eitaa logo
زن، خانواده و سبک زندگی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
2.7هزار ویدیو
192 فایل
به کانال علمی_تخصصی موقوفه مجازی زن، خانواده و سبک زندگی خوش آمدید در این کانال مطالبی پیرامون مباحث زن و خانواده، فرزندپروری، مهارت زناشویی، نقد فمینیسم و... قرار خواهد گرفت. آیدی مستقیم ادمین کانال زهرا محسن زاده: @mohsenz224 کانال دکترنیلچی زاده نیست❌
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ زنان غزه مظلوم نیستند 🔻 زن مسلمان مبارز صبور فلسطینی را آن‌طور که باید روایت نکرده‌اند؛ او را باید در کشاکش تحولات هفتاد و پنج‌ساله سرزمینش کامل بشناسیم. زن فلسطینی در صبر خلاصه نمی‌شود 🚸 جنس اول| رسانه زنان، خانواده و زیست جنسی https://eitaa.com/joinchat/1736638675C96dbe5b0e6
زن، خانواده و سبک زندگی
گویی با تصرف بیمارستان شفا کل غزه را تصرف کردند! خواهید دید اوضاع آنی نمیشود که صهیونیست طراحی کرد.
«شلوار سه خطی...» غوره‌های مجازی تا همین چند وقت پیش جوری «شلوار پلنگی» را ترند کرده بودند کأنه «یار جنگی»شان چریکی از هم‌قطارهای چگوارا در آمریکای جنوبی‌ بوده و السّاعه آمده فقط چای و قلیانی کند و قبل از الله‌اکبرِ اذان مغرب برگردد کوبا! این‌که این چریک‌مریک‌های مجازی همه‌شان شوخی‌اند و فیک، بماند؛ لکن کاش یک مردی پیدا بشود و ترانه‌ای برای «شلوار سه خطیِ» غزه بنویسد که یک‌تنه اسرائیل و اسطوره‌هایش را به سخره گرفته است. مرکاواهای اسرائیلی یک کابوس هم داشته باشند به اسم «شلوار سه خطی» کافی‌ست. طرف یک جورِ اعجازگونه‌ای هم ریلکس است که گویی ملیکه‌های الهی «اِنَّ مَعیَ رَبّی» را فقط به خاطر همین بشر نازل کرده‌اند. البته جبهه مقاومت از این جنس سربازهایی که به ریش مرگ می‌خندند کم ندارد و حالا مانده تا اسرائیل از این باتلاق بیرون بیاید. قربان خدایی‌ات بروم خدایا که -نعوذ بالله- گاهی حس می‌کنم نشسته‌ای آن بالا تا تنها مقام کبریایی‌ات را با زدن توی برجک بنی‌اسرائیل به ما نشان بدهی! انگار این قوم لجوج تا بوده و هست فقط باید اسباب عبرت این و آن باشند و دریغ از این‌که جوی سر عقل آمده باشند. این که مدعی باشی ارتش اول منطقه‌ هستی ولی یک ماه آزگار پشت دروازه باریکه‌ای به اسم غزه مانده باشی، اسمش هرچه باشد قطعاً برتری نظامی نیست. چنگ و دندان نشان دادن برای زنان و کودکان، هم نشان رذالت است و هم نمود بی‌چارگی. کجای دنیا ارتشی به این فلاکت سراغ دارید که اسطوره‌ی شکست‌ناپذیری‌اش بازیچه‌ی شبه‌نظامیانی با شلوار سه‌خطی و دمپایی شده باشد؟! حالا گیرم که ده هزار شهید از غزه گرفته باشند. این ارقام هرچه بالاتر برود زبونی مهاجم بیشتر به رخ کشیده می‌شود که توان مقابله با یک گروه شبه‌نظامی را هم ندارد. جهان باید با یک چشم برای مظلومین فلسطین بگرید و با یک چشم به مسخرگی سیرکی به اسم سازمان ملل متحد و نظم نوین جهانی بنگرد که واقعیتی جز تفرعن ندارد. تمدنی که غرب وعده‌اش را می‌دهد همین‌قدر وحشی، غارتگر، مسخره، زبون، مفلوک و متفرعن است. و البته نهایتاً در برابر مستضعفینی از جنس همین «شلوار سه خطی» سر فرود می‌آورد؛ چه آن‌که این وعده‌ی الهی‌ست. ✍ مصعب یحیایی @yahyaei_m https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 💫 🍃🇵🇸🍃 @woman_family 💫🍃🇵🇸🍃💫🍃 ✨💫🍃🇵🇸🍃💫🍃🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 یکی از زنانی که در زمان ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف رجعت می کند به این دنیا... تماشای این فیلم رو از دست ندید. https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 💫 🍃🌸🍃 @woman_family 💫🍃🌸🍃💫🍃 ✨💫🍃🌸🍃💫🍃🌸
هدایت شده از مؤسسه جُستار
🍂پاییزِ شکفتن با مدرسه‌‌ی جُستار 🟡موسسه‌ی فرهنگی هنری جُستار با همکاری اداره‌ی کل آموزش و پرورش استان قم برگزار می‌کند: دوره آموزشی تربیت معنوی کودک و نوجوان 🍁با حضور اساتید برجسته‌‌ی کشوری در زمینه تعلیم و تربیت 🔹با ارائه‌ی مدرک معتبر از آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز مشاوره‌ی حوزه علمیه 🔹پشتیبانی آنلاین توسط پژوهشگران علوم تربیتی 🔸کتاب راهنمای کار عملی 🔸حمایت از آثار پژوهشی شرکت‌کنندگان 🔴 به همراه تخفیف ویژه برای طلاب، دانشجویان و معلمان و مشاوران مدارس ظرفیت محدود🔰 ✅حضوری و مجازی 🔺مهلت ثبت‌نام ۱۳ آذر ماه 🔺وبینار رایگان معرفی دوره ۱۴ آذر ماه ‍__________________ 📝 لینک ثبت‌نام| مشاوره ثبت‌نام| همراهی با ما
دردِ دل سال ۹۷ بود که برایم یک پارچه‌ی چادر مشکی مرغوبی، هدیه آوردند، با خود گفتم این چادر را به خیاط ماهری که لباسهایم را میدوزد، میدهم تا تمیز در بیاید. وقتی چادر را به خیاط دادم، گفت چشم میدوزم ولی امیدوارم خوب درآید، چون دو سال است که برای کسی چادر ندوختم مرا می‌گویید مثل همین ایموجی 😳 شده بودم، مگر می‌شود خیاطی با اینهمه شاگرد و مشتری، دو سال برای کسی چادر ندوخته باشد؟! از همانجا زنگ خطر در گوشهایم نواخته شد و مرا دلهره‌ای فرا گرفت. کرونا آمد با آن سبک زندگی‌ای که با خودش آورد و فضای مجازی‌ای که جزئی از زندگی مردم و بهتر بگویم حاکم بر زندگی مردم شد. آسیب‌های فضای مجازی در کنار چند درصد فایده‌اش، کل زندگی جامعه را، اعم از کوچک و بزرگ درگیر کرد. پارسال هم که بحث زن، زندگی، آزادی پیش آمد و همان مقدار پنهانکاری‌ای که در جامعه حقیقی بود و خود را در مجازی نشان می‌داد هم کنار رفت و ۳ درصد بی حجاب تهرانی‌ها به ۶ درصد رسید و روز به روز افزایش پیدا کرد. شهرستان‌ها هم بالتبع درگیر همین مسائل شدند تا نکند از بی‌فرهنگی بعضی از پایتخت نشینان عقب نیفتند، مخصوصا شهر بندرعباس که به قول املاکی‌هایش، با تهران رقابت می‌کند، از قیمت و گرانی گرفته تا اسامی شهرک‌ها و بنا به فراخور فرهنگی چ‌اش، از فرهنگ تهرانی‌ها. روزهای اول که به بندرعباس آمده بودیم، پوشش متفاوت بانوان بومی، توجهم را به خود جلب کرده بود به گونه‌ای که در مدت انتظار یکساعته نوبت دکتری، فقط به لباسها و چادرهای متنوع در رنگ و دوخت و مدل و... نگاه می‌کردم. از بین ۱۰۰ نفری که آمد و رفتند دو نفر حجاب کامل داشتند، یکی پیرزنی بود که چادر بندری اش را با اینکه نازک بود، به گونه‌ای دور سرش پیچیده بود که سر و گردنش پیدا نباشد و برعکس همه، جوراب هم پوشیده بود و دیگری زنی با چادر مشکی مخمل کلفت و پوشیه‌ای مشکی که حدس زدم باید از اهل سنت باشد. بعدا دوستان هم گفتند بانوانی که چادر مشکی کلفت به سر دارند معمولا از اهل سنتند. گذشت تا اینکه امسال در هفته وحدت، نشستی مشترک با طلاب خواهر اهل سنت داشتیم وقتی مهمانان آمدند، دیدم تمام افراد مانتوهای بلند که اصطلاحا به آنها عبا می‌گویند، پوشیدند، ایندفعه ایموجی‌ای نیست که بتوانم حالتم را برایتان به تصویر بکشم. چون همیشه در ذهنم، اهل سنت را، افرادی پایبندتر به مظاهر شریعت می‌دانستم، آنهم طلابشان!!!! بعضی از اساتیدمان که از تغییر ناگهانی پوشششان سوال کرده بودند، با این پاسخ مواجه شدند که اماممان اجازه داده است... شاید به واسطه اینکه می‌دانم تعریف حجاب فقط خلاصه در چادر نیست، بتوانم قبول کنم که عبا هم پوششی کامل است ولی بعضی از این افراد، حتی همان پوشش حداقلی را هم نداشتند و دستها و بعضی مو و بعضی پاهایشان پیدا بود. تمام اینها را کنار هم بچینید و بگویید چه اتفاقی دارد می‌افتد؟؟!!! آیا استحاله فرهنگی که حضرت آقا فرمودند و نفوذی که حضرت امام در منشور روحانیونشان فرمودند، جز این است؟ چه باید کرد؟ راهی جز تبیین وجود دارد؟ راهی جز تولید محتوای سالم وجود دارد؟ چگونه می‌توان برنامه های تلویزیونی را به سمت و سوی اسلامی کشاند و همچنان قشرهای مختلف را پای تلویزیون نشاند؟ آیا کسی در این زمینه تخصصی کار کرده است یا فقط مثل جامعه شناسان، همه گزارش تاریخی ارائه می‌دهند؟ شاید به نوشته حقیر هم خرده بگیرید که تو هم، گزارشی تاریخی نوشتی و راهکاری ارائه نکردی و فقط دلنگرانی‌هایت را بیان کردی؟ چه کنم؟ چه کنم که حرفهایی به کرسی می‌نشینند که از بالا بالا بالاها بیایند... چه کنم که گاهی بعضی از مسئولین فقط در قم و تهران می‌نشینند و برای کل کشور نسخه واحد می‌پیچند آنهم با آن نگاه تهرانی قمیشان... چه کنم که وقتی با مسئولین شهر هم ارتباط می‌گیریم، منتظر دستور همان بالا بالا بالاها هستند و اختیاری در ابتکارات خود ندارند، شاید آخر طرح‌ها نوشته باشد، می‌توانید این طرح را بومی کنید و بر اساس بوم استان، تغییر دهید، ولی خیلی وقتها محقق نمی‌شود و همه در پی رد کردن گزارشات خود هستند. دلم از نبودن بودجه برای سازمان‌های دارای طرح فرهنگی و بودن بودجه برای سازمان‌های بی طرح فرهنگی پر است... بودجه هایی که برایشان می‌آید و ما فقط برای مصرف نادرستش باید آه بکشیم و نظاره گر باشیم... باز هم شاید بفرمایید، خواهر مطالبه، مطالبه کن که مطالبه اثر دارد... باید عرض کنم که بعد از مطالبه هم، نگاه آن دستگاه به دستور همان بالا بالا بالاهاست که در تهران و قمند و تصمیم ساز کل کشور... یاعلی ✍ زهرا محسن زاده
دو تا تبیین قشنگ از کار فرهنگی امر به معروف در مترو تهران رو ببینید👇
هدایت شده از کانال حسین دارابی
🔵 چندنکته درباره طرح تذکر لسانی در مترو تئاتر شهر 1⃣ اولا این کار حدود یک ماهه داره اجرا میشه. برای این یکی دوروز نیست 2⃣ دوم اینکه بنظرم این یک کار نسبتا تمیز فرهنگیه که طی یک ماه هیچ حاشیه‌ای بوجود نیاورده 3⃣ این یک کار اثرگذاره، شاید روز اول کسی فکر نمیکرد اثر داشته باشه ولی مشاهدات میدانی و نظرات عزیزانی که اونجا هستن رو وقتی پرسیدم، دیدم تاثیرگذار بوده. 🔻درصدبالایی با اولین تذکر حجاب رو اصلاح کردن و برخی با تذکر دوم 🔻برخی هم هیچی همراهشون نبوده، که احتمالا سری بعدی باخودشون روسری یا شال میارن این یعنی تاثیرمثبت 4⃣ این طرح دربهترین و سخت‌ترین ایستگاه مترو یعنی تئاتر شهر اجرا شد که از لحاظ جمعیت شلوغ‌ترین و ازلحاظ مخاطب گسترده‌ترین طیف‌هارو شامل میشه 5⃣ این یک کار حساب شده و نیمه‌سازمان یافته‌س، اینطور نیست که کسانی خودسر بلند شن برن تو ایستگاه بدون برنامه شروع کنن به کارفرهنگی و حاشیه‌سازی کنن 6⃣ درکنار این کارها اون طرح حجاب وعفاف هم باید زودتر اصلاح و تصویب بشه. چون این مدل کارهای فرهنگی توسط اون قوانین هست که تحکیم پیدا میکنه ❌ برخی هم گفتن با اینکار‌ها مردم دیندار نمیشن. بله، هدف این طرح هم این نیست. این طرح برای رعایت قوانین پوشش در فضاهای عمومیه ✅ اتفاقا این طرح‌ها به دیندار موندن دیگران کمک میکنه، شاید خود بدحجاب با تذکر دیندار نشه، ولی وقتی پوششون اصلاح شد، نوجوان من که تو جامعه داره میگرده و میخواد به گناه چشم آلوده نشه، اصلاح حجاب اون‌ها به دینداریش کمک میکنه برخی‌ها متخصص ایراد گرفتن به هر چیزی هستند! الآن دقیقاً ایرادشون به این کار چیه؟ ✍ حسین دارابی
هدایت شده از شیخ فرهاد فتحی
بخاطر پخش این عکس عذرخواهی میکنم و روش ما پخش چنین مطالبی نیست ولی یه جاهایی مجبوری برای اینکه یک عده بفهمند در جامعه چه خبر است به برخی موضوعات ورود کنی. دو نفر خانم در مترو کنار دیوار ایستادند و مودبانه تذکر میدهند به صورت هماهنگ یهویی هشتگ زدند ! انگار دارن سلاخی میکنند، انگار از وضعیت مترو خبر ندارند، کم‌مونده داخل مترو حموم کنند! در همین یکسال اخیر که عزیزان رها کردند شاهد این صحنه ها بودیم، حالا چند نفر میخوان یه کاری کنند باز همه مهربون شدند، اگر عکس نشون بدی میگن زشته، عکس نشون نمیدی میگن حاجی کووو چرا ما نمی بینیم، واقعا شما این مقدار از ابتذال را نمیبینی؟ وقتی مسئول بیخیال شود اگر کسی مثل این خانم در مترو لخت هم شود کسی چیزی نمیگوید، چون میترسد چیزی بگوید فردا همین خانم، شاکی شود و جای متهم و شاکی عوض شود. پس اول باید تمام دستگاههای حاکمیتی وارد شوند بعد مردم هم نقش مکمل خودشان را ایفا کنند وگرنه یکساله داریم میگیم اگر قانون را اجرا نکنید، تذکر شهروندان هیچ‌ تاثیری نخواهد داشت و نهایتا خسته میشن تذکر نمیدن یا به دعوا منجر میشود ولی اگر قانون وارد شود مردم متدین هم کمک میکنند تا قانون اجرا شود. ‏‎ یا ‎؟! راستی آهای بچه شیعه این جمله ی مولا خطاب به شماست: نُبِّئْتُ أَنَّ نِساءَکُمْ یدافِعْنَ الرِّجالَ فِى الطَّرِیقِ، أَما تَسْتَحْیونَ؟! أَما تَسْتَحْیونَ وَ لاتَغارُونَ نِساءَکُمْ یخْرُجْنَ إِلَى الْأَسْواقِ وَ یزاحِمْنَ الْعُلُوجَ؟! حیا میکنید یا نه؟! ✍شیخ / عضویت 👇 https://eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1
جای همه مدافعانت خالی💔 ❤️ 💐 ‌🇮🇷کانال دختران انقلاب را دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/3435003923C863f1fbcfc
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎗یک مادر 🎗یک خبرنگار 🎗و یک زن جنگ زده اما مقاوم 🔷 بانو غالیه حَمَد، خبرنگار غزه یکی از صد الگوی مقاومت زنان @khoobkechee https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 💫 🍃🇵🇸🍃 @woman_family 💫🍃🇵🇸🍃💫🍃 ✨💫🍃🇵🇸🍃💫🍃🇵🇸
ایستاده بود و داشت اذن دخول می‌خواند در این زمانه که بعضی از نوجوانان در این دنیای مجازی غرق شدند، دیدن این صحنه برایم خیلی خوشایند بود تا اینکه وارد صحن مسجد گوهرشاد شدیم و جمعی از نوجوانان رو دیدیم که به پهنای صورت اشک می‌ریختند😢 خدایا به حق این شب عزیز، عیدی ما را، جدا نشدن نسلمان از محبت اهل بیت علیهم السلام قرار بده و هستم https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 💫 🍃🇮🇷🍃 @woman_family 💫🍃🇮🇷🍃💫🍃 ✨💫🍃🇮🇷🍃💫🍃🇮🇷
هدایت شده از حمید پارسانیا
✅ حکمت الهی قتل کودکان چیست؟ ✳️ حمید پارسانیا در فص موسوی کتاب «فصوص الحکم»، ابن‌عربی در مورد حکمت قتل کودکان توسط فرعون و نسبت آن با جامعۀ بنی اسرائیل بحث می‌کند. همانطور که می‌دانیم فرعون با خبر می‌شود که فرزندی خواهد آمد که قدرت او را متزلزل می‌کند. او هم برای جلوگیری از به دنیا آمدن موسی (ع)، فرزندان بنی‌اسرائیل را قتل‌عام می‌کند. اینجا سوالی که به وجود می‌آید این است که اگر عالم صحنۀ حکمت الهی است آیا این حادثه و قتل کودکان از باب تصادف است؟ زمانی هست که ما در سطح خرد مساله را نگاه می‌کنیم و فقط اراده، قدرت و اقتدار فرعون و ظلمی که انجام می‌دهد را ملاحظه می‌کنیم اما اگر در عالم همه جنود و کارگزار الهی هستند و از یک منظر الهی به مساله نگاه کنیم خود این امر هم در طرح حکیمانه الهی و نظام احسن نقشی ایفا نمی‌کند؟ ابن‌عربی در این فص و در توضیح این مطلب - به تعبیر بنده- بیان می‌کند که این «اخذ عزیز مقتدر» است که با دست خود فرعون دارد او را به نابودی می‌کشد و با همان ظلمی که دارد انجام می‌دهد، امت موسی (ع) در حال شکل گیری است. چون این کودکان که به تعبیری «حدیث العهد بالرّب» هستند و به واسطه حدیث‌العهد بودن به پروردگار و قربی که به خداوند دارند، پدر، مادر و بزرگان را به تسخیر خود درمی‌آورند و جامعه را به خدمت خود می‌گیرند. ضرورت این به خدمت درآوردن این است که عُلّوی در کار باشد و این علّو را کودکان به خاطر نزدیکی به خداوند دارند و همین موضوع باعث می‌شود که در دیگران اثر بگذارند و آنها را به تسخیر خود درآورند. اگر کسی پدر و مادر را از خواب بیدار کند، خودشان ناراحت می‌شوند و تحملش را ندارند اما تا از فرزند سرفه‌ای سر می‌زند یا ناآرام می‌شود با همه وجود از خواب برمی‌خیزند و در خدمت کودک قرار می‌گیرند. این در واقع منزلتی است که خداوند به کودک داده است که اینگونه می‌تواند مادر و پیرامون را تسخیر کند. کودکانی که حدیث العهد هستند وقتی که به مقتل برده می‌شوند نفس دارند و از بین نمی‌روند. ظلمی که به این‌ها می‌شود و انتقام و قصاصی که نسبت به این خون می‌شود باعث انباشت می‌شود. این کودکان با روحانیتی که دارند در یک حقیقت روحانی برتر اجتماع پیدا می‌کنند که همان تشکیل امت موسی است. همین مساله در سنت الهی عمل می‌کند و در نهایت فرعون را از بین می‌برد. امروز حوادثی که در غزه رخ می‌دهد و قتل‌عام کودکان بی‌گناه رخ می‌دهد کافی است که سنت الهی عمل کند و دست انتقام الهی با متن همین ظلم دارد قدرت و قوت می‌گیرد تا گریبان ظالم با آن گرفته شود. کسانی که به قتل می‌رسند کلمه توحید را بر زبان می‌آورند و ربّ خود را فرا می‌خوانند. فقط این کودکان نیستند که به مقتل برده می‌شوند و سنت خدا با آنها عمل می‌کند. این مقاومت و استقامت و توجه و عنایتی که به خداوند دارند و این ظلمی که به حیثیت الهی اینها می‌شود، مسبب تکوین امت اسلامی است که در حال رخ دادن است. گاهی حوادث را در ظرف مسائل طبیعی و دنیوی می‌بینیم و قواعد و سنن را در این افق در نظر می‌گیریم اما نظام عالم یک نظامی است که روابط دنیوی ظاهر اوست و ارتباطات وجودی در سطح عمیق‌تری شکل می‌گیرد و هویت امت و جامعه فقط در این روابط نیست بلکه در سطح معانی و حقایقی است که وجود دارد. بنابراین اگر مرگی اینجا وجود دارد فقط در نسبت این بدن هست و حقیقت اینها از بین نمیرود: «و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون.» ارتباط وجودی انسان‌ها در حوزه معنایی و روحانی آن‌هاست پس قاعدتاً این ارواح حاضر هستند و وجود دارند و خود بخشی از سنت الهی است که به دست خود ظالم عمل می‌کند تا ان‌شاالله انتقام مظلوم گرفته شود. ⭕️ @parsania_net