➕️ نکتهای مهم درباب تاثیر اعمال انسان
مرحوم علامه میفرماید: عمل نه فقط با تمام اعمال گذشته و آینده خودش مرتبط است بلکه در همه اعمال کسانی تأثیر دارد که در زمان او زندگی میکنند و حتی کسانی که پیش و پس از زمان او زندگی میکنند. از این بابت که وقتی همه انسانها حاضر باشند (يَوْمَ مَجْمُوعٌ لَهُ النَّاسُ)، اثر عمل او در تک تک انسان ها دیده شود و معلوم میشود که عملش در دیگران چه اثری داشته است.
پس قیامت یوم الجمع است... به این معنا که هر عملی انجام دادهاند با تمام افراد مرتبط است. اثر عمل این و اثر عمل آن و اثر عمل دیگری باید در بقیه ظاهر شود. باید همه حضور داشته باشند تا تأثیر اعمال او در دیگران و تأثیر اعمال دیگران در بقیه هم آشکار شود تا معلوم شود جزای این عمل چیست. با این نگاه میفهمیم که برای اعمال اختیاری مان چقدر مراقبه میخواهیم.
🔺️ از کتاب پیدای پنهان/ اثر استاد محمدرضا عابدینی ص۳۲
▪️ @Tasbihat_ir
🔺️شما لطف میکنید و چند ساعت وقت میگذارید و کتاب منو میخونید، اگر دست خط تقدیمی من که نوشتنش چند ثانیه بیشتر طول نمیکشه، خوشحالتون میکنه حتما انجامش میدم. برای حدود ۷۰۰ کتاب متن تقدیمی نوشتم و داره براتون ارسال میشه.
جشن امضای کتابرسان تمام شده ولی نیوار در حال برگزاری است. لطف کردند و رایگان ارسال میکنند.🙏
https://nivaar.ir/جشن-امضای-کتاب-عربیکا
هدایت شده از اشارات
🌕 عوامگرا یا عوام؟
#وحید_یامین_پور
🔺عوامگرایی با عوامزدگی فرق دارد. عوامگرایی(پوپولیسم) مرامی است که با شعار رجحان توده مردم بر اشراف و خواص و مراقبت از حقوق آنها در برابر مافیای سیاسی و اقتصادی، شکل گرفت. اما عوامزدگی مکتب و مرام نیست؛ ماقبل مرام و مکتب است. حالتی بدوی ناشی از آموزش ناقص و ناآشنایی با پیچیدگیهای امر سیاسی است. آقای پزشکیان پوپولیست نیست و چه بسا اصلا نداند پوپولیسم به چه معناست. او عوامگرا نیست، اما عوام است. عوام بودن به خودیخود بد و قابل نکوهش نیست اما برای مردان سیاست چه؟!
در قانون اساسی شرط ریاست جمهوری را در دو تعبیر «رجل سیاسی» خلاصه کردهاند. عوام بودن هم خارج از رجولیت و هم خارج از سیاست است. عوام بودن چه بسا با مردمداری و محرومنوازی اشتباه گرفته شود. این اشتباه و به اشتباه انداختن مردم در این باره در دستور کار رسانههایی چون سازندگی قرار دارد. با این وصف مشی عوامانه و مردمی یک رئیس جمهور تا آنجا که صادقانه باشد، نکوهیده نیست؛ بهشرط آنکه ناشی از عوامزدگی نباشد.
جناب پزشکیان هرچند طبق تعریف مرسوم، پوپولیست بهحساب نمیآید، اما گاهی عناصری از پوپولیسم در رفتارش هویدا میشود؛ به طور مثال «اهریمن»سازی از رقبای سیاسی، که به طور ویژه تحت عنوان «حزباللهیها» از طرف او و اطرافیانش مورد حمله قرار میگیرند. اظهارات اخیر محمدجواد ظریف در اجلاس داووس علیه رقبای سیاسی دولت نیز، نمونه آشکاری از اهریمنسازی پوپولیستی از رقبا بود.
#پزشکیان
#پوپولیسم
#اصلاح_طلبی
➕ @yaminpour
➕ @esharat_57
رونمایی عربیکا با حضور دکتر مصطفی بیرم، وزیر کار دولت لبنان، دکتر علی قصیر استاد علوم ارتباطات دانشگاه لبنان و مجری برجسته شبکه المنار، هبه اللبدی اسیر آزاد شده فلسطینی، مرتضی سماوی، علاء القبیسی، محمد حمود(از راویان کتاب)، حمید قرهداغی معاون حوزه هنری، کمیل باقرزاده رایزن فرهنگی و نمایندگان ویژه سفیر جمهوری اسلامی و جمعی از فعالان فرهنگی در بیروت برگزار شد.
➕️ @yaminpour
🔺️
"وفاق" برای یک دولت اتفاقی، دستور کار مطلوبی بود. ظریف با اظهارات اخیرش آنرا از دستور کار نظام خارج کرد... دشمنان "مترصد" اختلافات داخلیاند.
➕️ @Yaminpour
حماسهای که امروز در جنوب لبنان رقم خورده از قدرت کلمات من خارجه. ساعتهاست دارم ویدئوهای ارسالی رو نگاه میکنم... این مردم چقدر عجیباند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهلت شصت روزه تموم شده ولی صهیونیستها گفتند مناطق جنوب رو خالی نمیکنند. مردم راه افتادند به سمت خونه هاشون در روستاهای مرزی و چشم در چشم صهیونیستها و سینه به سینه تانکها وایسادن شعار میدن
تا الان دست کم ۱۵ نفر شهید شدن🥀
ولی مردم دست بردار نیستن.
➕️ @yaminpour
6.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این ویدئو رو ببینید.
صهیونیستها گیج و متحیرند.
یک متری لوله مرکاوا داره خط و نشون میکشه!
➕️ @Yaminpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عذر میخوام 😄
بچه پایین لبنانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای این صحنه باید شعرها سرود...✌️🇱🇧
➕️ @yaminpour
در ترافیک صبح بارانی امروز به این فکر میکردم که چرا بعضاً نهادها و طیفهای مختلف جریان اصولگرا و جبهه انقلاب نسبت به نیروهای خودشان سختگیری و منازعه شدیدتر و بیشتری دارند تا نسبت به اصلاحطلبان؟ و ریشه تندخویی در درون جبهه چیست؟
به نظرم رسید که رابطه درونی جبهه مبتنی بر "آشنایی" است و رابطه با اصلاحطلبان مبتنی بر "غیریت". جوهر رقابت با آشنایان، حسادت است و جوهر رقابت با غیر، ترس است. آتش حسد به لجاجت و کینتوزی و خودزنی میکشاند ولی ترس برعکس ممکن است به احتیاط و معامله و وفاق منتهی شود.
وضع فشل ما شاید از بهمحاق رفتن ریح و روحی است که ثمره الفت و اخوت است.
وَ لَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ رِيحُكُمْ وَ اصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِين
➕️ @Yaminpour