4_5969763387616267667.mp3
3.11M
🔊 #صوت_مهدوی
🎵 #پادکست زیبای «یارگیری»
🎙 اساتید #شجاعی و #عالی
👈 این سؤالات رو از خودت بپرس:
➖ آیا سبک زندگیم رفعکنندهٔ موانع ظهوره یا منم مانع ظهورم؟
➖ نسبت من با امامزمان چیه؟
واحد مهدویت مصاف، مهدیاران
http://rubika.ir/yaranmontazerr
http://eitaa.com/yaranmontaazer
https://eitaa.com/joinchat/2589458717C931a969f70
📌 من امروز سید شدم
👤 ادعای بعدیِ احمدالحسن، سید و از بنیهاشم بودن است. اگر کسی از گذشته و حال جریان یمانی خبر داشته باشد با سِیلی از اشکالات شرعی، عرفی، عقلی و همچنین، ضد و نقیض و ابهامات آشکار و فراوان مواجه میشود.
📜 از جمله اینکه بنا بر گواهی افراد مطلع و آگاه، احمدبناسماعیلبصری از طایفهٔ هنبوش و از قبیلهٔ ابوسویلم ناصریه است و این طایفه از بنیهاشم نیست و از سادات محسوب نمیشود.
❗️ با این وجود، احمدالحسن با پوشیدن عمامه سیاه و یدک کشیدن عنوان سید احمد، خود را سیّد و از بنیهاشم معرفی کرده که این کار دروغگویی و فریب دیگران و شرعاً حرام است.
#یمانی_دروغین ۱۲
قسمت12
📌 وقت رفتن
👈 _ خب به نظرم لازمه کمی دربارۀ دورۀ غیبت و مفهوم و ضرورت اون صحبت کنیم. غیبت به معنی پنهان زندگی کردن امام زمانه و اتفاق جدیدی در اسلام نبوده بلکه در امتها و پیامبران گذشته هم وجود داشته.
👤 در طول تاریخ گاهی مصلحت مردم و حکمت خدا، حُکم میکرده که نماینده خدا مدتی غایب بشه. غیبت حضرت یوسف و حضرت موسی دو تا نمونۀ شاخص از غیبت پبامبرانه.
🔻 سعید گفت: خب فرق بین غیبت صغری و کبری چیه؟ اصلاً چرا امام دو نوع غیبت داشتن؟
_ سؤال خوبیه! ببینید قبل از غیبت صغری شیعیان بهمدت طولانی، کم و بیش به امام دسترسی داشتن، برای همین اول غیبت صغری اتفاق افتاد تا مردم به شرایط جدید عادت کنن. تو این دوره، نمایندگان خاص امامزمان که به نواب اربعه شهرت دارند، واسطۀ بین مردم و امام بودن و امور شیعه رو سروسامون میدادن.
💠 بهعلاوه بعضی از خواص شیعه که خودشون حکم رسانه رو در بین مردم عادی داشتند از طریق سفرا با امام ملاقات میکردن و همین رفتوآمدها باعث از بین رفتن شکوتردیدها و آمادگی مردم برای غیبت کبری میشد.
ادامه دارد...
#از_تولد_تا_امروز ۱۲
قسمت 12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 #پادکست ؛ #صوت_مهدوی
👤 آیتالله #مجتهدی
🌅 حرف جالب مسیحیِ مسلمانشده در مورد امام زمان عَجَّلَ اللهُ تعالی فَرَجَهُ الشریف
4_5965194586090375840.mp3
9.85M
#انسان_شناسی ۱۰۴
#استاد_شجاعی
#استاد_پناهیان
❓خونه من قراره کجا باشه؟
❓توی کدوم قسمتِ بهشت، قراره ساکن باشم؟
❓اندازهی خونهی من قراره چقدر باشه؟
❓همسایههام قراره کیا باشن؟
❓با کیا قراره رفت و آمد کنم؟
➖آیا حداقل بخش کوچکی از ذهن شما درگیر این سؤالات هست یا خیر؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 دانلود سلسله #کلیپ با موضوع
#گناه_چیست_توبه_چگونه_است
📌 قسمت بیست و چهارم: " فرصتها را دریاب "
👤 استاد #پناهیان ( ویژهٔ ماه #رمضان )
🔆 منفعتطلب باش. تو باید به بهترینها برسی
📥 دانلود با کیفیت بالا ؛ #خودسازی
4_5942500258071183938.mp3
3.95M
✨ #فایل_صوتي_امام_زمان ۸۲
✨برای رسیـــدن باید خواست...
✨برای رسیـــدن باید ایستاد...
✨برای رسیـــدن باید رفت....
نمی شود نشست و رسید...
برخیز و شروع کن👇
4_5794224994737194073.mp3
1.89M
#منم_هستم 7
منـــم میــام؛
که ببینی؛ منم هستم !
منم می خوام یه گوشه ی دلــمُ
گره بزنم به دل تو...
تا در هراس آخرالزمان، اَمن بمونم.
آغوش تو امن ترین جای زمینه.
#استاد_شجاعی 🎤
قسمت 7
❌#شوخی_بانامحرم
♨️هر کس با نامحرم یا غیر از همسر خویش شوخی و مزاح کند، به اندازه هر کلمه ای که در دنیا سخن گفته باشد،
خداوند هزار سال او را در زندان دوزخ نگه خواهد داشت.
🏷وسائل الشیعه/ج 20/ص ۱۹۸
🔴جنگ با شیـــــــطان ....
جنگ ما با شیطان از محـــــــراب نماز آغاز میگردد.
محراب از ریشهی «حرب» است،
یعنی محراب نماز میدان جنگ ماست و با همان تكبیرة الاحرام نخستین، نمـــــــازگزار همهی قدرتهای ظاهری و مجازی را نفی می کند و به مبدأ همهی قدرتها، ذات ذوالجلال، متوجه می شود.
🌷شهید سید مرتضی آوینی🌷
📚 کتاب گنجینه ی آسمانی، ص209
🔻زیارتنامهایکهموردتوجهامامزماناست
🔻توصیهبهخواندنزیارتامینالله
🔷در تشرف مرحوم حاج علی بغدادی به محضر امام زمان (ع)،او میگوید:
همراه با امام زمان(علیه السلام) داخل حرم مطهر امام کاظم (علیه السلام) و امام جواد (علیه السلام) شدیم و به ضریح مقدس چسبیدیم و بوسیدیم.
بعد به من فرمود: «زیارت بخوان.» گفتم: «سواد ندارم.» فرمود: «برایت زیارت بخوانم؟» عرض کردم: «آری» فرمود: «کدام زیارت را میخواهی؟» گفتم: «هر زیارت که افضل است.» فرمود: «زیارت امین الله افضل است.» آنگاه مشغول به خواندن زیارت امین الله شدند.
📚نجم الثاقب ، ص۴۵۵
❖═▩●••🍃🌺🍃••●▩═❖
4_5978876011138256307.MP3
18.53M
🔉#مستند_صوتی_شنود
📣 جلسه هفتم
⛔️چه شد که شیطان به من غذا داد؟
❌شیطانی که پشت گردن انسان می چسبد.
❌تسویف یکی از راهکارهای شیطان
⛔️فرمانی که دست شیطان بود.
⛔️نحوه شراکت شیطان در اموال واولاد
⛔️مشارکت شیطان در اموال به اولاد می رسد.
♥️جنس شیعه
♥️سلول سلولی که از محبت اهل بیت پر است
⚠️فلسفه بلایایی که به انسان می رسد؟
⚠️تفسیر حمله ی شیطان از چهار طرف
⛔️کدام فراموشی کار شیطان است؟
⛔️شک وشبهه در روابط زن وشوهر
⛔️سناریوی شیطانی، که در آن گم می شدی
✅تاثیر تعقیبات نماز صبح در دفع شیاطین
✅چه عواملی شیطان را دور می کند
⛔️گوشه ای از اخلاق شیطان
✅تنها راه خلاص از شیطان
⛔️امکان نداره در مسیر مقابله با شیطان باشی و حمله شیطان بیشتر نشود
⛔️شیطانی که به دیوار چسبیده چه ماموریتی داشت؟
⛔️اتاقی که مملو از شیاطین جاسوس بود.
❖═▩ஜ••🍃🌸🍃••ஜ▩═❖
🖼 #عکس_نوشته
📌 امام زمان دوست داریم.
👤 حاج حسین یکتا
🌷 اگه بگی چی شد که شهدا شهید شدن؟
میگم یه روده راست تو شکمشون بود.
راست میگفتن که «امام زمان دوست داریم.»
بیاید راست بگیم که امام زمان رو دوست داریم.
🔴 ویژگیها وخصوصیات امام زمان(عج)
🔵 قسمت 0⃣1⃣
۹۱-نور و برهان پروردگار در نزد امام عصر ارواحنا فداه است.
۹۲-امر الهی به امام عصر ارواحنا فداه ابلاغ میگردد؛ چون امام زمان ما ارواحنا فداه یدالله و ارادة الله است خدای تعالی اوامرش را به آن حضرت ابلاغ مینماید و از طریق آن حضرت آنها را انجام میدهد.
۹۳-کسی که ولایت امام عصر ارواحنا فداه را داشته باشد حتما ولایت خدای تعالی را دارد
۹۴-هر کس با آن حضرت دشمنی کند قطعا با خدای تعالی دشمنی کرده است
۹۵-هر کس آن حضرت را دوست داشته باشد حتما خدای تعالی را دوست داشته است
۹۶-هر کس کینهی آن حضرت را داشته باشد قطعا کینهی خدای تعالی را داشته است
۹۷-هر کس به وسیلهی امام عصر ارواحنا فداه طلب عصمت نماید تحقیقا از خدای تعالی طلب عصمت کرده است؛
این پنج عبارت اخیر بیان کنندهی نهایت درجهی تقرب و مظهریت امام زمان ارواحنا فداه برای خدای تعالی است که ولایت آن حضرت، ولایت خدای تعالی و دوستی با آن حضرت دوستی با خدای تعالی و کینه و دشمنی با آن حضرت کینه و دشمنی با خدای تعالی و طلب عصمت از آن حضرت همان طلب عصمت از خدای تعالی بیان گردیده است.
۹۸-امام عصر ارواحنا فداه راه محکم و استوار الهی است
۹۹-آن حضرت شاهد این دنیای فانی است
۱۰۰- آن حضرت شفیع جهان باقی و آخرت است
#ویژگیها_و_خصوصیات_امام_زمان
#رمضان_مهدوی
http://rubika.ir/yaranmontazerr
http://eitaa.com/yaranmontaazer
https://eitaa.com/joinchat/2589458717C931a969f70
به آبروی آنها گشایشی بِده...!
🎙اقای مرتضى آقا تهرانى:
حضرت استاد (آیت الله حسن صافی اصفهانی ره) ذكر صلواتى را به این شكل توصیه كردند: «اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَ فَرَجَنَا بِهِم»[: خداوندا! بر محمد و آل محمد درود فرست و در کار آنها گشایشی بِده و به آبروی آنها در کار ما نیز گشایشی بِده] كه بسیار به جاست روزانه ۱۱۰ صلوات به همین صورت به وجود مقدّس حضرت ولىّ عصر علیه السلام هدیه و تقدیم شود. بدان امید كه راهى به سوى وصال آن حضرت به بركت این صلوات گشوده و گشاده گردد.
📚ذکر محبوب، ج ۱، ص ۳۶۰.
#وقوع_زلزله_اي_مهيب و كشته شدن افراد بسيار در #شام
🔴قسمت سوم🔴
زلزله اي است که در شام پديد ميايد و بيش از صد هزار نفر در آن سانحه جان ميدهند. خداوند آن زلزله را براي مومنين رحمت و براي کفار عذابي قرار مي دهد، هنگامي که اين زلزله واقع شد... در آنموقع يکي از دهات دمشق بنام حرشا را بنگريد که چگونه در زمين فرو ميبرد .
📚غيبت شيخ طوسي ص 277 ، ملاحم و الفتن ص 53
و قريه اي از شام بنام جابيه بزمين فرو ميرود
📚مهدي موعود(ترجمه بحارالانوار) ص 987 و 1018
...، دهکده ای از دهکده های شام به نام «جابیه» خسف می شود، قسمتی از دیوار دست راست مسجد جامع دمشق فرو می ریزد، آشوبگری از میان رومیان خروج می کند که کشتار فراوانی را به دنبال دارد
📚غیبت شیخ طوسی صفحه 269، ارشاد مفید صفحه 338
...و سمت غربي مسجد دمشق بزمين فرو ميرود. حتي ديوارش نيز در هم فرو ميريزد....
📚مهدي موعود(ترجمه بحارالانوار) ص 983
در اين موقع منتظر باشيد که در يکي از دهات شام بنام خرسنا زمين فرو رود، و چون اين نيز عملي شد منتظر آمدن فرزند هند جگر خوار سفياني باشيد که از يابس بيرون ميايد.
📚 مهدي موعود(ترجمه بحارالانوار) ص 989
نشانه خروج سفياني اين است كه خسفي در سمت غربي مسجد دمشق به وجود مي آيد و ديوار مسجد فرو مي ريزد و زلزله اي مي شود و قريه اي بنام جابيه در جنوب دمشق خسف مي شود و اين پس از خارج شدن مغربي و سپاهيانش از شام اتفاق مي افتد
📚غيبت نعماني ص 149 ، غيبت شيخ طوسي ص 278 و ...
روايات متعددي وقوع زمين لرزه اي مهيب را در شام گزارش مي دهد ، در روايات عبارتهاي الرجفه ، والخسف ، و الزلزله براي اين واقعه مهم ذكر گرديده است ، البته ممكن است كه همزمان يا با فاصله اندك آن سرزمين شاهد زلزله و خسف(فرورفتن) باشد.
در اين مسئله كه اين واقعه مسئله اي طبيعي بوده يا از جنايات دشمنان است ، اتفاق نظر وجود ندارد ، در حالي كه برخي آن را واقعه اي طبيعي مي دانند برخي قائل به توطئه دشمنان مي باشند و ممكن است منظور از خسف بمباران هوايي و برخورد موشكها باشد كه در هنگام درگيري نظامي به صورت گسترده واقع مي شود.
روايات نتيجه اين وقايع را هرچه كه باشد به نفع جبهه حق و موجب رحمت براي مومنان مي داند كه ممكن است مانند " خسف بيداء" زلزله در محل تجمع كافران باشد يا زلزله به مناطق و منازل آنها آسيب بزند يا تحولاتي پس از زلزله در سرزمين شام به وجود آيد كه برآيند آنها به نفع مومنين و جبهه حق است.
#اللھمعجلݪوݪیڪاݪفࢪج 🌹
💥کانال حوادث آخرالزمان و علائم ظهور
📌 از سورۀ بقره تا سورۀ عصر
ای رفته کمکم از دل و جان، ناگهان بیا / مثل خدا به یاد ستمدیدگان بیا
📖در قرآن کریم آیات بسیاری دربارۀ ویژگیهای عصر ظهور آمده و در همۀ آنها بشارتهایی برای صابران و مستضعفان دیده میشود. بشارتهای قرآن دربارۀ عصر ظهور از سورۀ بقره آغاز و تا سورۀ عصر ادامه دارد
🔆بعضی از مفسران سورۀ عصر را آن بخش از عصر ظهورِ اسلام یا عصر قیام مهدی موعود میدانند که دارای ویژگیهای خاصی در تاریخ بشر است
🔰بشارتهای آسمانی عصر ظهور مانند ازبینرفتن اسباب ترس، ناامنی، گرسنگی، کمبود اموال*۱ و مژدۀ آمدن حق و رفتن باطل*۲ نشانۀ این است که این عصر پاداش بندگانی است که در برابر سختیها و مشکلات صبر کردهاند و انتظار آن را کشیدهاند
🌅تعدادی از آیات قرآن هم براساس تفسیر ائمۀ معصومین بر این حقیقت تأکید دارند که آیندهای درخشان و سرشار از سعادت و خوشبختی در انتظار بشر است و صالحان و مستضعفان وارث زمین خواهند شد*۳
أیْنَ مُعِزّ الاولیاء ومُذِلُّ الاعداء؟
کجاست عزتبخش دوستان و خوارکنندۀ دشمنان؟
📚 ۱. نور/۵۵، بقره/۱۵۵
۲. اسراء/۸۱
۳. انبیا/۱۰۵، قصص/۵، نور/۵۵
#جهان_در_عصر_ظهور ۵
قسمت 5
📌 علم به ندانستهها، بخشی از علم است
🔁 در پیامهای قبل گفتیم دشمنان برای منحرفکردن باورهای مردم، شبهاتی به آنها القا میکنند. در ادامه میخواهیم به بررسی این روشهای القایی بپردازیم.
💠 ارائۀ فرضیههای علمی:
یکی از روشهای شبههپراکنان ارائۀ فرضیههای علمی است. در این روش، آنان به بیان فرضیههایی علمی ناسازگار با ظاهر آموزههای مهدوی میپردازند تا با ایجاد شک و تردید در دل و ذهن دینداران، آنها را از این مفاهیم دور کنند؛ مثلاً طرح سؤال و شبهه در موردِ تعارضِ طول عمر حضرت با علوم جدید ازجمله علم زیستشناسی.
👈 در پیامهای بعدی، روشهای دیگر را توضیح خواهیم داد.
🔓 #شبهه_شناسی ۵
4_5821303517997959902.mp3
12.61M
#خانواده_آسمانی ۵۹
#استاد_حسین_انصاریان
#استاد_شجاعی
⁉️چرا بعضیا هم خیلی عبادت میکنند،
هم کارهای خیر زیادی انجام میدهند،
هم زیاد اهل زیارت و هیئت و روضهاند؛
✘امــــا نتوانستند ارتباط قلبی با اهل بیت علیهمالسلام برقرار کنند!
#قرب_به_اهل_بیت علیهمالسلام
#عشق_حقیقی
#عزت_نفس
4_310226054725763826.mp3
4.58M
#روانشناسی_قلب 62
اگه بتونی حضور خدا رو،
توی لحظه هات، دایمی و مستمر کنی،
ديگه از هییچی نمی ترسی!
چون
خدارو دایما میبینی،
که دو دستی، نگهت داشته.
#استاد_شجاعی 🎤
سورة الذاریات - سورة ٥١ - تعداد آیات ٦٠ ﴾
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
وَالذَّارِیَاتِ ذَرْوًا ﴿١﴾ فَالْحَامِلاتِ وِقْرًا ﴿٢﴾ فَالْجَارِیَاتِ یُسْرًا ﴿٣﴾ فَالْمُقَسِّمَاتِ أَمْرًا ﴿٤﴾ إِنَّمَا تُوعَدُونَ لَصَادِقٌ ﴿٥﴾ وَإِنَّ الدِّینَ لَوَاقِعٌ ﴿٦﴾ وَالسَّمَاءِ ذَاتِ الْحُبُکِ ﴿٧﴾ إِنَّکُمْ لَفِی قَوْلٍ مُخْتَلِفٍ ﴿٨﴾ یُؤْفَکُ عَنْهُ مَنْ أُفِکَ ﴿٩﴾ قُتِلَ الْخَرَّاصُونَ ﴿١٠﴾ الَّذِینَ هُمْ فِی غَمْرَةٍ سَاهُونَ ﴿١١﴾ یَسْأَلُونَ أَیَّانَ یَوْمُ الدِّینِ ﴿١٢﴾ یَوْمَ هُمْ عَلَى النَّارِ یُفْتَنُونَ ﴿١٣﴾ ذُوقُوا فِتْنَتَکُمْ هَذَا الَّذِی کُنْتُمْ بِهِ تَسْتَعْجِلُونَ ﴿١٤﴾ إِنَّ الْمُتَّقِینَ فِی جَنَّاتٍ وَعُیُونٍ ﴿١٥﴾ آخِذِینَ مَا آتَاهُمْ رَبُّهُمْ إِنَّهُمْ کَانُوا قَبْلَ ذَلِکَ مُحْسِنِینَ ﴿١٦﴾ کَانُوا قَلِیلا مِنَ اللَّیْلِ مَا یَهْجَعُونَ ﴿١٧﴾ وَبِالأسْحَارِ هُمْ یَسْتَغْفِرُونَ ﴿١٨﴾ وَفِی أَمْوَالِهِمْ حَقٌّ لِلسَّائِلِ وَالْمَحْرُومِ ﴿١٩﴾ وَفِی الأرْضِ آیَاتٌ لِلْمُوقِنِینَ ﴿٢٠﴾ وَفِی أَنْفُسِکُمْ أَفَلا تُبْصِرُونَ ﴿٢١﴾ وَفِی السَّمَاءِ رِزْقُکُمْ وَمَا تُوعَدُونَ ﴿٢٢﴾ فَوَرَبِّ السَّمَاءِ وَالأرْضِ إِنَّهُ لَحَقٌّ مِثْلَ مَا أَنَّکُمْ تَنْطِقُونَ ﴿٢٣﴾ هَلْ أَتَاکَ حَدِیثُ ضَیْفِ إِبْرَاهِیمَ الْمُکْرَمِینَ ﴿٢٤﴾ إِذْ دَخَلُوا عَلَیْهِ فَقَالُوا سَلامًا قَالَ سَلامٌ قَوْمٌ مُنْکَرُونَ ﴿٢٥﴾ فَرَاغَ إِلَى أَهْلِهِ فَجَاءَ بِعِجْلٍ سَمِینٍ ﴿٢٦﴾ فَقَرَّبَهُ إِلَیْهِمْ قَالَ أَلا تَأْکُلُونَ ﴿٢٧﴾ فَأَوْجَسَ مِنْهُمْ خِیفَةً قَالُوا لا تَخَفْ وَبَشَّرُوهُ بِغُلامٍ عَلِیمٍ ﴿٢٨﴾ فَأَقْبَلَتِ امْرَأَتُهُ فِی صَرَّةٍ فَصَکَّتْ وَجْهَهَا وَقَالَتْ عَجُوزٌ عَقِیمٌ ﴿٢٩﴾ قَالُوا کَذَلِکَ قَالَ رَبُّکِ إِنَّهُ هُوَ الْحَکِیمُ الْعَلِیمُ ﴿٣٠﴾
الجزء ٢٧
قَالَ فَمَا خَطْبُکُمْ أَیُّهَا الْمُرْسَلُونَ ﴿٣١﴾ قَالُوا إِنَّا أُرْسِلْنَا إِلَى قَوْمٍ مُجْرِمِینَ ﴿٣٢﴾ لِنُرْسِلَ عَلَیْهِمْ حِجَارَةً مِنْ طِینٍ ﴿٣٣﴾ مُسَوَّمَةً عِنْدَ رَبِّکَ لِلْمُسْرِفِینَ ﴿٣٤﴾ فَأَخْرَجْنَا مَنْ کَانَ فِیهَا مِنَ الْمُؤْمِنِینَ ﴿٣٥﴾ فَمَا وَجَدْنَا فِیهَا غَیْرَ بَیْتٍ مِنَ الْمُسْلِمِینَ ﴿٣٦﴾ وَتَرَکْنَا فِیهَا آیَةً لِلَّذِینَ یَخَافُونَ الْعَذَابَ الألِیمَ ﴿٣٧﴾ وَفِی مُوسَى إِذْ أَرْسَلْنَاهُ إِلَى فِرْعَوْنَ بِسُلْطَانٍ مُبِینٍ ﴿٣٨﴾ فَتَوَلَّى بِرُکْنِهِ وَقَالَ سَاحِرٌ أَوْ مَجْنُونٌ ﴿٣٩﴾ فَأَخَذْنَاهُ وَجُنُودَهُ فَنَبَذْنَاهُمْ فِی الْیَمِّ وَهُوَ مُلِیمٌ ﴿٤٠﴾ وَفِی عَادٍ إِذْ أَرْسَلْنَا عَلَیْهِمُ الرِّیحَ الْعَقِیمَ ﴿٤١﴾ مَا تَذَرُ مِنْ شَیْءٍ أَتَتْ عَلَیْهِ إِلا جَعَلَتْهُ کَالرَّمِیمِ ﴿٤٢﴾ وَفِی ثَمُودَ إِذْ قِیلَ لَهُمْ تَمَتَّعُوا حَتَّى حِینٍ ﴿٤٣﴾ فَعَتَوْا عَنْ أَمْرِ رَبِّهِمْ فَأَخَذَتْهُمُ الصَّاعِقَةُ وَهُمْ یَنْظُرُونَ ﴿٤٤﴾ فَمَا اسْتَطَاعُوا مِنْ قِیَامٍ وَمَا کَانُوا مُنْتَصِرِینَ ﴿٤٥﴾ وَقَوْمَ نُوحٍ مِنْ قَبْلُ إِنَّهُمْ کَانُوا قَوْمًا فَاسِقِینَ ﴿٤٦﴾ وَالسَّمَاءَ بَنَیْنَاهَا بِأَیْدٍ وَإِنَّا لَمُوسِعُونَ ﴿٤٧﴾ وَالأرْضَ فَرَشْنَاهَا فَنِعْمَ الْمَاهِدُونَ ﴿٤٨﴾ وَمِنْ کُلِّ شَیْءٍ خَلَقْنَا زَوْجَیْنِ لَعَلَّکُمْ تَذَکَّرُونَ ﴿٤٩﴾ فَفِرُّوا إِلَى اللَّهِ إِنِّی لَکُمْ مِنْهُ نَذِیرٌ مُبِینٌ ﴿٥٠﴾ وَلا تَجْعَلُوا مَعَ اللَّهِ إِلَهًا آخَرَ إِنِّی لَکُمْ مِنْهُ نَذِیرٌ مُبِینٌ ﴿٥١﴾ کَذَلِکَ مَا أَتَى الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ مِنْ رَسُولٍ إِلا قَالُوا سَاحِرٌ أَوْ مَجْنُونٌ ﴿٥٢﴾ أَتَوَاصَوْا بِهِ بَلْ هُمْ قَوْمٌ طَاغُونَ ﴿٥٣﴾ فَتَوَلَّ عَنْهُمْ فَمَا أَنْتَ بِمَلُومٍ ﴿٥٤﴾ وَذَکِّرْ فَإِنَّ الذِّکْرَى تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِینَ ﴿٥٥﴾ وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالإنْسَ إِلا لِیَعْبُدُونِ ﴿٥٦﴾ مَا أُرِیدُ مِنْهُمْ مِنْ رِزْقٍ وَمَا أُرِیدُ أَنْ یُطْعِمُونِ ﴿٥٧﴾ إِنَّ اللَّهَ هُوَ الرَّزَّاقُ ذُو الْقُوَّةِ الْمَتِینُ ﴿٥٨﴾ فَإِنَّ لِلَّذِینَ ظَلَمُوا ذَنُوبًا مِثْلَ ذَنُوبِ أَصْحَابِهِمْ فَلا یَسْتَعْجِلُونِ ﴿٥٩﴾ فَوَیْلٌ لِلَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ یَوْمِهِمُ الَّذِی یُوعَدُونَ ﴿٦٠﴾
ترجمه ها
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
إِذَا وَقَعَتِ الْوَاقِعَةُ ﴿١﴾ لَیْسَ لِوَقْعَتِهَا کَاذِبَةٌ ﴿٢﴾ خَافِضَةٌ رَافِعَةٌ ﴿٣﴾ إِذَا رُجَّتِ الأرْضُ رَجًّا ﴿٤﴾ وَبُسَّتِ الْجِبَالُ بَسًّا ﴿٥﴾ فَکَانَتْ هَبَاءً مُنْبَثًّا ﴿٦﴾ وَکُنْتُمْ أَزْوَاجًا ثَلاثَةً ﴿٧﴾ فَأَصْحَابُ الْمَیْمَنَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَیْمَنَةِ ﴿٨﴾ وَأَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ ﴿٩﴾ وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ ﴿١٠﴾ أُولَئِکَ الْمُقَرَّبُونَ ﴿١١﴾ فِی جَنَّاتِ النَّعِیمِ ﴿١٢﴾ ثُلَّةٌ مِنَ الأوَّلِینَ ﴿١٣﴾ وَقَلِیلٌ مِنَ الآخِرِینَ ﴿١٤﴾ عَلَى سُرُرٍ مَوْضُونَةٍ ﴿١٥﴾ مُتَّکِئِینَ عَلَیْهَا مُتَقَابِلِینَ ﴿١٦﴾ یَطُوفُ عَلَیْهِمْ وِلْدَانٌ مُخَلَّدُونَ ﴿١٧﴾ بِأَکْوَابٍ وَأَبَارِیقَ وَکَأْسٍ مِنْ مَعِینٍ ﴿١٨﴾ لا یُصَدَّعُونَ عَنْهَا وَلا یُنْزِفُونَ ﴿١٩﴾ وَفَاکِهَةٍ مِمَّا یَتَخَیَّرُونَ ﴿٢٠﴾ وَلَحْمِ طَیْرٍ مِمَّا یَشْتَهُونَ ﴿٢١﴾ وَحُورٌ عِینٌ ﴿٢٢﴾ کَأَمْثَالِ اللُّؤْلُؤِ الْمَکْنُونِ ﴿٢٣﴾ جَزَاءً بِمَا کَانُوا یَعْمَلُونَ ﴿٢٤﴾ لا یَسْمَعُونَ فِیهَا لَغْوًا وَلا تَأْثِیمًا ﴿٢٥﴾ إِلا قِیلا سَلامًا سَلامًا ﴿٢٦﴾ وَأَصْحَابُ الْیَمِینِ مَا أَصْحَابُ الْیَمِینِ ﴿٢٧﴾ فِی سِدْرٍ مَخْضُودٍ ﴿٢٨﴾ وَطَلْحٍ مَنْضُودٍ ﴿٢٩﴾ وَظِلٍّ مَمْدُودٍ ﴿٣٠﴾ وَمَاءٍ مَسْکُوبٍ ﴿٣١﴾ وَفَاکِهَةٍ کَثِیرَةٍ ﴿٣٢﴾ لا مَقْطُوعَةٍ وَلا مَمْنُوعَةٍ ﴿٣٣﴾ وَفُرُشٍ مَرْفُوعَةٍ ﴿٣٤﴾ إِنَّا أَنْشَأْنَاهُنَّ إِنْشَاءً ﴿٣٥﴾ فَجَعَلْنَاهُنَّ أَبْکَارًا ﴿٣٦﴾ عُرُبًا أَتْرَابًا ﴿٣٧﴾ لأصْحَابِ الْیَمِینِ ﴿٣٨﴾ ثُلَّةٌ مِنَ الأوَّلِینَ ﴿٣٩﴾ وَثُلَّةٌ مِنَ الآخِرِینَ ﴿٤٠﴾ وَأَصْحَابُ الشِّمَالِ مَا أَصْحَابُ الشِّمَالِ ﴿٤١﴾ فِی سَمُومٍ وَحَمِیمٍ ﴿٤٢﴾ وَظِلٍّ مِنْ یَحْمُومٍ ﴿٤٣﴾ لا بَارِدٍ وَلا کَرِیمٍ ﴿٤٤﴾ إِنَّهُمْ کَانُوا قَبْلَ ذَلِکَ مُتْرَفِینَ ﴿٤٥﴾ وَکَانُوا یُصِرُّونَ عَلَى الْحِنْثِ الْعَظِیمِ ﴿٤٦﴾ وَکَانُوا یَقُولُونَ أَئِذَا مِتْنَا وَکُنَّا تُرَابًا وَعِظَامًا أَئِنَّا لَمَبْعُوثُونَ ﴿٤٧﴾ أَوَآبَاؤُنَا الأوَّلُونَ ﴿٤٨﴾ قُلْ إِنَّ الأوَّلِینَ وَالآخِرِینَ ﴿٤٩﴾ لَمَجْمُوعُونَ إِلَى مِیقَاتِ یَوْمٍ مَعْلُومٍ ﴿٥٠﴾ ثُمَّ إِنَّکُمْ أَیُّهَا الضَّالُّونَ الْمُکَذِّبُونَ ﴿٥١﴾ لآکِلُونَ مِنْ شَجَرٍ مِنْ زَقُّومٍ ﴿٥٢﴾ فَمَالِئُونَ مِنْهَا الْبُطُونَ ﴿٥٣﴾ فَشَارِبُونَ عَلَیْهِ مِنَ الْحَمِیمِ ﴿٥٤﴾ فَشَارِبُونَ شُرْبَ الْهِیمِ ﴿٥٥﴾ هَذَا نُزُلُهُمْ یَوْمَ الدِّینِ ﴿٥٦﴾ نَحْنُ خَلَقْنَاکُمْ فَلَوْلا تُصَدِّقُونَ ﴿٥٧﴾ أَفَرَأَیْتُمْ مَا تُمْنُونَ ﴿٥٨﴾ أَأَنْتُمْ تَخْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الْخَالِقُونَ ﴿٥٩﴾ نَحْنُ قَدَّرْنَا بَیْنَکُمُ الْمَوْتَ وَمَا نَحْنُ بِمَسْبُوقِینَ ﴿٦٠﴾ عَلَى أَنْ نُبَدِّلَ أَمْثَالَکُمْ وَنُنْشِئَکُمْ فِی مَا لا تَعْلَمُونَ ﴿٦١﴾ وَلَقَدْ عَلِمْتُمُ النَّشْأَةَ الأولَى فَلَوْلا تَذَکَّرُونَ ﴿٦٢﴾ أَفَرَأَیْتُمْ مَا تَحْرُثُونَ ﴿٦٣﴾ أَأَنْتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ ﴿٦٤﴾ لَوْ نَشَاءُ لَجَعَلْنَاهُ حُطَامًا فَظَلْتُمْ تَفَکَّهُونَ ﴿٦٥﴾ إِنَّا لَمُغْرَمُونَ ﴿٦٦﴾ بَلْ نَحْنُ مَحْرُومُونَ ﴿٦٧﴾ أَفَرَأَیْتُمُ الْمَاءَ الَّذِی تَشْرَبُونَ ﴿٦٨﴾ أَأَنْتُمْ أَنْزَلْتُمُوهُ مِنَ الْمُزْنِ أَمْ نَحْنُ الْمُنْزِلُونَ ﴿٦٩﴾ لَوْ نَشَاءُ جَعَلْنَاهُ أُجَاجًا فَلَوْلا تَشْکُرُونَ ﴿٧٠﴾ أَفَرَأَیْتُمُ النَّارَ الَّتِی تُورُونَ ﴿٧١﴾ أَأَنْتُمْ أَنْشَأْتُمْ شَجَرَتَهَا أَمْ نَحْنُ الْمُنْشِئُونَ ﴿٧٢﴾ نَحْنُ جَعَلْنَاهَا تَذْکِرَةً وَمَتَاعًا لِلْمُقْوِینَ ﴿٧٣﴾ فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّکَ الْعَظِیمِ ﴿٧٤﴾ فَلا أُقْسِمُ بِمَوَاقِعِ النُّجُومِ ﴿٧٥﴾ وَإِنَّهُ لَقَسَمٌ لَوْ تَعْلَمُونَ عَظِیمٌ ﴿٧٦﴾ إِنَّهُ لَقُرْآنٌ کَرِیمٌ ﴿٧٧﴾ فِی کِتَابٍ مَکْنُونٍ ﴿٧٨﴾ لا یَمَسُّهُ إِلا الْمُطَهَّرُونَ ﴿٧٩﴾ تَنْزِیلٌ مِنْ رَبِّ الْعَالَمِینَ ﴿٨٠﴾ أَفَبِهَذَا الْحَدِیثِ أَنْتُمْ مُدْهِنُونَ ﴿٨١﴾ وَتَجْعَلُونَ رِزْقَکُمْ أَنَّکُمْ تُکَذِّبُونَ ﴿٨٢﴾ فَلَوْلا إِذَا بَلَغَتِ الْحُلْقُومَ ﴿٨٣﴾ وَأَنْتُمْ حِینَئِذٍ تَنْظُرُونَ ﴿٨٤﴾ وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْکُمْ وَلَکِنْ لا تُبْصِرُونَ ﴿٨٥﴾ فَلَوْلا إِنْ کُنْتُمْ غَیْرَ مَدِینِینَ ﴿٨٦﴾ تَرْجِعُونَهَا إِنْ کُنْتُمْ صَادِقِینَ ﴿٨٧﴾ فَأَمَّا إِنْ کَانَ مِنَ الْمُقَرَّبِینَ ﴿٨٨﴾ فَرَوْحٌ وَرَیْحَانٌ وَجَنَّةُ نَعِیمٍ ﴿٨٩﴾ وَأَمَّا إِنْ کَانَ مِنْ أَصْحَابِ الْیَمِینِ ﴿٩٠﴾ فَسَلامٌ لَکَ مِنْ أَصْحَابِ الْیَمِینِ ﴿٩١﴾ وَأَمَّا إِنْ کَانَ مِنَ الْمُکَذِّبِینَ الضَّالِّینَ ﴿٩٢﴾ فَنُزُلٌ مِنْ حَمِیمٍ ﴿٩٣﴾ وَتَصْلِیَةُ جَحِیمٍ ﴿٩٤﴾ إِنَّ هَذَا لَهُوَ حَقُّ الْیَقِینِ ﴿٩٥﴾ فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّکَ الْعَظِیمِ ﴿٩٦﴾
#سربازان امام زمان
#سوره واقعه
سورة الحشر - سورة ٥٩ - تعداد آیات ٢٤ ﴾
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
سَبَّحَ لِلَّهِ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأرْضِ وَهُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ ﴿١﴾ هُوَ الَّذِی أَخْرَجَ الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْکِتَابِ مِنْ دِیَارِهِمْ لأوَّلِ الْحَشْرِ مَا ظَنَنْتُمْ أَنْ یَخْرُجُوا وَظَنُّوا أَنَّهُمْ مَانِعَتُهُمْ حُصُونُهُمْ مِنَ اللَّهِ فَأَتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ حَیْثُ لَمْ یَحْتَسِبُوا وَقَذَفَ فِی قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ یُخْرِبُونَ بُیُوتَهُمْ بِأَیْدِیهِمْ وَأَیْدِی الْمُؤْمِنِینَ فَاعْتَبِرُوا یَا أُولِی الأبْصَارِ ﴿٢﴾ وَلَوْلا أَنْ کَتَبَ اللَّهُ عَلَیْهِمُ الْجَلاءَ لَعَذَّبَهُمْ فِی الدُّنْیَا وَلَهُمْ فِی الآخِرَةِ عَذَابُ النَّارِ ﴿٣﴾ ذَلِکَ بِأَنَّهُمْ شَاقُّوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَمَنْ یُشَاقِّ اللَّهَ فَإِنَّ اللَّهَ شَدِیدُ الْعِقَابِ ﴿٤﴾ مَا قَطَعْتُمْ مِنْ لِینَةٍ أَوْ تَرَکْتُمُوهَا قَائِمَةً عَلَى أُصُولِهَا فَبِإِذْنِ اللَّهِ وَلِیُخْزِیَ الْفَاسِقِینَ ﴿٥﴾ وَمَا أَفَاءَ اللَّهُ عَلَى رَسُولِهِ مِنْهُمْ فَمَا أَوْجَفْتُمْ عَلَیْهِ مِنْ خَیْلٍ وَلا رِکَابٍ وَلَکِنَّ اللَّهَ یُسَلِّطُ رُسُلَهُ عَلَى مَنْ یَشَاءُ وَاللَّهُ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ ﴿٦﴾ مَا أَفَاءَ اللَّهُ عَلَى رَسُولِهِ مِنْ أَهْلِ الْقُرَى فَلِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ وَلِذِی الْقُرْبَى وَالْیَتَامَى وَالْمَسَاکِینِ وَابْنِ السَّبِیلِ کَیْ لا یَکُونَ دُولَةً بَیْنَ الأغْنِیَاءِ مِنْکُمْ وَمَا آتَاکُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاکُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ شَدِیدُ الْعِقَابِ ﴿٧﴾ لِلْفُقَرَاءِ الْمُهَاجِرِینَ الَّذِینَ أُخْرِجُوا مِنْ دِیارِهِمْ وَأَمْوَالِهِمْ یَبْتَغُونَ فَضْلا مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا وَیَنْصُرُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ أُولَئِکَ هُمُ الصَّادِقُونَ ﴿٨﴾ وَالَّذِینَ تَبَوَّءُوا الدَّارَ وَالإیمَانَ مِنْ قَبْلِهِمْ یُحِبُّونَ مَنْ هَاجَرَ إِلَیْهِمْ وَلا یَجِدُونَ فِی صُدُورِهِمْ حَاجَةً مِمَّا أُوتُوا وَیُؤْثِرُونَ عَلَى أَنْفُسِهِمْ وَلَوْ کَانَ بِهِمْ خَصَاصَةٌ وَمَنْ یُوقَ شُحَّ نَفْسِهِ فَأُولَئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ ﴿٩﴾ وَالَّذِینَ جَاءُوا مِنْ بَعْدِهِمْ یَقُولُونَ رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا وَلإخْوَانِنَا الَّذِینَ سَبَقُونَا بِالإیمَانِ وَلا تَجْعَلْ فِی قُلُوبِنَا غِلا لِلَّذِینَ آمَنُوا رَبَّنَا إِنَّکَ رَءُوفٌ رَحِیمٌ ﴿١٠﴾ أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِینَ نَافَقُوا یَقُولُونَ لإخْوَانِهِمُ الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْکِتَابِ لَئِنْ أُخْرِجْتُمْ لَنَخْرُجَنَّ مَعَکُمْ وَلا نُطِیعُ فِیکُمْ أَحَدًا أَبَدًا وَإِنْ قُوتِلْتُمْ لَنَنْصُرَنَّکُمْ وَاللَّهُ یَشْهَدُ إِنَّهُمْ لَکَاذِبُونَ ﴿١١﴾ لَئِنْ أُخْرِجُوا لا یَخْرُجُونَ مَعَهُمْ وَلَئِنْ قُوتِلُوا لا یَنْصُرُونَهُمْ وَلَئِنْ نَصَرُوهُمْ لَیُوَلُّنَّ الأدْبَارَ ثُمَّ لا یُنْصَرُونَ ﴿١٢﴾ لأنْتُمْ أَشَدُّ رَهْبَةً فِی صُدُورِهِمْ مِنَ اللَّهِ ذَلِکَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لا یَفْقَهُونَ ﴿١٣﴾ لا یُقَاتِلُونَکُمْ جَمِیعًا إِلا فِی قُرًى مُحَصَّنَةٍ أَوْ مِنْ وَرَاءِ جُدُرٍ بَأْسُهُمْ بَیْنَهُمْ شَدِیدٌ تَحْسَبُهُمْ جَمِیعًا وَقُلُوبُهُمْ شَتَّى ذَلِکَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لا یَعْقِلُونَ ﴿١٤﴾ کَمَثَلِ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ قَرِیبًا ذَاقُوا وَبَالَ أَمْرِهِمْ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ ﴿١٥﴾ کَمَثَلِ الشَّیْطَانِ إِذْ قَالَ لِلإنْسَانِ اکْفُرْ فَلَمَّا کَفَرَ قَالَ إِنِّی بَرِیءٌ مِنْکَ إِنِّی أَخَافُ اللَّهَ رَبَّ الْعَالَمِینَ ﴿١٦﴾ فَکَانَ عَاقِبَتَهُمَا أَنَّهُمَا فِی النَّارِ خَالِدَیْنِ فِیهَا وَذَلِکَ جَزَاءُ الظَّالِمِینَ ﴿١٧﴾ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَلْتَنْظُرْ نَفْسٌ مَا قَدَّمَتْ لِغَدٍ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ ﴿١٨﴾ وَلا تَکُونُوا کَالَّذِینَ نَسُوا اللَّهَ فَأَنْسَاهُمْ أَنْفُسَهُمْ أُولَئِکَ هُمُ الْفَاسِقُونَ ﴿١٩﴾ لا یَسْتَوِی أَصْحَابُ النَّارِ وَأَصْحَابُ الْجَنَّةِ أَصْحَابُ الْجَنَّةِ هُمُ الْفَائِزُونَ ﴿٢٠﴾ لَوْ أَنْزَلْنَا هَذَا الْقُرْآنَ عَلَى جَبَلٍ لَرَأَیْتَهُ خَاشِعًا مُتَصَدِّعًا مِنْ خَشْیَةِ اللَّهِ وَتِلْکَ الأمْثَالُ نَضْرِبُهَا لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ یَتَفَکَّرُونَ ﴿٢١﴾ هُوَ اللَّهُ الَّذِی لا إِلَهَ إِلا هُوَ عَالِمُ الْغَیْبِ وَالشَّهَادَةِ هُوَ الرَّحْمَنُ الرَّحِیمُ ﴿٢٢﴾ هُوَ اللَّهُ الَّذِی لا إِلَهَ إِلا هُوَ الْمَلِکُ الْقُدُّوسُ السَّلامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَیْمِنُ الْعَزِیزُ الْجَبَّارُ الْمُتَکَبِّرُ سُبْحَانَ اللَّهِ عَمَّا یُشْرِکُونَ ﴿٢٣﴾ هُوَ اللَّهُ الْخَالِقُ الْبَارِئُ الْمُصَوِّرُ لَهُ الأسْمَاءُ الْحُسْنَى یُسَبِّحُ لَهُ مَا