هدایت شده از خبرگزاری صدا و سیما-مرکزی
🔸🔹🔸 فوری و بسیار مهم // مدارس #اراک و موسسات و آموزشگاه های تحت پوشش آموزش و پرورش فردا یکشنبه ۲۷ آذرماه غیر حضوری اعلام شد.
🔹بنا بر تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا با توجه به روندافزایشی غلظت آلاینده ها توسط ایستگاههای پایش و همچنین پیش بینی سکون هوا، فردا یکشنبه ۲۷ آذرماه فعالیت آموزشی تمامی مدارس شهر #اراک در نوبت صبح و عصر به صورت غیر حضوری خواهد بود .
🔸 خبرگزاری صدا و سیما استان مرکزی در فضای مجازی 👇
@markaziirib
هدایت شده از اندیشه و قلم | احمد قدیری
⚠️ مروری بر هشدارهای رهبر انقلاب
من این را هم عرض بکنم -اینها دیگر اطّلاعات ما است- ملّت عزیز هم بدانند که دستگاههای جاسوسی و سرویسهای اطّلاعاتیِ کشورهایی و از همه بدتر کشور آمریکا و همچنین رژیم صهیونیستی از چندی پیش و نه امروز دارند تلاش میکنند که انتخابات آخر خرداد را بیرونق کنند.
۱۴۰۰/۱/۱
از فضای مجازی هم حدّاکثر استفاده را دارند میکنند. خب متأسّفانه در فضای مجازیِ کشور ما هم که آن رعایتهای لازم با وجود این همه تأکیدی که من کردم صورت نمیگیرد و در یک جهاتی واقعاً ول است، که بایستی آن کسانی که مسئول هستند حواسشان باشد. همه کشورهای دنیا روی فضای مجازیِ خودشان دارند اِعمال مدیریّت میکنند، [در حالی که] ما افتخار میکنیم به اینکه ما فضای مجازی را ول کردهایم! این افتخار ندارد؛ این به هیچ وجه افتخار ندارد. فضای مجازی را بایستی مدیریّت کرد.
۱۴۰۰/۱/۱
دشمنان خارجی و بیرونی هم که صریحاً با انتخابات درمیافتند، دنبال این هستند که نظام را تضعیف کنند؛ آنها میدانند که اگر چنانچه حضور مردم ضعیف بشود و کشور ضعیف بشود، آن وقت میتوانند کشور را دچار ناامنی کنند، دچار تروریسم کنند، کشور را جولانگاه تروریستها قرار بدهند؛ این در صورتی است که کشور ضعیف بشود، و پشتوانه حضور مردم در کشور کمرنگ بشود.
۱۴۰۰/۳/۲۶
جهاد تبیین را جدّی بگیرید، شبههزدایی از ذهن مخاطبین را جدّی بگیرید. شبهه از جمله چیزهایی است که عرض کردیم مثل موریانه است؛ دشمن به این موریانهها دل بسته. شبهه ویروس است، مثل همین ویروس کرونا؛ وقتی که وارد شد، خارج شدنش مشکل است، جزو بیماریهای مسری هم هست، سرایت هم میکند.
۱۴۰۱/۵/۵
هر کدام از شما به عنوان یک وظیفه، مثل یک چراغی، مثل یک نوری پیرامون خودتان را روشن کنید. امروز خوشبختانه میدان باز است برای انتشار افکار. این فضای عمومی در کنار مشکلاتی که ممکن است به وجود بیاورد، برکات بزرگی هم دارد؛ میتوانید افکار درست را، افکار صحیح را منتشر کنید، پاسخ به اشکالات را، پاسخ به ابهامآفرینیها را در این فضا با استفاده از این امکان منتشر کنید و میتوانید در این زمینه به معنای واقعی کلمه جهاد کنید.
۱۴۰۰/۷/۵
مطلبی که من بیشتر میخواهم روی آن تکیه بکنم و توجّه شما و دیگرانی که این صحبت را میشنوند جلب کنم، «جهاد تبیین» است که من این را مکرّر تکرار کردهام.
۱۴۰۰/۱۱/۱۹
در مورد انقلاب، هر چه میتوانند چهره انقلاب را، چهره امام را، فعّالیّتهای این چهل سال را مخدوش میکنند؛ تا آنجایی که از عهدهشان بر میآید سعی میکنند این را مخدوش کنند. از پیشرفتها، از نقاط مثبت، نقاط قوّت، مطلقاً نشانهای در این مجموعه امپراتوری رسانهای غرب شما مشاهده نمیکنید؛ کتمان حقایق. متقابلاً اگر یک نقطهضعفی وجود دارد -که البتّه وجود دارد؛ هیچ کشوری و هیچ نظامی بدون نقطهضعف نیست- یک نقطهضعف کوچک را صد برابر بزرگ میکنند و نشان میدهند؛ این یک کار عجیبی است که امروز انجام میگیرد. به همین جهت است که «جهاد تبیین» یک فریضه است. «جهاد تبیین» یک فریضه قطعی و یک فریضه فوری است و هر کسی که میتواند [باید اقدام کند].
۱۴۰۰/۱۱/۱۹
متولّیان رسانهها در درجه اوّل مسئولند؛ چه رسانه ملّی و چه سایر رسانههای گوناگون، چه فضای مجازی، چه مجموعه مطبوعات، همه موظّفند در این زمینه وارد این میدان بشوند و هر کسی که یک مرکزی و منبری برای حرف زدن با افکار عمومی جامعه دارد، در این زمینه موظّف است.
۱۴۰۰/۱۱/۱۹
امروز یکی از کارهای مهم، اغوای خواصّ جامعه است، [یعنی] کسانی که عنوانی دارند و امکانی دارند و احیاناً سوادی دارند و مانند اینها. چون وقتی خواص اغوا شدند، اگر به این خواصّ اغوا شده فرصت داده بشود و امکان داده بشود، راحت توده مردم را اغوا خواهند کرد. یکی از سنگینترین جنگهای نرم تاریخ کشور ما امروز در همین زمینه در جریان است. دارند دائم با مزدورپروری، با حرامخوارسازی، با لطایفالحیل افرادی را حرامخوار میکنند؛ وقتی حرامخوار شد، مثل حیوان جلّال، دیگر خیلی مشکل میشود او را از حرامخواری دور کرد. و مزدورپروری میکنند؛ بعضیها را با تهدید، بعضیها را با تطمیع و انواع و اقسام این چیزها.
۱۴۰۰/۱۲/۱۹
@GhadiriNetwork
هدایت شده از نفس تازه | داود فرجی
📜 پوستر
🌷 تسبیحات حضرت زهرا(س)
امامباقر(ع): خداوند متعال به چیزی برتر از تسبیحات حضرتزهرا(س) عبادت نشدهاست...
🔹 اثر هنرمند: #محمدصادق_پوروهاب
هدایت شده از اندیشه و قلم | احمد قدیری
🎞 نهضت نمایش
برای جهاد تبیین دنبال راههای سخت و عجیب نرویم!
این همه سالن نمایش مجهز در دانشگاهها و مساجد وجود دارد؛ یا اساسا چه نیازی به سالن مجهز است؟ این همه نمازخانهای که در هر اداره و مدرسهای هست و تنها یک تلویزیون یا پرده و ویدیوپرژکتور میخواهد برای نمایش صدها فیلم سینمایی و مستند فاخر و اثرگذاری که ساخته شده اما دیده نشده.
در این خصوص لازم است واحدهای فرهنگی نظیر مساجد، فرهنگسراها، سالنهای سینما و از این قبیل را در محلات مختلف تعیین، و در روز و ساعت ثابت و مشخصی در هر هفته، برنامهای مستمر شامل نمایش یک فیلم سینمایی یا مستند به نمایش گذاشته شود و در تکمله نیز توضیحات مرتبط کارشناس دعوت شده ضمیمه گردد.
اندک فرصت پیشرو را غنیمت شمرده و نهضت توزیع محتوا در حوزه نمایش فیلم را آغاز نماییم.
در مساجد نیز به طور خاص میتوان هر روز تا پیش از اذان مغرب، مستند یا کلیپهایی را به نمایش گذاشت تا از یک سو مشتاقان مشاهده فیلمها را به نماز وصل کنیم و از سویی دیگر مشتاقان نمازجماعت را به رؤیت آثار فاخر دعوت نماییم.
eitaa.com/joinchat/4069130240Cae9b8c767b
هدایت شده از تاریخ ایران
46-صاحب-کشور-ایران-ح-هاشمی-نژاد.mp3
372.9K
هدایت شده از نفس تازه | داود فرجی
قابل توجه اونهایی که به هخامنشیان علاقه دارند
«چادر لباس ملی ماست »
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
هدایت شده از بسیج رسانه مرکزی
سازمان بسیج رسانه استان مرکزی برگزار میکند:
🔹 مسابقه بزرگ تولید محتوا با موضوع مرد میدان
🔘 علاقه مندان جهت شرکت در مسابقه میتوانند آثار ارسالی خود را به شماره ۰۹۳۶۶۰۵۶۶۲۱ در یکی از پیامرسان های ایتا یا روبیکا ارسال فرمایند.
🔸 به ۵ نفر از برگزیدگان به قید قرعه هدایای نفیسی اهدا خواهد شد.
هدایت شده از نفس تازه | داود فرجی
✋
ما چقدر خودتحقیریم!
🔺این آکواریوم عظیم و خارق العاده برلین است که اخیرا ترکیده و کامل از بین رفته است.دو نکته:
🔹۱.هر چه گشتم فیلمی از لحظه اتفاق پیدا نکردم، فیلم ها بطور کلی از دور و بعد از پایان حادثه است، در فیلمها هیچ نشانهای از عناصر اذیت کننده و یا تحریک کننده وجود ندارد، مثلا از لاشه مرگ دسته جمعی ماهیان، یا احتمالا خسارت و صدمات انسانی. فیلمها پاکیزه است.
حالا اگر ایران بود از دویست تا زاویه لحظه حادثه و مثلا پاره شدن دست فلان نگهبان از طریق دوربین رسمی آن مجموعه هم کف اینترنت پخش بود. این را باید فهمید و برای این معضل فکری کرد.
🔹۲.حداقل چهل پنجاه توئیت آلمانی درباره این حادثه را خواندم، هیچ کس این را دستمایه تمسخر و تحقیر آلمانیها نکرده بود، هیچ کس آن را نشانهای از بدبختی ملت آلمان به حساب نیاورده بود، هیچ کس این حادثه را به پای بیلیاقتی همه آلمانیها از زمان هیتلر تا الان ننوشته بود.
🔻فقط تصور بفرمایید
چنین اتفاقی مثلا در تهران رخ میداد، اجداد ما ایرانیان هم از تمسخر و تحقیر در امان نبود.
وقتی میگوییم ملت ایران سالهاست تحت شدیدترین عملیات روانی تاریخ هستند نتیجه آن چنین تفاوتهایی است.
✍️عباس طاهری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️هواداران مراکش در برابر رئیس.جمهور فرانسه شعار "لا اله الا الله" و "محمدرسولالله" سر دادند
🔻امانوئل مکرون بارها به مقدسات دین اسلام توهین کرده است
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
برادر ما هنوز اصلاح طلبان بی دین را نشناخته ایم
خبر جلسات پنهانی :
خاتمی قرآن را قبول ندارد
نظر یونسی در مورد حضرت آقا
.
هدایت شده از صابرین نیــوز
🔺روایت آغوش رایگان در گروهک های ضدانقلاب کردی
ـــــــــــــــــــــــ
پایگاه خبری صابرین نیوز↙️
🆘@sabreenS1_official
هدایت شده از صابرین نیــوز
🔺خبر بد برای حامیان مهسا امینی که دنبال مبارزه با حجاب و تحقق شعار زن، زندگی و آزادی بودند:
⚠️دیکتاتورترین زن دنیا از سوی آمریکا به عنوان رئیس جمهور ایران انتخاب شد.
زنیکه زنان گروهکش را عقیم کرد، همه را به عقد مسعود برای تجاوز در آورد و زنان زیر دستش همه حجاب فوق اجباری دارند.
ـــــــــــــــــــــــ
پایگاه خبری صابرین نیوز↙️
🆘@sabreenS1_official
هدایت شده از صابرین نیــوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اعتراف صهیونیست ها به مغزشویی ایرانیان از طریق شبکههای ماهوارهای.
ـــــــــــــــــــــــ
پایگاه خبری صابرین نیوز↙️
🆘@sabreenS1_official
💠 اجتماع بزرگ بانوان فاطمی
"شهرستان اراک"
📚سخنران:
حجت الاسلام دکتر عبداللهی
🎤مداح:
حاج مجتبی تاجیانی
📆 زمان: جمعه ۲ دی ماه ۱۴۰۱
مقارن با آخرین جمعه ایام فاطمیه
از ساعت ۹ الی ۱۱ صبح
🚩مکان: اراک، مصلی بیتالمقدس
🌷تجدید عهدی باحضرت مادر سلام الله علیها و امام زمان عجل الله فرجه🌷
◀️اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اراک
https://eitaa.com/nehzat_arak
فوری
ثبت نام جهت دریافت تسهیلات اشتغال و اقتصاد مقاومتی
سقف تسهيلات 150 میلیون تومان
4 درصد قرض الحسنه
بازپرداخت 7 ساله
عرصه های اشتغال مشاغل خرد و خانگی و صنایع تبدیلی
جهت اطلاعات بیشتر می توانید به بسیج سازندگی نواحی مقاومت مراجعه نمایید.
يا جهت ثبت نام به سامانه زیر مراجعه نمایید.
https://ebsvam.ir
هدایت شده از صابرین نیــوز
🛑 اقدام درست فروشگاه اتکای رشت و عدم ارائه خدمات به هنجارشکنان
ـــــــــــــــــــــــ
پایگاه خبری صابرین نیوز↙️
🆘@sabreenS1_official
هدایت شده از خبرگزاری صدا و سیما-مرکزی
🔸🔹🔸 در انتظار نامداران ِ خوش نام سرزمین خورشید ...
@markaziirib
هدایت شده از خبرگزاری صدا و سیما-مرکزی
🔸🔹🔸 اجرای سوگواره نمایشی انتخاب
🔸به مناسبت ایام شهادت صدیقه طاهره حضرت زهرا سلام الله علیها
🕤 زمان: از ۳ تا ۶ دی ماه
اجرای اول ساعت ۱۵
اجرای دوم ساعت ۱۸:۳۰
🕌 مکان: مصلی بیت المقدس اراک
@markaziirib
هدایت شده از صابرین نیوز 2(شبانه)
🔴 در هیئتی که دغدغه مبارزه با اسرائیل نباشد، شمر هم سینه میزند
امام موسی صدر
ـــــــــــــــــــــــ
پایگاه خبری صابرین نیوز↙️
🆘@sabreenS1_official
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻انفعال در مسجد، اغتشاش در محله:
مسجدی که نمازخانه شد!
🖊 مهدی جمشیدی
۱. اینک که غبارها فرونشستهاند، میتوان دربارۀ "بازسازیِ انقلابیِ ساختار فرهنگ" سخن گفت و به "کمکاریهای معرفتی" و "بیعملیهای فرهنگی" اشاره کرد. ریشۀ اصلیِ اغتشاش، خطای ما در غفلت از "جهاد تبیین" و "روشنگری" و "روایتگری" و "گفتمانسازی" بود و همۀ لایههای دیگری، فرع بر این امر بودند. مُشت، نمونۀ خروار است؛ میخواهم در این مجال مختصر، چند سطر دربارۀ یک "تجربۀ تلخ" بنویسم و گذشته را به کمک فهم و تحلیل امروز، فرابخوانم. تجربۀ "مسجد جامع نارمک".
۲. چند بار و از جمله یک سال پیش، جمعی از "جوانانِ مؤمنِ انقلابی"، در برابر امام جماعت این مسجد شوریدند و پرچم تحوّلخواهی را برافراشتند، امّا هر بار، با لطایفالحیل، به حاشیه رانده شدند. سخن این جوانِ ناراضی این بود که: اوّلاً، "امامت جماعت" در این مسجد، به "پیشنمازی" فروکاهیده شده است و "مسئولیّتهای اسلامی و انقلابی"، رها شدهاند و بهاینترتیب، "مسجد" نیز به "نمازخانه" تبدیل شده است. ثانیاً با وجود اینکه ظرفیّتهای انسانی و مالیِ در این مسجد، گسترده هستند، امّا از این توانمندیها برای فعّالیّت فرهنگی استفاده نمیشود و بخشهای مختلف مسجد، دچار "توقف" یا "کمکاریِ محسوس" شدهاند. ثالثاً، امام جماعت – بخوانید پیشنماز – نه اهل "کار فرهنگی در محله" است و از "برنامهریزیِ فرهنگی" خبر دارد و نه "میدان واقعی" در اختیار جوانِ مؤمنِ انقلابی قرار میدهد و نه دههها "تذکّر" و "امربهمعروف" نسبت به ایشان اثری داشته است. یک مسجد با "امکانها و قوّههای فراوان" از یک سو، و یک محلۀ "تشنه" و "رهاشده" از سوی دیگر.
۳. ما انتقاد خویش را به نزد "نهادهای فرهنگی" بردیم و گزارش دادیم که در این مسجد، چه میگذرد، از جمله به "مرکز رسیدگی به امور مساجد" مراجعه کردیم و ماجرای تلخِ "رهاشدگیِ فرهنگیِ محله" را شرح دادیم. رئیس این مرکز با گزارش جمعیِ ما در این مرحله و مراحل بعد، دریافت که امام جماعت این مسجد، سخت گرفتار "سستی" و "بیعملی" و "بیبرنامهگی" است و ازاینرو، نتوانست از وی دفاع کند و وعدۀ تغییر داد، اما نتوانست به وعدۀ خود عمل کند. بعدها استدلال شد که چنانچه به مطالبۀ شما پاسخ مثبت بدهیم، این "موجِ مطالبهگری" در مساجد دیگر نیز به راه خواهد افتاد، چنانکه هماکنون نیز در برخی از مساجد محله، جوانانِ انقلابی، برانگیخته و منتقد شدهاند و خواهان "تحوّل" هستند. بههرحال، کار به اینجا رسید که بعد از یکسال مبارزه و مطالبه و تحوّلخواهیِ جوانانِ انقلابی، دادستان محله، ما را به مسجد فراخواند و جلسهای با حضور دو طرف تشکیل داد و محترمانه و ملایم، جوانان را تهدید کرد که چنانچه در مسجد به مطالبهگریِ خویش ادامه بدهید، ناچارم که با شما "برخورد" کنم. در نهایت، جمع ما فروپاشید و پرچم به زمین افتاد.
۴. اغتشاشهای اخیر، افزون بر سطحهای خارجی و ملّی، "بافت محلی" نیز داشت و بر فریبخوردگیِ عدّهای از "نوجوانان" و "جوانان" تکیه داشت. حالآنکه چنانچه "مساجد"، بافت محلهها را در اختیار خویش گرفته بودند و بر محله، تسلّط داشتند و در اثر کار فرهنگیِ در طول دهههای گذشته، "هویّتسازی" و "مصونسازی" کرده بودند، هیچگاه به این حجم از کار امنیتی و نظامی و ... حاجت نبود. اغتشاش اخیر، حاکی از "عفونتهای فرهنگی" بود که در پیکر محلهها، نشست کرده بود. این عفونتها، ریشه در"کمکاری و رهاشدگیِ مساجد" نیز دارد. ما "مسجد" را باختهایم و در امتداد آن، "محله" و "مدرسه" و "گروههای خودجوشِ فرهنگی" را. مسجد، "قطبِ فرهنگیِ محله" بود و اینک، "نمازخانه" است. و "امام جماعت" نیز "پیشنماز". "امام جماعتِ غیرمیدانی"، هرچه که انقلاب به ما داده بود را یکجا از ما گرفت. ما دیروز این دردها را دریافتیم و برخاستیم و هشدار دادیم، امّا ملامت و طرد شدیم، و امروز، "دُملهای چرکین"، سر بر افراشتهاند. یک طرف، گیسوپراکنی است و سوی دیگر، عمامهپرانی. آن "اهمالکاریها" و "سستیها" و "محافظهکاریها"، این "ریزشها" و "هنجارشکنیها" و "ارزشستیزیها" را به دنبال داشت.
۵. اغتشاش، تمام شد. آن پیشنماز نیز، همچنان در مسجد جامعِ نارمک حضور دارد. نشان داد که قدرتِ سیاسیاش از جوانانِ مؤمنِ انقلابی، بسیار بیشتر است و با تکیه بر پشتوانههای نامرئیِ خویش، ماندنیست. در عین حال، مسجد جامعِ نارمک نیز همچنان "منفعل" و "بریده از میدان محله" و "غافل از صحنۀ جنگ نرم" است. جالب است بدانید که ایشان در شهرداری تهران در هر سه دورۀ مدیریّت قالیباف و حناچی و زاکانی حضور داشته و اینک نیز رئیس مرکز فعالیّتهای دینی در آنجاست که بودجههای میلیاردی دارد.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻انفعال در مسجد، اغتشاش در محله (۲):
محلهگردی بهمثابه روایتِ امروزینِ از طبیب دوّار
🖊 مهدی جمشیدی
۱. سخن حاجقاسم دربارۀ اینکه باید امام جماعت، «امام محله» باشد و نهفقط «امام محراب»، و او باید دایره و دامنۀ کنشگریِ خود را «محله» تعریف کند و نهتنها «شبستانِ مسجد»، سخن پخته و دقیقی بود. او در این گفته، تجربۀ خود را در «جنگ نظامی»، مبنا قرار داد و از آن زاویه به «مسجد» بهمثابه «قرارگاه فرهنگی» نگریست. چه در «جنگ نظامی» و چه در «جنگ فرهنگی»، ما محتاج «امام» هستیم و امام، کسی است که تنها در «محراب» نمینشیند، بلکه در «میدان» میایستد. و هرچه که میدانِ خویش را گستردهتر تعریف کند، فتوحات و توفیقاتش نیز بیشتر خواهد شد. این امر، وابسته به «افقِ فکریِ امام» است؛ اگر امام جماعت، کوتهنگر و سطحی و اداری باشد، در همان محراب مینشیند و فاصلۀ میان دفتر و محراب را طی میکند و فقط به آنانی که برای مصافحه و سئوال و طلب دعا و استخاره «نزد او» میآیند، نظر میکند. در مقابل، «امامِ میدانی»، همچون «طبیب دوّار» است؛ یعنی «محلهگرد» است و میرود تا دردهای معنوی و رنجهای فرهنگی را علاج کند.
۲. «امامِ میدانی» نمینشیند تا به نزدش بیایند، بلکه میرود تا به مسجد بیایند؛ یعنی میکوشد با «تعاملهای عینی» و «ارتباطهای میدانیِ» خویش، ظرفیّت انسانی برای مسجد پدید بیاورد و از مسجد، یک «پاتوقِ قدسی» و «چهارراه انقلابی» بسازد. او باید «نقطۀ آغاز» باشد و نه نوجوانان و جوانان. او باید به سراغ آنان برود و خود را عرضه کند و آنچنان جذابیّتی بیافریند که این آهوانِ گریزپا، صیدِ مسجد شوند. اگر چنین نباشد، هیچ اتّفاقِ تازهای در مسجد روی نخواهد داد و همچنان، حضور نوجوانان و جوانان در مسجد، به «روندهای نامنظم» و «مناسبات غیرساختاری»، محدود خواهد شد. «منطقِ جذب» باید از چهارچوبهای از پیش طرّاحیشده تبعیّت کند و این منطق، جز با «حضورِ ساختاریافته» و «فاعلیّتِ هوشمندانۀ» امام جماعت در صحنۀ میدانِ محله، تحقّق نمییابد. وضع شبستانِ مسجد، نمایانگرِ کنشگریِ امام جماعت در عرصۀ محله است و تلاشهای بیرونی و مجاهدتهای میدانی او را روایت میکند. هر اندازه که او در میدان محله، توفیق کسی کند، حاصل آن را در مسجد مشاهده خواهد کرد. پس انتخاب در معرکۀ دوگانۀ «محراب/ محله»، نشان میدهد که ما با «امام» مواجه هستیم یا «پیشنماز».
۳. این خصوصیّتِ عامّۀ مردم است که سخت، دلبستۀ «مواجهههای عینی» و «ارتباطهای مستقیم» هستند و از این نوع تعامل، اثر جدّی میپذیرند. مردم باید «مشاهده» و «حس» کنند که امام جماعت در میان آنها و در کنارشان است. مردم باید «زندگیِ روزمرّۀ امام جماعت» را لمس کنند و بسنجند که دعاوی و خطبهها و منبرها و مواعظ او، چه اندازه در واقعیّت زندگیِ خودش، متجلّی است؛ اگر تطابق ببینند و بیابند، شیفته و دلداده خواهند شد و او را بهراستی و در مقام عمل، امامِ محلۀ خویش خواهند دانست. پس امامت محله، حاصل یک «اتّفاقِ طبیعی» و «انتخاب خودجوش» است و نه «انتصاب رسمی» و «حکم قانونی». کسیکه نتواند در متن محله، مقبولیّت به دست آورد و دلها را مجذوب خویش سازد و در عمق باورهای مردم نفوذ کند، از جانب مردم بهعنوان امام، پذیرفته نشده است. بهعبارتدیگر، امامت محله، انتخابی است و نه انتصابی. مردمان محله باید به این جمعبندی دست یابند که او، شایستۀ «پیشتازیِ معنوی» و «جلوداریِ اخلاقی» است. این «جمعبندیِ اجتماعی» نیز، از «چگونگیِ ارتباطها»ی امام جماعت با محله برمیخیزد و «سفارشی» و «دستوری» نیست. ازاینرو، همۀ این واقعیّتهای فرهنگی، فرع بر آن است که امام جماعت، «میدانی» و «مواجههای» باشد و از «محراب» و «شبستان»، پا فراتر بنهد و قدرت قدسی و اقتدار ایمانیِ خویش را در پهنۀ محله بگستراند.
۴. تجویزهای پیشگفته، مبالغهآمیز و آرمانی نیستند، بلکه حاصل تجربۀ تاریخیِ روحانیّت شیعه است. در دورههای گذشته، روحانیّت به معنای واقعی کلمه، «در میان مردم» بود و هیچ «گسست» و «فاصله»ای احساس نمیشد. ازاینرو، روحانیّت، فقط منبر و محراب را در اختیار نداشت، بلکه چون امام محله بود، در تمام شئون و ساحات زندگیِ روزمرّۀ مردم، حضور داشت. این حضور، حاصل یک انتخاب طبیعی و مهندسینشده بود و به پارهای از فرهنگ و هویّتِ جمعیِ ایرانیان تبدیل شده بود. حضورِ «همهجایی» و «همهگیرِ» روحانیّت، او را به «نیروی پیشرانِ اجتماعی» تبدیل کرده بود که از سطح خُرد و حریم خصوصی زندگیِ مردم تا سطح کلان و ساختارهای اجتماعی، «حیات کارکردی» داشت.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
✅ تجمع مردمی حمایت از حجاب و عفاف
🤝🤝🤝🤝🤝🤝
همه با هم در حضوری پرشور و مردمی، بمنظور بالا بردن امنیت اخلاقی شهرمان از مسئولین مطالبه اجرای قوانین می کنیم.
📆 پنج شنبه ۸ دی ماه ۱۴۰۱
⏰ ساعت ۱۰ صبح
🏢 مکان: مقابل استانداری مرکزی
🌷 قرارگاه مردمی سیدالشهدا علیه السلام
#عفاف_و_حجاب
#امر_به_معروف_نهی_از_منکر
هدایت شده از صابرین نیــوز
🔺در روزهایی که ۲ میلیون خانوارهای انگلیسی با رشد حدود ۱۰۰ درصدی هزینه انرژی، از پرداخت قبوض برق و گاز جاماندهاند، در ایران تعرفه گاز مددجویان کمیتهامداد و بهزیستی رایگان شد!
🔹️ حالا بذار یه عده خودتحقیری بگن #زمستان_سخت برای ایران است نه اروپا!
🗣سید مصطفی موسوی نژاد
ـــــــــــــــــــــــ
پایگاه خبری صابرین نیوز↙️
🆘@sabreenS1_official
هدایت شده از صابرین نیــوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆برای پاریس و زیر برج ایفل رقصیدن!
ـــــــــــــــــــــــ
پایگاه خبری صابرین نیوز↙️
🆘@sabreenS1_official
هدایت شده از قرارگاه مردمی سید الشهداء(ع)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نظر امام خمینی(ره) در مورد اعدام های اخیر.
🎴قرارگاه مردمی سید الشهداء علیه السلام
در اراک 👇👇
╭┅─────────┅╮
🌺 @arakema
╰┅─────────┅╯
هدایت شده از خبرگزاری فارس
49.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️ای به جان و تنت دعای علی
▪️دستهایت گرهگشای علی
🏴 روضهخوانی حاج مهدی رسولی در بیت رهبری
@Farsna
هدایت شده از صابرین نیــوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ویدئوگرافیک | "توفان یخی" آمریکا را در شب کریسمس فلج کرد
ـــــــــــــــــــــــ
پایگاه خبری صابرین نیوز↙️
🆘@sabreenS1_official
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صداهایی که مثل آب خوردن قابل شناسایی هستند!
شناسایی و دستگیری عوامل شعاردهنده از خانهها
به به چه تجهیزاتی :)