✡ مولانا و داستان «وزیر یهودی» (٣)
1⃣ اصرار سران ١٢گانهی مسیحیان مکرر میشود و اِبرام وزیر در نشکستن خلوت و ریاضت استوار و پا برجا است. تا سرانجام به مریدان پیام میدهد که قصد رخت بربستن از این جهان و سفر به نزد عیسی دارد:
🔸 که مرا عیسی چنین پیغام کرد
🔸 کز همه یاران و خویشان باش فرد
🔹 روی در دیوار کن، تنها نشین
🔹 وز وجود خویش هم خلوت گزین
🔸 الوداع ای دوستان من مردهام
🔸 رَخت بر چارُم فلک بر بُردهام
🔹 پهلوی عیسی نشینم بعد از این
🔹 بر فراز آسمان چارُمین
2⃣ وزیر سپس یکایک رهبران دوازدهگانه مسیحیان را فرامیخواند، در تنهایی هر یک را خلیفهی خویش میکند و فرمان میدهد که هرکسِ دیگر مدعی خلافت شد او را بیهیچ تردید بکُش یا زندانی کن:
🔸 وآنگهانی آن امیران را بخواند
🔸 یک به یک تنها به هر یک حرف راند
🔹 گفت هریک را بدینِ عیسوی
🔹 نایب حق و خلیفه من تویی
🔸 وآن امیرانِ دگر اتباع تو
🔸 کرد عیسی جمله را اشیاعِ تو
🔹 هر امیری کو کِشَد گردن، بگیر
🔹 یا بکُش یا خود همی دارش اسیر
🔸 لیک تا من زندهام این وا مگو
🔸 تا نمیرم این ریاست را مجو
3⃣ سپس، وزیر چهل روز دیگر در خلوت نشست و سرانجام خود را کشت:
🔸 بعد از آن چل روز دیگر در ببست
🔸 خویش کُشت و از وجود خود بِرَست
4⃣ بعد از مرگ وی غوغا و فتنه در میان مسیحیان افتاد و اُمَرا و اتباعشان، که هریک خود را طبق فرمانها و طومارهای وزیر، خلیفهی بر حق میدانستند، به قتل و هدم یکدیگر مشغول شدند:
🔸 چونک خلق از مرگ او آگاه شد
🔸 بر سر گورش قیامتگاه شد
🔹 خلق چندان جمع شد بر گور او
🔹 مو کنان جامه دران در شور او
🔸 بعدِ ماهی گفت خلق: ای مهتران
🔸 از امیران کیست بر جایش نشان
🔹 یک امیری زان امیران پیش رفت
🔹 پیش آن قوم وفااندیش رفت
🔸 گفت اینک نایب آن مرد، من
🔸 نایب عیسی منم اندر زمن
🔹 اینک این طومار برهان مناست
🔹 کین نیابت بعد از او مال مناست
🔸 آن امیر دیگر آمد از کمین
🔸 دَعویِ او در خلافت بُد همین
🔹 آن امیرانِ دگر یک یک قطار
🔹 برکشیده تیغهای آبدار
🔸 هر یکی را تیغ و طوماری بهدست
🔸 در هم افتادند چون پیلانِ مست
🔹 صد هزاران مردِ ترسا کشته شد
🔹 تا ز سرهای بریده پُشته شد
🔸 تخمهای فتنهها کو کشته بود
🔸 آفت سرهای ایشان گشته بود
5⃣ بدینسان، انهدام مسیحیان، که با سرکوب و جنگ و خونریزیِ «شاه یهودیه» ممکن نشده بود، با خدعهی وزیر او به فرجام رسید!
.
✡ مولانا و داستان «وزیر یهودی» (۴)
🎯 یهود؛ بازندهی نهایی
1⃣ مولانا، بهرغم این مکر شیطانیِ عجیبِ شاه و وزیر #یهودی، ایشان را احمق و جاهل و بازندهی نهاییِ بازی میداند که بهظاهر در آن برندهاند، زیرا از حکمت و "سببسوزی" خداوند غافلاند:
🔸 همچو شَه نادان و غافل بُد وزیر
🔸 پنجه میزد با قدیمِ ناگزیر
🔹 با چنان قادرْ خدایی کز عدم
🔹 صد چو عالَم هست گرداند به دَم
🔸 صد چو عالِم در نظر پیدا کند
🔸 چون که چشمت را به خود بینا کند
🔹 صد هزاران نیزهی فرعون را
🔹 درشکست از موسیئی با یک عصا
🔸 صد هزاران طبِّ جالینوس بود
🔸 پیش عیسی و دَمَش افسوس بود
🔹 صد هزاران دفتر اشعار بود
🔹 پیش حرف امییاش عار بود
🔸 با چنین غالبْ خداوندی کسی
🔸 چون نمیرد گر نباشد او خَسی
🔹 بس دل چون کوه را انگیخت او
🔹 مرغ زیرک با دو پا آویخت او
🔸 چند گویی من بگیرم عالَمی
🔸 این جهان را پُرکنم از خود هَمی
🔹 گر جهان پُر برف گردد سر به سر
🔹 تابِ خُور بگدازدش با یک نظر
🔸 وزر او و صد وزیر و صد هزار
🔸 نیست گرداند خدا از یک شرار
🔹 عین آن تخییل را حکمت کند
🔹 عین آن زهرآب را شربت کند
🔸 آن گمانانگیز را سازد یقین
🔸 مِهرها رویاند از اسباب کین
🔹 پرورد در آتش ابراهیم را
🔹 ایمنیِ روح سازد بیم را
🔸 از سببسوزیش من سوداییم
🔸 در خیالاتش چو سوفسطاییم
.
✡ مولانا و داستان «وزیر یهودی» (۵)
🎯 وظیفهی ما چیست؟
1⃣ و سرانجام، پیام حکیمانهی مولانا توجه به "موش"هایی است که مدام، انبارِ اندوختهها و حاصل تلاش ما را تهی میکنند!
2⃣ ما بیتوجه به ایشان، باز انبار خود را پر میکنیم و دگر باره آن را تهی مییابیم!
3⃣ بهعبارت دیگر، "دفع شَرّ موش" اولویّتی است که بدون انجام آن نمیتوان به هیچ اقدام سازنده پرداخت:
🔸 ما درین انبار گندم میکنیم
🔸 گندمِ جمعآمده گم میکنیم
🔹 مینیندیشیم آخر ما به هوش
🔹 کین خلل در گندمست از مکر موش
🔸 موش تا انبار ما حفره زدست
🔸 وز فنش انبار ما ویران شدست
🔹 اوّل ای جان دفع شَرّ موش کن
🔹 وآنگهان در جمع گندم جوش کن
✅ اندیشکده مطالعات یهود
📚 عناوین مجموعه کتب: «تاریخ فرهنگی قبیلهٔ لعنت»، نوشتهٔ: «استاد اسماعیل شفیعی سروستانی»
1⃣ بنمایهٔ رویگردانی از خدا
2⃣ کاهنان معبد جادو
3⃣ بنیاسرائیل و پیامبری
4⃣ الیگارشی حاخامی، تلمود و کابالا
5⃣ ادوار رفته بر مسیحیت
6⃣ شوالیههای معبد و بنیانهای فراماسونری
7⃣ فراماسونری در صحنهٔ حیات سیاسی، اجتماعی ملتها
8⃣ ایلومیناتی؛ سیزده خاندان تاجدار، سیزده خط خونین
✍ مجموعه کتب فوق، از بهترین مراجع «یهودشناسی» به زبان پارسی است که یک دوره از آن توسط مؤسسه فرهنگی موعود و استاد شفیعی سروستانی به اندیشکده مطالعات یهود هدیه شده است. خرید این مجموعهٔ نفیس را به دوستان کانال سفارش میکنیم.
👈 ان شاء الله خلاصهٔ مطالب مهم این کتب به مرور در سایت و کانالهای اندیشکده منتشر خواهد شد.
✅ اندیشکده مطالعات یهود
📆 تقویم روزانه 🌺 امروز یکشنبه
🌞 ١٣ بهمن ۱۳۹۸ هجریشمسی
☪ ٧ جمادیالثانی ۱۴۴۱ قمری
✝ ٢ فوریه ۲۰٢٠ میلادی
🕎 ٧ شواط ۵۷۸۰ عبری
🌍 مناسبتهای میلادی
1⃣ مرگ #هربرت_ساموئل، اولین کمیسر عالی در فلسطین و از فعالان برجسته و نامدار یهودیت صهیونیستی، ملقّب به شاه ساموئل! (١٩۶٣م)
2⃣ مرگ #برتراند_راسل، فیلسوف انگلیسی خداناباور (١٩٧٠م)
3.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴نابودی #ایران مهمترین قدم برای بازگشت مسیح(دجال)!!
🔹ببینید گوشه ای از نظرات صهیونیست ها را درباره ایران و نقش مهم و تاثیرگذار ایران برای مقابله با طرحها و
اهداف شوم صهیونیزم جهانی!
🔹اعتراف صریح صهیونیست ها :
مایک پمپئو یک مسیحی متعصب(اونجلیست)است که برنامه ترور (شهید)سلیمانی یکی از اهداف آخرالزمانی آنها بود!!
✡ هربرت ساموئل و بهائیت
1⃣ پس از پایان جنگ اوّل جهانی، شورای عالی متفقین، قیمومیّت فلسطین را به دولت بریتانیا واگذارد و در ٣٠ ژوئن ١٩٢٠ سِر #هربرت_ساموئل بهعنوان نخستین کمیسر عالی #فلسطین در این سرزمین مستقر شد. ساموئل از اندیشمندان و فعالان برجسته و نامدار #صهیونیسم بود و به خانوادهٔ یهودی معروف ساموئل-مونتاگ تعلق داشت.
2⃣ در دوران پنج ساله حکومت مقتدرانه #شاه_ساموئل (*) در فلسطین دوستی و همکاری نزدیکی میان او و #عباس_افندی وجود داشت؛ و در اوایل حکومت ساموئل در فلسطین بود که دربار بریتانیا عنوانِ «شهسوار طریقت امپراتوری بریتانیا» را به عباس افندی اعطا کرد. اعطای این نشان بهپاس قدردانی از خدمات #بهائیان در دوران جنگ بود.
3⃣ اندکی بعد، کودتای ٣ اسفند ١٢٩٩ #رضاخان میرپنج و #سیدضیاءالدین_طباطبایی در ایران رخ داد. در کابینهی سیدضیاء یکی از سران درجه اوّل بهائیان ایران بهنام #علیمحمدخان_موقرالدوله وزیر فواید عامه و تجارت و فلاحت شد. این مقام نیز بهدلیل خدمات بهائیان در پیروزی #کودتا به ایشان اعطا شد.
4⃣ موقرالدوله پدر #حسن_موقر_بالیوزی، بنیانگذار بخش فارسی رادیو بی.بی.سی. است كه در سالهای ١٩٣٧-١٩۶٠ ریاست محفل ملّی روحانی بریتانیا را بهدست داشت. در سال ١٩۵٧ #شوقی_افندی، رهبر بهائیان، بالیوزی را بهعنوان یکی از «ایادی امرالله» منصوب کرد.
5⃣ #خاندان_ساموئل در کودتای ١٢٩٩ ایران نقش جدّی داشت. طبق پژوهش نگارنده، کودتای ١٢٩٩ و صعود رضاخان و سرانجام تأسیس #سلطنت_پهلوی در ایران، در اساس، طرحی بود که #شبکه متنفذ #زرسالاران_یهودی بریتانیا بهکمک سازمان اطلاعاتی حکومت هند بریتانیا در ایران، در زمان فرمانفرمایی سِر #روفوس_اسحاق یهودی (لرد ریدینگ) در هند، تحقق بخشیدند.
6⃣ #روحیه_ربانی (ماری ماکسول)، همسر آمریکایی شوقی ربانی، مینویسد:
👈 موقعی که سِر هربرت ساموئل از کار کناره گرفت، [شوقی] نامهای مملو از عواطف ودّیه برای او مرقوم و ارسال فرمودند که هر جملهای از آن حلقهی محکمی گردید در سلسله روابط حسنه بین مرکز امر و حکومت این کشور. در این نامه از مساعدتهای عالیه و نیّات حسنهٔ آن شخص محترم اظهار قدردانی میفرمایند و گوشزد مینمایند که ایشان در مواقع مواجه شدن با مسائل و غوامض مربوط به دیانت بهائی همهگاه جانب عدل و شرافت را میگرفتند که بهائیان جهان در هر وقت و هر مکان از این ملاحظات دقیقه با نهایت قدردانی یاد میکنند.
(*) وینستون چرچیل در برخی از نامههای خود به شوخی از سِر هربرت ساموئل با عنوان «شاه ساموئل» نام برده است. دایرةالمعارف یهود مینویسد: ساموئل «اولین #یهودی بود که پس از ٢٠٠٠ سال بر سرزمین #اسرائیل حکومت کرد.» در دوران پنج ساله حکومت ساموئل بر فلسطین شمار #یهودیان این سرزمین از ۵۵ هزار نفر به ١٠٨ هزار نفر رسید.
✍ استاد عبدالله شهبازی
📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده:
👉 http://jscenter.ir/jewish-and-sects/bahai/8809
✅ اندیشکده مطالعات یهود
✡ فیلسوف یا نظریهپرداز قتلعام جمعیتی؟!
1⃣ اجرای برنامهی بزرگ تغییرات جمعیتی، نیازمند تدوین مبانی مستحکم فکری بود. به همین خاطر نظریهپردازی فلسفی و تحکیم مبانی این عقاید خطرناک، توسط #فلاسفه_اجتماعی تراز اول غرب انجام شد.
2⃣ از جمله این افراد میتوان به فیلسوف شناختهشده بریتانیایی #برتراند_راسل اشاره کرد. راسل بلافاصله پس از پایان جنگ دوم، در سال ١٩۵٢ در کتاب «تأثیر علم بر جامعه» جملاتی صریح در این زمینه مینویسد:
✍ «من وانمود نمیکنم که #کنترل_بارداری تنها راه جلوگیری از #افزایش_جمعیت است؛ همانطور که پیش از این نیز اشاره کردم #جنگ تاکنون در این رابطه ناامیدکننده ظاهر شده است، البته شاید #جنگ_باکتریایی مؤثرتر باشد. اگر بتوان در هر نسل، یک بار #مرگ_سیاه (اپیدمی طاعون) را در سراسر جهان گسترش داد، بازماندگان میتوانند آزادانه و بدون اینکه جهان، بیش از حد پر شود، تولیدمثل کنند.»
3⃣ بسیار جالب است که راسل نمیتواند از اهداف غایی این طرح سخنی نگوید. او در همین کتاب حول ایدهی #حکومت_واحد_جهانی نظریهپردازی میکند و در بخش «نتیجهگیری» همین کتاب مینویسد:
✍ «میخواهم اینگونه نتیجهگیری کنم که یک جامعه علمی تحت شرایط خاصی میتواند پایدار باشد:
🔹 نخستین آنها یک وجود «دولت واحد در تمام جهان» است که نیروهای مسلح در انحصار اوست و از اینرو قادر به اجرای صلح هست.
🔹 شرط دوم گسترش یک موفقیت عمومی است، طوریکه هیچ فرصتی برای حسادت بخشی از جهان به بخش دیگر وجود نداشته باشد.
🔹 شرط سوم (که فرض دوم را برآورده میکند) کمبود تولّد در همه دنیاست، طوری که جمعیت جهان ثابت شود یا یک چنین چیزی.
🔹 شرط چهارم مهیا کردن زمینه برای ابتکارات فردی در هر دو مورد کار و بازی است، و با گسترش وسیع قدرت همساز و با حفظ چارچوب سیاسی و اقتصادی.
👈 جهان با تحقق این موارد فاصله زیادی دارد، بنابراین باید پیش از ثبات، تحولات گسترده و مصائب وحشتناکی را انتظار داشته باشیم.»
📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده:
👉 http://jscenter.ir/jewish-and-science/jews-and-hygiene/8428
✅ اندیشکده مطالعات یهود