eitaa logo
یادداشت های تربیتی
5.1هزار دنبال‌کننده
975 عکس
261 ویدیو
127 فایل
🍃 مرجعی برای مربیان تربیتی، مبلغان و والدین 🍃 🔺 تربیت فرزند 🔺 تبادل تجربه و هم افزایی 🔺 تبیین مبانی کار تربیتی هوشمند 🔺 تقویت مربیان جبهه تربیتی انقلاب اسلامی 🔹️ ادمین ↙️ @m_shairian
مشاهده در ایتا
دانلود
یادداشت های تربیتی
یکی از مسائلی که بنظرم برای مربی های تربیتی واجبه مطالعه همین کتب شرح حال شهداست ... 🌱 یکی از کتب بس
12.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حضرت آقا: کتابی که اسمش آب هرگز نمیمیرد است،شرح حال یک جانبازی است که الان در همدان است؛ واقعاً اگر ممکن بود برای من -که ممکن نیست- پامیشدم میرفتم همدان، دیدن این مرد
🌱 دقت معلم در رسیدگی به بی انضباطی شاگردان 👨‍🏫 معلمی که املاهای بچه ها را با دقت نگاه می کند دارد کار بزرگی در جامعه صورت می دهد❕ 🍃🍂🍃༻🌹༺‌‌‌🍃🍂🍃 @yaddasht_tarbiyate
🌱 روش ما اهل بیت 🌱 🔹پیامبر (ص) معاذ بن جبل را به یمن فرستاد، وقت رفتن، این چند جمله را به او فرمود: «بَشِّرْ وَ لاتُنَفِّرْ، یسِّرْ وَ لا تُعَسِّرْ» به مردم نوید بده، بشارت بده، مردم را تشویق کن، نترسان؛ طوری اسلام را برای مردم بیان نکن که از آن وحشت کنند، آنقدر سخت و مشکل برای مردم بیان نکن که از اول بگویند چه کار سختی! 🔹 مطلب را طوری بگو که بفهمند تو اصلًا چیز خوب برایشان آورده‌ای و شوق و رغبتشان به سوی آن تحریک بشود. «یسِّر وَ لا تُعَسِّرْ» در کارها آسان بگیر، سخت نگیر؛ درست عکس عملی که غالباً ماها می‌کنیم، آنقدر سخت می‌گیریم که [مردم را از اسلام بیزار می‌کنیم.] در آن حدیث معروف هست که حضرت صادق علیه السلام همین موضوع را به اصحابشان نصیحت می‌کردند، فرمودند: مردم را که دعوت می‌کنید آنها را نترسانید، سخت‌گیری نکنید. بعد فرمود: روش ما اهل بیت بر سهولت و سماحت و آسانی است و روش دیگران (خوارج و دیگران) بر سختگیری است. استاد مطهری، آشنایی با قرآن، ج 5، ص115 🍃🍂🍃༻🌹༺‌‌‌🍃🍂🍃 @yaddasht_tarbiyate
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یادداشت های تربیتی
امروز مهمان آرمان عزیز در بهشت زهرای تهران بودیم ... همان مربی شهیدی که میتوانست به هزارویک دلیل عاقلی آنجا نباشد اما به یک دلیل عاشقی رفت ... رفت و عزیز شد... عزیز همه ما 🌹به قول سید شهیدان اهل قلم که فرمود: «دست ما با قلم سازگارتر است تا با تفنگ، اما آنجا که شیطان و اولیای او با تفنگ بر جهان و جهانیان حاکمیت یافته‌اند، ما را چاره‌ای دیگر نیست مگر آنکه تفنگ بر داریم و از حق و عدالت و مظلومین دفاع کنیم و اکنون که کار را به کارزار کشانده‌اند، چه کسی دلاورتر از یاران کربلایی امام عشق؟»
👤گستاخ کردن فاسد ها 👤دلسرد کردن خوب ها 🤷‍♂چرا؟ چون در توی مربی بی اعتنایی می بینند ... 🍃🍂🍃༻🌹༺‌‌‌🍃🍂🍃 @yaddasht_tarbiyate
پرسش و پاسخ تربیتی-79.pdf
حجم: 64K
🎩 مافیا بازی کنیم یا نه ؟ " در میان بچه های مذهبی شیوع پیدا کرده است؛ لطفا نظرتان را در مورد این بازی بفرمایید." پاسخ از استاد دسمی 🍃🍂🍃༻🌹༺‌‌‌🍃🍂🍃 @yaddasht_tarbiyate
🔻شیطان جیب بعضی ها را همان روز عید فطر می زند... نتایج مفید ماه رمضان را تا سال آینده در خود نگه داریم. آیت الله خوشوقت (ره) 🍃🍂🍃༻🌹༺‌‌‌🍃🍂🍃 @yaddasht_tarbiyate
سلام و خداقوت رفقا ✋ یه متنی میذارم یکم طولانیه اما خوندنش خالی از لطف نیست. تلنگر خوبی به ما مربی هاست👇
یک دانشجوی پزشکی خاطره بسیار جالبی را از زمان دانشجویی‌اش نقل می‌کند. زمانی كه ما دانشجوی پزشكی بوديم، در بخش قلب، استادی داشتيم كه از بهترين استادان ما بود. او در هر فرصتی كه به‌دست می‌آورد، سعی می‌كرد نكته جديدی به ما بياموزد و دانسته‌های خود را در بهترين شكل ممكن به ما منتقل می‌كرد. او در فرصت‌های مناسب، ما را در بوته تجربه و عمل قرار می‌داد. در اولين روزهای بخش ما را به بالين يک مرد جوان كه تازه بستری شده بود، برد. بعد از سلام و ادای احترام، به او گفت: اگر اجازه می‌دهيد اين همكاران من نيز قلب شما را معاينه كنند. مرد جوان پذيرفت. سپس به ما كه تركيبی از كارآموز و كارورز بوديم رو كرد و گفت: هريک از شما صدای قلب اين بيمار را به‌دقت گوش كنيد و هرچه می‌شنويد روی تكه‌كاغذی يادداشت كنيد و به من بدهيد. نظر استاد از اينكه اين شيوه را به‌كار می‌برد، اين بود كه اگر كسی از ما تشخيصش نادرست بود، از ديگری خجالت نكشد. هريک از ما به نوبت، قلب بيمار را معاينه كرديم و نظر خود را بر روی كاغذی نوشتیم و به استاد داديم. همه مايل بوديم بدانيم كه آيا تشخيصمان درست بوده يا خير؟ استاد نوشته‌های ما را تک‌تک مشاهده و قرائت كرد. جواب‌ها متنوع بودند. يكی به افزايش ضربان قلب اشاره كرده بود. يكی به نامنظمی ريتم آن. يكی نوشته بود: «ضربان طبيعی است.». يكی ريتم گالوپ ضعيف شنيده بود. يكی اظهار كرده بود كه بيمار چاق است و صداهای مبهم شنيده می‌شود و يكی به‌ وجود صدای اضافی در يكی از كانون‌ها اشاره كرده بود. استاد چند لحظه‌ای سكوت كرد و به ما می‌نگريست. منتظر بوديم تا يكی از آن نوشته‌ها را كه صحيح‌تر بوده، معرفی نمايد. اما با كمال تعجب استاد گفت: متاسفانه همه اين‌ها غلط است. و در حالی كه تنها كاغذ باقی‌مانده در دست راستش را تكان می‌داد، ادامه داد: تنها كاغذی كه می‌تواند به حقيقت نزديک باشد، اين كاغذ است كه نويسندهٔ آن بدون شک انسانی صادق است كه می‌تواند در آينده پزشكی حاذق شود. نوشته او را می‌خوانم، خودتان قضاوت كنيد. همه سر تا پا گوش بوديم تا استاد آن نوشته صحيح را بخواند. ايشان گفت: در اين كاغذ نوشته: «متاسفانه به‌علت كم‌تجربگی قادر به شنيدن صدايی نيستم.» و در حالی كه به چشمان متعجب ما می‌نگريست، ادامه داد: من نمی‌دانم در حالی كه اين بيمار دكستروكاردی دارد، و قلبش در طرف راست قرار گرفته، شما چگونه اين همه صداهای متنوع را در طرف چپ سينه او شنيده‌ايد؟ بچه‌های خوب من، از همين حالا كه دانشجو هستيد بدانيد كه تشخيص‌ندادن عيب نيست ولی تشخيص غلط بر مبنای يک معاينه غلط، عيب بزرگی محسوب می‌شود و می‌تواند برای بيمار خطرناک باشد. در پزشكی دقت، صداقت، حوصله و تجربه حرف اول را می‌زند. سعی كنيد با بی‌دقتی برای بيمار خود، تشخيص نادرستی ندهيد، يا برای او تصميمی ناثواب نگيريد. پ‌ن: در هر موردی تشخیص منصفانه باید داشته باشیم. در این صورت قضاوت کمتری خواهیم داشت. پس مطلب فوق یک درس انسانی‌ست نه فقط پزشکی.
8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹اصلا به عنوان این کلیپ کاری ندارم که هر مسئولی باید ببینه یا نبینه... فقط به این فکر میکنم که چقدر روح یک انسان میتونه بزرگ بشه حتی در کودکی 🍃🍂🍃༻🌹༺‌‌‌🍃🍂🍃 @yaddasht_tarbiyate