‌الابصار شمع جویی و آفتاب بلند روز بس روشن و تو در شب تار گر ز ظلمات خود رهی بینی همه عالم مشارق انوار کوروش قائد و عصا طلبی بهر این راه روشن و هموار چشم بگشا به گلستان و ببین جلوهٔ آب صاف در گل و خار ز آب بی‌رنگ صد هزاران رنگ لاله و گل نگر در این گلزار پا به راه طلب نه و از عشق بهر این
راه توشه‌ای بردار شود آسان ز عشق کاری چند که بود پیش عقل بس دشوار یار گو بالغدو و الآصال یار جو بالعشی والابکار صد رهت لن ترانی ار گویند بازمی‌دار دیده بر دیدار تا به جایی رسی که می‌نرسد پای اوهام و دیدهٔ افکار بار یابی به محفلی کآنجا جبرئیل امین ندارد بار این ره، آن زاد راه و آن منزل مرد راهی اگر، بیا و بیار ور نه ای مرد راه چون دگران یار می‌گوی و پشت سر می‌خار هاتف، ارباب معرفت که گهی مست خوانندشان و گه هشیار از می و جام و مطرب و ساقی از مغ و دیر و شاهد و زنار قصد ایشان نهفته اسراری است که به ایما کنند گاه اظهار پی بری گر به رازشان دانی که همین است سر آن اسرار که یکی هست و هیچ نیست جز او وحده لااله الاهو هاتف اصفهانی🌻 💖💫💖💫💖💫💖💫💖
4_6003614219604330219.mp3
5.67M
🎷سرایش شعر هاتف اصفهانی وحده لااله الا هو💫💚 👇 @wittj2
🔮🎷نکات مهم اخلاقی و خودسازی از امام علی علیه السلام در نهج البلاغه : به خود بیش از اندازه ندهید که شما را به ستمگری می کشاند؛ و با سازشکاری و سستی روا مدارید، که ناگهان در درون گناه سقوط میکنید . 👈ای بندگان خدا! آن کس که نسبت به خود خیرخواهی او بیشتر است، در برابر خدا ،از همه کس فرمانبردارتر است، 👈 و آنکس که خویشتن را بیشتر میفریبد، نزد خدا گناه کارترین انسانهاست . زیانکار واقعی کسی است که خود را بفریبد. 📚خطبه ۸۶ نهج البلاغه ❤️ علمی عرفانی👇 @wittj2
💚💫ویژگی های فوق العاده زیبای مولا علی علیه السلام از زبان خود ایشان در نهج البلاغه امام علی علیه السلام :🌸 مردم !عذرخواهی کنید از کسی که دلیلی بر عَلیه او ندارید و آنکس من میباشم مگر من در میان شما بر اساس 💥ثقل اکبر "که قرآن " است عمل نکردم ؟ و💥 ثقل اصغر "عترت پیامبر" را در میان شما باقی نگذاردم؟ مگر من پرچم ایمان را در بین شما استوار نساختم ؟ و از حدود و مرز حلال و حرام آگاهی تان ندادم؟ مگر من پیراهن عافیت را با عدل خود به اندام شما نپوشاندم ؟ و نیکی ها را با اعمال و گفتار خود در میان شما رواج ندادم؟ وملکات اخلاقی انسانی را به شما نشان ندادم ؟ 🚨پس وهم و گمان خود را در آنجا که چشمِ دل، ژرفای آن را مشاهده نمیکند ، و فکرتان توانایی تاختن درآن راه را ندارد،به کار نگیرید . 📚خطبه ۸۷ نهج البلاغه ❤️ علمی عرفانی👇 @wittj2
🚨در مشکلات زندگی عبرتهایی است امام علی علیه السلام :🌸 مردم! در سختی هایی که با آن روبرو هستید و مشکلاتی که پشت سر هم گذاردید؛ درسهای عبرت فراوان وجود دارد .. 📚خطبه ۸۸ نهج البلاغه ❤️ علمی عرفانی👇 @wittj2
خطبه ۸۷ نهج البلاغه
خطبه ۸۶ نهج البلاغه