eitaa logo
یادگاه (فصل آگاهی)
109 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
3.2هزار ویدیو
171 فایل
لینک ناشناس
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️ رسانه‌ها‌ و روش‌های‌ تصویر‌سازی‌ ذهنی ⭕️ این تکنیک‌ها می‌توانند نقش بسیار مهمی در ایجاد جنگ نرم داشته باشند. 🔴 برچسب زدن:   رسانه‌ها، واژه‌های مختلف را به صفات مثبت و منفی تبدیل می‏کنند و آن‌ها را به آحاد یا نهادهای مختلف نسبت می‌دهند. هدف آن است که ایده، فکر یا گروهی محکوم شوند؛ بی‏آنکه استدلالی در محکومیت آن‏ها آورده شود. 🔴 توسل به ترس:   متخصصان جنگ روانی ضمن ترساندن مخاطبان از راه‏های مختلف، به آنان القا می‌کنند که خطرات احتمالی و فراوانی بر سر راه آنان کمین کرده و از این طریق، آینده‌ای مبهم و توام با سختی‌ها و مشکلات را برای افراد ترسیم می‌کنند. 🔴 کلی‌گویی:   مرتبط‌ ساختن عقیده یا سیاستی خاص با مفهومی ویژه، تا مخاطب بدون بررسی شواهد و دلایل، عقیده یا سیاست موردنظر را بپذیرد. 🔴 گواهی:   گواهی یا شهادت، نقل‌قول‌هایی در داخل و خارج از پیام است که برای حمایت از یک سیاست، برنامه یا شخصیتی خاص آورده می‌شود. 🔴 تکرار و تعقیب (پیگیری):   با تکرار پیام، سعی در القای مقصودی معین و جاانداختن پیامی در ذهن مخاطب می‌شود. 🔴 دروغ:   عمدتاً برای مرعوب‌کردن حریف یا افکار عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بدین معنی که پیامی را که به هیچ وجه واقعیت ندارد، بیان می‌کنند. گوبلز وزیر تبلیغات هیتلر می‌گوید: دروغ هرچه بزرگ‌تر باشد، باور آن برای مردم راحت‌تر است. 🔴 مبالغه:   روشی که با اغراق کردن و بزرگ‌نمایی یک موضوع، سعی در اثبات یک واقعیت دارد. در برخی مواقع برای اینکه مخالف را در هیبت هیولا، خطرناک، ... نشان دهند رفتار، کردار و تمایلات، عادات، شخصیت و مشخصه‌های خاص آن تکنیک را مدام برشماری، بزرگنمایی و القا می‌کنند. 🔴 ایجاد تفرقه و تضاد:   دشمن باید به شکست‌خوردن انس بگیرد. آنچه در این زمینه می‌تواند موثر باشد، ایجاد یا تلقین تضادهای مختلف در جبهه دشمن است. رسانه می‌تواند با ایجاد یا تلقین درگیری میان اقلیت‌ها، قومیت‌ها، نخبگان و حاکمیت، وحدت را بین نیروهای دشمن متزلزل سازد. 🔴 شایعه: شایعه زمانی مطرح می‌شود که زمینه دسترسی به اخبار موثق امکان‌پذیر نباشد. شایعه، انتقال شفاهی پیامی است که برای برانگیختن باور مخاطبان و همچنین تأثیر در روحیه آنان ایجاد می‌شود. 🔴 پاره‌حقیقت‌گویی:   رسانه‌ها معمولا متناسب با موضوعی که به آن متمایل هستند، بخشی از خبر را نقل و بخشی را نقل نمی‌کنند. خبر هنگامی کامل است که عناصر خبری در آن، به شکل کلی مطرح شوند. اما چنانچه یکی از عناصر خبری شش‌گانه (که، کجا، کی، چه، چرا، چگونه) در خبر بیان نشود، خبر ناقص است. در تاکتیک پاره‌حقیقت‌گویی، حذف یکی از عناصر به عمد صورت می‌گیرد و بیشتر اوقات، عنصر "چرا" حذف می‌شود. 🔴 فریب‌دادن:   اطلاعات دروغین، جهت‌دار یا تصویری وارونه از وقایعی است که با ارائه تصاویر ناقص و دگرگون شده‌ای از واقعیت می‌توانند گروه‌های گوناگون مخاطبان موردنظر در عملیات روانی را تحت تأثیر قرار دهد. 🔴 القا:   یعنی ایجاد تغییر رفتار در مخاطب بدون اطلاع او که بر اساس تغییر ذهنیت‏های فردی و اجتماعی صورت می‌گیرد. و به دو روش اجرا می‌شود: مستقیم: مخاطب آماده پذیرش پیام به صورت مستقیم باشد. غیرمستقیم: پیام خود را در قالب موضوعاتی به ظاهر بی‌ارتباط یا دوپهلو بیان می‌کند. القای پیام در قالب فیلم، موسیقی، نمایش، نقاشی، سخنرانی، سی‌دی، اعلامیه، بیانیه، مصاحبه و... در جهت تأثیرگذاری بر مخاطبین صورت می‌گیرد. 🔴 اقناع:   یعنی قانع ساختن، خشنودسازی و راضی‌کردن. در واقع توسل به کلام و احساس به خاطر رسیدن به نوعی رضایت روانی در مخاطب است. 🔴 تحریک و تشجیع:   با شیوه تحریک، چهره بی‌رحم و ضدانسانی (واقعی یا ساختگی) از دشمن را به نمایش می‌گذارند و با ترسیم چهره‌ای از قربانیان این بی‌رحمی‌ها، سعی می‌کنند روی حالات و رفتار مخاطبان تأثیر بگذارند. 🔴 تردیدافکنی و جایگزینی منابع:   تشکیک، در واقع نرم‌سازی ذهن طرف مقابل برای عملیات بعدی است. شک، فرد را دچار خلأ فکری و منطقی می‌کند و او آماده می‌شود تا چیزهای دیگری را در ذهن بپذیرد. 🔴 طراحی ادبیات مناسب:   هر انسانی، ارزش‌ها و شاکله ذهنی‌ای دارد. اگر مطالبی که دیگران می‌گویند تفاوت زیادی با این شاکله‌ ذهنی داشته باشد، انسان آن ‌را پس می‌زند. دشمن تلاش می‌کند پیام موردنظرش را با توجه به شاکله روانی مخاطبان طراحی کند. 🔴 الگوسازی:   در طول تاریخ مصداق‌های گوناگونی از جنگ روانی و روش‌های آن وجود دارد که امروز علمی‌تر شده و به دلیل توانایی رسانه، با قدرت بیشتری از آن استفاده می‌شود. یکی از مواردی که در دنیای مجازی رسانه‌ای که امروزه در آن زندگی می‌کنیم اهمیت دارد، الگوسازی است.
40.pdf
15.73M
کتاب مهم صعود چهل ساله (توصیه دانلود و پخش در گروه ها)
وقتی حجم اطلاعات به حدی زیادبشود که ذهن از تحلیل بازبماند ، انسان سد دفاعی در برابر دروغ ها را از دست می دهد. آن وقت در برخورد با اطلاعات ، ذهنی که قدرت تحلیلش تحلیل رفته ، کاری ازدستش برنمی آید و این احساسات است که کنترل انسان را در دست می گیرد. از آنجاکه تثبیت اطلاعات در ذهن وابسته به علق و علاقه و مرتبط احساسات اوست (یعنی بیشتر اطلاعاتی در ذهن وخاطر افراد باقی می ماند و مدت زمان بیشتری آنها را درخاطر حفظ می کند که روی احساسات انسانی اش تاثیرگذارتربوده ...) بنابراین مراقب تاثیر اقدامات خودمان باشیم. -- م. ابراهیمی
AUD-20220108-WA0000.mp3
5.13M
🎼 مناجات | ...ذنوبُنا بین یدیك نستغفرك اللهمَّ منها و أتوبُ إلیك... 🎙 📜بخشی از دعای زیبای ابوحمزه ثمالی 🌙
دستت اگر بالابرفت و جام ، پرشد امشب برایم بهترین را آرزو کن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌍🕋🌍یک اسرائیلی به نیت حمله سگ خود را به طرف پدر و پسری که در پیاده رو در حال نماز خواندن بودند فرستاده و از آن فیلم برداری می کند و منتظر واکنش نمازگزاران شده تا بتواند آنان را مسخره کند و در فیلم تحقیر نمایند ولی واکنش سگ را پس از حمله به این پدر و پسر نماز گزار ببینید بسیار جالب است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁨⚠️براندازه جزغاله شد ⚠️اومد بنر رهبری رو اتیش بزنه، خودش آتیش گرفت.. ولی واقعا ناراحت کنندست...درسته که اونی که بنرو آتیش میزنه کارش اشتباه بود، ولی مقصر اصلی،" شبکه های فارسی ماهواره ای و مزدوران هنری و رسانه ای نظام سلطه که بیست و چهار ساعت پمپاژ ناامیدی و فحشا و بی بندوباری و قماربازی اینترنتی و رمزارزها و کلاهبرداری و ترویج بی غیرتی و ... می کنن و مسئولینی ... غربگدا" هستن که مسبب اصلی برگشتن خیلی از جوونا نسبت به انقلابن.. شاید اون پسر یا دختر نفهمه چیکار میکنه...ولی ما میفهمیم که خیلی از مسئولین مقصرن⁩ ⁨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹خداوندی که اینچنین دانه کوچکی را از پس تاریکی ها بیرون میاورد و به اسمان میرساند چگونه ممکن است لحظه ای تو را فراموش کند؟؟ به او اعتماد کنیم که پس از هر سختی اسانی است ✨شگفتیهای_آفرینش ✨✨✨✨✨
همیشه برایم عجیب بود این حجم از شمع به چه دلیل در مغازه‌های هلند به فروش می‌رسد. حجم های خیلی بزرگ و تپل. صرف نظر از استفاده در جشن‌ها و مراسمات، متوجه شدم استفاده گرمایشی هم داره. ظاهراً خانه که سرد میشه در مسیر صرفه جویی اقتصادی کنار خود شمع روشن می‌کنند و از این طریق فضای خانه را گرم نگه می‌دارند... (البته استفاده بجای چراغ در خانه جهت صرفه‌جویی برق به دلیل گرانی به کنار) این را زمانی فهمیدم که وقتی دوستی از شدت سرمای خانه و گرونی هزینه برق و گازش شکایت کرد به او پیشنهاد دادند شمع روشن کند... البته از این مورد هم شکایت کرد و گفت: به این توصیه قبلا عمل کرده و بو و دود شمع بینی و گلویش را اذیت کرده است. 🌸 مشاهدات، تجارب و یادداشت‌های یک ایرانی 🇮🇷 در هلند و فرانسه
کتاب بچه‌ها در مدارس هلند وقتی دوستم گفت: بچه ها در مدارس هر سال کتاب‌هایشان را به امانت قرض می‌گیرند و پایان سال باید پس بدهند، باورم نشد! با تحیر و تعجب گفتم: واقعا؟ گفت: آره. اینجا کتاب خیلی گران است. و هر سال برای دانش آموزان جدید، مجدد چاپ نمی‌کنند. پایان سال کتب جمع آوری می‌شود. و به دانش آموزان سال پایینی جدید الورود می‌دهند. انقدر این فرایند تکرار می‌شود و سالها کتاب بین دانش آموزان می‌گردد تا به مرور زیر دست بچه ها پاره و غیرقابل استفاده شود. بعد کتاب نو جایگزین می‌کنند. بعد تعریف می‌کرد که دیروز یکی از مادرهای بچه‌ها کلی ذوق زده شده که زمان تعویض کتاب به بچه او رسیده و کتاب نو تحویل گرفته!... 🌸 مشاهدات، تجارب و یادداشت‌های یک ایرانی 🇮🇷 در هلند و فرانسه
صدمه شخصیت به نظر بازخوانی افکار و گفتار رهبران اصلی انقلاب اسلامی ایران عزیز ما، بهترین و درست ترین کار برای مقابله با تحریف است. خون خون انسان را می خورد وقتی فلان دخترک کم سن و سال پول بگیر از دولت انگلیس می آید در ماهواره فارسی زبان، انقلاب عظیم و بی نظیر مردم ایران را شورش!! بیان می کند. کلمه ای که پر واضح به او دیکته شده است... روز دوشنبه ۲۷ بهمن ماه ۱۳۵۹ شمسی «بسم الله الرحمن الرحیم ما آن صدمه ای که از قدرتهای بزرگ خوردیم باید بگوئيم که بالاترین صدمه، صدمه شخصیت بوده. آن ها کوشش کردند که شخصیت ما را از ما بگیرند و به جای شخصیت ایرانی اسلامی، یک شخصیت وابسته اروپائی، شرقی، غربی، به جایش بگذارند؛ یعنی تربیت فاسدی که در رژیم سابق بود و به تدریج داشت قوت می گرفت این بود که از همان کودکستان شروع کنند به این برنامه که اطفال ما را از همان جا زمینه تبدیلشان به یک موجود وابسته فراهم کنند تا برود به مرتبه بالا مثل دبیرستان،‌ بعد هم بالاتر از او. و در طول این مدت ها که ایران مبتلا به این بوده است، این بیماری درش پیدا شده است که ما نمی توانیم کار بکنیم. ما همه چیز را باید از خارج بیاوریم و یا استمداد کنیم از آنها. اگر یک آپاندیس را می خواهیم عمل کنیم، طبیب از خارج بیاوریم یا این را بفرستیم به خارج. شما دیدید که در زمان محمدرضا برای یک مرض خیلی جزئی. آپاندیس بود یا شبیه به او. از خارج طبیب آوردند و می دانید که یک کسی که ادعای این را دارد که من رهبر این ملت هستم و من می خواهم این کشور را به تمدن بزرگ برسانم و آن همه تبلیغات برای این مساله کردند تا او را یک شخصیت بزرگی نشان بدهند. از یک چنین شخصیت به قول خودشان بزرگ، چنین عملی، چه غائله و چه فاجعه ای برای مملکت ایجاد می کند. هم در نظر خارج و هم در نظر داخل. در خارج این مطلب را ایجاد می کند که اینها اگر چنانچه طبیب متخصصی راجع به یک چنین امری هم داشتند خوب دیگر لازم نبود از خارج بیاید. در داخل هم بی اعتبار کردن اطباء و دکترهای ما بود؛ این یک مساله ای نبود که اتفاقی انسان اینطور می فهمد. مسئله اتفاقی نبود که این آدم از باب اینکه به این وابسته اش علاقه داشت می خواست که از خارج بیاورد، یک مسئله برنامه ریزی شده ای بود که شخصیت را بگیرند از این کشور. اگر می خواستید شما یک خیابانی را آسفالت کنید، یک جاده ای را بسازید، دستشان را دراز می کردند پیش خارج که از خارج بیایند، متخصصین بیایند این کار را بکنند، این نه از باب اینکه در اینجا نبود از باب این که می خواستند اصلش اینجا را نادیده بگیرند. در مملکت خودشان بگویند ما هیچ کاره ایم و اصلا ما چیزی نیستیم. باید ما همه چیزمان از خارج باشد. حتی آسفالت مثلا یک جاده ای. آن خرج های فوق العاده را می کردند و آن خرجش مهم نیست، آن القای مطلب در ذهن عام مردم مهم است که ما در یک همچین امور کوچک هم محتاج به متخصص هستیم، این مهم بود و این روی برنامه بود. آنها میخواستند که اصلش همه مغزهایی که در ایران هست وابسته باشد، یعنی خود اطباء هم شخصیت خود را گم کنند و بجای اینکه خودشان شخصیت داشته باشند احاله کنند یک چیزهایی را به خارج، با خوف اینکه ما نمی توانیم. شما دیدید که در این جنگ تحمیلی که پیش آمد و محاصره اقتصادی که ما شدیم خود ایرانی ها این قطعات را درست کردند، اگر قبل از این بود یکی از آن قطعات را نمی توانستند درست کنند از باب این که شخصیتشان را گم کرده بودند، می گفتند باید متخصص بیاید...» بخشی از سخنرانی امام خمینی