eitaa logo
یادگاه (فصل آگاهی)
109 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
3.2هزار ویدیو
171 فایل
لینک ناشناس
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 ☑️ جشن باستانی ۲۲ بهمن! می‌دونستید ایرانیان باستان، جشنی به نام باذوَرَه داشتند که در روز ۲۲ بهمن برگزار می‌شد؟ مردم به انتظار نسیم برکت، اون روز رُ جشن می‌گرفتند
یادگاه (فصل آگاهی)
🔻 ☑️ جشن باستانی ۲۲ بهمن! می‌دونستید ایرانیان باستان، جشنی به نام باذوَرَه داشتند که در روز ۲۲ بهم
🟣 جشن باستانی ۲۲ بهمن ▪️ همیشه برایم سزاوار تأمل بوده که چرا برخی از رسانه‌های مدعی میهن‌پرستی، تا این اندازه در پِی جشن‌ها و آیین‌های ایرانی - باستانی هستند. حتی جشن‌ها و مناسبت‌هایی جعل میکنند. مثل ۷ آبان (روز جعلی کوروش) که ریشه تاریخی ندارد و چند سالی است که عَلَم شده. بعداً فهمیدم که پشت پرده این جشن‌ها، نوعی گرایش سیاسی (یا بهتر است بگوییم لج‌بازی سیاسی) قرار دارد. وقتی که در اسناد تاریخی به یک سند شگفت‌انگیز رسیدم: ایرانیان باستان، روز ۲۲ بهمن هر سال را جشن می‌گرفتند! به عنوان روزی که خداوند، نسیم رحمت و برکت بر این سرزمین می‌فرستد. اصطلاحاً جشن بادبَرَه (یا باذوَرَه). باستانگرایان افراطی وابسته به صهیونیسم، اگر در پی زنده نگه داشتن هویت اصیل ایرانی باشند، باید این روز را جشن بگیرند. اما می‌بینیم که این جشن را تا حد امکان، سانسور و بایکوت می‌کنند. 🔻 سند مربوط به جشن باذوَره: ابوریحان بیرونی، آثار الباقیه، ترجمه اکبر داناسرشت، تهران: نشر امیرکبیر، ص ۳۵۳. ابوريحان بيرونى، الآثار الباقية عن القرون الخالية، تهران، مركز نشر ميراث مكتوب، ص ۲۸۳. رضا مرادی غیاث آبادی، فرهنگنامه ایران، تهران: نشر پژوهش‌های ایرانی، ص ۲۶۰ (مشاهده اسکن متن کتاب)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 | چی بودیم علیه چی شدیم 🔰 اثر هنرمند: نازنین اسماعیل زاده
❤نَبِّئْ عِبَادِی أَنِّی أَنَا الْغَفُــورُ الرَّحِــیمُ و من هنوز و تا همیشه به همین یک آیه دلخوشم: "بندگانم را آگاه کن که من بخشنده‌ی مهربانم"
🍃🌷🍃 🇮🇷 🇮🇷ما پاسدار 🌷حرمت «الله اکبریم» 🇮🇷هرگز جز این نبود 🌷به عالم شعار ما 💧تولد ۴۵ سالگیت 🕯 مبارک🎂 🇮🇷ایران عزیزم!🍰🧁 🌷🇮🇷 🍃🌷🍃
یادگاه (فصل آگاهی)
جشن با دروزی بادبره با ذوره جشن جشنی در روز بیست و دوم بهمن ماه در گرامیداشت یاد «وات ایزد » نگاهیان باد که از بزرگترین ایزدان زروانی بوده است. ابوریحان بیرونی این جشن را کژین» (شکل اصلی و تلفظ این نام دانسته نیست و کوشیار گیلی آنرا با دوره» نامیده اند. این جشن نیز با بازاری همگانی همراه بوده و در آن روز ریسمانهایی از نخ هفت رنگ را به آغوش باد می سپارده اند. جشن با دوره جشن با دروزی جشن باذوره - جشن با دروزی صفحه ۲۶۰ فرهنگنامه ایران / غیاث آبادی