eitaa logo
وحید یامین پور
44.6هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
402 ویدیو
27 فایل
کانال رسمی وحید یامین پور 🔺️نویسنده 🔺️مدرس دانشگاه شبکه های اجتماعی: https://zil.ink/yaminpour
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حامی انقلابی🇮🇷
وحید یامین پور: متاسفانه در جامعه امروز کارهای فرهنگی به این صورت است که اطلاع رسانی بر تربیت فائق آمده است . در حالی که اصل، تربیت و آموزش و پرورش است . وقتی که کار اطلاع رسانی اولویت می یابد نتیجه اش ضربه خوردن واقعیت جبهه فرهنگی است. . اطلاع رسانی جزو کم ارزش ترین کارهای جبهه فرهنگی است. . انباشتن اطلاعات در مغز کار فرهنگی به حساب نمی‌آید . باید بگویم که مسیر این موضوع از مطالعه کتاب می گذرد که در بین جوانان فعال فرهنگی غفلت شده است. . در عرصه فرهنگ توصیه ای می کنم که جوان‌های فعال در حوزه فرهنگ را به سمت تکنولوژی‌های ارتباطاتی سوق ندهیم و باید مهجوریت کتاب را بین فعالان فرهنگی کم کنیم. @hamieh_enghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷️خاطراتی از آیت الله بهاءالدینی از زبان شاگرد ایشان شیخ جعفر ناصری 🔶️انتشار به مناسبت سالگرد ارتحال ایشان 🆔️ @yaminpour 🆔️ @nasery_ir
هدایت شده از الهادی
fe817ecd12-5b552e9bc2fbb88f008b5564.mp3
4.91M
* بسیار شنیدنی و جذاب 🎵موضوع: عنایت حتمی امام رضا علیه السلام به زائران و دوستانشان ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌
🔺️با تشکر از همه خیرین ارجمند مبلغ مورد نیاز برای کمک به این دو خانواده به حد کفایت رسید. سلام الله علیها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺️به همه دوستان علی الخصوص جناب صادق زیباکلام پیشنهاد می‌کنم این گفتگوی جنجالی را تماشا کنند. 🆔️ @yaminpour
🔺️اثر جدید پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی کتاب "فرهنگ اتصال " اثر یوزه فن دایک و ترجمه حسین حسنی که به تاریخ انتقادی رسانه های اجتماعی در هشت فصل می پردازد توسط منتشر شده است. 🆔️ @RCICA_ir
💠عدالت‌خواهی را فریاد کنید ولی انتقاد شخصی و مصداق سازی نکنید. 🔻رهبر معظم انقلاب یک لحظه از درخواست و مطالبه‌ی عدالت کوتاهی نکنید؛ این شأن شماست. جوان و دانشجو و مؤمن شأنش همین است که عدالت را بخواهد. پشتوانه‌ی این فکر هم با همه‌ی وجود، خودم هستم و امروز بحمدالله نظام هست. البته تخلفاتی هم ممکن است انجام بگیرد؛ شما زرنگی‌تان این باشد: گفتمان عدالت خواهی را فریاد کنید؛ اما انتقاد شخصی و مصداق‌سازی نکنید. وقتی شما روی یک مصداق تکیه میکنید، اولاً احتمال دارد اشتباه کرده باشید؛ من می‌بینم دیگر. من مواردی را مشاهده میکنم - نه در دانشگاه، در گروه‌های اجتماعی گوناگون - که روی یک مصداق خاصی تکیه میکنند؛ یا به‌عنوان فساد، یا به عنوان کجروی سیاسی، یا به‌عنوان خط و خطوط غلط. بنده مثلاً اتفاقاً از جریان اطلاع دارم و می‌بینم اینجوری نیست و آن کسی که این حرف را زده، از قضیه اطلاع نداشته است... شما اسم نیاورید، شما روی مصداق تکیه نکنید؛ شما پرچم را بلند کنید. وقتی پرچم را بلند کردید، آن کسی که مجری است، آن کسی که در محیط اجراء میخواهد کار انجام دهد، همه حساب کار خودشان را میکنند. آن کسی هم که فریاد مربوط به محتوای این پرچم را بلند کرده، احساس دلگرمی میکند و کار پیش خواهد رفت. 🔸(بیانات ۸۷/۲/۱۴) 🆔️ @yaminpour
💠افشا کردن هیچ لزومی ندارد؛ کسی حق ندارد آبروی مسلمانی را ببرد. 🔻رهبر معظم انقلاب: صرف متهم شدن كه جرم نيست. به هر كسى ممكن است يك اتهامى وارد شود. تا وقتى كه از طريق قانونى جرم ثابت نشده است، نه در خود قوه، نه در بيرون قوه، نه در تريبونها و منبرهاى رسمى، نه در وسائل ارتباط جمعى، كسى حق ندارد آبروى يك مسلمانى را ببرد؛ اين بسيار مسئله‌ى مهمى است. بعضى اوقات انسان مى‌بيند روى قوهى قضائيه فشار مى‌آورند كه آقا افشاء كنيد. نه آقا، هيچ لزومى ندارد افشاء كردن. در موارد خاصى، بله، شارع مقدس مشخصاً و معيناً خواسته است كه مردم مجازات را ببينند، يا مجازات شونده را بشناسند؛ اينها موارد خاصى است، مال همه جا نيست. بخصوص وقتى كه در فضاى جامعه روحيه‌ى تعميم وجود دارد كه يك چيزى را به غير مورد خودش تعميم مي‌دهند، اينجا انسان خيلى بايد احتياط كند. حتّى اگر چنانچه فرض كنيم يك نفرى جرمى هم كرده است، اين جرم در دادگاه صالح اثبات هم شده است، اين شخص به مجازات محكوم هم شده است- فرض كنيد رفته زندان- چه لزومى دارد ما اسم او را در روزنامه‌ها منتشر كنيم تا بچهى اين آدم كه دارد مدرسه ميرود، ديگر رويش نشود مدرسه برود؟ چه اشكال دارد كه اين مدتِ زندانش را بگذراند، بيايد بيرون، خودش و خانوادهاش زندگى عادى‌شان را ادامه دهند؟ خب، جرمى كرد، مجازات شد، تمام شد ديگر. بايد حتماً آبروريزى بشود؟ اين از نكات بسيار مهمى است. 🔸(بیانات در تاریخ ۹۰/۴/۶) 🆔️ @yaminpour
هدایت شده از حامی انقلابی🇮🇷
وحید یامین پور: استبداد عوام یعنی چه؟ یعنی مردم‌ به یکباره به یک چیز گرایش پیدا می کنند بطوریکه آدم فکور و نخبه دیگر نمیتواند علیه آن موضوع حرف بزند و اگر حرف بزند به ارتجاع و افراط و تحجر متهم می شود و این استبداد عوام است. استبداد گاهی از بالاست یعنی دیکتاتوری است و گاهی از پایین است که افراد میان مایه نمیگذارند نخبگان نظر بدهند . در جامعه میان مایه استانداردها و اصالتها کمرنگ شده است و نخبگان مرجعیت خود را از دست داده اند . در جامعه ای که مرجعیتش از دست می رود و مرجعیتش به عوام منتقل می شود استبداد عوام رخ می دهد. وآثار سیاسی اش این می شود که کسانی که بلدند از خصلتهای مبتذل مردم سوء استفاده کنند رای می آورند و حاکم می شوند .در واقع جامعه توده ای به نوعی فاشیسم مبتلا می شود. @hamieh_enghelabi
مبلغ مورد نیاز تامین شد. با همین مبالغ اندکی که می‌پردازید در مجموع مشکلات بزرگی حل می‌شود. از همه خیرین سپاسگزاریم. 🌹
هدایت شده از Aminikhaah🇱🇧
💠 آثار ـ 1️⃣ 🔶 از آسان به سخت 🔷 ابتدایی 1️⃣ داستانهای شگفت ؛ اثر شهید آیت الله سید عبدالحسین دستغیب 2️⃣ روزنه هایی از عالم غیب ؛ اثر آیت الله سید محسن خرازی 3️⃣ سیاحت غرب ؛ اثر آقا سید محمدحسن حسینی قوچانی ( آقا نجفی قوچانی) 4️⃣ مرگ و فرصت ها ؛ اثر حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان 5️⃣ معاد ؛ اثر شهید آیت الله سید عبدالحسین دستغیب 6️⃣ منازل الآخره ؛ اثر ثقه الاسلام شیخ عباس قمی 7️⃣ سرای دیگر ؛ اثر شهید آیت الله سید عبدالحسین دستغیب 8️⃣ معاد و جهان پس از مرگ ؛ اثر آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی 9️⃣ معاد در قرآن ؛ اثر آیت الله العظمی حسین مظاهری 🔷 متوسط 1️⃣ هنر مردن ؛ اثر استاد اصغر طاهرزاده 2️⃣ دنیا و آخرت از نگاه قرآن و حدیث ؛ اثر آیت الله محمد محمدی ری شهری 3️⃣ بهشت و دوزخ از نگاه قرآن و حدیث ؛ اثر آیت الله محمد محمدی ری شهری 4️⃣ معاد شناسی (۱۰ جلد) ؛ اثر آیت الله سید محمد حسین حسینی طهرانی 5️⃣ معاد بازگشت به جدی ترین زندگی ؛ اثر استاد اصغر طاهرزاده 6️⃣ چگونگی حیات بدن اخروی ؛ اثر استاد اصغر طاهرزاده 7️⃣ حیات برتر ؛ اثر آیت الله علی صفایی حائری ( عین . صاد) 8️⃣ معاد یا بازگشت به سوی خدا ؛ اثر آیت الله محمد شجاعی 🔷 پیشرفته 1️⃣ الحیاه البرزخیه ؛ اثر آیت الله العظمی جعفر سبحانی 2️⃣ معاد ؛ اثر شهید آیت الله مرتضی مطهری 3️⃣ معرفت النفس و الحشر ؛ اثر استاد اصغر طاهرزاده 4️⃣ معاد در قرآن ( جلد ۴ و ۵ تفسیر موضوعی قرآن) ؛ اثر آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی 5️⃣ معاد از دیدگاه امام خمینی ؛ دفتر سی ام از مجموعه آثار موضوعی "تبیان" 6⃣ المعاد شرح الاسفار الاربعه لصدر الدین شیرازی (۲ جلد) ؛ اثر آیت الله سید کمال حیدری 7⃣ انسان از آغاز تا انجام ؛ اثر علامه طباطبایی 8⃣ آغاز و انجام ؛ اثر خواجه نصیرالدین طوسی 9⃣ المبدٲ و المعاد ؛ اثر آخوند صدرالدین شیرازی ( ملاصدرا) ✅ @Aminikhaah
هدایت شده از الهادی
🔻به منظور فراهم شدن زیارت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام خواندن این آیه مفید است: بُورِک مَنْ فِی النَّارِ وَ مَنْ حَوْلَها وَ سُبْحانَ اللَّهِ رَبِّ الْعالَمِین (چون به آتش رسيد، ندايش دادند كه بركت داده شده، آن كه درون آتش است و آن كه در كنار آن است. و منزه است خداى يكتا، آن پروردگار جهانيان. نمل_8) کسی که این آیه را بخواند، برکاتش زیاد میشود. 🔸سوال : باعث توفیق تشرّف می شود یا...؟ 🔹پاسخ : باعث توفیق تشرّف می شود؛ یعنی آن کسی که ادامه دهد، مانند پر کاه او را می برند. اگر آن آیه را چند بار، با حال بخواند، ساز در می آید و متناسب و موافق با روحش می شود. 🔸سوال: آیا این برنامه را برای زیارت عتبات عالیات و بقیه‌ی معصومین علیهم السلام هم می توان انجام داد؟ 🔹پاسخ: شاید حالا جای دیگر هم بشود؛ ولی یکی از مصادیق تام و تمامش، زیارت امام رضا علیهالسلام است. شجره که همان شجره است و جلوه‌ی خدای متعال هم همان است. 🔸سوال: عدد ندارد؟ 🔹پاسخ: نه؛ ولی فکر کنم انسان وقتی شروع کند، دلش گواهی می دهد. هر تعدادی را که میلش می آید بگوید ؛ مخصوصاً این قسمت آیه یک‌طوری است که یک چیزهایی در آن هست: بُورِک مَنْ فِی النَّارِ وَ مَنْ حَوْلَها وَ سُبْحانَ اللَّهِ رَبِّ الْعالَمِین. 🔸سوال : در خود حرم هم باید مشغول باشند؟ 🔹پاسخ: نه؛ قبل از ورود به حرم. اگر انسان درست بگوید، وقتی که به حرم رفت، نتیجه باید حاصل شود. همان طوری که «بسم اللّه الرحمن الرحیم» با حرف «باء» شروع می شود، این آیه هم همین طور است. 🔸سوال: وقت هایی که زمزمه‌ی مشهدرفتن می شود، همان موقع باید گفت؟ 🔹پاسخ: نه؛ گاهی هم انسان می بیند، خیلی وقت است نشده برود یا توفیق پیدا نکرده که برود، خوب است که گفته شود. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈ ‌ ‌
با تشکر از همه خیرین ارجمند مبلغ مورد نیاز تامین شد. 🌹
با تشکر از همه خیرین ارجمند مبلغ مورد نیاز (۱۴۵ میلیون ریال) تامین شد. ✔به سلام الله علیها وکالت بدهید مبالغ اضافه بر نیاز در موارد بعدی از قبیل کمک به ایتام یا تامین جهیزیه یا هزینه درمان و... مصرف کند. 🥀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
كتاب "١٣١٨" خاطراتي از رهبر معظم انقلاب چاپ هشتم قيمت : ٣٣٠٠٠تومان گردآوري: علي احمدمحرابي جهت خريد به وبسايت مركز اسناد انقلاب اسلامي به ادرس irdc.ir مراجعه كرده و کتاب را اینترنتی خریداری نمایید. ارسال کتاب رايگان است. 🆔️ @yaminpour
🔺️درس‌گفتارهای " تدبر در قرآن با رویکرد آفرینش اثر هنری" 🎙 با حضور استاد احمدرضا اخوت 🗃 4 جلسه 🔜 جلسه اول: دوشنبه ۲۹مرداد ساعت ۱۳:۳۰ ☎️ شماره تماس ثبت‌نام و اطلاعات بیشتر: 09128043548 www.RCICA.ir پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی 🆔️ @RCICA_ir
🔺️با صدقات شب جمعه قبل، منزل فوق در روستای اطراف شاهرود که سرپناه خانواده‌ای ۹ نفره با یک سرپرست معلول بود بهسازی و اجاره مسکن یک خانواده بی بضاعت در واوان تامین شد. تقبل الله منکم س
🔸️یامین پور در جمع نخبگان جوان اهل تسنن کردستان: طرحی که در سوریه اجرا شد برای ایران تدارک دیده شده بود و رشد اجتماعی فریقین در ایران مانع تحقق آن در ایران شد. (دبیر اتحادیه جوانان مسلمان تقریبی عصر روز شنبه ۲۳ مرداد در کتابخانه امام خامنه‌ای شهر سنندج با جمعی از نخبگان و طلاب جوان اهل تسنن دیدار و گفتگو کرد) یامین پور با بیان اینکه ما در منطقه‌ای بحرانی، نمی‌شنویم حتی یک شیعه و سنی یا فارس و کُرد یا بلوچ و عرب و ... به‌خاطر تعصبات قومی و مذهبی با هم گلاویز شده باشند، این تعایش را معجزه انقلاب اسلامی دانست. وی افزود: طرحی که سوریه را به سرزمینی سوخته تبدیل کرد اصالتا برای ایران طراحی شده بود؛ ولی جریان‌های انحرافی و التقاطی مذهبی که به تکفیر و خشونت علیه سایر مذاهب منتهی می شد اتفاقا توسط خود بزرگان و جامعه‌ی متدین همان مذهب کنترل و حذف شد، نظیر آنچه اهل تسنن غیور بلوچستان با گروهک جندالله کردند. دبیر اتحادیه جوانان مسلمان تقریبی نظام اسلامی درباره نقش رهبری در گفتمان تقریب گفت: شخص رهبر انقلاب برای استاندارد کردن روابط مذاهب، از حیثیت و اعتبار خود هزینه زیادی کرده اند. شما تصور نکنید فتوای رهبری در اعلام حرمت توهین به مقدسات اهل تسنن اتفاق ساده ایست. جریان‌های تندرو و متعصب که بعضا با کشورهای دیگر مرتبط ‌اند این رفتار را برنمی‌تابند‌. رویه و مبنای امام و رهبری این بوده که نه تنها توهین یا تحریک را حرام دانسته‌اند که حتی اگر کسی یک کلمه بگوید که به وحدت لطمه بزند معصیت کرده است. وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با مسجد اهل تسنن گفت: اینکه برخی مدام تکرار می‌کنند که چرا در تهران برای اهل تسنن مسجدی وجود ندارد توجه ندارند که مسجد شیعی یا سنّی نمی‌شود؛ همه مساجد برای همه مسلمین اند. اگر مساجد رسما شیعی یا سنی اعلام شوند گویی ما رسماً به افتراق مذاهب اذعان کرده‌ایم. آیا در سنندج شیعیان حق ورود به مساجد شما را ندارند؟! طبیعی است که در هر منطقه ای اهل هر مذهبی در اکثریت بود اذان همان مذهب از مناره‌ها پخش شود و امام همان مذهب اقامه کند. یامین پور افزود: حضرت آیت الله اراکی دبیر کل محترم مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با درک شرایط روز به سمت فعال کردن اقشاری حرکت کردند که در دوران ما می‌توانند بازیگران صحنه دیپلماسی عمومی باشند. جوانان مهمترین کسانی هستند که می‌توانند در این زمینه نقش ایفا کنند. نگاه حداکثری این است که همانطور که ایران کانون فکری و فرهنگی شیعیان جهان است، همچنین ایران کانون فکری و فرهنگی اهل تسنن جهان باشد؛ مگر کدام خوانش از فقه مذهب شافعی و حنفی در جهان مترقی تر از خوانش و روایتی است که در ایران است؟ چرا عربستان یا پاکستان به عنوان کانون اهل فکری و تربیتی اهل تسنن شناخته شود در حالیکه تکفیر ثمره آن شده است. اینکه با پیگیری دفتر رهبر انقلاب یکی از غنی‌ترین کتابخانه های مذهب شافعی در سنندج راه‌اندازی می شود به همین دلیل است. شوافع ایران می‌توانند مصدر فکر و فرهنگ چهارصد میلیون شافعی جهان باشند و در این حال اهداف تقریبی نظام هم محقق شده است. http://www.taghribnews.com/fa/doc/news/351379/یامین-پور-رشد-اجتماعی-فریقین-ایران-مانع-سوریه-شدن-رهبر-انقلاب-تقریب-مذاهب-آبرو-اعتبار-خود-هزینه-کردند
🔘یامین پور در جمع نخبگان جوان اهل تسنن سنندج: آنچه بر سر سوریه آمد برای ایران طراحی شده بود/ مسجد سنی یا شیعه نمی‌شود، همه مساجد برای همه مسلمین است. #اتحادیه_جهانی_جوانان_مسلمان_تقریبی 🆔️ @alshebabaltaghribi