هدایت شده از پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی
🔴آثار جدید پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی:
۱.تنها در کنار هم؛ تحلیلی از تکنولوژی های نوین ارتباطی، ترجمه محمد معماریان
۲.شرقشناسی هالیوود، مجید سلیمانی
۳.اربعین جهانی دیگر، مجموعه مقالات
۴.اندیشه در بحران؛ پنج جلد، شناخت ده متفکر بزرگ و موثر جهان معاصر، شهریار زرشناس 💠
این آثار را از انتشارات #سوره_مهر میتوانید تهیه کنید.
#پژوهشکده_فرهنگ_و_هنر_اسلامی
#حوزه_هنری
#رسانه #هنر_اسلامی
🆔️ @rcica_ir
هدایت شده از حامی انقلابی🇮🇷
.
🎤سخنرانی دکتر وحید یامین پور در مراسم ضیافت افطاری موسسه طلوع حق .
✳نگاه تمدنی که موسسه از ابتدا با آن مواجه بوده است، همان نگاهی است که ما در مسیر کلانمان در نظام جمهوری اسلامی برای انقلاب اسلامی و آرمان های آن مد نظر داشتیم. در نگاه فلسفه تاریخ، حرکت تاریخ به سمت خیر است،به سمت نقطه مطلوب و تحقق اراده الهی و ظهور کلمه الله است.این حرکت به سمت تعالی است.این چیزی است که ما از قرآن آموختیم منتهی حرکت به سمت خیر یک حرکت مستقیم نیست؛ به تعبیر استاد مطهری، حرکت خیر است ولی مستقیم نیست بلکه دَوَرانی و سینوسی است؛ یعنی در این راه، فراز و فرودهایی است و دست اندازهایی است و گاهی این چاله ها و دست اندازها به قدری تکان دهنده است که ممکن است باعث شود ما در کنار راه بنشینیم و یادمان برود که مسیر ادامه دارد و بناست که این مسیر را به سر منزل مقصود برسانیم.
.
✳کسانی که نگاه تمدنی ندارند در این حرکت سینوسی به سمت خیر، نگاه خُرد و مقطعی پیدا میکنند، بنابراین از راه باز میمانند و دیگران را هم میخواهند در راه نگه دارند.اصطلاحا اِبن السَبیل میشوند. ابن السَبیل ها گاهی خودشان در راه می مانند و گاهی کاری می کنند که همه روندگان و پویندگان راه هم ابن السبیل شوند.
.
✳انقلاب اسلامی افق گشایی کرده است و تنها راه بدیل در مقابل تمدن طاغوت است، این چیزی است که ما از امام و چارچوب نظری رهبر معظم انقلاب آموختیم، گام دوم معنایش همین است.
حضرت آقا بارها تذکر داده اند که مقصد تغییری نکرده است. ما داریم گام برمی داریم؛ منتهی در این گام برداشتن ها ممکن است که گاهی پایمان در چاله ای قرار بگیرد و پیچ بخورد و مجبور بشویم قدری بنشینیم تا ترمیم شویم و مجددا راه بیفتیم.
ادامه دارد...
@hamieh_enghelabi
هدایت شده از حامی انقلابی🇮🇷
ادامه پست قبل
✳نظام جمهوری اسلامی، کالبد انقلاب اسلامی است، کالبد انحصاری انقلاب هم نیست، انقلاب اسلامی بزرگتر از نظام جمهوری اسلامی است ، انقلاب یک ایده تمدنی و تاریخی است که در یک جغرافیا نمیتوان محدود و محصورش کرد ؛ انقلاب اسلامی شهروندانی در لبنان، سوریه، عراق، یمن و حتی خود آمریکا دارد، انقلاب اسلامی یک ایده جهانی و نظام ارزشی است که در یک مقطع تاریخی ما توفیق داشتیم تا حامل آن باشیم.
✳نظام جمهوری اسلامی، کالبد این معناست، ممکن است گاهی این کالبد برازنده این معنا نباشد، مثلا دولتهایی سر کار باشند که توفیق حمل آن ایده و معنا را نداشته باشند و در این راه ابن سبیل شوند.
✳در این جاست که فرق نیرو و جبهه انقلاب با دیگران مشخص میشود. نیروی انقلابی متوجه صراط و مقصد است و با دست اندازها و چاله ها سر منزل را فراموش نمیکند، او قطار این حرکت است. نیروهای انقلابی مهم اند و باید اجتماع داشته باشند، حرکتهایشان حساب شده باشد و سرزنده باشند، اینکه حضرت آقا برای این نیرو ها حساب باز میکنند به خاطر این است که اینها قطار حرکت به سمت نقطه نهایی و تمدن اسلامی هستند و اگر این موتور خاموش شود، کل حرکت ما متوقف خواهد شد و یک حرکت تاریخی متوقف خواهد شد و این فرصت طلایی برای تمدن طاغوت است که خودش را توسعه دهد و آن وقت یک خیانت تاریخی اتفاق می افتد.
این نیست که ما باید فقط جوابگوی مردم خودمان باشیم، ما باید به تاریخ پاسخ بدهیم.
✳بعد از ۱۴ قرن یا بعد از غیبت کبری یک فقیهی به نمایندگی از اهل بیت علیهم السلام حکومت تشکیل داده تا حرکت تاریخیِ حق را بتواند پایه ریزی کند که مقدمه سازی برای ظهور باشد، کم گذاشتن در این مسیر و پرت شدن حواس، ما را نسبت به تاریخ مسئول خواهد کرد، ما این نگاه تمدنی را هم باید مدام به خودمان تذکر بدهیم و هم برای مردم تبیین کنیم.
@hamieh_enghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴بیان آیت الله طالقانی درباره حجاب اسلامی
اینها که زنان را علیه حجاب تحریک میکنند تفالههای رژیم پهلوی هستند. ما چیزی بیشتر از خواست قرآن درباره زنان نمبخواهیم.
🆔️ @yaminpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠آمریکاییها درباره جنگ با ما چطور فکر میکنند؟
این گفتگوی جالب را ببینید.
🆔️ @yaminpour
هدایت شده از پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی
💠 هفتمین گردهمایی و ضیافت افطار اصحاب علوم انسانی جبهه انقلاب اسلامی به میزبانی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی
🆔️ @rcica_ir
28.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 این تحلیل کامل و دیدنی را از عبدالباری عطوان کارشناس و تحلیلگر مشهور جهان عرب درباره جنگ احتمالی ایران و آمریکا ببینید.
🆔️ @yaminpour
هدایت شده از اتحادیه جهانی جوانان مسلمان تقریبی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆آیت الله فاطمینیا
چرا روز قدس روز سرافرازی ماست؟
💠 🆔️ @alshebabaltaghribi
هدایت شده از کتاب خوب📚
🌹
روحش شاد.
استادی میگفت نادر، سعدی روزگار ماست. و راست میگفت. از نادر هر چه که به دستتان رسید بخوانید و حالش را ببرید.
✔شاهکارش "آتش بدون دود" ، که پیشتر گفته بودم جزو چند کتابی است که پیش از مرگ حتما باید بخوانید.
✔عاشقانههای دلانگیزش مثل "یک عاشقانه آرام"، "بار دیگر شهری که دوست میداشتم"، "چهل نامه به همسرم"
✔وطن دوستی و استعمار ستیزیاش در "جادههای آبی سرخ"
✔و "مردی در تبعید ابدی" ، "سه دیدار" و...
#نادر_ابراهیمی
#نویسندگی
#رمان #ادبیات
🔴معتقدم اگر نادر ضد سرمایه داری و شاه و استعمار قلم نزده بود، جریان روشنفکری ما را مجبور میکرد بر قبرش سجده کنیم. ولی او را بایکوت و بزرگیاش را انکار کردند... بگذریم. حرف بسیار است.
📗📘📙
@ketabe_khoob
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
💥 انبيا قبل از اينكه به كفِ خيابان بیایند و با اين جوانی كه گناه ميكند مقابله كنند، میرفتند با فراعنه مقابله ميكردند.
💥 در هر دورهای، «فرعون و هامان و قارون و بلعم باعور» اصلِ شرّ هستند.
💥 راه مبارزه با منكَر، مقابله با آن دستگاهي است كه منكَر را اقامه ميكند.
🔵 استاد سید محمّدمهدی میرباقری:
«انبياء قبل از اينكه در كفِ خيابان بیایند و با اين آدمي كه گناه ميكند مقابله كنند، با فراعنه مقابله ميكردند.
حضرت ابراهيم ميروند بتكده را خراب ميكنند و با نمرود ميجنگند. موساي كليم با فرعون ميجنگد. اينطوري ميشود جامعه را اصلاح كنيد و الا اگر فرعون سر جاي خودش باشد و كارش را بكند و ما بیاييم در كف جامعه با اينهايي كه گناه ميكنند و مشرك هستند، مبارزه كنيم، کار پیش نمیرود.
هميشه اينطوري است كه راه مبارزه با منكَر، مقابله با دستگاهي است كه منكَر را اقامه ميكند. اولياءِ طاغوت و سلطه و آن نظام باطل، محورِ اقامه است و اصلِ باطل خودِ آنها هستند.
اگر به من بگويند شرِّ اصلي را در عالم نشان بده، ميگويم شرِّ اصلي سران استكبار هستند. اين فرعونهاي سياسي و فرهنگي و اقتصادي _ که خيلي وقتها با هم هستند _ شرِّ اصلی هستند. فرعون و قارون و هامان اصلِ شرّ هستند و شما بايد با اينها و دستگاهشان بجنگيد. هم بايد با فرعون بجنگيد و هم بايد با قارون و دستگاه اقتصادياش بجنگيد و هم باید با هامان و هم با مثلِ بلعمِ باعور بجنگید. اينها هستند که منکر را اقامه ميكنند.
نميشود که شما اينها را رها كنيد و بعد خيال كنيد که ميشود جلوي فساد اخلاقي را در جامعه بگيريم و جلوي بيحجابي را بگيريم، ولي با آنهايي كه اقامه ميكنند، مقابله نكنيم. او آن طرفِ جهان نشسته و براي اينكه عالم را تحتِ سيطره خودش دربياورد، برنامهريزي ميكند و ميخواهد فرهنگ مادی را گسترش بدهد، مثلاً فرهنگ بيحجابي و فرهنگِ برداشتنِ فاصلهٔ بين اقشار و غيره. هنر و رسانه و دانش و دانشگاه را در خدمتِ اين كار ميگيرد و بعد شروع به گسترش بيحجابي میکند و ميآيد مثلاً شبكه ماهوارهاي به نام منوتو راه میاندازد و فيلمهاي و برنامههایی را براي تغيير فرهنگ جامعه نشان ميدهد و در اين فيلمها قُبح دوستيابيِ چندجانبه براي زنهايي كه خداينكرده همسر هم دارند را ميريزد. شما با اينها بجنگيد.»
☑️ @mirbaqeri
هدایت شده از کتاب خوب📚
🔥
💠دیشب توفیقی حاصل شد که با یادگار شیخ اعظم دیدار کنم. آیت الله سبط شیخ انصاری از نسل فرزند همان ازدواجی است که در #نخل_و_نارنج آنرا روایت کردهام. ازدواج دختر شیخ اعظم با پسر شیخ منصور.
نسبت به بنده و کتاب بسیار محبت کردند. آنچنان با دقت نخلونارنج را خوانده بودند که برخی تعابیر را از حفظ بازخوانی میکردند. گفتند مطالعه کتاب که تمام شد یک متن دربارهاش خواهم نوشت. این تمثال زیبای شیخ را هم هدیه دادند.
🔴آیت الله سبط شیخ را اولین بار بود که میدیدم. مردی باهوش، ادیب و باوقار که شایسته حمل نام بزرگ انصاری است. در معیت ایشان کمی در کوچههای قدیمی محلهی مشایخ انصاری و ساکیان قدم زدیم و خانهی متروکهی شیخ اعظم را زیارت کردیم.
#شیخ_اعظم
#شیخ_مرتضی_انصاری
#دزفول
#وحید_یامین_پور
هدایت شده از خبر فوری دزفول ( دزمهراب )
🔴🔸 تقدیر آیة الله حاج شیخ رضا سبط الشیخ انصاری از مولف کتاب #نخل_و_نارنج : اولین شخصیتی هستید که از سر باور می گویم شما از مفاخر دزفول هستید
✍به گزارش دزمهراب مدیر حوزه علمیه آیة الله العظمی سبط الشیخ انصاری (ره) در دیدار صمیمانه با وحید یامین پور ضمن تمجید از فعالیت های مثبت و مؤثر وی در عرصه های مختلف فرهنگی، بیان داشت :
🔻قریبِ بیست سال است که توفیق حضور مستمر در دزفول را داشته و با افراد زیادی از صاحبان نام و کتاب و قلم و منصب آشنا شده ام
شما اولین شخصیتی هستید که از سر باور خطاب به وی میگویم: شما از مفاخر دزفول هستید
🔸آیت الله سبط الشیخ ضمن تحسین کتاب«نخل و نارنج» و تشکر از دکتر یامین پور افزود:حدود نیمی از این کتاب ارزشمند را با دقت خوانده ام وپس از توفیق خواندن تمام آن، مراتب تشکر و جهات مثبت و لزوم اهمیت وجود چنین اثری را تقریظ و تقریر خواهم کرد.
🔸پ.ن:کتاب نخل و نارنج زندگی نامه داستانی شیخ اعظم انصاری به قلم وحیدیامین پور است
#دزمهراب
✅ اخبار تکمیلی👇👇👇
🔰 telegram.me/joinchat/BO7FjTvshzhGmXTheYxVPA
🔰 sapp.ir/dezmehrab
🔰 eitaa.com/dezmehrab
هدایت شده از حامی انقلابی🇮🇷
✔چند خط درباره پویش #تحریم_اسنپ و مخالفانش
💠در پویشهای قبلی نظیر حادثه حمله "سگهای لواسان"، "توهین به چادر در تبلیغات شهرداری"، "قانون منع بکارگیری بازنشستگان"، "قانونشکنی سلبریتیها" و موارد دیگر هم کسانی بودند که چوب لای چرخ حرکتهای جمعی جبهه انقلاب شدند.
علت چیست؟
معتقدم برخی دید سیستماتیک ندارند و حوادث را منفک و مستقل از چرخههای تمدنی و تاریخی تحلیل میکنند. لیبرال سرمایهداری با تجربهی چند صدساله موریانهوار نفوذ میکند و شهر ما را به شهر هرت تبدیل میکند. قانون هم بتدریج به نفع این موجود جونده عقب نشینی میکند. قانون خط مقدم(و نه عمق) مواجهه با این پدیده است.
نباید اجازه داد قانونشکنی سیستماتیک نهادینه شود. اگر چنین شود فردا برای احقاق کوچکترین حق خود بیپناه و بیچاره میمانیم. برخی صرفا از نهادهای قانونی مطالبه میکنند ولی بدانیم که صرف نظر از آگاهی عمومی، نهادها هم برای اینکه میدان کار داشته باشند باید پشتوانههای اجتماعی داشته باشند.
حتی آنها که امروز نگران نان و کسب و کار برخی رانندگان اند متوجه نیستند که اگر امثال اسنپ برای قانونشکنیاش مجازات نشود، فردا بدون پروای مخالف و قانون، حقوق رانندگان را هم پامال خواهد کرد. این ذات سرمایهداری کثیف است.
این ما هستیم که معلوم میکنیم #اسنپ و سایر شرکتها برای جذب مشتری در قانونشکنی رقابت کنند یا در قانونمداری. اگر قانونشکنی بیهزینه باشد، قانون و اخلاق، بازنده بازار خواهد بود.
✔حالا فرصت این فراهم شده که درباره حقوق و شرایط کاری رانندگان، امنیت اطلاعات کاربران و مشتریان، رابطه اسنپ با سرمایهگذاران اماراتی و برخی پدیدههای مشکوک دیگر هم سوالاتی بپرسیم.
🆔️ @yaminpour
❎درباره افتتاح میدانی به نام شیخ مرتضی انصاری شوشتری!
💠وحید یامین پور
🔸انتشار عکسی که نشان میدهد شهرداری شوشتر میدانی را به نام شیخ مرتضی انصاری "شوشتری" افتتاح کرده باعث تعجب مردم دزفول شده است.
آیا شیخ اعظم خاتم الفقهاء و المجتهدین مرتضی انصاری، شوشتری است؟
این از واضحات است که شیخ انصاری در سال ۱۲۱۴ ه.ق در دزفول متولد شده و همانجا رشد کرده و در مدرس شیخ حسین انصاری تلمذ کرده و در هجده سالگی به عتبات مهاجرت کرده است. حتی در بازگشت چندساله از عتبات و پس از سفر به اصفهان و کاشان نیز جز چند سفر کوتاه علمی هیچگاه در شوشتر اقامت نداشته است و نهایتا در سال ۱۲۸۱ ه.ق در نجف اشرف وفات یافته.(تمام داستان زندگی شیخ در دزفول و سفر و هجرت به شهرهای دیگر به دقت در کتاب نخل و نارنج آمده است.)
هرچند علما و فقها ایشان را به نام انصاری دزفولی میشناسند اما در برخی اسناد ایشان را "مرتضی ابن محمد امین التستری" مینامند که احتمالا این همان دلیلی است که باعث شده اهالی شوشتر شیخ را از خود بدانند.
✔اما چرا گاهی شیخ اعظم، وصف "التستری" گرفته است؟
تا اوایل عهد قاجار شوشتر از مهم ترین شهرهای ایران و به نوعی پایگاه سیاسی و فرهنگی خوزستان بوده و دزفول در شمال این شهر کمتر شناخته شده بود. بزرگان علم و فقاهت نام شوشتر(تستر) را به خاطر وجود علمایی مثل خاندان سیدنعمتالله جزایری بیشتر میشناختند و اغلب نام دزفول کمتر برده میشد.
رفته رفته در عصر قاجار دزفول رونق پیدا کرده و به مرکز علم و تجارت در شمال خوزستان و به تعبیر علما به "دار العلم" جدیدی تبدیل شد، تا آنجا که حالا به طور برعکس برخی شخصیتهای شوشتری بهنام دزفولی خوانده میشدند.(مثلا مرحوم آیت الله بهجت از سیدعلی شوشتری وصی شیخ اعظم، به نام سیدعلی دزفولی نام بردهاند.)
🔸هرچند شیخ اعظم شخصیتی بزرگ در تاریخ اسلام و افتخار جهان تشیع بوده و در انحصار یک شهر و جغرافیا قرار نمیگیرد اما اقدام شهرداری شوشتر نیز اقدامی خلاف واقعیات و نوعی ایجاد کدورت و حساسیت بیمورد است. شوشتر خود تاریخی مشعشع و شخصیتهایی بزرگ مانند سید علی شوشتری، شیخ جعفر و شیخ محمدتقی شوشتری دارد که هر کدام در تاریخ علم و عرفان سرآمد روزگار بودهاند.
🆔️ @yaminpour
💠چهارشنبه ۲۹ خرداد
مشهد، ابتدای بلوار وکیلآباد، پاتوق کتاب مشهد ساعت۱۷:۳۰
🔸گفتگو، نقد و تقدیم کتاب
#نخل_و_نارنج
#ماجرای_فکر_آوینی
🆔️ @ketabe_khoob
🆔️ @yaminpour