❇️ #ایده_مهدوی ۵
🏠 یک خانواده مسلمان مقیم کانادا، محل مخصوص نماز و تلاوت قرآن جهت جذب و تشویق فرزندانشان را اینگونه زیبا طراحی کرده اند.
🆔 @women92
Zahere Mirjafari:
F_k:
دیگران معلّمِ تو هستند نه شاگردان و دوستان و همکاران و فامیلهای تو! اینها آمدهاند تکّههای ناخالصِ وجودِ تو را جدا کنند و صفاتِ خدایی را در تو ایجاد کنند:
یکی آمده تا تحمّلش کنی ، تحمّلت زیاد شود .
یکی آمده دست میگذارد روی ضعفهایت ، تا درستِشان کنی .
یکی آمده برایش کار درست کنی ، رزّاقیّت پیدا کنی .
یکی آمده به تو فحش بدهد ، صبّار شَوی
یکی آمده به تو ضربهای بزند ، و تو ببخشی و غفور شوی .
یکی آمده گناهش را به تو بگوید ، ستّاریّتِ تو امتحان شود و محکم گردد ..
و تو ببین اینها برایت چه دارد
البتّه عمل کردن به آن بغایت سخت است!...
....:
....:
موفقیت یعنی آنطور که
دل خودتان می خواهد زندگی کنید؛
کاری که خودتان دوستش دارید را انجام دهید؛
آدمی که خودتان دوستش دارید را دوست بدارید؛
لباسی که خودتان می پسندید را به تن کنید؛
در راهی که خودتان انتخاب کردید قدم بردارید..
به تعبیری با تمام تاسف
ما بیشتر می پسندیم که خوشبخت نباشیم اما دیگران ما را خوشبخت بدانند تا این که خوشبخت باشیم اما دیگران ما را بدبخت بدانند...
👤 آنتونی رابینز
✏#گزارش_کوتاه
💡سیزدهمین محفل عصرنشینی دیدار با نمایش مستند «بانو» و با حضور محمد حبیبی منصور، کارگردان و نویسنده اثر، دوشنبه 11 آذرماه در پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی، برگزار شد.
🎬 مستند «بانو»، در 82 دقیقه با بیانی گرم و صمیمی، روایتگر زندگی پرفراز و نشیب «عصمت احمدیان»، مادر شهیدان فرجوانی و از زنان تاثیرگذار اهواز است.
در آغاز این نشست مریم مومنزاده ضمن تشکر از بازنمایی بهدور از کلیشه و ایدهآلسازیهای رایج از زن انقلابی، تغییر سبک روایتگری در این مستند سینمایی را مورد سوال قرار داد.
عطیه ایزدخواه نیز با تشکر از میزان صمیمیت اثر، گفت: مشکل این مستند روایت است، هیچ الگوی خاصی برای نوع روایت ارائه نشده، در واقع با دریای بزرگی مواجه هستیم به عمق یک سانتیمتر.
علیرضا بلیغ نیز، با تاکید بر ظرفیت سوژه در ایجاد جذابیت و روایتگری گفت: اگر بخواهیم در عرصه سینما به موفقیت برسیم باید همچون شهید آوینی فرم خاص روایتمان را ارائه کنیم که در صورت ظرفیت به یک مکتب تبدیل شود.
مهدی متولیان از دیگر حاضران این نشست، فیلم را از نظر روایی و بصری گسسته دانست و گفت: این پرتره نیاز دارد که به روایت سینمایی و مستند داستانی نزدیک شود.
همچنین فاطمه دلاوری نیز ضمن اشاره به تناقض رویکرد نظری کارگردان، در تبیین نکات مثبت این اثر گرم و صمیمی به برجسته شدن واره –تعاونیهای سنتی زنان-، نمایش ویژگی خاص نگاه زنانه و اخلاق مراقبتی در مسائل اجتماعی و امر به معروف و نهی از منکر با بازتعریف مفهوم کار ، در این مستند اشاره کرد.
محمد حبیبی منصور در پاسخ به نکات مطرح شده گفت: برای ما مسئله مخاطب و دیده شدن اثر مهم بود، اثری که موضوع آن به شدت کلیشه شده، برای این هدف بهترین قالب را پیدا کردیم ولی درگیر فرم نبودیم.
استراتژی تبلیغ دینی، دعوت به دین به غیر زبان است که خدا به پیامبر فرموده. بنابراین در فیلمسازی نمایش سبکزندگی و ارائه قهرمانهای دستیافتنی در بستهبندی مناسب است.
#گزارش_مبسوط👇
http://rcica.ir/?p=5036
🔴 #فرمولی_برای_عاشق_شدن_زن
💠 #مردها باید بدانند اگر همیشه #گوش خوب و #صبور باشند و هنگامیکه #زن با عصبانیت دارد مسلسلوار نسبت به شرایط موجود #گلایه میکند #شما با توجه ویژه گوش دهید و دلسوزانه به او توجه کنید، حتما همسرتان شیفته شما میشود!
💠 زنها از داشتن یک تکیه گاه #صبور و #آرام، خیلی زیاد #لذت میبرند!
🆔 @zanashooi_amoozesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقای دکتر کرمی
تغذیه
🌹🌷 بسم الله الرحمن الرحیم🌷🌹
🌷💐 سلام علیکم 💐🌷
🔴 چند نکته که اشتیاقمون را برای نماز شب بیشتر میکند:
🌷احساس اینكه خداوند، ما را برای نماز شب فرا می خواند.
🌴 احساس اینكه شیطان برای منعمون از نماز شب تلاش می كند.
🌴 ثواب عظیمی را که خداوند برای اهل نماز شب در نظر گرفته است، از مقیاس فرشتگان بالاست.
🌴دانستن اینكه نماز شب سبب رحمت خداوند بر انسان می شود.
🌴 دانستن میزان حسرت و گریه بزرگان به خاطر فوت نماز شب.
🌴دانستن اینكه نماز شب، سبب آمرزیده شدن گناهان می شود.
🌴دانستن اینكه مداومت بر نماز شب سبب ترک گناهان می شود.
🌴دانستن اینكه نماز شب، سبب استجابت دعا می شود.
🌴فهمیدن اینكه نماز شب، سبب شادابی و درخشانی چهره می شود.
🌴دانستن اینكه نماز شب، صاحبش را در روز قیامت شفاعت می كند.
🌴 دانستن اینكه نماز شب، سبب از بین رفتن امراض بدن می شود.
🌷 اللهم اجعلنا من المصلین🌷
🌴💐 یا علی 💐🌴
💠این بمب ساعتی را جدی بگیرید!
🖊مهدی عبدالهی
🔸تحولات جمعیتی تقریبا همه جوانب زندگی و دنیای پیرامون ما را تحتتاثیر قرار داده و اثرات متعددی بر خردهنظامهای اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و محیطی برجای میگذارد. با ورود ایران به دهه 70 شمسی، فازی از تحولات جمعیتی در ایران آغاز شده که «پنجره جمعیتی» نامیده میشود. پنجره جمعیتی، وضعیتی در ساختار جمعیتی ایران است که در سال 1385 باز شده و برای حدود چهار دهه طول میکشد. در این دوران نسبت جمعیت در سنین فعالیت (کار) به حداکثر خود میرسد و نسبتهای وابستگی سنی کاهش مییابد. یکی از شاخصهای اصلی که عدم توانایی در بهرهگیری موثر از پنجره جمعیتی را نشان میدهد، شاخصی بهنام NEET است.
🔸شاخص NEET روایتگر وضعیت جوانان در سن 15 تا 24 سالهای است که نه در حال تحصیلند (ترک تحصیل کردهاند) نه مشغول مهارتآموزی و نه در جایی مشغول بهکار هستند. این جوانان بیشتر در معرض بزهکاری، اعتیاد به مواد مخدر و ارتکاب اعمال مجرمانه بوده و بر همین اساس سیاستگذاران و برنامهریزان در سطح دنیا بیشترین توجه را برای فراهمکردن امکان اشتغال و مهارتآموزی برای ایندسته از جمعیت معطوف میدارند.
🔸نرخ NEET در کشورهای توسعهیافته حدود 2 تا 10 درصد بوده که این میزان در ایران نزدیک به 30 درصد است( 3.1 میلیون نفر جوان 15 تا 24 ساله). اینکه 30 درصد از جوانان 15 تا 24ساله مشغول هیچ فعالیتی، هیچ مهارتآموزی و هیچ شغلی نیستند، خود علاوه بر اینکه از طریق نرخ سر باری و نرخ وابستگی میتواند فشار سنگینی را بر خانوارها تحمیل کرده، زمینه بزهکاری و آسیبهای اجتماعی را نیز فراهم سازد، و در سطح ملی نیز به عنوان یک تهدید امنیتی محسوب شود. برای مثال سن افراد شرکتکننده در تجمعات دیماه 96 و آبان 98 ترکیب سنی بهنفع جوانانی است که در سن NEETها (سن 15 تا 24 سال) قرار دارند. این اعتراضات با شیطنت عوامل خارجی با رفتارهای هیجانی معترضان، تبدیل به یک تهدید امنیتی برای کشور شد. بر این اساس ضروری است عوامل زمینهساز اقتصادی- اجتماعی NEETشدگی در تحلیلهای مربوط به اعتراضات معیشتی به عنوان مولفه محوری مورد توجه، برنامهریزی و سیاستگذاری قرار بگیرد.
🔸سه مولفه به عنوان اصلیترین عوامل فرآیند NEETشدگی محسوب میشود:
🔹1- نحوهگذار از تحصیل به کار: این مفهوم به فرآیندی اشاره میکند که در آن جوانان با توجه به اتمام دوران تحصیلی خود، به مشاغل مستقر و رضایتبخشی که با آموزشهای دریافتی آنها هماهنگی دارد، منتقل نمیشوند در نتیجه، دورههای وابستگی خانوادگی بلندمدتتر شده و میانگین سن ازدواج و بچهدار شدن بالا میرود. ضعف ساختاری نظام اقتصادی، کیفیت پایین آموزش در مدارس و حوزه آموزشی عالی، ضعف مهارتپذیری و کارآفرینی در دانشآموزان یا دانشآموختگان دانشگاهی، عدم تطبیق عرضه و تقاضای سرمایه انسانی و سیاستهای نامناسب اقتصادی و آموزش عالی ازجمله مواردی هستند که گذار از تحصیل به کار را برای جوانان ایرانی بسیار دشوار کردهاند.
🔹2- طرد اجتماعی: کنارگذاری یا طرد اجتماعی و سیاسی و کاهش مشارکت ایندسته از جوانان در جامعه بههمراه افزایش بیگانگی آنان با هنجارها و ارزشهای اجتماعی، زمینه را برای انحراف و ارتکاب جرائم مختلف فراهم میکند. طبق این رویکرد، فراتر از فقر و نابرابری، وضع نامساعد اجتماعی میتواند از طریق فرآیندها و سازوکارهای طرد نیز تداوم یابد. از اینرو، این رویکرد به کنشها و وقایعی میپردازد که خارج از کنترل افراد در جامعه رخ میدهد و آنها را به حاشیه میراند.
🔹3- اقتصاد سیاسی: تصمیمات سیاسی اتخاذشده در سطح ملی و بینالمللی، علاوهبر اینکه قابلیت دسترسی به شغل، تحصیل و کارآموزی را شکل داده و تعیین میکنند، تخصیص منابع به شکل بهینه با دستمزد مناسب، مزایای رفاهی و تسهیلات آموزشی و دسترسی به خدمات عمومی و تامین بودجه و زیرساختهای محلی را نیز تحتتاثیر قرار میدهند. برای مثال در حالی که دولتها در ایران هنگام انتخابات وعده ایجاد سالانه چندمیلیون شغل را میدهند، اما بررسیها نشان میدهد طی دوره 13ساله 1386 تا 1397 تعداد شاغلان کشور فقط 2.8 میلیون نفر افزایش یافته که حاکی از اشتغالزایی خالص سالانه 215 هزار نفری است، امری که نشان میدهد برنامه اشتغالزایی دولتها، قبل از آنکه رویکرد ساختاری داشته باشد، عمده انرژی خود را صرف پولپاشی بینتیجه کرده است. لذا شکست سیاستهای اشتغالزایی دولتها طی این مدت، در NEETشدن و NEETباقیماندن جوانان بهعنوان بخش بزرگ نیروی کار ایران بسیار موثر بوده است.
_متن کامل در http://farhikhtegandaily.com/news/34492
@women92
🔹 با پول حاکمیت، علیه حاکمیت!
🔸 یک بازیگر، که تمام شهرتش به دلیل حضور در رسانه ملی است و قراردادهای نجومی با این سازمان حاکمیتی دارد، علیه همین حاکمیت و در حمایت از اوباش خیابانی موضع میگیرد!
وی که به عنوان نویسنده و بازیگردان با برخی از پروژههای گرانقیمت صداوسیما، قراردادهایی با دستمزد نجومی بسته است به جمع حامیان اراذل و اوباش پیوست و خود را صدای آبان 98 نامید! وی در توهینی بزرگ به ملت ایران، اوباش اجارهای را «مردم» خواند و به ستایش از آنها پرداخت.
شگفت انگیز است که ایشان چرا به رغم همراهی با اراذل آشوبگر علیه حاکمیت، همچنان دلبسته پول حاکمیت است و اگر به زعم او این حکومت هیچ روزنه اعتراضی را باز نگذاشته (!) چرا وی در اقدامی اعتراضی حاضر نیست از قرارداد نجومی با رسانه ملی بگذرد. وی نیز ازجمله به اصطلاح سلبریتیهایی است که هم با تبلیغ روحانی مسبب وضع اقتصادی فعلی است، هم از صداوسیما دستمزدهای آنچنانی میگیرد و هم با دشمنان مردم و دولتهای غربی علیه ایران همصدا شده است!
کیهان
💢 درس هایی از #خاطرات_کلینتون برای فتنه ها و توطئه های آینده
هیلاری کلینتون در کتاب خودبه نام «انتخابهای سخت» نوشته است:
بعد از #انتخابات ۲۰۰۹ (۱۳۸۸) ایران، بیش از ۵۰۰۰ نفر را در سراسر جهان علیه حکومت ایران آموزش دادیم.
🔻 پ ن:
1️⃣ طبق اعتراف هیلاری کلینتون از سال 2009 تا زمان چاپ کتاب ( 2014 ) بیش از 5000 هزار نفر برای #خرابکار در ایران فقط توسط #آمریکا آموزش داده شده اند.
به این تعداد باید خرابکاران آموزش دیده در کشورهای اروپایی، اسرائیل، عربستان و امارات اضافه کرد.
2️⃣ اگر از سال 88 تاکنون تنها سالی 1000 نفر خرابکار ( که قطعا چند برابر این عدد هستند) تربیت شده باشند، بیش از 10000 #برانداز آماده انجام ماموریت به دستور دشمنان ایران، هستند
3️⃣ در صورتی که به این تعداد، گروههای محارب، سلطنت طلب، منافقین، ضدانقلاب، فرقه های معاند و #تجزیه_طلبان ( که بخشی از آن در فتنه ۸۸ سربرآورد) را بیفزاییم، با حجم بالایی از گسلهای فعال نشده، مواجه هستیم .
4️⃣ مردم و نیروهای انتظامی و #امنیتی باید بدانند در آینده با تعداد زیادی از #ضد_انقلاب و #اشرار روبرو خواهند بود
لذا نباید انبوه جمعیت خرابکاران، مردم و نیروهای امنیتی را به اشتباه بیندازد.
هرگز اشرارو #براندازان آموزش دیده را «مردم» ننامیم و در فتنه های پیشرو از تارومار شدنشان توسط حافظان امنیت، متزلزل و مردد نشویم.
🇮🇷
@women92
دنیا پر از افرادی است که منتظرند کسی از راه برسد و به آنها انگیزه بدهد تا به فردی تبدیل شوند که آرزو دارند.
مسئله این است که هیچ نجات دهنده ای نیست.
این افراد منتظر رسیدن اتوبوس ایستاده اند، اما در خیابانی که هیچ اتوبوسی از آن نمیگذرد!
در نتیجه، اگر این اشخاص مسئولیت زندگی خود را بر عهده نگیرند و خود را تحت فشار قرار ندهند، ممکن است برای همیشه منتظر بمانند و این کاریست که اکثر مردم انجام میدهند.
📚برشی از کتاب قورباغه را قورت بده
🖊 برایان تریسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دعای کمیل به زبان فارسی - - - - - - فوق العاده زیبا و تاثیر گذار و احساسی و عاشقانه و آرامبخش در مورد پروردگار عالمیان
✨نیایش شبانه✨
شبها دستمان بہ خدا نزدیڪتر مےشود پس بیا دعا ڪنیم پـروردگـارا امروزمان را باز هم بہ ڪرمت ببخش و یارے ڪن درپیشگاهت روسفید باشیم
خـدایــا در این شب تو را بہ خدایےات قسم دوستان و عزیزانم را در بهترین و زیباترین و پر آرامشترین مسیر زندگےشان قرارده مسیرے کہ خوشبختے و آرامش خاطر را در لحظہ لحظہ زندگے خویش بچشند
الـهی آمیـن
شبتون بخیر
🌟✨🌟✨🌟
هر سحر منتظر یار نباشم چه کنم؟
من اگر این همه بیدار نباشم چه کنم؟
گریه بر درد فراق تو نکردن سخت است
خونجگر از غمت ای یار نباشم چه کنم؟
عده ای بر سر آنند اسیرت نشوند
من بر آنم که گرفتار نباشم چه کنم؟
تو چه کردی که من از خواب و خوراک افتادم؟
راستی، این همه بیمار نباشم چه کنم؟
چهارده بار خدا عاشق تو شد من اگر
عاشق روی تو یک بار نباشم چه کنم؟
ابرویت تیغ مصریست که جان می طلبد
به طلبکار بدهکار نباشم چه کنم؟
خواستم نام مرا هم بنویسند همین
سر بازار خریدار نباشم چه کنم؟
من اگر مثل تو هر صبح و غروبی آقا
فکر بین در و دیوار نباشم چه کنم؟
#نـوكــر_نـوشــت:
#مـهــدی_جــان
من سَـرَم گرم گناه است، سَـرَم داد بزن
سینه ات سخت به تنگ آمده، فریاد بزن
#جمـعـه هایی که نبودید، به تفریح زدیم
ما فقط در غـم هجـران تو تسبیح زدیم
صلي الله عليڪ يا سيدناالمظلوم يااباعبدالله الحسين
سلام عليكم و رحمة الله... صبحتون بخير... #آدینتون معطر
#اللهم_صل_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍁🍃 🍁🍃 🍁🍃
ای پادشه خوبان
داد از #غم تنهایی
#دل بی تو به جان آمد
وقت است که بازآیی
#آدینه تون با #مهدی_فاطمه
💜💥اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ
💚⭐️وآلِ مُحَمَّدٍ
♥️🌙و #عَجِّلْ_فَرَجَهُمْ
https://eitaa.com/women92🌻
🍀🌺🌹☘🌷🌺🌹☘🌷🍀