eitaa logo
نشانه های ظهور و وظایف منتظران
2.2هزار دنبال‌کننده
13.3هزار عکس
13هزار ویدیو
170 فایل
‌³¹³ ‌﷽‌ ⬅️آیدی حاج آقا مهدی زاده و حاج آقا مُبلِّغ جهت جوابگویی به سوالات مهدوی. ⬇️ @mirsattarr @Moballegh14 ⬅️برای استخاره میتونید با این شماره تماس بگیرید. 09394229736 ( شیخ علی) ⬅️برای نکته، نظر، پیشنهاد، تبادل و.... ⬇️ @H_ranjbar_59
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از هاشم رنجبر
17.pdf
9.14M
📂 فایل 📝 متن جزء هفدهم کریم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وظایف منتظران۱۷_۱۱۳.mp3
3.53M
🔴 قسمت هفدهم وظایف منتظران 🔵 بزرگداشت ایام و اماکن و افراد منسوب به امام 🎙️
درسنامه مهدویت (جلد اول) 💥 📖 درس ششم ⬅️انحراف در مهدويت،پيش از ولادت مهدی(عج) 👈آنچه در اين درس فرا خواهيم گرفت: 👇 🚫برخی از فرقه‌ها و افراد مدعی مهدويت: ❌۱. كيسانيّه ❌۲. زيديّه ❌۳. باقريّه ❌۴. نفس زكيّه ❌۵. ناووسيّه ❌۶. اسماعيليّه ❌۷. موسويّه ❌۸. محمديّه ❌۹. عسكريّه درسنامه مهدویت📒 خدامراد سلیمیان🖊 ❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️ @yaamahdi2 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
درسنامه مهدویت (جلد اول) 💥 📖 درس ششم ⬅️انحراف در مهدويت،پيش از ولادت مهدی(عج) 👈(بخش اول) 🔁 پيش درآمد «مهدويّت» و آموزه­ های آن، سابقه­ ای بس طولانی در اسلام دارد و نقش تأثيرگذار آن بر کسی پوشيده نيست و از طرفی مسلمانان ـ به خصوص شيعيان ـ به اين امر بنيادين، اعتقاد راسخ دارند و آن را يكی از باورهای اصولی و اصيل خويش بر می شمرند. روشن است، هر چه باوری، واقعی و اصيل بوده و در قلوب توده‌های مردم رسوخ کرده و برای آنان با اهميت باشد؛ چشم طمع افراد سود انگار و منحرف، بيشتر متوجه آن شده، در صدد سوء استفاده بر خواهند آمد. مهدويّت به جهت ويژگی های اصيل و پرجاذبه آن برای مسلمانان، بيشتر در معرض بهره جويی و استفاده افراد منحرف قرار گرفته است. پيشينه طولانی فرقه‌های منحرف ـ كه به قرن نخست باز می‌گردد ـ دليلی بر اين مدعا است؛ زيرا تا باوری اصيل و واقعی وجود نداشته باشد، باورهای دروغين و غير واقعی بی معنا و لغو خواهد بود. 🔻پس گروه‌های منحرف وكثرت آنها دو چيز را در مورد مهدويّت آشکار می کند: 🔸۱‍. وجود اصل مهدويّت به عنوان يكی از باورهای اصيل مسلمانان؛ 🔸۲. مهمّ بودن اعتقاد به مهدويّت در اذهان و قلوب آنان. مدعيان مهدويّت ⬅️«مهدويّت» برای جامعه اسلامی، يك مسأله قرآنی و روايی شناخته شده و قطعی است. به جهت استواری اين واقعيت عقيدتی ـ دينی، در تاريخ اسلام با شخصيت ‏هايی روبه‏ رو مي‏شويم كه بر اثر انگيزه‏ های جاه طلبانه، وسوسه قدرت، شهرت و دنيا طلبی و ... به دروغ ادعای مهدويّت نموده و خويش را همان مهدی نجات بخش ـ كه قرآن و روايات نويد آمدن او را داده است ـ معرفی كرده اند و يا طرفداران افراطی آنان، برای پيشرفت دنيوی و سياست خويش، آنان را به عنوان مهدی نجات بخش مطرح ساخته­ اند!! 📛 اين افراد به چهار دسته قابل تقسيم‏ اند: ⛔️۱. گروهی که از نظر نسب، هويت، هدف و مذهب ناشناخته ‏اند. ⛔️۲. جمعی كه با كارهای جنون‏آميز خويش، خود را از نظرها ساقط كردند. ⛔️۳. برخی نام و نشان و دعوت و پيروانشان از صفحه روزگار، به گونه ‏ای محو شده كه نشانی از آنها نيست. ⛔️۴. عده‏ ای نيز اگر چه مرده‏ اند؛ امّا نام و يادی از آنان هست. درسنامه مهدویت📒 خدامراد سلیمیان🖊 ❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️ @yaamahdi2 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
درسنامه مهدویت (جلد اول) 💥 📖 درس ششم ⬅️انحراف در مهدويت،پيش از ولادت مهدی(عج) 👈(بخش دوم) در اينجا تنها به برخی از مهمّ‌ترين فرقه‌های و افراد منحرف در موضوع مهدويّت ـ قبل از ولادت حضرت مهدی(عج) ـ اشاره خواهد شد: 👇 ❌ ۱. كيسانيه يكی از فرقه ‏ها ـ و شايد اوّلين فرقه ای كه در مهدويّت دچار انحراف شد ـ «كيسانيه» است. درباره علت نام‏گذاری اين فرقه به كيسانيه، اختلاف نظر هست؛ برخی نوشته ‏اند: اينان پيروان كيسان آزاد شده اميرمؤمنان(ع) بودند. كيسان شاگرد محمدبن حنفيه بود؛ ولی از امام حسن و امام حسين(ع) نيز علوم مختلف ـ از جمله علم تأويل و باطن و علم آفاق و انفس ـ آموخت. سپس به امامت محمد قائل شد و برای او مراتب و درجاتی دانست كه خارج از حدّ وی بود. [۱۷۳] برخی نوشته ‏اند: كيسانيه پيروان مختار بن ابی عبيده ثقفی بودند؛ زيرا او ملقب به كيسان بود، از اين رو كيسانيه خوانده شدند. شماری هم نوشته‏ اند: فرمانده پليس (شرطه) مختار، كيسان نام داشت و کنيه اش ابوعمران بود. او در اعمال خود بسيار افراط مي‏كرد و محمد را وصی حضرت علی(ع) مي‏دانست و مختار را نايب او معرفی مي‏كرد! [۱۷۴] در هر حال اين گروه قائل به امامت محمد بن حنفيه بودند. مختار، نخست برای پيشرفت كار خود دعوت به علی بن الحسين(ع) و سپس دعوت به محمد حنفيه مي­كرد. البته كار او مبتنی بر اعتقاد وی به اهل بيت: نبود؛ بلكه می‌خواست از آن بهره برداری سياسی كند و چون كارش بالا گرفت، خود دعوی دريافت وحی از خداوند كرد و عباراتی مسجّع و با قافيه، به تقليد از قرآن به زبان راند. محمد حنفيه از وی بيزاری جست و وقتی مختار وی را به كوفه دعوت كرد، او نپذيرفت. كيسانيه پنداشته­ اند: محمد حنفيه پس از كشته شدن برادرش حسين بن علی(ع)، مختار را بر عراقين فرمانروايی داد و از او خواست از قاتلان آن حضرت، خونخواهی كند. كيسانيه شش سال بعد از شهادت امام حسين(ع) ، قيام كرده، قائل به امامت محمد حنفيه شدند. آنان معتقد بودند: وی اسرار دين و علم تأويل و علوم باطنی را از دو برادرش حسن و حسين(ع) فراگرفته است. برخی از كيسانيه اركان شريعت (مانند نماز و روزه) را تأويل كرده و قائل به تناسخ و حلول بودند. [۱۷۵] 👈عقايد مشترك كيسانيه: تمام فرق كيسانيه، دارای بعضی عقايد مشترك هستند؛ از جمله: 👇 🔸الف. اعتقاد به امامت محمّد بن حنفيه فرزند علی ‏بن ابی طالب (ع) ؛ 🔸ب . عقيده به مسأله بدا؛ 🔸ج . اعتقاد به تناسخ و حلول؛ 🔸د . اعتقاد به رجعت (با بيان خاص به خود)؛ 🔸هـ . اعتقاد به نوعی غلوّ درحق ائمه و پيشوايان خويش. غير از اينها هر يك از اين فرقه‏ ها، دارای اعتقادی خاص نيز هستند كه در كتاب ­های مربوط، ذيل هر فرقه به آن اشاره شده است. 🔻كيسانيه پس از درگذشت محمّدبن حنفيه، به دو شعبه تقسيم شدند: دسته ‏ای مرگ محمّد را انكار كرده، گفتند: وی نمرده و نمي‏ميرد و زنده است؛ امّا غايب شده و در «كوه رضوی» پنهان است تا روزی كه به او امر شود و ظهور كند. اين دسته وی را همان امام منتظر مي‏دانند؛ از اين رو هيچ كس را پس از وی امام نمي‏دانند! 🔸گروه ديگر مرگ محمّد را باور كرده، پس از وی ابوهاشم عبداللّه بن محمّد را به امامت برگزيدند و به حلول روح محمّد در ابوهاشم اعتقاد يافتند. شماری از كيسانيه نيز پس از مرگ محمّد بن حنفيه، به امامت راستين اعتقاد يافته، مستبصر شدند. [۱۷۶] از جمله اينان مي‏توان سيد اسماعيل حِمْيری را نام برد كه نخست كيسانی مذهب بود، تا آنكه به ديدار امام صادق(ع) نايل آمد و نشانه‌های امامت و وصايت را در او ديد و از ايشان از امر غيبت پرسش كرد. امام صادق(ع) فرمود: آن حق است وليكن غيبت در دوازدهمين امام واقع مي­شود. آن گاه سيد را از مرگ محمد بن حنفيه آگاه فرمود و اينکه پدرش امام باقر(ع) شاهد به خاك سپردن او بوده است. حق بر سيد روشن شد و از آن عقيده برگشت و استغفار كرد. پس به حق گراييد و به مذهب امامی در آمد. [۱۷۷] 🔶در مجموع‌ درباره‌ فرقه‌ كيسانيه‌ گفته شده است: 🔸يکم. محمّدبن‌ حنفيه‌ اصلاً ادعايی مهدويّت نداشته‌ است. 🔸دوم. مختار ثقفی‌ هم‌ مدعی‌ مهدويّت محمّدبن‌ حنفيه‌ نبود. اين‌ اتهامی‌ است‌ كه‌ عباسيان‌ و برخی‌ از دشمنان، با انگيزه‌هايی مختلف، به آن دامن‌ زده‌اند. 🔸سوم. اين‌ فرقه‌ منقرض‌ شده‌ است‌ و كسی در عصر حاضر،‌ اعتقاد به‌ امامت‌ محمّد بن‌ حنفيه‌ ندارد. «كيسانيه» بعد از محمد حنفيه دوازده فرقه شدند كه نام ايشان، در كتاب‌های ملل و نحل ذكر شده است. 📚[۱۷۳] . شهرستانی، الملل والنحل، ج ۱، ص ۱۴۷. 📚[۱۷۴] . نوبختی، فرق ‏الشيعة،ص ۲۳ و ۲۴. 📚[۱۷۵] . محمد جواد مشكور، فرهنگ فرق اسلامي، ص۳۷۳. 📚[۱۷۶] . ر. ك: مقالات الاسلاميين، ص ۲۳. 📚[۱۷۷] . شيخ صدوق ;، كمال الدين و تمام النعمة،ج۱، مقدمه. درسنامه مهدویت📒 خدامراد سلیمیان🖊 ❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️ @yaamahdi2 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زیارت‌جامعه‌کبیره۩علی‌فانی.mp3
14.05M
🕰راس ساعت 15:00 بهترين و جامع ترین زيارتی که صفات ؛ مقامات و معارف اهلبیت علیهم السلام در آن بیان شده و از طرف امام هادی (علیه السلام ) به شیعیان رسیده است ▪️ ⏪متن زیارت در این خط آبی
9.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷تصاویری بسیار زیبا از حالِ خوشِ شهـداء در وقت نماز
قالَ الاْمامُ‌ الباقر (علیه‌السلام) لِكُلِّ شَي رَبِيعٌ وَ رَبِيعُ الْقُرْآنِ شَهْرُ رَمَضَانَ