انفعال حوزه قم و فتواپراکنی پراگماتیستهای غربگرا علیه حجاب!
▫️مرتضی الویری:
قانون عفاف و حجاب، ضد اسلام است!
اسلام هیچ مجازاتی برای بیحجابی درنظر نگرفته است!
🔸حاشیه روزنه
از یک طرف؛ قانونی که همه مراحل را طی کرده و به تأیید فقهای شورای نگهبان رسیده است اینگونه مورد تعرض واقع شده است!
از دیگر سو؛ افراد بیاطلاع از دین مبین، در قامت مجتهد و فقیه، از منظر فقهی به مخالفت با اصل حجاب و دفاع از برهنگی روی آوردهاند!
حوزه _به معنای مرکز مدیریتی و حاکمیتی آن_ و حوزه به معنای مرجعیتی و بیوتاتی و حوزه به معنای بدنه فضلا و علما و مجتهدان، هر سه در مقابل این تهاجم سياسی فقهستیزانه باید اقدام و قیام کنند!
اگر امروز در مقابل این تهاجمات منفعل باشیم، فردا خدای ناکرده ممکن است اصل مرجعیت فقهی حوزه به عنوان آخرین سنگر روحانیت هم مورد طمع و تعرض واقع شود. این جماعت پرمدعا مشغول پیشروی سنگر به سنگر هستند!
منتظر اقدام هستیم...
https://eitaa.com/yamahdiadrekni72
🔴 ترمز مدیریت جریان فتنه را بکشید تا ترمز دلار کشیده شود...
ما با یک عملیات براندازی مواجهیم
https://eitaa.com/yamahdiadrekni72
🔻براندازیِ هویّتی در جمهوری اسلامی -۱
🖊 دکتر مهدی جمشیدی
[یکم]. میخواهند بهصورت تدریجی و تکهتکه، جمهوری اسلامی را مشروط و محدود کنند؛ طرحهایی بهظاهر فرهنگی و در باطن، امنیتیِ خود را قطعهقطعه اجرا میکنند تا حسّاسیّتها، چندان برانگیخته نشوند و امکان پیشروی برایشان وجود داشته باشد. این پیشرویها، کار را به مرحلهای خواهد رساند که نظام، امکان عمل و مواجهه را از دست خواهد داد و دچار انفعال یا مصلحتاندیشی میشود. به زبان فقهی باید گفت میخواهند ولیّفقیه را از وادی «حقیقت» به وادی «مصلحت» سوق بدهند و استقرار شریعت را از نظر اجتماعی، ممتنع سازند. موقعیّتهایی میآفرینند که در آنها، باید بر اساس اصل تزاحم و تقدیم اهم بر مهم عمل کرد و از پارهای ارزشها گسست و خطوط قرمزِ دیگری را ترجیح داد. وقتی بهصورت کلّی و راهبردی نگاه میکنیم، درمییابیم که خطوط قرمزِ فرهنگی، یکی پس از دیگری، در حال شکستهشدن هستند و ما همچنان در حال عقبنشینیِ ارزشی هستیم. بدیهیّات فرهنگیِ دهۀ شصت، ابتدا به «پرسش» و «ابهام» تبدیل میشوند و آنگاه به فاصلۀ اندکی، حالت «مسألهوار» و «مناقشهبرانگیز» مییابند و باید بهناچار و از سرِ اضطرار، از آنها عبور کرد. اگر مجموعی و برآیندی به عرصۀ فرهنگی بنگریم، حیرت خواهیم کرد که چگونه این مسیر افولی و نزولی را پیمودهایم، ولی مسأله این است که نگاه ما، قطعهای و تکهای است و رویدادها را در کنار یکدیگر نمینشانیم و نظرِ راهبردی به عرصه نمیافکنیم.
[دوم]. شگرد جریان تجدّد در این زمینه، «عادیسازی» است و برای عادیسازی نیز باید حوصله داشت و کار را به زمان سپرد. ابتدا یکی از ارزشها را به بحث عمومی میکشانند و دربارۀ آن، شبهه و اشکال مطرح میکنند و در همین راستا، «مفهومسازیِ منفی» میکنند تا زمینۀ اجتماعی، فراهم آید. سپس ضربههای کاری و ناگهانی وارد میآورند تا «پیشرویِ جهشی» رخ بدهد. تجربۀ کشف حجاب، صورت تامّ و تمامی از این صحنهآرایی است. از سالهای آغازین دهۀ نود، جریان مهاجرت برخی بازیگران به وقوع پیوست و این مهاجرتها، به کشف حجاب و برهنگی، گره خورد. در آن دوره، امکان کشف حجاب در درون ایران، افسانۀ محال و نشدنی به نظر میرسید، اما برای زمینهسازی، کشف حجابِ پنهانی در دستورکار قرار گرفت. مفاهیمی همچون «آزادیهای یواشکی»، «چهارشنبههای سفید»، «نه به حجاب اجباری»، در همین دوره ساخته شدند. در سال نودوشش، ناگهان مفهوم «دختران خیابان انقلاب» را صورتبندی کردند که در ذیل آن، برخی زنان در خیابان و آشکارا، روسری خود را بر سرِ چوب نهادند. شاید حدود سی نفر در شهرهای مختلف، چنین کردند و با همۀ آنها نیز مواجهۀ قضائی صورت گرفت، اما نهفقط این موج تصنّعی و سازماندهیشده، فروننشست، بلکه چندی بعد، مسألۀ امکان کشف حجاب در درون وسیلۀ نقلیه مطرح شد؛ با این توجیه که درون وسیلۀ نقلیه، حریم خصوصی است. انتخابات ریاستجمهوری در سال نودوشش که در آن، تکنوکراتها به قدرت رسیدند، به صحنۀ معاملۀ آنها بر سرِ حجاب تبدیل شد و زینپس، جریان تجدّدی احساس کرد که شرایط از نظر سیاسی، فراهم شده است.
[سوم]. در این میان، حاکمیّت، هیچ طرح و تدبیری برای مواجهه با موج شکل گرفته در دست نداشت و نظارهگر و منفعل بود. همه در انتظار تصمیم دیگران بودند و یا در انتظار زمان مساعدی که بتوان این زخم را علاج کرد؛ درحالیکه گذر زمان، رخنه و عفونت ایجاد کرد و اصلاح و تغییر را دشوارتر نمود. بخشهایی از حاکمیّت نیز که بینش لیبرالی یافته بودند، کمترین اعتقادی به خطوط قرمزِ فرهنگی از جمله حجاب نداشتند. این «وضعِ رهاشده»، سبب گردید که حدود شصت درصد از کشف حجاب، در همین مدّت به وقوع بپیوندد. تنها امری که میتوانست حاکی از مواجهۀ نظام باشد، حضور تعداد اندکی گشت ارشاد در نقاط محدودی از شهر تهران بود. این حضور بسیار ناچیز، بسیار بزرگنمایی میشد؛ چنانکه گویا نظام، به قلعوقمع زنان و دختران همّت گمارده و به خشونت بیپروا روآورده است. واقعیّت، بر رهاشدگی و هرجومرج فرهنگی دلالت داشت، اما روایت، سخن دیگری داشت. حاکمیّت، نه «واقعیّت» را در اختیار داشت و نه «روایت» را. هر دو به دست باد سپرده شده بودند و بدین سبب، حلقۀ محاصرۀ فرهنگی، هر لحظه تنگتر و منقبضتر میشد. توقع میرفت که شورای عالی انقلاب فرهنگی در این برهه، علاج و تدبیری در پیش بگیرد و چالشها را پیشبینی کند و نهادهای فرهنگی را به سوی مقصد واحدی سوق بدهد، اما دریغ از فهم زمانه و ضرورتهای آن. سرانجام، اغتشاش «زن، زندگی، آزادی» از راه رسید و چهل درصدِ باقیمانده نیز به وادی کشف حجاب راه یافتند.
https://eitaa.com/yamahdiadrekni72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ تریبون صدا و سیما یا تطهیر تروریسم؟ وقتی یک گروه تروریستی در قاب رسانه ملی تطهیر میشود!
🔹اظهارات یکی از کارشناسان صدا و سیما در یکی از برنامههای تلویزیونی مبنی بر تغییر ماهیت گروه تروریستی تحریرالشام و پیشنهاد ارتباط ایران با این گروه، نمونهای آشکار از بیدقتی و خطای استراتژیک در دستگاه رسانهای کشور است.
🔸این در حالیست در چند روز گذشته نیز کلیپهایی از این گروههای معارض در فضای مجازی در حال انتشار است که نشان میدهد برخی اعضای آنان در حال هتک حرمت به شیعیان و مقدسات آنان هستند.
🔹در پاسخ به این ادعاها باید گفت تحریرالشام، بهعنوان ادامهدهنده راه جبههالنصره و شاخهای از القاعده، در کارنامه خود انبوهی از جنایات و دشمنی آشکار با جمهوری اسلامی ایران و شیعیان را دارد.
🔺 حال چگونه میتوان با این پیشینه تاریک و دشمنیهای مستمر، صحبت از تغییر ماهیت یا امکان ارتباط با این گروه کرد؟
🔺گروههای تروریستی همچون تحریرالشام، چه با تغییر نام و چه با تغییر ظاهری در رویکرد، هرگز از ماهیت خشونتآمیز و تفکر تکفیری خود فاصله نگرفتهاند.
https://eitaa.com/yamahdiadrekni72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ کتابهای درسی ما هیچ ارتباطی به مقاومت ندارد؟
🔹 آیا محتوای آموزشی مدارس ما متناسب با شرایطی است که در آن قرار گرفتهایم؟
🔸 آموزش جغرافیا و تاریخ ما باید متناسب با شرایط انروزمان باشد؟ تاریخ و جغرافیا باید به دانشآموز ما آموزش بدهند که در چه زمانهای زندگی میکنند.
🔺 فعالان تربیت این سخنان حبیب رحیمپور را بشنوند.
https://eitaa.com/yamahdiadrekni72
16.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ جایی که دیپلماسی قفل میشود!
🎙 شهید سلیمانی منطق حضور ما را در سوریه توضیح میدهد. امثال داعش و رژیم صهیونیستی ویژگیهایی دارند که چارهای جز مبارزه مسلحانه با آنها نداریم:
1️⃣ وحشی است. ما را واجب القتل میداند و نوامیسمان را غارت خود میداند.
2️⃣ سوریه و عراق بهانه است و میخواهند به مرز اصلی که ایران باشند نزدیک شوند تا بتوانند ضربه بزنند. هدف اصلی آنها ایران است.
3️⃣ هدف نهاییشان از بین بردن استقلال کشور و تصرف سرزمینمان است.
🔻 این ده دقیقه سخنرانی شهید سلیمانی در تابستان سال ۹۶ و در گرماگرم جنگ با داعش، این روزها ارزش دیدن دارد.
https://eitaa.com/yamahdiadrekni72
🔴 بشار اسد هیچ گاه به کشورهای محور مقاومت خیانت نکرد
https://eitaa.com/yamahdiadrekni72
اطرافیان آقای قالیباف تبدیل به مدافعین اصلی دولت آقای پزشکیان شده اند
و این برای آگاه تر شدن آن یک درصد باقی مانده از جامعه امری لازم و امداد الهی است.
🗳https://eitaa.com/yamahdiadrekni72
🌺درسی از تاریخ
✍مذاکره کننده تراز جمهوری اسلامی یعنی ایشان👇
براى امير المومنين امام علی ابن ابیطالب عليه السلام نامه اى از معاويه ملعون رسيد.
حضرت امام علی علیه السلام مهر نامه را شكست و آنرا قرائت كرد:
از طرف امير المومنين و خليفة المسلمين، معاويه بن ابى سفيان براى على!
اى على!
در جنگ جمل هر چه خواستى با ام المومنين عايشه و اصحاب رسول خدا طلحه و زبير كردى، اكنون مهياى جنگ باش!
امیرالمومنین سلام الله علیه جواب نامه را اينگونه نوشتند:
از طرف عبدالله، تو به رياست مى نازى و من به بندگى خداوند، من آماده جنگ هستم.
به همان نشان كه " انا قاتل جدك و عمك و خالك: من همان قاتل پدربزرگ و عمو و دايى تو هستم.
سپس نامه را مهر و امضاء فرمود و از شاگردانش كه در محضرش بودند، پرسيد: كيست كه اين نامه را به شام ببرد؟
كسى جواب نداد.
دوباره حضرت سؤالش را تكرار فرمود و اين بار طرماح از ميان جمعيت برخاست و عرض كرد: على جان! من حاضرم .
حضرت ضمن اينكه او را از متن تند نامه آگاه كرد، فرمود: طرماح!
به شام كه رفتى مواظب آبروى على باش...
طرماح گفت: سمعاً و طاعةً ... آنگاه نامه را گرفت و بوسید و بسوى شام حركت كرد.
معاويه در باغ قصرش بود كه عمرو عاص خبر رسيدن يكى از شاگردان على را به او رساند.
معاويه فورا دستور داد كه بساطى رنگين پهن كنند تا شكوه آن، طرماح را تحت تاثير قرار بدهد و او را به لكنت بيندازد.
طرماح وقتى وارد شد و آن فرشهاى رنگين و بساط مفصل را ديد، بى اعتناء با همان كفشهاى خاك آلوده اش قدمها را بر فرشها گذاشت!
سپس خود را به معاويه رساند و همانطور كه او بر مسندش لميده بود، طرماح نيز لم داد و پاهايش را دراز كرد!!!!
اطرافيان معاويه به طرماح اعتراض كردند كه پاهايت را جمع كن!
اما او گفت: تا آن مردك (معاويه) پاهايش را جمع نكند ، من هم پاهايم را جمع نخواهم كرد!
عمرو عاص به معاويه در گوشى گفت: اين مردى بيابانيست و كافيست كه تو سر كيسه ات را كمى شل كنى تا او رام بشود و لحنش را هم عوض كند.
معاويه ضمن اينكه دستور داد تا سى هزار درهم پيش طرماح بگذارند، از او پرسيد: از نزد چه کسی به خدمت چه کسی آمده اى؟
طرماح گفت: از طرف خليفه برحق، اسدالله ، عين الله، اُذن الله، وجه الله، امير المؤمنين على بن ابيطالب نامه اى دارم براى امير زنازاده فاسق فاجر ظالم خائن، معاوية بن ابى سفيان!
معاويه ناراحت از اينكه سى هزار درهم نيز نتوانسته است كه اين شاگرد على عليه السلام را ساكت كند، گفت: نامه را بده ببينم!
طرماح گفت: روى پاهايت مى ايستى، دو دستت را دراز ميكنى تا من نامه على عليه السلام را ببوسم و به تو بدهم.
معاويه گفت: نامه را به عمرو عاص بده
طرماح گفت: اميرى كه ظالم است ، وزيرش هم خائن است و من نامه را به خائنى چون او نميدهم.
معاويه گفت: نامه را به يزيد بده
طرماح گفت: ما دل خوشى از شيطان نداريم چه رسد به بچه اش!
بالاخره معاويه طبق خواسته طرماح عمل کرد و نامه را گرفت و خواند.
بعد هم با ناراحتى تمام كاتبانش را احضار كرد تا جواب نامه را اينگونه بنويسد:
على! عده لشكريان من به عدد ستارگان آسمان است، مهياى نبرد باش "
طرماح برخاست و گفت: من خودم جواب نامه ات را مى دهم:
على عليه السلام خود به تنهايى خورشيديست كه ستارگان تو در برابرش نورى نخواهند داشت.
سپس خواست برود كه
معاويه گفت: طرماح! سى هزار درهمت را بردار و سپس برو.
اما طرماح بى اعتناء به حرف معاويه و بدون خداحافظى، راه كوفه را در پيش گرفت.
معاويه رو به عمرو عاص كرد و گفت: حاضرم تمام ثروتم را بدهم تا يكى از شما به اندازه يكساعتى كه اين مرد از على طرفدارى كرد، از من طرفدارى كند!
عمرو عاص گفت: بخدا اگر على به شام بيايد، من كه عمرو عاصم نمازم را پشت سر او ميخوانم اما غذايم را سر سفره تو ميخورم!!
مذاکره کننده یعنی جناب طرماح...
لعنت خدا بر مذاکره کننده بد و بدترین مذاکره کنندگان تاریخ از جمله ابوموسی اشعری..وابوموسي اشعري هاي زمان چون ظريف...
عراقچي و....
https://eitaa.com/yamahdiadrekni72
11.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بیانات مرحوم آیتالله سید احمد نجفی
درباره رهبر حکیم انقلاب، امام خامنهای
#سوریه
#وعده_صادق
#امام_زمان
الهمعجللولیکالفرج 🤲
https://eitaa.com/yamahdiadrekni72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 نتانیاهو: مسلمانان را اول با فشنگ دوم با موشک و سوم با واکسن میکشیم!!!
🔹
ما_بردهیسازمان_بهداشت_جهانی_نیستیم
نهبهطبوبهداشتوسبکزندگیسفارشییهودیانWHO
https://eitaa.com/yamahdiadrekni72