eitaa logo
یادداشت های فرامرزی
2هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
262 ویدیو
50 فایل
دایرکت @YahyaJS ادمین: @jahangiri_amin @Elhamshiri67 تاریخ تولد کانال بهمن ۱۴۰۱
مشاهده در ایتا
دانلود
هماره دنبال و و اند خدا را شکر نتوانستند و بلکه با آنتن خودشان، صدای واقعیت شدند درجهانی که و ، رسالت رسانه های شیطانی است، باید مراقب تر بود کامنت یکی خیلی عجیب: نوشته: تو که از عوارضی قم بیرون نرفتی، چی میگی😁 @yahyajahangiri 👍
این خبر را برسانید به زنجانی ها بوی پیراهن خونین کسی می آید🖤🖤 @yahyajahangiri
یادداشت های فرامرزی
@yahyajahangiri
https://join.skype.com/ET36fh7qDNUr لینک نشست امروز برای افرادی که حضوری نمیتوانند
صفحه ۷ و ۸ روزنامه جوان جان الهیات را گرفته ایم @yahyajahangiri
تشرفت بالمشاركة في حفل ازاحه الستار عن کتاب قواعد الفقهیة لسماحة الاستاذ آية الله 📚 کتاب «القواعد الفقهية» لسماحة آية الله محمد جواد الفاضل اللنکراني 🔰من العلوم التمهيدية التي تُعدّ بمنزلة المقدّمة لعلم الفقه، وتساعد الفقيه في عملية الاستنباط والاجتهاد في الأحكام الشرعية هي القواعد الفقهيّة و نعم ما قيل في هذا الشأن: «من ضبط الفقه بقواعده، إستغنى عن حفظ الجزئيات؛ لاندراجها في الكليات». 🔸من الفقهاء الذين طرحوا مباحث دقيقة حول بعض القواعد الفقهية المهمّة سماحة الاُستاذ والمحقّق البحّاثة آية اللّه‏ الحاج الشيخ محمّدجواد الفاضل اللنكراني دامت برکاته، بدايةً من شهر رمضان المبارك لسنة ۱۴۲۶ للهجرة إلی أن تمّ البحث حول عدّة من القواعد، کقاعدة لا حرج، قاعدة الفراغ والتجاوز، قاعدة من ملك وقاعدة الإلزام. 🔻وحيث كانت هذه الأبحاث جامعة لجميع أبعاد القواعد، وقد اشتملت على تنبيهات ومطالب هامّة ـ وبعضها لا يوجد في الكتب السابقة ـ ونافعة للطلاّب والباحثين، فقد ألقى سماحة الأُستاذ المعظّم مهمّة تقريرها على عاتق بعض الفضلاء من تلامذته والحمدلله تمّ أمر طبع هذه الموسوعة القيّمة في سنة ۱۴۴۵ للهجرة في ثلاث مجلّدات ویشتمل علی: الأوّل: قاعدة من ملک؛ قاعدة الإلزام؛ قاعدة التسامح في أدلة السنن. الثاني: قاعدة الفراغ والتجاوز؛ قاعدة لاحرج؛ قاعدة القرعة. الثالث: قاعدة اليد؛ قاعدة ضمان اليد. 🔽 یطلب هذا الکتاب من: ➖ کربلاء المقدّسة، معرض العتبة الحسينية عليه السلام. ➖ قم، ساحة معلّم، مرکز فقه الأئمة الاطهار عليهم السلام. @yahyajahangiri 👍
یحیی جهانگیری: در نشست علمی حضرت مریم در ادیان خبرگزاری در زمانی که در سرزمین بنی‌اسرائیل مؤمنان به او در حال قربانی شدن هستند، چگونه می‌شود کریسمس را تبریک گفت. امروز مریم از این همه ظلم بی‌قرار است. مریمی که روزی از بنی‌اسرائیل زخم تهمت خورد امروز مؤمنان او از اسرائیل ضربه ترور می‌خورند. شاید او امروز به درخت نخلی در بیت‌المقدس تکیه زده و از این مصیبت‌ها غصه می‌خورد. https://iqna.ir/00Ha2B
گفت و گو با استاد حوزه و دانشگاه: زندگی مدرن کارها را سریع‌تر کرد، اما آرامش و خوشی را از ما گرفت یحیی جهانگیری، استاد حوزه و دانشگاه می‌گوید: یکی از آورده‌ها و نتایج مدرنیته، سلب آرامش و شادی درونی افراد است. مدرنیته به ما کامپیوتر می‌دهد تا کارها را سریع‌تر انجام دهیم، اما حریم خصوصی ما را می‌گیرد. مدرنیته آرامش را از ما گرفته است وی افزود: یکی از آورده‌ها و نتایج مدرنیته سلب آرامش و شادی درونی افراد است. امروزه جنبش‌هایی هستند، مثل آمیش‌ها که علیه مدرنیته قیام کردند و نه از بافت فکری آن استفاده می‌کنند و نه از تکنولوژی مدرنیته. می‌گویند «مدرنیته پدر انسان‌ها را درآورده، آسایش آورده اما آرامش را گرفته» در یک مثال ساده، مدرنیته به ما ماشین می‌دهد که سریع‌تر به مقصد برسیم، اما به تعداد یک جنگ، انسان کشته خواهد شد. مدرنیته به ما کامپیوتر می‌دهد تا کارها را سریع‌تر انجام دهیم، اما حریم خصوصی ما را می‌گیرد. به تعبیری مدرنیته آسایش آورد، اما آرامش را از بین برد و اضطراب را جایگزین آن کرد. اگر سنت‌های الهی را بپذیریم، آرامش خواهیم داشت او اشاره کرد: آیین‌های ما از سنت برآمدند و باید دلیل آرامش‌بخشی و ایجاد شادی را در سنت‌ها جست‌وجو کنیم. از مهم‌ترین عوامل آرامش‌بخشی آیین‌های برآمده از سنت، این است که جنبه الهی دارند و ریشه از ملکوت خداوند می‌گیرند. به عبارتی این سنت‌ها پیشنهاد و راه‌هایی است که خداوند به ما داده است و ما از آن‌ها بهره‌مند می‌شویم. اگر یک تولیدکننده راهنمای استفاده از مواد تولیدشده‌اش را به ما بگوید، یعنی راه و روش استفاده صحیح را داریم عملیاتی می‌کنیم. از این جهت، اگر خداوند به ما آیینی را به عنوان سنت و آیین‌نامه داده است، می‌خواهد استفاده درست از مسیر زندگی را درک کنیم تا احساس خوشی و آرامش داشته باشیم. خانواده در زندگی مدرن معنا ندارد جهانگیری گفت: اینکه امروزه آیا سنت‌ها و آیین‌های مناسکی آرامش‌بخش یا فرح‌بخش خواهند بود یا خیر، موضوع مهم و البته سختی است. باید بگویم، بله، اما چنبره مدرنیته آن را سخت و حداقلی کرده است. کافی است ببینید در طول روز چگونه درگیر مدرنیته شده‌اید و با وجود حضور در جمع، با جمع نیستید. حتی این وضعیت ما را با خودمان نیز بیگانه کرده است و شخص فرصت توجه به خود را هم ندارد؛ در صورتی‌ که آیین‌های برای ما این فرصت را فراهم کردند که برای لحظاتی به خود بیندیشیم و تا این حد درگیر دیگری نشویم. او در پایان گفت: در دنیای غرب و سبک مدرن چیزی به عنوان خانواده معنا ندارد. افراط در فردگرایی به شکلی که انسان دیگر برای غیر ارزشی قائل نشود و حتی در کار و مشکلات زندگی مدرن هضم و بلعیده شود، دیگر چیزی به عنون خانواده و اهمیت آن بی‌معناست. وقتی معیار اخلاق از خدا به انسان رسید و در آن انسان آمد و به کاری مثل همجنس‌بازی حکم داد، آیا می‌شود از محوریت خانواده صحبت کرد؟ آیا می‌شود مناسک آیینی و دینی را رواج داد؟ امروزه تا حدی این انگاره‌ها در بین جوانان ما رشد کرده و بر آن مبنا حرکت می‌کنند. عامل این سوال را باید در موضوعات کلان جست‌وجو کرد نه مسائل خرد! http://fna.ir/3h24al @yahyajahangiri
گفتگو با دکتر یحیی جهانگیری‌سهروردی مبلغ بین‌المللی جان «الهیات» را گرفته‌ایم وقتی شما متوجه شدید دیگری شما را عذاب نمی‌دهد بلکه عذاب از درون شماست، آن حالت خودشرمساری پدید می‌آید. چرا مثلاً در فرهنگ ژاپن، دروغ تا این حد شرم‌آور است؟ چرا عمل نکردن به تعهد اجتماعی تا این حد عذاب‌آور است؟ طوری که شهردار خودکشی می‌کند؟ چون آن‌ها توانسته‌اند آن حالت خودابژگی را پدید بیاورند، چون این خودمخاطبی و خودابژگی پدید‌آمده، آن فرد نمی‌تواند دچار خودفریبی شود و، چون خودش را فریب نمی‌دهد، طبیعتاً دیگران را هم فریب نخواهد داد. همچنان که عرض کردم، چون ما اینطور به تصویر کشیده‌ایم که انگار دیگری شما را عذاب می‌دهد، دچار خودفریبی می‌شویم و می‌خواهیم آن دیگری را به اصطلاح قال بگذاریم. خدا رحمت کند شهید مطهری را، رضوان خدا بر او باد. ایشان در بحث تقوا می‌گویند: تقوا ترس از خدا نیست. این نیست که شما از کسی بترسید. تقوا، خودپرهیزی است. تقوا یعنی خودت به خودت متعهد بمانی، نه یک Other Man – آدرمن – یا یک دیگری. وقتی ما نمی‌توانیم تقوا را به درستی معرفی کنیم، در واقع مهار از درون فرد به آن آدرمن منتقل می‌شود حسن فرامرزی جوان آنلاین: چرا ما هنوز در کنش‌های دیندارانه خود به توازن نرسیده‌ایم؟ چرا بخش‌هایی از جامعه به مفهوم واقعی کلمه بوی دین نمی‌دهد؟ چرا گاهی در برخی امور حساسیت‌های دست‌وپاگیری با ماست، اما در کلان امور چنان ورود و خروج می‌کنیم که معرفت دینی در آنجا هیچ حضور قابل لمسی ندارد؟ چرا دینداری ما بیشتر از آنکه به جان و روانی گرم و گرامی شبیه باشد، به پوست شباهت دارد و این نوع از دینداری سطوح کلان رفتار‌ها و کنش‌های ما در جامعه را دربرنمی‌گیرد؟ گفت‌وگوی ما با حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین یحیی جهانگیری‌سهروردی، دکترای شیعه‌شناسی از دانشگاه ادیان و مذاهب، مبلغ بین‌المللی و https://www.javann.ir/0053m3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سالیاد کربلای چهار کجای جهان مدرن، میشود چنین انسان های ناب را جستجو کرد مردان زلال تاریخ، که تاریخ در برابرشان، زانوی شرم می زند @yahyajahangiri
قم فراتر از یک شهر گفتگوی یحیی جهانگیری با مجله خیمه @yahyajahangiri 👍
🟢 فهم ما از تبلیغ دین در عرصه بین الملل ناقص و قاصر است 👈 رئیس دفتر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در قم 🔻ما مبتلا به تأخّر تاریخی و زمانی و انحراف در شناخت اوضاع دنیا هستیم. الان بعضی از کشورهای اسلامی، کرسی‌های مطالعات اسلامی در جهان از جمله، آمریکا و انگلیس ایجاد کرده و متأسفانه کرسی‌های شیعه‌شناسی توسّط اینها اداره می‌شود و شیعه را آن طور که می خواهند تعریف می کنند و به دنیا می شناسانند. 🔹 چون فهم ما از تبلیغ دین در عرصه بین الملل ناقص و قاصر بوده است، فقط به حضور سنّتی اکتفا کرده ایم و با حضور آکادمیک کاری نداشتیم؛ ما فقط اعزام مبلّغ داشته ایم نه اعزام محقّق و پژوهشگر. 🔸 دیگران برای حضور آکادمیک در جهان و روایت دل‌بخواهی از اسلام، به جای تأسیس مراکز اسلامی و اعزام مبلغ، دپارتمان‌ها و ژورنال‌های آکادمیک و … ایجاد کرده اند ولی ما به مراکز اسلامی و حسینیه ها بسنده کرده ایم. 🌍 موسسه بین المللی فطرت 🆔 @Fitra_Institute
هدایت شده از دارالقرآن امام علي {ع} 💙
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 مجموعه پرسمان مهدویت شماره 1⃣1⃣ 📹 پس از ظهور چه تغییراتی در جهان ایجاد می‌شود؟؟ 🎙 حجت الاسلام یحیی جهانگیری https://eitaa.com/zahva9
روایتی متفاوت از حضرت مریم(س) و انسان معاصر مری کریسمس اما غزه دکتر یحیی جهانگیری روزهای منسوب و مرسوم میلاد تنها فرزند مادری به نام مریم است و در آستان سال جدید، جشنش می گیرند اما در روزگاری که درست در سرزمین تولد او امروز کودکان مریم در غزه کشته می‌شوند. شاید روی سینه مریم، کودکانی غزه‌ای پناه می‌برند که روزی آنجا عیسی آرام می گرفت. کودکان غزه! در برابر صدای غرش رگبار دشمن، نگران نباشید مادری بنام مریم برای شما لالایی می خواند. اصلا چنان اسرائیل، زخم ترورو می‌ریزد که انگار باز مریم از تهمت بنی اسرائیل به جذع النخلی پناه برده است. دیروز اگر مریم در برابر تهمت‌های بنی اسرائیل به جذع النخلی پناه برد امروز هم مریم در مزارش در فلسطین از ترور اسرائیل به درختی در گوشه‌ای پناه برده است و زیر سایه‌اش کودکان غزه را نوازش می‌دهد. به کودکان غزه می‌گوید حرف نزنید و روزه سکوت بگیرید که اینان رگ‌هایشان هم رگبار ترور است. تو فقط مریم مسیحیان نیستی که مریم ما مسلمانان هم هستی... مزار تو را در اورشلیم مسلمانان می آیند چنان که مسیحیان هم، اصلاً در قرآن مسلمانان بیش از کتاب مسیحیانت، از تو گفته شده است، تو مریم ما هم هستی! ای مادر خوب. مریم؛ دخترکی که قرار بود پسر باشد، عابد معبد اما شد دختر: وضعتها انثی اما خداوند گفت: یادت باشد هر پسری که دختر نمی شود: لیس الذکر کالانثی. اصلا اگر حنه‌ای مادر مریم، تو پسری می خواهی که عابد معبد باشد به تو دختری می دهیم بنام مریم که فرزندی بیاورد چنان که برخی او را اصلا معبود معابد بپندارند. آری اگر عیسی مسیح می طلب، باید مریم تربیت کنی تا در جهانی، مریم ها نباشد، عیساهایی را جستجو مکن... اگر اسمش در کتاب پیروان فرزندش، هفت بار آمده، شگفتا که در کتاب مسلمانان ده برابر تکرار گشته یعنی هفتاد بار. در عصری که اسم دختر بردن ننگ بود و دختران را به اسم پدر یا برادر می خواندند و مریم را مریم صدا نمی کردند و یا اخت هارون می گفتند؛ خدای قرآن اراده کرد که اسمش در قرآن بیش از نام هم پدر (عمران) آمده و هم برادر (هارون) بیاید. حتی بر خلاف فرهنگ غلط آن روزگار که دختر را با برادر و پدر می شناختند، اسم پسرش را با پسوند مادر هماره آورد، عیسی بن مریم تا بگوید اتفاقاً مردان باید بنام مادران شناخته شود. باید شناسنامه فرزند مادر باشد تا پدر. عجیب نام تو قرآن ما را زینت داده است. قصه فقط تکرار 70 بار نام تو نیست و یا اینکه سوره مستقل به اسم تو آمده است به اسم یک دختر، که قومش از جامعه اش راندند و پسرش را قصد دار کردند. قصه آن است که راهبان و کشیشان تو باید بدانند که نام تو نه فقط در مکه و سوره های مکی که حتی در مدینه و سوره های مکی هم، کلید واژه پر تکرار دیالوگ خدا با پیامبرش بوده است و شگفتا از نظم اعداد که نامت در سوره های مکی در سه سوره 19، 21 و 23 آمده است و در سوره های مدنی در چهار سوره 3 و 4و 5 و 66. راز این اعدا منطقی، روی کشف خواهد شد و پرده از حقیقت وجودی مریم را باز قرآن خواهد برداشت. نام تو برای ما یادآور مریمی دیگر است که داستانش را قرآن فراموش نمی‌کند. ماریام خواهر موسی(ع). شگفتا از نام مریم و مریم نامها که این مریم، نقش آفرین است در رشد کودکی فرزنش عیسی و آن مریم نقش ساز در رشد کودکی برادر موسی. جهان امروز یا مریم! به تو بیش از مخترعان نانو و و هوش مصنوعی نیاز دارد. جهانی که چنان در زمین، انسان را زمین گیر کرده است که دیگر دستش کوتاه گشته از آسمان، مگر بشر اینگونه می تواند بفهمد که یک دختر بتواند با جبرائیل خدا هم دیالوگ گردد: قال انما انا رسول ربک تو را یا مریم! مادر عیسی، خواهر عمران و ای دختر حنه، بشر امروز نمی تواند درک کند. بشری که چنان شبکه های اجتماعی متنوع و متکثر، از متن محور یا تصویر مدار، از صوت محور تا فیلم محور و... او را مجبور ساخته به دیده شدن. بشری که هر روز پستی برای ابراز از خود نگذارد، عقب می ماند و عقب مانده خوانده می شود؛ با فالوور، سرمایه می‌اندوزد و سفره رنگین می‌کند. چگونه این بشر بفهمد تو را که، بجای دیده شدن، نادیده دیده شدن را برگزیدی. چنانکه در گمنامی و بی‌ فالووری، چنان سفره رنگینی خدا برای تو پهن کرده که پیامبر خدا، زکریا در آن شگفت زده شد «وَجَدَ عِنْدَها رِزْقاً» تو مریمی که ثابت کردی با گمنامی به سرمایه هایی می‌شود دست یافت که در جمع کردن فالوور نیست اما مگر بشر مدرن و انسان معاصر آن را می تواند بفهمد؟ مریم، ما فقط نامت را می گوییم، خواهش می‌کنیم پیش ما نیا که اگر بیایی تو خود احساس غربت خواهی کرد. در عصر ما انسان اینچنین تو باز تهمت‌ها خواهی خورد و باز از دست ما پناه خواهی برد به جذع النخل. مریم ما از تو به بیراه رفتیم و شدیم بیگانه. چگونه بفهمیم دختری دردانه مثل تو را، وای بر ما... مری کریسمس می گوییم و در حالی که نمی دانیم مریم کیست و کریست کیست؟ https://qudsonline.ir/xb623
نقد و سوال کوتاه را هرگز به شک ممتد و تردید مستمر تبدیل نکنیم یحیی جهانگیری @yahyajahangiri 👍