فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۲ بیت شعری که مجید بنیفاطمه از زبان مرحوم آیتالله صافی گلپایگانی در محضر ایشان خواند و ماندگار شد
#تلنگر_و_تفکر
میگفت
اگر مثلا شمر بلد بود خوب گیتار بزنه،
یا خولی اگه شعرهای قشنگی میسرود،
یزید تیکِ آبیِ اینستاگرام داشت و سایت
بت (bet) و قمار میزد و زن دوم خولی ، بیوتی بلاگر بود،
ما بازم حاضر بودیم بگیم"من به عقایدش
کاری ندارم حرفه و هنرش برام مهمه"
یا نه..؟!
تبریک به همه محجبههایواقعی
#روز_جهانی_حجاب
🌹#تجربه_یک_روز_با_حجاب
🔶#روز_جهانی_حجاب هر ساله در تاریخ ۱ فوریه مصادف با ۱۲ بهمن در حدود ۱۹۰ کشور جهان برگزار میگردد.
🔷در این روز زنان مسلمان و محجبه با حضور در اجتماعات از زنان غیرمسلمان از ادیان مختلف، درخواست میکنند تا یک روز را با حجاب گذرانده و #تجربه خود را از #پوشش_حجاب بیان کنند.
🔶هدف از برگزاری این روز #تصحیح_باورهای_غلط از چهره زن محجبه مسلمان و رساندن این پیام به #زنان_جهان است که حجاب مانع فعالیت اجتماعی نیست.
🔷روز جهانی حجاب اولین بار در سال ۲۰۱۳ میلادی به ابتکار یک بانوی مسلمان آمریکایی به نام «#نظمه_خان» (Nazma Khan)، که به دلیل داشتن حجاب هدف #تبعیض و #اهانت قرار میگرفت، پایهگذاری شد و از آن به بعد هر سال با مشارکت بیشتر زنان سراسر جهان برگزار میشود. از سال ۲۰۱۳ میلادی تاکنون این فعالیت در حدود از ۱۹۰ کشور جهان و با هدف #زدودن_تصورات_نادرست در مورد حجاب برگزار میشود.
🔶نظمه خان، در سن ۱۱ سالگی از بنگلادش به نیویورک آمد. پس از مهاجرت به آمریکا، در مدرسه به سبب داشتن #حجاب همواره تحت فشار بود. این فشارها در دبیرستان و دانشگاه نیز ادامه داشت و پس از وقایع ۱۱ سپتامبر دوچندان شد. وی برای رهایی از انتقادات و فشارهای روحی و روانی و تصحیح باورهای غلط از حجاب، سرانجام به این نتیجه رسید که از زنان دیگر بخواهد یک روز از سال را با #تجربه_زندگی_با_حجاب سپری کنند.
♨️ رسانهها و روشهای تصویرسازی ذهنی
⭕️ این تکنیکها میتوانند نقش بسیار مهمی در ایجاد جنگ نرم داشته باشند.
🔴 برچسب زدن:
رسانهها، واژههای مختلف را به صفات مثبت و منفی تبدیل میکنند و آنها را به آحاد یا نهادهای مختلف نسبت میدهند. هدف آن است که ایده، فکر یا گروهی محکوم شوند؛ بیآنکه استدلالی در محکومیت آنها آورده شود.
🔴 توسل به ترس:
متخصصان جنگ روانی ضمن ترساندن مخاطبان از راههای مختلف، به آنان القا میکنند که خطرات احتمالی و فراوانی بر سر راه آنان کمین کرده و از این طریق، آیندهای مبهم و توام با سختیها و مشکلات را برای افراد ترسیم میکنند.
🔴 کلیگویی:
مرتبط ساختن عقیده یا سیاستی خاص با مفهومی ویژه، تا مخاطب بدون بررسی شواهد و دلایل، عقیده یا سیاست موردنظر را بپذیرد.
🔴 گواهی:
گواهی یا شهادت، نقلقولهایی در داخل و خارج از پیام است که برای حمایت از یک سیاست، برنامه یا شخصیتی خاص آورده میشود.
🔴 تکرار و تعقیب (پیگیری):
با تکرار پیام، سعی در القای مقصودی معین و جاانداختن پیامی در ذهن مخاطب میشود.
🔴 دروغ:
عمدتاً برای مرعوبکردن حریف یا افکار عمومی مورد استفاده قرار میگیرد. بدین معنی که پیامی را که به هیچ وجه واقعیت ندارد، بیان میکنند. گوبلز وزیر تبلیغات هیتلر میگوید: دروغ هرچه بزرگتر باشد، باور آن برای مردم راحتتر است.
🔴 مبالغه:
روشی که با اغراق کردن و بزرگنمایی یک موضوع، سعی در اثبات یک واقعیت دارد. در برخی مواقع برای اینکه مخالف را در هیبت هیولا، خطرناک، ... نشان دهند رفتار، کردار و تمایلات، عادات، شخصیت و مشخصههای خاص آن تکنیک را مدام برشماری، بزرگنمایی و القا میکنند.
🔴 ایجاد تفرقه و تضاد:
دشمن باید به شکستخوردن انس بگیرد. آنچه در این زمینه میتواند موثر باشد، ایجاد یا تلقین تضادهای مختلف در جبهه دشمن است. رسانه میتواند با ایجاد یا تلقین درگیری میان اقلیتها، قومیتها، نخبگان و حاکمیت، وحدت را بین نیروهای دشمن متزلزل سازد.
🔴 شایعه:
شایعه زمانی مطرح میشود که زمینه دسترسی به اخبار موثق امکانپذیر نباشد. شایعه، انتقال شفاهی پیامی است که برای برانگیختن باور مخاطبان و همچنین تأثیر در روحیه آنان ایجاد میشود.
🔴 پارهحقیقتگویی:
رسانهها معمولا متناسب با موضوعی که به آن متمایل هستند، بخشی از خبر را نقل و بخشی را نقل نمیکنند. خبر هنگامی کامل است که عناصر خبری در آن، به شکل کلی مطرح شوند. اما چنانچه یکی از عناصر خبری ششگانه (که، کجا، کی، چه، چرا، چگونه) در خبر بیان نشود، خبر ناقص است. در تاکتیک پارهحقیقتگویی، حذف یکی از عناصر به عمد صورت میگیرد و بیشتر اوقات، عنصر "چرا" حذف میشود.
🔴 فریبدادن:
اطلاعات دروغین، جهتدار یا تصویری وارونه از وقایعی است که با ارائه تصاویر ناقص و دگرگون شدهای از واقعیت میتوانند گروههای گوناگون مخاطبان موردنظر در عملیات روانی را تحت تأثیر قرار دهد.
🔴 القا:
یعنی ایجاد تغییر رفتار در مخاطب بدون اطلاع او که بر اساس تغییر ذهنیتهای فردی و اجتماعی صورت میگیرد. و به دو روش اجرا میشود:
مستقیم: مخاطب آماده پذیرش پیام به صورت مستقیم باشد.
غیرمستقیم: پیام خود را در قالب موضوعاتی به ظاهر بیارتباط یا دوپهلو بیان میکند.
القای پیام در قالب فیلم، موسیقی، نمایش، نقاشی، سخنرانی، سیدی، اعلامیه، بیانیه، مصاحبه و... در جهت تأثیرگذاری بر مخاطبین صورت میگیرد.
🔴 اقناع:
یعنی قانع ساختن، خشنودسازی و راضیکردن. در واقع توسل به کلام و احساس به خاطر رسیدن به نوعی رضایت روانی در مخاطب است.
🔴 تحریک و تشجیع:
با شیوه تحریک، چهره بیرحم و ضدانسانی (واقعی یا ساختگی) از دشمن را به نمایش میگذارند و با ترسیم چهرهای از قربانیان این بیرحمیها، سعی میکنند روی حالات و رفتار مخاطبان تأثیر بگذارند.
🔴 تردیدافکنی و جایگزینی منابع:
تشکیک، در واقع نرمسازی ذهن طرف مقابل برای عملیات بعدی است. شک، فرد را دچار خلأ فکری و منطقی میکند و او آماده میشود تا چیزهای دیگری را در ذهن بپذیرد.
🔴 طراحی ادبیات مناسب:
هر انسانی، ارزشها و شاکله ذهنیای دارد. اگر مطالبی که دیگران میگویند تفاوت زیادی با این شاکله ذهنی داشته باشد، انسان آن را پس میزند. دشمن تلاش میکند پیام موردنظرش را با توجه به شاکله روانی مخاطبان طراحی کند.
🔴 الگوسازی:
در طول تاریخ مصداقهای گوناگونی از جنگ روانی و روشهای آن وجود دارد که امروز علمیتر شده و به دلیل توانایی رسانه، با قدرت بیشتری از آن استفاده میشود. یکی از مواردی که در دنیای مجازی رسانهای که امروزه در آن زندگی میکنیم اهمیت دارد، الگوسازی است.
#جهاد_تبیین
#جنگ_رسانه_ای
#سواد_رسانه_ای
40.pdf
15.73M
کتاب مهم صعود چهل ساله (توصیه دانلود و پخش در گروه ها)
#یادگاریادگاه
وقتی حجم اطلاعات به حدی زیادبشود که ذهن از تحلیل بازبماند ، انسان سد دفاعی در برابر دروغ ها را از دست می دهد.
آن وقت در برخورد با اطلاعات ، ذهنی که قدرت تحلیلش تحلیل رفته ، کاری ازدستش برنمی آید و این احساسات است که کنترل انسان را در دست می گیرد.
از آنجاکه تثبیت اطلاعات در ذهن وابسته به علق و علاقه و مرتبط احساسات اوست (یعنی بیشتر اطلاعاتی در ذهن وخاطر افراد باقی می ماند و مدت زمان بیشتری آنها را درخاطر حفظ می کند که روی احساسات انسانی اش تاثیرگذارتربوده ...)
بنابراین
مراقب تاثیر اقدامات خودمان باشیم.
-- م. ابراهیمی
مداحی_آنلاین_همین_آرزومه_پویانفر.mp3
2.09M
🌙ویژه شب #لیلة_الرغائب
🌴شب زیارتی امام حسین(ع)
🍃همین آرزومه
🍃همینه مسیرم
🎤 #محمدحسین_پویانفر
⏯ #استودیویی
🌷 #صلی_الله_علیک_یا_اباعبدالله
🌷 #شب_جمعه
AUD-20220108-WA0000.mp3
5.13M
🎼 مناجات | ...ذنوبُنا بین یدیك نستغفرك اللهمَّ منها و أتوبُ إلیك...
🎙#سید_مصطفی_الموسوی
📜بخشی از دعای زیبای ابوحمزه ثمالی
#لیلة_الرغائب
#ماه_رجب 🌙