📸 گزارش_تصویری
🗓 اردیبهشت ۱۴۰۳
🔅 بخش دوم
🔖چهارمین همایش ملی جمعی از ستایشگران جوان هیأتهای کشور
|#همایش_الیالحبیب۴
|#اصفهان
|#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
💠 جامعهایمانیمشعر
✅ @www1542org
📸 گزارش_تصویری
🗓 اردیبهشت ۱۴۰۳
🔅 بخش سوم
🔖چهارمین همایش ملی جمعی از ستایشگران جوان هیأتهای کشور
|#همایش_الیالحبیب۴
|#اصفهان
|#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
💠 جامعهایمانیمشعر
✅ @www1542org
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 روایت حضرت آیتالله خامنهای بر تاکید پیامبر اعظم صلواتاللهعلیهوآله بر اقامه نماز روزهای یکشنبه ماه ذیقعده
➕ نحوه خواندن این نماز
👈 حضرت آیتالله خامنهای:
✏️ «روزهای یکشنبهی ماه ذیقعده ایّام توبه و انابه است و عملی دارد که مرحوم عارف بزرگوار حاج میرزا جواد آقای ملکی در المراقبات نقل میکند از رسول مکرّم اسلام که خطاب به اصحاب خود فرمود:
✏️ کدامِ از شماها مایلید توبه کنید؟ همه گفتند ما میخواهیم توبه کنیم -ظاهراً ماه ذیقعده بوده است- طبق این نقل و این روایت حضرت فرمودند که در روزهای یکشنبهی این ماه این نماز را -یک نمازی با یک خصوصیّتی در مراقبات ایشان ذکر میکنند- انجام بدهید.
✏️ غرض، ایّام در ماه ذیقعده که اوّل ماههای حرام است در این سه ماه متوالی، ایّام و لیالی مبارک و متبرّکی است، پر از برکات است؛ باید از اینها استفاده کرد.» ۱۳۹۴/۶/۱۸
💻 Farsi.Khamenei.ir
📸 #گزارش_تصویری
🗓 اردیبهشت ۱۴۰۳
▫️رونمایی از کتاب بیتالمقدس
یکصد شعر برگزیده در حمایت از مقاومت مردم مظلوم فلسطین
توسط آقایان؛
• غلامرضا میرباقری
• محسن ناصحی
• مهدی رسولی
• سید رضا نریمانی
🔖این کتاب توسط انتشارات #هیأت_امروز به چاپ رسیده است.
👇🏻تهیه کتاب با تخفیف ویژه از طریق وبگاه:
▫️heyat.co/p/4743
|#فلسطین
|#بیت_المقدس
👇🏻ایتا:
▫️@ketab_heyat
👇🏻وبگاه:
▫️heyat.co
💠 جامعهایمانیمشعر
✅ @www1542org
#یادداشت
🔹سرچشمه کلیدواژه «مردم» نوحههای مهدی رسولی
🔸مقام معظم رهبری براساس سنت پیامبر صلیالله علیه و آله و ائمه اطهار علیهالسلام، ایده و نظریه مشارکت مردم در حاکمیت را دنبال میکنند. یکی از مبانی فکری ایشان، تکریم انسان است. انسان را عزیز خدا میدانند که همه آنچه در آسمانها و زمین است، برای استفاده و بهرهمندی او خلق شده است.(بیانات ۱۲ آذر ۱۳۷۹)
طبق این مدل، مردمسالاری دینی از اعتقادات اسلام ناب، برمیخیزد. در مردمسالاری دینی به معنای واقعی کلمه باید مردم، سالار باشند. اصل پیشبرد اهداف اجتماعی به وسیله تبیین، یکی از نتایج همین رویکرد است. رهبر انقلاب در تحلیل دلیل این اصل فرمودهاند: «تا ذهنها و قلبها قانع نشوند، قدمها و دستها به حرکت نمیافتند».
🔸اصل دیگر، تبعیت ولی فقیه از خواست عمومی است. موافقت ایشان در برههها و موضوعات مختلف سیاسی با وجود مخالفتشان، برای آن است که به مردم فرصت تجربههای تاریخی را دهند تا در دل آن، سطح بصیرت عمومی افزایش یابد. اصل دیگر کاهش تصدیگری حاکمیت به نفع حضور مردمی در همه عرصههاست. (بیانات ۱ خرداد ۱۳۹۸)
🔸این نظریه و نگاه مقام معظم رهبری نیازمند تبیین و روشنگری است. اینجاست که مطالبه جهادتبیین ایشان دوباره به میدان میآید. مطالبهای که ۱۳ دیماه ۱۴۰۲ فرمودند بار اصلی آن روی دوش مداحان است. ایشان در این دیدار فرمودند جامعه مدّاح، یک مجموعه و یک بخشی از قدرت نرم جامعه اسلامی است... معارف اسلامی، منطق قرآن، معارف اهلبیت، تاریخ اهلبیت و مصائب اهلبیت جزو محتواهای کار مداحان است؛ این مجموعه بایستی با بهترین زبان و بهترین شیوه، با همان خصوصیّاتی که شما در تاریخ «جهاد تبیین» در گذشته شیعه ملاحظه میکنید، امروز ارائه بشود. فرمودند که توقعشان از مداحان این است.
🔸مهدی رسولی در فاطمیه سال گذشته نماهنگ «بیمردم» را منتشر کرد تا با استفاده از واقعه تاریخی آن دوران، به شرایط کنونی امروز کشور بپردازد. رسولی درباره این نوحه نوشته بود: «قطعه بیمردم بیش از آن که برای مردم خوانده شده باشد، برای آنانی خوانده شده است که امروز در حکومت اسلامی، جای حکمرانان و فرمانداران و مسئولانِ حکومت أمیرالمؤمنین علیه السّلام نشستهاند. اهل سقیفه میخواستند بین حکومت و مردم فاصله بیندازند؛ اما نتوانستند و جریان تاریخ به سمت علی برگشت که حکومتش سراسر مردمسالاری بود. حال این ما هستیم که در نقش امام و امت، در همان امتحانی قرار گرفتهایم که مردم زمان أمیرالمؤمنین علیه السّلام قرار گرفتند: آیا ما متفاوت عمل خواهیم کرد؟»
🔸در روزگار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، مردم، میدان را رها کردند تا سرنوشت تاریخ به محاق رود. مردم در حکومت اسلامی همهکارهاند. در جنگ رسانهای و شناختی امروزِ دشمنان علیه انقلاب اسلامی، مردم نوک پیکان حملات هستند و تلاش دارند تا همچون زمان سقیفه میان مردم و حکومت فاصله بیندازند. راهبرد فشار حداکثری را با استفاده از جنگ ترکیبی دنبال میکنند و گروهکهای مجازی خود را که مملو از رباتها به جای انسانهاست به خط کردند تا در یک پروژه بلندمدت، بذر یأس و احساس حقارت و بدبختی در میان مردم بکارند.
🔸رسولی در قطعه دوم خود با نام «با مردم» که ماه رمضان امسال در هیأت خواند، سراغ دوران حکومت امیرالمومنین علیهالسلام رفت. او در این اثر گفت که «جدا کردند مردم را ز مولا»؛ در حکومت شیعه جدایی از مردم، انتخاب امام جامعه نیست؛ بلکه تحمیلی است از بیرون. رهبر شیعی کارش هدایت مردم است. امام اگر بر مسند حکومت مینشیند، برای تثبیت توحید و عبودیت در بین مردم است؛ حال چگونه میتوان تصور کرد جدایی از مردم را انتخاب کند؟ در هر جای تاریخ که امام شیعه از مردم جدا افتاده است، پای آنهایی در میان است که از قدرت مردم میترسند.
🔸او درباره بخش دیگری از این اثر نوشت: «هدف حاکمیت اسلام، استصلاح مردم است (نامه ۵۳ نهجالبلاغه). امام وظیفه ندارد کسی را به بهشت ببرد؛ بلکه وظیفه دارد زمینهسازی کند که مردم بهشت را انتخاب کنند و خود به اصلاح نفس خود بپردازند. امام شیعه آن قدر پای انتخاب مردم میماند که خودشان هدایت را انتخاب کنند. امام شیعه به انتخاب مردم جهت میدهد؛ اما هر انتخابی که کنند، به آن احترام میگذارد، حتی اگر آن انتخاب به خانهنشینی و شهادت خودش منجر شود: کشته هدایت شد علی!»
🔸این نوحهها مصداق بارز جهادتبیین است که البته نباید در شکلگیری آن نقش اثرگذار شاعر و نوحهسرای آن محمد رسولی را هم نادیده گرفت. نوحههایی که تشریح میکند هدف انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران رویکردهای مادیگرایانه نیست. در این حاکمیت دینی و شیعی بدون مردم به هدف نمیتوان رسید؛ چرا که اصلاً خود مردم و هدایت مردم، هدف است. رویکردی که باید تبیین و روشنگری شود تا مسیر و اهداف به انحراف کشیده نشود.
@AmirKasaee
💠 جامعهایمانیمشعر
✅ @www1542org