🌟 قسمت دوم)
🍀تا تو هوس خدایی از سر ننهی*۳
🍀در هر دو جهان نباشدد روز بهی
🍀ور زان که به بندگی فرود آری سر*۴
🍀زندیشه این و آن بکلی برهی
❇۳*از مرکب نفس پایین آمدن
از مرکب شیطان پایین آمدن
❇۴*یکی از معانی انابه را که اینجا هم مورد نظر است "فرود آمدن" با نیت و اختیار از مرکب نفس و شیطان گفتیم.
استادرمضانی 🌻 📗اوصاف الاشراف 👇 @wittj2
هدایت شده از یک جرعه معرفت🇵🇸
دیلی میل نوشت: ممنوعیت دست دادن و بغل کردن جنس مخالف در ادارات انگلستان برای کاهش آمار "#آزار_جنسی" ❗️❗️😔
به آنچه 1400سال پیش برای مسلمانان نهی شده، رسیدند...
#پویش_حجاب_فاطمے
📗 آغاز مباحث تفسیر کوتاه #زیارت_جامعه_کبیره استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت کشور👇👇👇
تفسیر کوتاه زیارت جامعه کبیره 1_استاد عبادی.MP.mp3
7.1M
#تفسیر_زیارت_جامعه_کبیره (۱) 🎷احسان عبادی 🔮شراکت در ثواب نشر علمی عرفانی👇 @wittj2
🚨 مقهور زمان بودن انسان و جهان
⭐ اگر انسان خودش را تحت سلطۀ نظم عالم نبیند، طغیان میکند!
⭐ توجه به «گذشت زمان» یک عنصر کلیدی در تربیت نسل جوان است
#گناه_و_توبه (ج۱۴)
💎 ما در مسیر تربیتیمان برای بچهها باید به آنها یاد بدهیم که این جهان، جهان عمل و عکسالعمل است و نتیجۀ بینظمیِ ما در این جهان، به خود ما برمیگردد.
🔸 نظم حاکم بر عالم، واقعاً وحشتناک است و به طبعِ ما انسانها نمیخورد، لذا خیلیها سعی میکنند آن را فراموش کنند تا راحت باشند؛ چون انسان دوست دارد هرکاری دلش میخواهد انجام بدهد و هیچ نظمی بر او حاکم نباشد!
💎 قرآن میفرماید: انسان تا خودش را مستغنی میبیند طغیان میکند! (علق/۶) پایۀ اول، برای از بینبردن حالتِ استغنای انسان، توجه به نظم حاکم بر طبیعت است!
💎 انسان باید ضعف خودش را در مواجهه با طبیعت و نظم عالم ببیند. قبل از اینکه انسان را تسلیم خدا کنید، اول او را تسلیم طبیعت و نظم حاکم بر جهان کنید!
💎 توجه به «حرکت بیوقفه و بیرحمانۀ زمان» بهعنوان زیرمجموعۀ نظم حاکم بر جهان-که انسان، مقهور آن است- یک عنصر کلیدی و پایهای در تربیت نسل جوان محسوب میشود.
💎 امیرالمؤمنین(ع) وقتی میخواهد به نسل جوان، آموزش دین بدهد-در ابتدای نامۀ ۳۱ نهجالبلاغه- میفرماید: این نامه از جانب یک پدر فانی است که اقرار دارد به زمان؛ به قاهریت زمان! کسی که تسلیم روزگار است... یعنی من نتوانستم بر این روزگار سلطه پیدا کنم. روزگار هم یعنی چرخش ایام و همین طبیعت تغییرناپذیر!
علیرضا پناهیان🌻
🚩مسجد امامصادق(ع)- ۹۸.۲.۲۹
علمی عرفانی👇 @wittj2
دیالکتیک علم و عرفان ناب
🚨 مقهور زمان بودن انسان و جهان ⭐ اگر انسان خودش را تحت سلطۀ نظم عالم نبیند، طغیان
سوره ی عصر را ذکر دائم کنیم و البته توجه به سنن منظم الهی💎
۲۰:۳۵
هدایت شده از 🍓🍃آدرِنالـیــ ـــ ـــن🍃🍓
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥🎥 پاسخ به تمام #شبهات و دروغهایی که در مورد #فلسطین شنیده ایم؛
❌ فلسطینی ها خودشون زمینا رو فروختن
❌ ضد #شیعه و دشمن #اهلبیت هستن
❌ برای #صدام عزا گرفتن
❌ تیم فوتبالشون با ما بازی نکرد
❌ و ...
♻️ #نشر_حداکثری
🍓🍃| @adrenaline110
هدایت شده از فروشگاه کتاب جان
کتاب امام بزرگوار ما
متن بیانات حضرت آیت الله خامنه در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی ره از سال 1369-1393
۴۶۷صفحه|۱۶۰۰۰ تومان
توضیحات بیشتر و خرید👇
https://basalam.com/sahifehnoor/product/47217?ref=830y
#توجه #توجه
اگر تا به حال از ما خرید نکردید این کتاب رو با ۱۰ هزار تخفیف از طریق لینک بالا خریداری کنید
ارتباط با ما: @milad_m25
👥 مرجع تهیه کتاب فعالان فرهنگی👇
http://eitaa.com/joinchat/2469003274Cd50c7fd530
هدایت شده از سَمتِ بِهِشت
▪️سالگرد ارتحال #امامخمینی(ره) و قیام خونین 15 خرداد را تسلیت عرض می نماییم
🔮 🎷 کیهان، کوانتوم و آگاهی: نقاط کوری که محدودیت های علم را بیشتر به رخ میکشند0
👈 توسط طناز محمدی اکبری در۱۳ خرداد ۱۳۹۸تازه ترین اخبار کوانتومی فلسفه ی کوانتوم فیزیک کوانتومی
دانشمندان معتقدند جهان قابل شناخت است، زیرا قوانینی وجود دارد که بر رفتار ماده و تحول جهان، حکمفرمایی میکند، اما در واقع جهان پر از پدیدههایی است که با قوانین سادهی علمی قابل توضیح نیستند. آیا علم به تنهایی برای شناخت جهان کفایت میکند؟ برخی دانشمندان به این سوال، پاسخ منفی میدهند، آنها علم را سرشار از نقاط کوری میبینند که هیچگاه نوری بر آنها تابیده نخواهد شد. در ادامه گزارشی از یک کارگاه دو روزه با موضع محدودیت های علم را خواهیم خواند که به قلم دن فالک نگاشته شده و در وب سایت معتبر ساینتفیک امریکن منتشر گردیده است.
فیزیکدانان و فیلسوفان بحث می کنند که آیا تحقیقات میتواند اسرار خاصی از جهان و ذهن انسان را حل کند. من به عنوان یک روزنامهنگار علمی، در طول این سالها، در کنفرانسهای علمی بیشماری شرکت کردهام و خبرهای زیادی از آخرین اکتشافات، دربارهی تلسکوپهای جدید یا شتابدهندهی ذراتبرای یافتن بینشهای جدیدی در مورد نحوهی کار طبیعتشنیدهام. من چند هفتهی گذشته در یک نشست کوچک، اما به روز در دانشکده دارتموث در کنفرانسی کاملا متفاوت شرکت کردم. دانشمندان و فیلسوفان زیادی که آنجا بودند، برای جشن گرفتن به تحقق پیوستن ایدههایشان جمع نشده بودند، بلکه به دنبال استدلال این نکته بودند که آیا خود علم ناکافی است یا خیر. آنها میگفتند همانطور که این اصل غیرقابل انکار است که علم در طول سالیان گذشته چقدر موفق بوده، اما نمیتواند تمام پاسخهایی که ما برای شناخت جهان به دنبالش هستیم را ارائه دهد.
اشتباه نکنید، آنها اعتراف میکنند نوع خاصی از علم وجود دارد که به طرز باورنکردنی، خوب کار میکند، بخشی که دانشمندان، بیرون از ناحیهی به دقت تعریف شدهی تحت مطالعه، قرار گرفتهاند. گالیله اغلب با این نوع روش فکری فوقالعاده شناخته میشود، به گونهای که گفته میشود روش وی، مسیر را برای علم مدرن و جدید هموار کرده است. مشاهدات او از یک آونگ دارای نوسان تا توپهایی که از سطح شیبدار به پایین می غلتند، نمونههای فیزیک کلاسیک به حساب میآیند.
اما وقتی نتوانیم بین ناظر و مشاهدات ناظر، مرز مشخصی قائل شویم، چه اتفاقی میافتد؟ طبق نظر مارسلو گلایزر فیزیکدان دانشگاه دارتموث (Marcelo Gleiser) و برخی از همکارانش، این مساله، جدی است و از آنجایی که این موارد به برخی از مهمترین سوالات بی پاسخ در فیزیک مربوط هستند، این ایده را که علم می تواند «همه چیز» را توضیح دهد، به طور بالقوه مورد شک قرار میدهند. گلایزر این استدلال را در اوایل سال جاری در یک جستار برانگیزاننده در آئون (Aeon)، همراه با آدام فرانک (Adam Frank) اخترفیزیکدان دانشگاه راچستر و ایوان تامپسون (Evan Thompson) فیلسوف دانشگاه کلمبیای بریتانیا منتشر کرد که تمرکز اصلی آن بر روی کارگاهی دو روزه بود که با عنوان🚨 «نقطه کور: تجربه، علم و جستجوی حقیقت» در تاریخ ۲۲ و ۲۳ آوریل در شهر هانوفر، توسط گلایزر برگزار شد. گلایزر می گوید: 🌟 «هر آنچه که در علم انجام میدهیم، مشروط به نوع نگاه ما به جهان است و نحوهی نگاه کردن ما به جهان، لزوما محدود است.»
گلایزر، فرانک و تامپسون سه بخش رام نشدنی ویژه را معرفی میکنند: 💥 کیهانشناسی (ما نمیتوانیم جهان را از «بیرون» ببینیم)؛💥 آگاهی (پدیدهای که ما تنها از درون خود تجربه می کنیم) و آنچه که آن را💥 «ماهیت یا طبیعت ماده» نامیدند که بیشتر به این ایده اشاره دارد که مکانیک کوانتومی، عمل مشاهده را به نحوی در خود دارد که به طور واضح، درک نمیشود. در نتیجه آنها می گویند، ما باید برخی از رازهای علمی را بپذیریم، رازهایی که ممکن است هرگز حل نشوند. به عنوان مثال، ممکن است هرگز نتوانیم یک👈 «نظریه همه چیز» برای توضیح کل جهان پیدا کنیم. این دیدگاه کاملا با ایدهآلی که شلدون گلاشو (Sheldon Glashow) فیزیکدان برندهی جایزهی نوبل در دهه ۱۹۹۰ بیان کرد، متناقض است:
ما معتقدیم جهان قابل شناخت است، زیرا قوانینی ساده وجود دارد که بر رفتار ماده و تحول جهان، حکمفرمایی میکند. ما تصدیق میکنیم که 👈 حقایق ابدی، عینی، فوق تاریخی، اجتماعی، بیرونی و بیطرفی وجود دارد. مجموعهای از این حقایق به همراه اثبات ادعایمان، همان چیزی است که ما آن را علم مینامیم.
آنچه که گلایزر و همکارانش از آن انتقاد میکنند مفهوم پیروزی علمی است که میگوید:
فقط به ما به اندازهی کافی زمان بدهید. هیچ مسالهای نیست که علم نتواند آن را حل کند.
🚨 در واقع این ایده، صحیح نیست، زیرا مسائل زیادی در دنیا وجود دارد که ما قادر به حل آنها نیستیم. بحث آنها به این پرسش منجر میشود که: آیا جهان از طریق مطالعات علمی بیطرف یا پر از نقاط کور و ... @wittj2
وابسته به دیدگاههای ناامیدکننده، قابل شناخت است؟
البته فیلسوفها هم، وارد این بحث شدند. یک دیدگاه که تلاش میکند «این نقطه کور» را به طور جدی مورد توجه قرار دهد و در عین حال هنوز به یک دنیای واقعی که مستقل از ماست، اعتقاد دارد؛ موضع نسبتا جدید فلسفی است که👈 واقع گرایی چشم اندازی (Perspectival realism) نام دارد. بخشی از واقع گرایی چشم اندازی ، واکنشی است به «جنگهای علم» دههی ۱۹۹۰ میلادی. 🚨 جنگهای علم (science wars) مجموعهای از چالشهای اعمال شده بر علیه علم، به وسیلهی مورخان علم، فیلسوفان و جامعهشناسانی است که به بحث در این باره میپردازند که اکتشافات علمی توسط فرهنگهایی متعلق به آن مکان شکل میگیرند. میشلا ماسیمی (Michela Massimi)، فیلسوف دانشگاه ادینبورگ و یکی از سخنرانان کارگاه دارتموث میگوید:
💥 واقع گرایی چشم اندازی قبول میکند که محدودیتهایی برای علم وجود دارد، اما موفقیتهای چشمگیر آن در توضیح طبیعت را نیز، نادیده نمیگیرد. به طور خلاصه، واقع گرایی چشم اندازی میگوید ما باید باور داشته باشیم که علم به ما یک داستان واقعی از طبیعت میگوید؛ اما سوال اساسی این است که این داستان را چگونه با وجود محدودیتهای ابزاری، فناوریها، نظریهها و مدل سازیهایی که حاصل جوامع علمی خاصی در دوران تاریخی خاصی، به ویژه در زمینههای اجتماعی و فرهنگی هستند، به ما میگوید.
💥 این ایده، جریان اصلی کارگاه را منعکس میکند اگرچه علم کار میکند، اما هرگز نمیتوان امیدوار بود که طبیعت را «آنگونه واقعا هست» نشان دهد، 🚨 یعنی هرگز نمیتواند «دیدی از چشم خدایی» (God’s eye view) از جهان تولید کند. در عوض، ما تنها میتوانیم جهان را از دید خود بشناسیم. با این حال، برای پیچیدهتر کردن موضوع، یک جنبه حیاتی از آن چشم انداز یعنی همان 👈 تجربه آگاهانه، تمایل دارد تا جدا از تعریف علمی ما از جهان باشد. ما جهان را با تجربه کردن آن میشناسیم، اما علم تقلا میکند که این تجربه ما را توضیح دهد. گلایزر میگوید:
من واقعا نمیدانم که علم چگونه میتواند این مشکل را حل کند.
اما جنن اسمائیل (Jenann Ismael) فیلسوفی از دانشگاه کلمبیا، معتقد است اینکه علم، 👌 مشاهده کننده را نادیده میگیرد، باعث اختلال در شناخت روش کار و هدف آن میشود. جنن میگوید:
یک نقشه میتواند مثال مفیدی در این زمینه باشد: اگر در اطراف یک شهر نا آشنا سرگردان باشید، نقشهای با علامت «شما اینجا هستید» میتواند بسیار مفید باشد؛ اما ما انتظار نداریم نقشهای را که از یک شرکت گردشگری برمیداریم چنین علامتی داشته باشد. چرا؟ زیرا آن نقشهها برای همه طراحی شدهاند و نه تنها برای کسی که در یک نقطه خاص قرار دارد؛ و این همان چیزی است که علم مینامیم: یعنی بهترین تلاش ما برای ساختن «نقشه ای» از جهان، نه تنها برای «یک نفر» بلکه برای «همه».
اما همه معتقد نیستند که «نقطه کور» مشکلی واقعی باشد.سابین هوسنفلدر (Sabine Hossenfelde) فیزیکدان مؤسسه مطالعات پیشرفته فرانکفورت، تردید خود را در یک ایمیل به آدام فرانک ابراز کرد و گفت:
تجربه، میتواند مانند هر پدیدهی دیگری مورد مطالعه قرار گیرد. شما میتوانید مدلهای مفیدی برای آن پیدا کنید. این کاری است که علم انجام میدهد. اگر یک مدل پیشبینی کننده داشته باشید، میگویید که آن را «توضیح میدهد». من نمیفهمم چرا چیزی در مورد تجریه وجود دارد که علم نمیتواند آن را توضیح دهد.
همانطور که به پایان این کارگاه نزدیک میشدیم، من به چیزی فکر کردم که دو روز پیش راننده تاکسی در مسیر فرودگاه به من گفت:
من یک چیز در مورد علم میدانم و آن اینکه شما هرگز نمیتوانید صد درصد از همه چیز مطمئن باشید.
من فکر میکنم حتی گالیله هم با این نظر، موافق است. @wittj2🎷
هدایت شده از .
4_5940592493727842576.mp3
50.21M
دعاے وداع با ماه مبارک رمضان
(دعای ۴۵ صحیفه سجادیه)
#حاج_میثم_مطیعی
#دلداده_حسین
تفسیر کوتاه زیارت جامعه کبیره 2_استاد عبادی.MP.mp3
5.7M
#تفسیر_زیارت_جامعه_کبیره (۲) 🎷احسان عبادی 🔮شراکت در ثواب نشر علمی عرفانی👇 @wittj2
هدایت شده از سَمتِ بِهِشت
#عید_فطر
عید است و دلم خانۀ ویرانه بیا
این خانه تکاندیم ز بیگانه بیا
یک ماه تمام میهمانت بودیم
یک روز به مهمانی این خانه بیا
#قیصر_امینپور
#عید_فطر_مبارک
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
══💝══════ ✾ ✾ ✾
هدایت شده از روزنـہی آگاهـی
🔰 بر اساس اعلام دفتر مقام معظم رهبری؛
👈 مبلغ زکات فطره برای سال ۱۳۹۸ اعلام شد
🔺️ دفتر مقام معظم رهبری، مبلغ زکات فطره برای سال ۱۳۹۸ را حداقل ۸۰۰۰ تومان اعلام کرد.
🔍 بخوانید👇
http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=42752
💟 @rozaneyeagahi
هدایت شده از روزنـہی آگاهـی
🌸از منظر امام علی(علیه السلام)
❌ #نادانان، #فتنه گران را #دانشمند می دانند!!
👈ِانَّ اَبْغَضَ الْحَلایِقِ اِلَی اللّهُ رَجُلانِ. ... وَ رَجُلٌ قَمَشَ جَهْلاً، مَوْضِعٌ فِی جُهَّالِ الاُمَّةِ. غَارٌ فِی اَغْبَاشِ الْفِتْنَةِ. عَمٍ بِمَا فِی عَقْدِ الْهُدْنَةِ. قَدْسَمّاهُ اَشْبَاهُ النّاسِ عَالِما وَ لَیْسَ بِهِ؛
🔺هما نا که در پیشگاه خداوند، دو کس خشم انگیزترین آفریدگانند. ... دو دیگر کس، جهل گردآورنده ای است که در میان توده های #ناآگاه، خود را پایگاهی ساخته است. در امواج فتنه ها جولان می دهد و از راز صلح به کلی بی خبر است. ناآگاهان مردم نما، #دانشمندش می نامند در حالی که از هر #علمی_تهی است.( نهج البلاغة خطبه17(،نسخه صبحي صالح)، ص60)
⁉️ آیا مصداق این افراد، در جامعه ما امثال صادق شیرازی ها، و...نیستند؟!
✍علی اکبر صیدی
#عمامه_های_انگلیسی
#شیعه_انگلسی
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
سروش
Sapp.ir/rozaneyeagahi
ایتا
eitaa.com/rozaneyeagahi
🔮🎷 خلقت از منظر عرفان
.
#محسن_بهرامی
.
تفاوت مهم بین مذهب عرفا و مذهب فلاسفه و متکلمان این است که نزد عارف ایجاد و اعدام (عدم)واقعی در بین نیست بلکه در واقع آنچه در عالم جریان دارد (اظهار) و (اخفا) است .بدین جهت که (ایجاد) و به وجود آمدن شیءازشیء دیگر فرع بر قول به تباین وجودی یا تشکیک وجودی است در حالی که با توجه به وحدت شخصی وجود ایجاد بدان معنا زمینه ای ندارد همچنین (اعدام) نیز معنایی ندارد 🚨 چرا که در عالم تنها وجود؛وجودِ حق است که واجب بالذات است و عروض عدم نیز براو محال است و مستلزم جمع بین نقیضین میباشد. 💥 درنتیجه آنچه که ما ایجادواعدام اشیاء میدانیم 🌟 در واقع( ظهور)و( خروج) آنها از سیطره ی اسم باطن و غیب حق تعالی و مخزن غیب الهی میباشد،چنانکه تعبیر قرآن کریم:
⬅(رجوع)(اِنَّاللهِ وَاِنَّا اِلَیهِ رَاجِعُون)۱
ونیز
⬅(اذهاب)(کُلُ اِلَینَا رَاجِعُونَ)۲
است.🚨👈 نه (عدم و اعدام)به تعبیر مولوی:
🌻 صورت ازبی صورتی آمدبرون
بازشدکانا الیه راجعون🌻
. . ابن عربی👈 در کتاب فتوحات مکیّه چنین آورده:
(از آنجا که ازصفات حق تعالی (اذهاب)است نه اعدام چنان که فرمود: اگر خداوند بخواهد ای مردم شما را میبرد و دیگران را میآورد و نفرمود شما را معدوم میکند از این رو استعمال اعدام در این مورد صحیح نیست چرا که آنچه متصف به وجود است،تنها حق تعالی است که در اعیان مظاهر، ظاهر شده و اصلاً عدم به آن ملحق نمیشود ،چراکه اوست که به شیء، در آن حین👈 که اراده ایجادش می کند (کن)( باش) میگوید پس موجود می شود)۳/
🚨 خلاصه به لسان قرآن و عرفان بساط خلقت و جهات به واسطه یک( امر) گسترده شده و به یک (تشر) برچیده میشود.
چنانکه تعبیر دیگری که در عرفان از اذهاب شده (نهی) است که عبارت است از:
انقهار کثرت در وحدت در نهایت امر( قیامت کبری)که(وَعَنَتِ الوُجُوهُ لِلحَیِّ القَیُّومِ)۴/ودرقبال آن امرظهور وحدت است در کثرات درابتدای امر(۵)
که (وَمااَمرُنا اِلّا واحِدَه)۶/
منابع
۱_سوره بقره_آیه۱۵۶
۲_سوره انبیاء_آیه۹۳
۳_فتوحات مکیه ج۱۰ص۴۹۰
۴_سوره طه_ آیه۱۱۱
۵_ابن ترکه،تمهیدالقواعد،ص۱۷۶وتقریرات تمهیدالقواعد
۶_سوره قمر_آیه۵۴
علمی عرفانی @wittj2🎷
🔮🎷 عقل و دین و علم
⬅اينكه تعيين نسبت عقل و علم برخاسته از آن، و دين كه محصول وحي است و تبيين جايگاه عقل در هندسه معرفت ديني به حلّ اين تعارضِ خيالي و رفع توهم جدايي و تقابل علم و دين مي انجامد، از آن رو است كه علم خود محصول عقل است و به خواست خدا طي مباحث آتي به ويژه مبادي تصوري بحث كه به توضيح مفهوم عقل و دين اختصاص دارد مراد از عقل و حيطه شمول آن روشن خواهد شد و آشكار مي شود كه نه عقل در برابر حس و تجربه است و نه مقصود ما از عنوان «عقل و دين» بررسي نسبت خصوص عقل تجريدي محض كه در فلسفه مطلق متبلور مي شود، با دين است.
⬅علم تجربي، رياضيات، علوم فلسفي، كلامي و عرفاني همگي با عقل تأمين مي شوند و عنوان عقل همه اين علوم متفاوت را فرامي گيرد.
🚨 براين پايه، بررسي نسبت عقل و دين به حلّ تعارض موهوم علم و دين مدد مي رساند و نشان مي دهد كه چون عقل در برابر نقل است؛ نه در برابر دين و خارج از قلمرو معرفت ديني، علم و معرفت علمي خارج از حوزه معرفت ديني نيست تا سخن از تعارض علم و دين و ترجيح يكي بر ديگري مثلاً جمود بر نقلِ ديني و طرد علم و يا ركون به علم و وانهادن دين به ميان آيد، بلكه عقل غير تجريدي كه عهده دار شناخت تجربي طبيعت است در صورتي كه معرفتي توأم با قطع يا طمأنينه در اختيار نهد، هرچند به سر حدّ يقين و قطع منطقي و برهاني نرسد، در هندسه معرفت ديني جاي مي گيرد و نقاب از چهره خلقت و «فعل خداوند» برمي افكند، همچنان كه نقلِ معتبر (كتاب و سنّت) در غالب موارد، پرده از چهره «قول و گفته خداوند» باز مي گيرد. و هر دو (عقل و نقل) پرده دار حريم معرفت ديني اند و هيچ كدام از ديگري پرده دري نمي كنند.
📚جوادی آملی، منزلت عقل در هندسه معرفت دینی، ص۱۵ و ۱۶.
#علم.
#علم_دینی.
#نقد_مدرنیته.
#آگاهی.
#جهل.
#اسلام_حقیقی علمی عرفانی👇 @wittj2