هدایت شده از سخنرانی های استاد رائفی پور
15.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 استاد #رائفی_پور در برنامه «با حسین حرف بزن» شبکه نسیم
🗓 ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
✅ سخنرانی های استاد رائفی پور 👇
@aliakbareraefipour
هدایت شده از مسلمان تی وی | Mosalman Tv
11.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 گرانی نان ؟ افزایش قیمت بنزین هم تو راهه؟ جهاد تصمیم مسئولان در برابر جهاد تببین تحلیلگر ان یوتیوب
🔺 برای مشاهده این ویدیوی عالی بزن رو لینک زیر 👇
https://youtu.be/Cs0ETYVxOII
❤️ کانال تلگرام و اینستاگرام #مسلمان_تی_وی 👇
🆔https://t.me/+ekBgCoaXGNo4NTBk
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥عاقبت اختلاس ۳هزار میلیاردی چه شد؟!
🔺 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی
# اختلاس
# خاوری
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
21.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔥هفت نفر اول جهنم چه کسانی هستند ؟
🤯🥵 شدیدترین و سخت ترین عذاب جهنم در روز قیامت
# جهنم
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
🌀تحلیل سوره بقره آیه۲۲۲
📖 وَ يَسْئَلُونَكَ عَنِ الْمَحِيضِ قُلْ هُوَ أَذىً فَاعْتَزِلُوا النِّساءَ فِي الْمَحِيضِ وَ لا تَقْرَبُوهُنَّ حَتَّى يَطْهُرْنَ فَإِذا تَطَهَّرْنَ فَأْتُوهُنَّ مِنْ حَيْثُ أَمَرَكُمُ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ التَّوَّابِينَ وَ يُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِينَ
🤒و از تو درباره حيض (ايام عادت ماهانه زنان) سؤال مىكنند، بگو: آن مايهى رنج و آزار است، پس در حالت قاعدگى از (آميزش با) زنان كنارهگيرى كنيد، و با آنها نزديكى ننماييد تا پاك شوند. پس هنگامى كه پاك شدند (يا با غسل كردن طاهر شدند)، آنگونه كه خداوند به شما فرمان داده با آنها آميزش كنيد. همانا خداوند توبه كنندگان را دوست دارد و پاكان را نيز دوست دارد.
🌀نکته ها
❌درباره برخورد با زنان در ايام حيض، يهود بسيار سختگير و نصارى بىتفاوتند. در تورات مىخوانيم: هركس زن را در حال حيض لمس كند، تا شام نجس است. رختخواب آن زن نجس و هر كجا بنشيند نجس است. هركس بستر او را لمس كند بايد لباس خود را بشويد. و هركس چيزى را كه او بر آن نشسته لمس كند بايد خود را بشويد و تا شام نجس است. و اگر مرد با او هم بستر شود تا هفت روز نجس است. و اگر روزهاى بيشتر از قاعده خون ببيند، نجس است.
«۱». تورات، سفر لاويان، از جمله نوزدهم تا بيست و نهم.
جلد ۱ - صفحه ۳۴۸
❌در مقابل اين حكمِ سخت تورات، نصارى حتّى آميزش جنسى را در ايّام حيض جايز مىدانند.
✅ امّا اسلام، راه ميانه و اعتدال را برگزيده و در ايّام حيض، تنها آميزش جنسى را ممنوع دانسته است، و هرگونه معاشرت و نشست و برخاست با زنان هيچگونه مانعى ندارد.
💡اسلام، دين جامعى است و براى هر يك از سؤالهاى مورد طرح در زندگى بشرى پاسخى دارد.
😓زن در ايام عادت حيض به لحاظ جسمى، آمادگى آميزش جنسى ندارد و كسالت و اختلال مزاج كه براى زن پيش مىآيد، او را نسبت به آميزش بىنشاط مىسازد. همچنين در اين ايام كه رحم زن در حال تخليه خون است، آمادگى پذيرش نطفه را ندارد و طبق اظهار نظر دانشمندان پزشكى، ممكن است انتقال آلودگىهاى خون از مجراى مرد، او را براى هميشه عقيم سازد.
💤در روايات نيز آمده است: اگر فرزندى در اين ايام نطفهاش منعقد شود، به لحاظ جسمى و روحى مشكلاتى خوهد داشت. «۱»
⚠️پیام ها
🔦 انبيا، مرجع و پاسخگوى سؤالات مردم هستند. «يَسْئَلُونَكَ عَنِ الْمَحِيضِ»
🔦 در سؤال كردن، حيا بىمعنا است. «يَسْئَلُونَكَ عَنِ الْمَحِيضِ»
🔦 بيان دليل و فلسفه احكام، در پذيرش آن مؤثر است. در اين آيه ابتدا دليل حرمت مقاربت را بيان فرموده و سپس دستور به عدم نزديكى مىدهد. «هو
«1». وسائل، ج ۲، ص ۵۶۸. تفسير نورالثقلين، ج ۱، ص ۱۷۸.
جلد ۱ - صفحه ۳۴۹
أَذىً فَاعْتَزِلُوا النِّساءَ»
🔦 احكام الهى بر اساس حفظ مصالح ودفع مفاسد مىباشد. «هُوَ أَذىً فَاعْتَزِلُوا النِّساءَ فِي الْمَحِيضِ»
🔦 قاعدگى، دورهاى سخت براى زن است. «هُوَ أَذىً»
🔦 نزديكى با همسر هم حدّ ومرزى دارد. «فَاعْتَزِلُوا النِّساءَ فِي الْمَحِيضِ»
🔦 همسر بايد مراعات همسر را بكند. اكنون كه او در ناراحتى است، شما كامگيرى نكنيد. «فَاعْتَزِلُوا النِّساءَ فِي الْمَحِيضِ»
🔦 آميزش جنسى بايد همراه با رعايت بهداشت باشد. «حَتَّى يَطْهُرْنَ»
🔦 در آميزش با همسر، بايد احكام الهى مراعات شود. «فَإِذا تَطَهَّرْنَ فَأْتُوهُنَّ مِنْ حَيْثُ أَمَرَكُمُ اللَّهُ»
🔦 توبه و برگشت از لغزش، راه محبوبيّت نزد خداوند است. «يُحِبُّ التَّوَّابِينَ»
🔦 علاقه و محبّت خود را نسبت به نادمان و توبهكنندگان اظهار كنيم. «إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ التَّوَّابِينَ»
🦿پانویس
🌀تفسیر احسن الحدیث، سید علی اکبر قرشی
📚طبرسی، مجمع البيان في تفسير القرآن، ج 1، ص 111.
📚بارودى و صاحبان كشف الاسرار و روض الجنان.
روض الجنان.
مجمع البيان.
مسلم و ترمذى.
📚در تفسير عياشى از جميل بن دراج او از امام صادق عليهالسلام نقل نمايد: كه مردم هنگام قضاء حاجت خود را با سنگ پاك مينمودند، سپس وضو مى ساختند و آن را نيكو مى دانستند. بعد پيامبر دستور داد كه با آب شستشو نمايند و نيز كلينى از محمد ابن اسماعيل او از فضل بن شاذان و همچنين على بن ابراهيم بعد از دو واسطه از جميل ابن دراج او از امام صادق عليهالسلام آن را روايت نموده اند.
📚محمدباقر محقق، نمونه بينات در شأن نزول آيات از نظر شیخ طوسی و ساير مفسرين خاصه و عامه، ص 81.