🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸 وقتی از او تعریف میکنی، نشئه میشود!🔸
اینطور نیست که فقط هروئینیها معتاد باشند. ما هم مثل #معتادی هستیم که هروئین او «حبّ دنیا» است. یکی معتاد به قدرت است، یکی معتاد به ریاست است، یکی معتاد به اسم است، یکی معتاد به شهرت است.
انسان وقتی معتاد به اسم و شهرت شد، وقتی از او تعریف میکنی، #کِیف میکند! #نشئه میشود! مثل اینکه مواد به او رسیده است. وقتی هم که از او تعریف نمیکنی، مثل این است که مواد به او نرسیده و #خمار است. اینها همهاش اعتیاد است.
#انبیاء مثل کسانی هستند که میخواهند انسان را ببرند بیمارستان و او را مداوا کنند تا اعتیادش را ترک کند. یک #دورهای باید بگذرد تا مواد از بدن او خارج شود. معتاد را وقتی میبرند برای مداوا، هفتۀ اول، ده روز اول، خمار است؛ گیج است. تمام این دست و پا و بدنش درد میکند؛ چون عادت کرده به مواد. نمیتواند بنشیند. نمیتواند راه برود و حوصلۀ هیچ چیز را ندارد.
به ما گفتهاند وقتی میروید #مسجد، حرف دنیا نزنید. اما انسان مثل خمارها دلش میخواهد آنجا هم یک کسی را پیدا بکند و حرف دنیا با او بزند! یعنی مثل اینکه میخواهد مواد بکشد! به آدم میگویند وقت نماز خواندن، بازی نکن و حواست به نماز باشد. این دوای تو است. روزی پنج مرتبه این #قرص را بخور. این نماز، مثل همان قرص و دوایی است که خدا داده برای این که ما اعتیادمان را ترک بکنیم.
یادگاه (فصل آگاهی)
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸 وقتی از او تعریف میکنی، نشئه میشود!🔸 اینطور نیست که فقط هروئینیها معت
اما همین که بهش گفتی خودتو اصلاح کن
تو میشی آدمخوار! میشی نارفیق!
میشی کسیکه زودقضاوت کرده! زودتهمت زده!
و میشینن لعن و نفرینت میکنن...
این نیز بگذرد
آدما خیلی نمک نشناسن .
خوش دارم که در نیمه های شب در سکوت مرموز آسمان و زمین به مناجات برخیزم؛ با ستارگان نجوا کنم و قلب خود را به اسرار ناگفتنی آسمان بگشایم. آرام آرام به عمق کهکشانها صعود نمایم؛ محو عالم بی نهایت شوم؛ از مرزهای علم وجود در گذرم و در وادی ثنا غوطه ور شوم و جز خدا چیزی را احساس نکنم.
بخشی از مناجات #شهید_مصطفی_چمران
🔵 توصیه های ماه مبارک
🔹حتما دقایقی از ساعاتِ راز آمیز روزه داری خود را به برترین عبادات اختصاص دهید و آن هم چیزی نیست جز تفکر.
🔹با خود و خدای خود خلوت کنید،خصوصا به نوع رابطه با حضرت حق،با خودتان بیندیشید.امید است ابوابی از معرفت به رویتان باز شود.
✍ آیت الله کشمیری
#ماه_رمضان
وقتی شخصی با افراد فاسق و فجار، اراذل و اوباش، افراد پست و فرومایه،
مجالست و همنشینی کند و با آنها رفیق و
مأنوس گردد بتدریج روحیات، خلقیات و
عبارات آنها در او اثر میگذارد و از آنجا که
سخنان عادی آنها توام با ابتذال و هرزهگویی و یا
فحاشی به یکدیگر است به او هم سرایت
میکند و ابتدا گهگاهی آن الفاظ رکیک را بر
زبان جاری میسازد و به زشتی آن کلمات
توجه دارد ولی بعد از مدتی قبح آن الفاظ از
نظرش زائل شده و ابتذال و فحش دادن و فحش
شنیدن برایش بصورت امری عادی در میآید
و بجائی میرسد که در شرائط معمولی بطور
ناخود آگاه این الفاظ زشت بر زبانش جاری
میشود و کمتر سخنی میگوید که چاشنی
آن مبتذل و فحش و ناسزا نباشد.
بعضاً خانواده هم در این صفت ناپسند موثر
است اگر والدین اهل ناسزاگویی باشند
فرزندان هم الگو گیری میکنند و این به
عادت برای آنها هم تبدیل میشود.
Shab 03 Ramazan 1403 Karimi [Mohjat_Net] (1).mp3
1.81M
#مناجات_با_خدا
#حاج_محمود_کریمی
من بندگی نکردم تا بنده ام بخوانی
تو کی بدین کرامت از خود مرا برانی
بار گنه به دوشم لا تقنطو به گوشم
عفوت نمیگذارد در دوزخم کشانی
این نامه ی سیاهم این اشک صبحگاهم
من حال خویش گفتم تو کار خویش دانی
تو برتری که سوزی در آتش جحیمم
من کمترم که گویم از آتشم رهانی
مولای من من از تو غیر از تو را نخواهم
تو نیز رحمتی کن کز من مرا ستانی
پا در دو سوی گورم دردا که از تو دورم
هم عفو از تو آید هم قهر می توانی
از بس کریم هستی با من قرار بستی
من اشک خود فشانم تو خشم خود نشانی
در عین رو سیاهی خواهم از تو الهی
هم من تو را بخوانم هم تو مرا بخوانی
العفو یا الهی العفو یا الهی
.
﷽
🔹دنبال ختم آیات و ادعیه نباشید بلکه
در پی هضم آنها باشید.غذای اندک را خوب
بجوید تا جزء جانتان شود،بزرگترین مشکل
ما قشری نگری به دین و شریعت است.
🔹با خود فکر کنید آنقدر در سالهای قبل با
ولع ، زیاد خوانی اعمال انجام دادیم به کجا
رسیدیم؟!
✍ آیت الله کشمیری
#ماه_مبارک_رمضان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹️علت روزه کله گنجشکی
❤️امام باقر صلواتاللهعلیه:
🌷«ما پسرانمان را از ۵ سالگی امر به نماز میکنیم و شما از ۷ سالگی امر کنید؛ و برای روزه از ۷ سالگی امر مىكنيم، به اندازهای که در روز طاقت دارند، هر چند نصف روز يا بيشتر و يا كمتر باشد، و وقتى تشنگى يا گرسنگى بر ايشان غالب شد، افطار مىكنند تا به روزه عادت کنند و توانایی بیابند؛ و شما پسرانتان را از ۹ سالگی به روزه امر کنید، هر مقدار از روز را كه مىتوانند روزه بگيرند، و وقتى تشنگى بر ايشان غلبه كرد، روزهی خود را افطار كنند.»🍃
📙کافی ج۳ص۴۰۹
🍃🌻🍃🌺🍃🌻🍃
أَلَا بِذِڪْرِ اللَّهِ تَطْمَئِـنُّ الْقُلُــوبُ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 واقعیت وارونه
🔻 وقتی واقعیت نمایی به جای واقعیت منتشر میشود...
#قضاوت_با_شما
#تجمع_غیرقانونی_پاستور
#حجاب
یادگاه (فصل آگاهی)
🔴 واقعیت وارونه 🔻 وقتی واقعیت نمایی به جای واقعیت منتشر میشود... #قضاوت_با_شما #تجمع_غیرقانونی_پاس
ظاهراً از دل فتنه های قبلی ، در بین مذهبی ها ، خوارجی تازه ظهور کرده اند ...
ماهیت کلی انسان به دو بخش تغییر ناپذیر و تغییر پذیر قابل تقسیم است
یک بخش که از بدو تولد همراه ماست و ساز و کار ثابت و مشخصی دارد و و هیچ عاملی سبب تغییر ان نمیشود و تا پایان عمر هم به همان شکل باقی میماند
یک بخش از هویت ما در حال تغییر است عوامل گوناگونی مثل تعلیم و تربیت اطرافیان محیط و حتی خود ما دائم در حال تغییر دادن این بخش هستیم
این دو بخش علی رغم تفاوتی که با هم دارند هر دو در پی یک چیز هستند و ان رفع نیاز برای رشد و تکامل است
حکم بخش تغییر ناپذیر انسان به تشخیص نیاز همواره ثابت بوده و هر گاه از او بپرسی چه میخواهی یک جواب بیشتر به ما نمیدهد این بخش قائم به خود و زبان واقعی ماست و حکم او حکم حقیقی ماست حکم او مصون از خطاست و محکوم به حق
اما بخش تغییر پذیر دم دمی مزاج است تحت تعلیم است تحت تاثیر است زبان دیگران است بیش از انکه حکم ما را بیان کند تشخیص دیگران و غیر را به عنوان نیاز مطرح میکند این بخش بسیاری از اوقات خطا میکند و بسیاری از اوقات حکم دیگرانی را فریاد میزند که یا رشد ما اهمیتی برای آنان نداشته یا حتی به ضرر انها بوده است
ما انسانها هنگام خود سازی در حال تربیت همین بخش هستیم حکم این بخش قائم به باور است
دعا و یا خواسته که زبان نیاز است گاه از دهان بخش تغییر ناپذیر و گاه از دهان بخش تغییر پذیر بیان میشود
خواسته های بخش اول قطعا حق و به جا هستند
اما خواسته های بخش دوم عموما نا به جا و نا صواب است
از نوع دعا و خواسته میتوان به ماهیت خودمان پی ببریم
میتوانیم بفهممیم چه هستم و چرا این چنینیم
چه بسا تامل در دعاهایمان شناخت بهتری از چیستی و چرایی ما به ما دهد و تشخیص مساله خود منجر به حل مساله شود
اولین گام حل مساله تشخیص مساله است این یک قاعده عقلی است
اینکه چه دعایی داریم و چرا، بیش از آنکه اجابتش مهم باشد خودش اهمیت دارد
تامل در دعاهایمان به ما میفهماند در کدام مرحله از رشد و تکاملمان و در حال تلاش برای حل چه مساله ای هستیم
ایا واقعا آنچه میخواهیم سبب رشد ماست یا برعکس
به نظر میرسد اهمیت دعا در بخش تشخیص نیاز بیش از اجابت آن باشد
یعنی همواره دید روشنی به ما در مسیر خود شناسی و اینکه چه هستیم و چرا اینچنینیم میدهد و این مهم نه تنها ارزشی کمتر از اجابت ندارد چه بسا خود عین اجابت باشد!
#فلسفه_دعا
🌸دلت را به خدا گرم کن و از هر اشتباهی که انجام می دادی، در ماه رمضان صرف نظر کن. برای احترام به این ماه هم که شده این کار را انجام بده. مطمئن باش که یاد خدا باعث می شود که هیچوقت به سمت آن اشتباهات نروی. برای همین یک ماه هم که شده از آن ها صرف نظر کرد و در ضیافت خدا شرکت بنما. بعد از این یک ماه، کیفیت زندگی ات را با گذشته مقایسه کن. اگر بدتر شده بودی، دوباره به سمت آن گناهان و اشتباهات برو. ولی این ماه چنان عشقی به تو می دهد که دیگر زندگی ات به مانند گذشته نخواهد شد. این ماه خداوند تو را با عشق پذیرایی می کند
#انگیزشی
#ماه_رمضان
#اهتمام_به_فریضه_روزه
🌼مگر می توانی در ماهی که جشن خالق توست، کار اشتباهی انجام دهی؟ مگر می توانی که گناهی را مرتکب شوی؟ یادت نرود که خالق تو به تو چیزهای زیادی داده که تو برای تمام آنها هم که شده، باید حرمت ماه مهمانی اش را به جا بیاوری. در ماه رمضان گناهانی که می کردی را کنار بگذار. حتی برای یک بار هم که شده در این ضیافت شرکت کن. باور کن که یک بار که با تمام وجود در آن شرکت کردی، عاشق آن می شوی. خداوند ضیافتش را با چیزهای خوبی برگزار می کند. مطمئن باش که در ماه مهمانی خدا سختی نمی بینی.
#انگیزشی
#ماه_رمضان
#اهتمام_به_فریضه_روزه
🌺احترام به ماه رمضان را فراموش نکن. تنها اینکه نخوری و چیزی نوش نکنی، احترام نیست. تو در ماه رمضان باید روزه ی دل هم بگیری! اینگونه است که به آن احترام می گذاری و اینگونه است که حرمت آن را بجا می آوری. وقتی که دلت را هم روزه کردی و وقتی که نگذاشتی که زشتی ها به دلت راه پیدا کنند، آن وقت است که تو حرمت واقعی را برای ماه رمضان قائل شده ای و خداوند هم به پاس این حرمت، عشق را در وجودت سرشار می سازد
#انگیزشی
#ماه_رمضان
#اهتمام_به_فریضه_روزه
🌻حرمت ماه رمضان را نگه دار. حداقل برای این ماه هم که شده، سرپوشی رو اشتباهاتت بگذار. سرپوشی که تا ابد دیگر نخواهی به آن اشتباهات مرتکب شوی. حتی اگر نمی توانی تا ابد آنها را انجام ندهی، حداقل به حرمت این ماه هم که شده از انجام آن ها در طول ضیافت خدا صرف نظر کن. نمی دانی که این ماه چه عشقی دارد، نمی دانی که این ماه چه حالی دارد! وقتی که از انجام اشتباهات و گناهانت صرف نظر کردی و وجودت را به وجود خداوند گره زدی، خداوند عشقی در دل تو زنده میکند! عشقی که زیباتر از تمام آن اشتباهات و گناهان است. عشقی که دیگر تو را به سمت آنها نمی برد
#انگیزشی
#ماه_رمضان
#اهتمام_به_فریضه_روزه
ما که نخواستیم آسمان در مشت ها مچاله شود
سلام گفتند
سلام گفتیم
لبخند زدند
لبخند زدیم
با هم رفتند
تنها شدیم
و قصه را اینگونه تمامکردند
__ چیزی نیست
هوا تاریک بود
ابر کوچک چشم
به بنفشه ی بالش دلبسته بود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اظهارات متفاوت نمایندگان جدید قم در صدا و سیما/ عامل تورم بانکهای خصوصی هستند نه افزایش حقوق/ به مردم خانه ویلایی دهیم نه آپارتمانی
حجتالاسلام روانبخش:
مردم حتی مالیات یک بستنی که میخرند را میدهند اما قشر پردرآمدی بجای ۷ هزار میلیارد تومان مالیات فقط ۱۵۰ میلیارد مالیات داده است!
دکتر منان رئیسی: به جای مسکن خوب به مردم قوطی کبریت ۵۰ _۶۰ متری می دهیم که سودش به جیب انبوه سازان می رود.
ولی من چیزهایی رو درک کردم و بخشیدم، که اگه من میکردم دیگه تو روم نگاه نمیکردن..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺سجده کردن اتباع احمد بصری برای عبدالله هاشم که حالا شده امام چهاردهم و قائم آل محمد فرقهٔ رایات السود!!!
زمانی این بدبخت ها شیعه دوازده امامی بودند!
👈شیطان تا از پیروان مدعیان دروغین سجده نگیره؛ و اونها رو آماده رفتن به جهنم نکنه رهاشون نمیکنه!
اساسا زندگى روى دو پايه محكم و اساسى استوار است و آن دو پايه عبارت است از «دانستن» و «به كار بستن» و به كار بستن نيز به دانستن نيازمند است. روى همين اصل نخستين قدم زندگى از دانستن شروع مى شود. اين جاست كه يكى از غرايز انسان وى را امداد مى كند و راه و رسم زندگى و كمال و سعادت را به روى او باز مى كند و آن غريزه «اقتباس» و «تقليد» است. همه مى دانيم كه كودک در اثر همين غريزه (تقليد) كم كم حرف زدن و آداب نشست و برخاست را از پدر و مادر ياد گرفته و هر روز مرحله اى از مراحل زندگى را طى مى كند و هرچه بزرگتر مى شود به فراگرفتن علوم و افكار ديگران و پيروى از آنان توجّه بيشترى پيدا مى كند تا رفته رفته با موجودات اين عالم آشنا شود و به وظايف خود پى ببرد.
آموختن مسایل دینی از پدر و مادر امری طبیعی است. این آموختن تقلید نیست بلکه نوعی انتقال معلومات و آگاهی دینی و مذهبی است. چنین آموزشی ضروری است. زیرا نسل جدید در ابتدای آشنا شدن با عقاید و معارف دینی با شیوه و روش استدلال آشنا نیستند و والدین او می توانند با استدلال مناسب آنها را آشنا کنند. مراجع عظام نیز این نوع یقین را که از گفته دیگران به دست می آید در مسلمان بودن کافی می دانند. مثلاً امام خمینی می گوید: در اصول اعتقادی، میزان علم و یقین است و اگر از قول دیگری حاصل شود کفایت می کند. چنین دین داری ای به معنای ارثی بودن تدین و سلب اختيار از انسان نيست بلكه زمانی كه انسان به سن بلوغ عقلانی و استواری فكر رسيد می تواند در دين و مذهب خود تحقيق كند و به مقاوم سازی واصلاح مبانی اعتقادی خود بپردازد.
یادگاه (فصل آگاهی)
اساسا زندگى روى دو پايه محكم و اساسى استوار است و آن دو پايه عبارت است از «دانستن» و «به كار بستن» و
خرافات وقتی با دین آمیخته شود باعث دوری بزرگان( و مردم) از دین می شود. خشکی و جمود برخی از مذهبیون قشري که مخالف امر جدید و تازه می باشند موجب دوری از مذهب می شود. هم چنين مذهب همراه با تعلیمات اخلاقی جلوی برخی (کامیابی های جنسی بدون احساس مسئولیت)(یعنی روابط فرا زناشویی ، دوستی های خارج از عرف و پنهانی و...) را می گیرد و موجب می شود کسانی که پایبند به مسائل اخلاقی نیستند از دین و مذهب فاصله بگیرند.