🔴 دنیا لهو و لعب و بازی است آن را بازی بدان و خوب بازی کن
🔹 مرحوم حاج اسماعیل دولابی:
🔹دنیا لهو و لعب و بازی است، آن را
بازی بدان و خوب بازی کن و از آن لذّت
ببر تا خستگیات در رود و در امر آخرت
شاداب و سر حال باشی و بتوانی رشد
کنی.
🔸دو گروه ضرر کردند؛ یک گروه که
دنیا را جدّی گرفتند و دائم حرص و غصّه
خوردند و ظلم کردند و جِر زدند، که در
نتیجه هم دنیایشان تلخ و مشقّتبار شد
و هم آخرتشان را که نقطهی مقابل
دنیاست به بازی گرفتند.
🔹 گروه دوم هم که تارک دنیا شدند و
در بازی شرکت نکردند و چون خستگی شان را در بازی برطرف نکردند، در امر آخرت هم چندان رشدی نکردند و بهرهای نبردند.
🔸 آداب شرع، مقرّرات بازی دنیاست.
وقتی خوب و با شادی بازی کردی، نماز و
عبادتت هم قشنگ و زیبا میشود.
🔹مرتّب به خود بگویید کارهای دنیا
درست میشود. آن را شوخی و بازی
بگیرید؛ امّا خوب بازی کنید.
📚 منبع: کتاب مصباح الهدی (نگرش و روش عرفانی اهل محبت و ولاء)
#امام_زمان
🌤 أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج 🇮🇷
#امام_زمان_عجل_الله_فرجه_الشریف
#آخرالزمان
#ظهور
🪴❁═┄ @yaamahdi2 ┄═❁ 🪴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 اهمیت دعای امام زمان ارواحنا فداه
#امام_زمان
🌤 أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج 🇮🇷
#امام_زمان_عجل_الله_فرجه_الشریف
#آخرالزمان
#ظهور
🪴❁═┄ @yaamahdi2 ┄═❁ 🪴
🔴 باید پاک شوید...
🔹 آیت الله کشمیری (ره):
🔸 تا انسان ها آماده پذیرش حضرت نشده باشند، تا حضرت در دل آنها ظهور نکرده باشد و قرین دلِ آنها نشده باشد، ظهور خارجی برای انسان چیزی را عوض نخواهد کرد و پیدا کردن این آمادگی همان انتظار فرجی است که افضل شمرده میشود.
🔸امام زمان (عجلالله فرجه) پاک و طاهر است، باید پاک شوید، طاهر شوید، تا با او سنخیت پیدا شود.
🌤 أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج 🇮🇷
#امام_زمان_عجل_الله_فرجه_الشریف
#آخرالزمان
#ظهور
🪴❁═┄ @yaamahdi2 ┄═❁ 🪴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 هدیه برای اموات چه ذکری بهتره ؟
#اللهمارزقنيشفاعةالحسينیومالورود
____________________________
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹طبیب واقعی♥️
🔖منبر کوتاه 🔖
🔅طبیب واقعی...
🌹صلی الله علیک یا اباعبدالله
🔰 استاد_رمضانی
زیارتجامعهکبیره۩علیفانی.mp3
14.05M
#زیارت_جامعه_کبیره
🕰راس ساعت 15:00
بهترين و جامع ترین زيارتی که صفات ؛ مقامات و معارف اهلبیت علیهم السلام در آن بیان شده و از طرف امام هادی (علیه السلام ) به شیعیان رسیده است
▪️ #بانوایعلیفانی
⏪متن زیارت در این خط آبی⏩
🌹🌹🌹🌹🌹
امشب نماز لیلة الدفن فراموش نشه
«شهید عباس نیلفروشان فرزند حاج مصطفی»
طریقه نماز شب اول قبر :
دو رکعت است
رکعت اول : بعد از سوره حمد ، آیة الکرسی
رکعت دوم : بعد از سوره حمد ، ده مرتبه سوره قدر
در آخر بعد از پایان نماز می گوییم :
اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحمدٍ وَ آلِ مُحمدٍ وَ ابْعَثْ ثَوابَها اِلی قَبرِ عباس نیلفروشان فرزند مصطفی
♦️نماز لیلة الدفن را در هر زمان از شب اول قبر (از اول شب تا صبح) میتوان خواند؛ اما بهترین وقت آن بعد از نماز عشا است.💔
شهید عزیز🥀
پیش آقا امام حسین و بی بی جانمون یاد ما هم باش🥀
🇵🇸
۲۶ مهرماه روز تربیتبدنی و ورزش
به یاد سردارِ ورزشکار، استاد بزرگ تکواندو
شهید استاد محمد قورچانی🌷
استاد محمد قورچانی متولد خمینیشهر اصفهان در سال۱۳۴۸ تکواندو را نزد استاد کرهای به نام جونگ که دان شش داشت فراگرفت.
در سال۱۳۵۰ بنیانگذار تکواندو در اصفهان شد و باشگاه ورزشی والعصر را در ملکشهر تأسیس کرد و در بین شاگردان به استاد قورچانی معروف شد.
پس از درگیری در فلسطین و لبنان، او با تعدادی از ورزشکارانِ باشگاه بهعنوان یک چریک به لبنان رفت و به کمک شهید چمران به آموزش نیروهای فلسطینی و مبارز با اسرائیل غاصب پرداخت و در آنجا به «ابوفاضل» معروف شد.
در سال ۵۹ به کشور کره اعزام شد و پساز اخذ مدرک بینالمللی «کوکی وان» به ایران بازگشت.
او سبک جدیدی به نامِ «پومسه» وارد کرد که امروزه در ایران و جهان هم همین سبک آموزش داده میشود.
با آغاز جنگ تحمیلی به همراه جمعی از ورزشکاران باشگاه (کمربند مشکیها) در جبهه حاضر شد و به همراه دکتر شهید چمران نقش بسزایی در سازماندهی اوضاع داشت. ایشان فرمانده گردان تیپ۲۵ کربلا بود و سرانجام در سال ۶۱ در عملیات فتحالمبین در جبههی شوش به فیض شهادت نائل آمد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#صلوات_خاصه_امام_رضا
💠بسم الله الرحمن الرحیم💠
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِیِّ النَّقِیِ وَ حُجَّتِکَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّیقِ الشَّهِیدِ صَلاَةً کَثِیرَةً تَامَّةً زَاکِیَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً کَأَفْضَلِ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِیَائِکَ
شک ندارم که پس از مرگ ملائک گویند
از دلِ قبرِ خودت خیز که مهمان داری
ما سراسیمه بپرسیم که آن مهمان کیست؟
بگویند که مهمان ز خراسان داری
🪴@yaamahdi2🪴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴هم اکنون جنگ در سوریه بسیار شدید شد و باید پیگیر اخبار باشید
‼️ احتمال وقوع #قرقیسیا با توجه به نزدیکی ماه رجب
🌤 أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج 🇮🇷
#امام_زمان_عجل_الله_فرجه_الشریف
#آخرالزمان
#ظهور
🪴❁═┄ @yaamahdi2 ┄═❁ 🪴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴اعتراف بزرگان صهیونیسم به نزدیک بودن ظهور فرزند پیامبر اسلام
🌤 أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج 🇮🇷
#امام_زمان_عجل_الله_فرجه_الشریف
#آخرالزمان
#ظهور
🪴❁═┄ @yaamahdi2 ┄═❁ 🪴
🔴امامجمعه اردبیل:
🔹️بر اساس پیشبینی روایتهای قطعی، وقتی حضرت امام مهدی (عج) با همراهی حضرت عیسی (ع) وارد بیت المقدس شوند، ۷۰ هزار صهیونیست در قدس شریف کشته خواهند شد
🔹️توصیه این است که تا فرصت از دست نرفته اشغالگران به سرعت خاک فلسطین را ترک کنند والا به شمشیر امام زمان (عج) گرفتار خواهند شد
🌤 أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج 🇮🇷
#امام_زمان_عجل_الله_فرجه_الشریف
#آخرالزمان
#ظهور
🪴❁═┄ @yaamahdi2 ┄═❁ 🪴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙حجتالاسلام دارستانی
بهشتِ دنیا پس از ظهور
🌤 أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج 🇮🇷
#امام_زمان_عجل_الله_فرجه_الشریف
#آخرالزمان
#ظهور
🪴❁═┄ @yaamahdi2 ┄═❁ 🪴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙استاد شجاعی
🔸قوی ترین سرباز امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
🌤 أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج 🇮🇷
#امام_زمان_عجل_الله_فرجه_الشریف
#آخرالزمان
#ظهور
🪴❁═┄ @yaamahdi2 ┄═❁ 🪴
📖درس هفتم
🍃ارتباط با حضرت مهدی (عج) در عصر غیبت
👈(قسمت پنجم)
در پاسخ به اشکالهای پيشين، گفته شده است:
۱. توقيع مرسل نيست؛ چرا که شيخ صدوق در کمال الدين آن را با سند ذکر کرده است. افزون بر آن، شيخ طوسی اين حديث را از ابن بابويه نقل میکند و می گويد: «اخبرنا جماعة»؛ پس توقيع از يک طريق نيست؛ بلکه از طرقی گوناگون آن را نقل می کند. سرانجام آن که، اگر در کتاب احتجاج طبرسی به صورت مرسل ذکر شده است، وی در ابتدای کتاب خود می گوید «سند روايات را نياوردهام يا به سبب شهرت يا مطابقت با عقول يا اينكه مجمع عليه است».
۲. توقيع ضعيف نيز نيست؛ چرا که همه راويان آن، ثقه هستند و خبر واحد ثقه است كه حجيت آن در اصول ثابت شده است و ميتوان به آن اعتماد كرد.
از نقلهای متعدد استفاده میشود که به اين حديث، توجه و اعتنا شده است؛ گر چه منظور ما، شهرت اصطلاحی نيست. اين تعدد نقل در کتابهای بزرگان مذهب از قدما و متأخران و معاصران، بدون اشاره به ضعف و ردّ آن را می توان يکی از شواهد ـ نه دلايل ـ اعتبار قرار داد. [۲۱۱]
۳. اين كه گفته شده است: «راوی آن، شيخ طوسی، به توقيع عمل نكرده است»، درست نيست؛ چرا كه آنچه شيخ طوسی نقل كرده است، به دوران غيبت صغرا مربوط ميشود و توقيع، نفی ادعای ديدن در دوران غيبت كبرا را مورد نظر دارد و مدعی ديدار در اين زمان را بايد تكذيب كرد.
۴. اين كه گفته اند: «از توقيع اعراض شده است» درست نيست؛ زيرا عالمان بزرگوار ما كه پس از شيخ صدوق، به نقل توقيع پرداخته اند، به آن، باور داشته و در سند و دلالت آن، ترديدی نكرده اند.
افزون بر آن، اين که هنگامی اعراض اصحاب از توقيع اثبات میشود که همه ناقلان حديث ياد شده، ادعای ملاقات را باور داشته باشند و چون چنين چيزی ـ نه به دلالت مطابقی و نه التزامی ـ از کلام آنها قابل برداشت نيست و بلکه در مواردی بر خلاف آن است، نمی توان گفت به طور کلی اصحاب از آن اعراض كردهاند. علاوه بر آن، اعراض برخی باعث ضعف حديث نمیشود.
ممکن است گفته شود منظور توقيع، مشاهده همراه با ادعای سفارت يا وکالت از جانب حضرت مهدی(عج) و رساندن پيام به آن حضرت و گرفتن پاسخ از ايشان است.
اين احتمال، خلاف ظاهر عبارت حضرت مهدی(عج) در توقيع شريف است؛ زيرا در آن صورت، امام بايد می فرمود: ألا فَمنِ ادعي المشاهدة مع السفارة او الوکالة فهو کذّاب؛ در حالی که به صورت مطلق می گويد: «هر كس ادعای مشاهده کند، دروغگو است».
اين جا لازم است به برخی سخنان بزرگان اشاره كنيم كه در آن، ضمن پذيرش امكان ملاقات، گفتهاند در صورت ملاقات، فرد ملاقاتكننده پرده از راز ديدار خود بر نخواهد داشت و اين، همان تكذيب ادعای ملاقات است.
◻️۱. سيّد مرتضی، بدون آنكه قاطعانه ملاقات با حضرت را بپذيرد، عدم امكان ملاقات را غير قطعی دانسته، مینويسد:
ما قطع نداريم دست کسی به امام نمیرسد و بشر نمیتواند او را ملاقات کند. اين، امری غير معلوم است که راهی بر قطع به آن نيست.
وی آنگاه با فاصله چند صفحه، در پاسخ به اين پرسش که اگر غيبت حضرت به سبب ترس از دشمنان است، چرا از دوستان پنهان است؟ مینويسد:
... همانا ممتنع نيست که امام برای برخی دوستانش آشکار شود؛ از افرادی که از سوی آنها ترسی وجود ندارد. پس به درستی که اين، از اموری است که قطع بر امتناع و ارتفاع آن ممکن نيست. و هر يک از شيعيان حال خودش را می داند و راهی نيست برای آگاهی به حال ديگران.
⬇️⬇️⬇️ادامه دارد⬇️⬇️⬇️
⬆️⬆️⬆️
درباره فرمايش سيّد مرتضی نكاتی قابل تأمل است:
الف. در بخش نخست گفتار خود فقط استبعاد عدم امکان ملاقات را رد کرده و اين، به معنای پذيرش ادعای ملاقات نيست؛ چرا که اگر او ـ دست كمـ ادعای ملاقات را قبول داشت، به طور حتم بر آن تأکيد میکرد.
ب. او در واپسين جمله کلام خويش (راهی نيست برای آگاهی به حال ديگران) به اشاره، ادعای ملاقات را نيز رد کرده است.
◻️۲. شيخ طوسی نيز منظور از استاد كيست؟ آن مضمون را اينگونه بيان كرده است:
اولاً ما با جزم و يقين نمیدانيم آن حضرت از ديده همه دوستدارانش نهان و غايب است؛ بلکه امکان دارد برای بيشتر آنان ظاهر شود و هر فرد، فقط از حالات خود خبر دارد. [۲۱۴]
اين بيان، ديدن آن حضرت را ممکن میداند؛ امّا درباره ادعای وقوع ملاقات، به نظر میرسد، آن را منتفی می داند.
◻️۳. سيّد بن طاووس نيز خطاب به فرزند خود، در اينباره فرموده است:
اگر امام اكنون از جميع شيعيان غايب است؛ ولی ممتنع نيست گروهی از آنان به ملاقات حضرت مشرف شده، از گفتار و کردار او استفاده کنند و از ديگران بپوشانند.... [۲۱۵]
فرمايش سيّد بن طاووس مؤيد ديدگاه تکذيب ادعای مشاهد است؛ چه اين که پوشاندن تشرّف هنگامی كه در مقياس کلّی باشد، به معنای ردّ تمام ادعاهايی است که در دست است.
◻️۴. محقق اربلی نيز پس از نقل کلامی از مرحوم طبرسی که گفته است: ما قطع نداريم کسی در دوران غيبت به امام نمیرسد»، اظهار شگفتی کرده نوشته است:
مرحوم طبرسی چرا چنين گفته است؟ در حالی که بايد قطع به اين داشته باشد؛ چرا که با فاصله اندکی پيش از اين، او توقيع نفی ملاقات را (فمن ادعي المشاهدة...) را ذکر کرده بود.
محقق اربلی آنگاه ديدگاه خود را در توجيه سخن مرحوم طبرسی، اينگونه بيان کرده است:
حتماً او نظر به اين نکته داشته است که افرادی که احياناً به ديدار نايل می شوند، هرگز آن ديدار را افشا نخواهند کرد و افرادی که به چنين ادعايی دست میزنند، دروغگويند. [۲۱۶]
📚[۲۱۱]. ر.ک: مقاله: سفارت و نيابت خاصه, نجم الدين طبسي, فصلنامه انتظار, ج۱۸, ص۱۴۲.
📚[۲۱۲]. سيّد مرتضي, تنزيه الانبياء, ص۲۳۵.
📚[۲۱۳]. همان، ص۲۳۸.
📚[۲۱۴]. شيخ طوسي, کتاب الغيبة, ص۹۹.
📚[۲۱۵]. سيّد بن طاوس, الطرائف, ص۱۸۵.
📚[۲۱۶]. اربلي، علي بن عيسي, کشف الغمة في معرفة الائمة, ج۲, ص۵۳۸.
📗درسنامه مهدویت
📗جلد دوم
🖊خدامراد سلیمیان
❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️
@yaamahdi2
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃