eitaa logo
سربازان امام زمان
2.4هزار دنبال‌کننده
15.5هزار عکس
9.2هزار ویدیو
704 فایل
کپی ازاد لینک دعوت کانال تلگرام ما روبیکا ما صفحه ما در روبینو https://rubika.ir/yaranmontaazer http://rubika.ir/yaranmontazerr https://t.me/fuunny_patog https://eitaa.com/yaranmontaazer @sarbaz_emamee_zaman
مشاهده در ایتا
دانلود
مهدویت در نهج البلاغه - شماره 2} امیرالمومنین در خطبهٔ ۱۰۰ نهج‌البلاغه بعد از ستایش خداوند، از رسالت پیامبر اکرم و ویژگی‌های خودشان (یا تمام ائمه) سخن می‌گویند و سپس می‌فرمایند: «بعد از او، مدتى در انتظار خواهید بود، تا خداوند شخصى را ظاهر کند که شما را جمع نماید و پراکندگى‌تان را به جمعیّت مبدّل سازد.» ابن ابی الحدید مانند بسیاری دیگر از شارحان نهج‌البلاغه، هدف از ایراد این خطبه را توصیف و پیشگویی دربارهٔ حضرت مهدی دانسته و می‌گوید: «شخصی را که خدا بر می‌انگیزد از اهل بیت است؛ و این سخن اشاره به مهدی آخرالزمان است و در نزد ما(اهل تسنن) غیر موجود است و از این پس وجود پیدا خواهد کرد؛ و به عقیدهٔ امامیه(شیعیان) اکنون موجود می‌باشد.»*۱ طبق نظر و شرح آیت‌اللّه مکارم شیرازی نیز مراد از این جملات حضرت مهدی است که به وسیله آن حضرت، تفرقه‌ها به وحدت تبدیل خواهد شد و تمام مردم دنیا تحت امامت حضرت مهدی در صلح زندگی خواهند کرد. [۱- شرح نهج البلاغه، ج ۷، ص ۹۴ - ۹۵]
منبرک و دلنوشته مهدوی - شماره 4} آیا با امام زمان مَحرَمیم ؟ مَحرم کیه؟ کسیکه نزدیکتره؟ گاهی فاصله ها زیاده ولی قلبها و فکرها و عملها نزدیکه. اگه اینطور باشه، میشیم مَحرم. اویس قرن مَحرم شد. مَحرم یعنی آشنا، نزدیک،رفیق... آیا چشممو گوشمو زبونم مَحرمن؟ مدّعی خواست بیاید به تماشاگهِ راز / دست غیب آمد و بر سینه نامَحرم زد عده ای از امام سجاد علیه السلام خواستند علیه حکومت وقت قیام کنند. امام فرمودند: کدام یک از شما حاضره آتشی در دست بگیره و بدون کمک گرفتن از کسی آنقدر تحمل کنه تا خنک بشه؟ امام باقر علیه السلام اعلام آمادگی کردند.پدرشون امام سجاد فرمودند: منظور من شما نبودید... (چون شما جُزو خودی ها و مَحرم هستید) راحت تر بگیم؛ یه بچه که میخواد به دنیا بیاد، اوناییکه بهش نزدیکترند در زمینه مقدمات اومدن مسافرشون، فعال ترند. آماده کردن اتاق نوزاد، سیسمونی، تهیه لباس و کفش و کلاه و... بیایید آب و جارو کنیم خونَمونو. خونه دلمون، کف خیابونامون، کسب و کار بازارمون... [از فرات تا فرات دفتر دوم ص 14]
سربازان امام زمان
✏️📘✏️📕✏️ #متن_شرح_زیارت_جامعه_کبیره ⬅️قسمت سی و‌ ششم 🔆«وَ الْحَقُّ مَعَكُمْ ..» 👥بزرگان تفسیر م
✏️📘✏️📕✏️ ⬅️قسمت سے و‌ هفتم 🔆«وَشُهَداءُ دارِ الْفَناءِ ..» 🔹در ابتداے این فراز از دنیا تعبیر بہ دار الفناء شدہ! بلہ فناییست، جایے است ڪہ ما در آن نمے ڪنیم، از اینجا بہ دنیا و عالمے دیگر می‌رویم. 👤از ابوذر غفارے سوال ڪردند چرا ما دوست نداریم بمیریم..⁉️ فرمود براے اینڪہ شما را آباد و را ویران ڪردید. بلہ هیچ ڪسے دوست ندارد از آبادے بہ ویرانے برود..❌ 🔅«وَشُهَداءُ» شهدا جمع شهید است و شهید هم اینجا بہ معناے است، شاهد یعنے حاضر و ناظر. ⚠️ و ما معتقد هستیم ڪہ در این عالم همہ ے اعمال و افڪار ما را مے ڪنند و فرداے قیامت شهادت✨ مے دهند ڪہ فلان آدم چڪارہ بود و چہ فڪر و اخلاقیاتے داشت. 👌وقتے زیارت اهل بیت مے رویم در اذن دخول چہ مے گوییم⁉️ «أشْهَدُ اَنَّكَ تَرے مَقامے وَ تَسمَعُ كَلامی» مے ڪنم ڪہ شما اهل بیت جایگاہ من را مے دانید و سخن من را مے شنوید! این ما در رابطہ با اهل بیت🌷 است و معتقدیم امام عصر (عج) هم، هم اڪنون دارد ما را می‌بیند و ‌نہ تنها ظاهر بلڪہ ما را هم مشاهدہ مے ڪند. 📝امام ‌زمان در نامہ اے ڪہ بہ شیخ مفید مے نویسد، مے گوید ما از عهد شڪنے ‌ها و از شما خبر داریم و چیزے حجاب بین ما و شما نیست مگر آنڪہ گناهانے بین شما❌ هست. 👌خداے متعال این ✨ را بہ ولے اعظم خود دادہ، حالا اینڪہ چطور امام زمان این همہ افراد را مے بیند اینها بحث هاے و باطنے است و با چیزهاے ظاهرے خیلے اینها را نمے توانیم توضیح دهیم📚. یڪ بحث باطنے و‌ شهودے پیش مے آید ڪہ امام این ویژگے را دارد ڪہ می‌تواند ناظر بر ما باشد، امام وقتے مے خواهد شهادت بدهد باید حاضر و ناظر باشد. 🔰شما در دادگاہ بہ عنوان شاهد مے روید، چہ وقت مے توانید باشید؟ وقتے ناظر باشید و ببینید. پس وقتے امام عصر مے خواهد شهادت بدهد ڪہ این بندہ خدا، این 👥 شیعہ فلان جا گناہ .. ڪرد باید ناظر باشد‌. ⚠️بہ همین خاطر یڪے از شرطهاے این است ڪہ اول از ولے خدا معذرت بخواهے و بعد بہ سمت بروے. در آخر 📖 زیارت جامعہ مے گوید «إنّ بَيْنى وَ بَيْنَ اللّهِ عزوجل ذُنُوبا لا يَأْتى عَلَيْها إلّا رِضاكُمْ» اے ولے خدا بین من و خدا گناهانے است، خدا از این گناهان نمے گذرد مگر با تو!✨ تقریبا همان بحث حق الناس است، چون ما با گناهانمان امام زمان را ناراحت مے ڪنیم، دل حضرت را می‌شڪنیم، اول باید از امام زمان معذرت خواهی💐 ڪنیم، حق الناسمان نسبت بہ امام پاڪ بشود و بعد برویم در خانہ ے خدا‌. 🎤استاد احسان عبادی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💿 ترجمان «شرح‌زیارت‌آل‌یاسین» ▫️زیارت‌‌ شریف آل‌یاسین ▫️منبع: کتاب‌شریف الإحْتِجاج ▫️مؤلف: احمدبن‌علی طبرسی ▫️مدرس: دکترعلیرضاهَزار ▫️راوی‌: محمدبن‌عبداللّه‌بن‌جعفرحِمیَری ▫️قسمت‌ ۶۰ ▫️زمان: ۱۱:۳۶ دقیقه ▫️تاریخ: مردادماه ۱۴۰۱ ◈ وَمَوَدَّتي خالِصَةٌ لَكُمْ آمينَ آمينَ (۱) 🔹
58- جریان شناسی فرهنگ انتظار (2).pdf
752.3K
58- جریان شناسی فرهنگ انتظار (2).pdfکلاس های مهدویت - شماره 58} موضوع : جریان شناسی فرهنگ انتظار (بخش دوم) خلاصه مکتوب و پیاده سازی شده ی تدریس استاد حامدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| در مبعث، فقط رسالت پیامبر (ص) مشخص نشد، رسالت هرکدام از ما هم به ما ابلاغ شد!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| √ اهل چرتکه انداختن اهل دو دوتا چهارتا به هیچ وجه در دستگاه امام زمان علیه السلام جا ندارن!
4_5951887579111494294.mp3
2.39M
🔊مجموعه صوتی 👤استاد حسن محمودی 📝قسمت هشتم 🔖اگر جامعه به این باور برسد که امام حاضر و ناظر است یک جهش تکاملی رخ می‌دهد... 👌کوتاه و شنیدنی 👈بشنوید و نشر دهید.
4_5951887579111494298.mp3
7.26M
▪️کلام خویش را با ستایش خدایی آغاز میکنم که او شایسته‌ترین است تا در ستایش و برتری و بزرگیش سخن رانده شود. ستایش تنها ویژه چنین خداوندی است که نعمتها ارزانی داشته... » مرور و شرحی مختصر از خطبه فدک 🔘 شکوه یاس، قسمت۲ در نشر غدیر کوشا باشین
4_6043869659579551624.mp3
14.62M
✘ مدیران جاسوس، نفوذی، خائن در جمهوری اسلامی؛ که نتیجه عملکرد غلطشان، امروز بار سنگین است روی شانه‌های مردم. ✘ آیا این بود انقلابی که نقطه‌ی شروع انقلاب جهانی امام زمان علیه‌السلام است؟
4_5773997249256230742.mp3
7.08M
+ گفت چرا امام زمان تون نمیاد؟ _ گفتم قرار نیست بیاد! + گفت چی؟ پس منتظر چی هستید این همه سال؟
4_5951887579111494301.mp3
17.02M
✨علم بدون تزکیه، علم نیست. 🌿به فکر صحت باطن باشیم. ☘فرش قبر، عمل صالح است. 🍁قلب محل خدا یا غیر خدا قسمت دهم
14 صلوات به نیابت امام عصر عجل الله فرجه هدیه کنید به 14 معصوم علیهم السلام
این نماز خوبیه به نیابت حضرت زهرا برا تعجیل و فرج ظهور امام زمان بخونید
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا وَقَعَتِ الْوَاقِعَةُ ﴿١﴾ لَیْسَ لِوَقْعَتِهَا کَاذِبَةٌ ﴿٢﴾ خَافِضَةٌ رَافِعَةٌ ﴿٣﴾ إِذَا رُجَّتِ الأرْضُ رَجًّا ﴿٤﴾ وَبُسَّتِ الْجِبَالُ بَسًّا ﴿٥﴾ فَکَانَتْ هَبَاءً مُنْبَثًّا ﴿٦﴾ وَکُنْتُمْ أَزْوَاجًا ثَلاثَةً ﴿٧﴾ فَأَصْحَابُ الْمَیْمَنَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَیْمَنَةِ ﴿٨﴾ وَأَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ ﴿٩﴾ وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ ﴿١٠﴾ أُولَئِکَ الْمُقَرَّبُونَ ﴿١١﴾ فِی جَنَّاتِ النَّعِیمِ ﴿١٢﴾ ثُلَّةٌ مِنَ الأوَّلِینَ ﴿١٣﴾ وَقَلِیلٌ مِنَ الآخِرِینَ ﴿١٤﴾ عَلَى سُرُرٍ مَوْضُونَةٍ ﴿١٥﴾ مُتَّکِئِینَ عَلَیْهَا مُتَقَابِلِینَ ﴿١٦﴾ یَطُوفُ عَلَیْهِمْ وِلْدَانٌ مُخَلَّدُونَ ﴿١٧﴾ بِأَکْوَابٍ وَأَبَارِیقَ وَکَأْسٍ مِنْ مَعِینٍ ﴿١٨﴾ لا یُصَدَّعُونَ عَنْهَا وَلا یُنْزِفُونَ ﴿١٩﴾ وَفَاکِهَةٍ مِمَّا یَتَخَیَّرُونَ ﴿٢٠﴾ وَلَحْمِ طَیْرٍ مِمَّا یَشْتَهُونَ ﴿٢١﴾ وَحُورٌ عِینٌ ﴿٢٢﴾ کَأَمْثَالِ اللُّؤْلُؤِ الْمَکْنُونِ ﴿٢٣﴾ جَزَاءً بِمَا کَانُوا یَعْمَلُونَ ﴿٢٤﴾ لا یَسْمَعُونَ فِیهَا لَغْوًا وَلا تَأْثِیمًا ﴿٢٥﴾ إِلا قِیلا سَلامًا سَلامًا ﴿٢٦﴾ وَأَصْحَابُ الْیَمِینِ مَا أَصْحَابُ الْیَمِینِ ﴿٢٧﴾ فِی سِدْرٍ مَخْضُودٍ ﴿٢٨﴾ وَطَلْحٍ مَنْضُودٍ ﴿٢٩﴾ وَظِلٍّ مَمْدُودٍ ﴿٣٠﴾ وَمَاءٍ مَسْکُوبٍ ﴿٣١﴾ وَفَاکِهَةٍ کَثِیرَةٍ ﴿٣٢﴾ لا مَقْطُوعَةٍ وَلا مَمْنُوعَةٍ ﴿٣٣﴾ وَفُرُشٍ مَرْفُوعَةٍ ﴿٣٤﴾ إِنَّا أَنْشَأْنَاهُنَّ إِنْشَاءً ﴿٣٥﴾ فَجَعَلْنَاهُنَّ أَبْکَارًا ﴿٣٦﴾ عُرُبًا أَتْرَابًا ﴿٣٧﴾ لأصْحَابِ الْیَمِینِ ﴿٣٨﴾ ثُلَّةٌ مِنَ الأوَّلِینَ ﴿٣٩﴾ وَثُلَّةٌ مِنَ الآخِرِینَ ﴿٤٠﴾ وَأَصْحَابُ الشِّمَالِ مَا أَصْحَابُ الشِّمَالِ ﴿٤١﴾ فِی سَمُومٍ وَحَمِیمٍ ﴿٤٢﴾ وَظِلٍّ مِنْ یَحْمُومٍ ﴿٤٣﴾ لا بَارِدٍ وَلا کَرِیمٍ ﴿٤٤﴾ إِنَّهُمْ کَانُوا قَبْلَ ذَلِکَ مُتْرَفِینَ ﴿٤٥﴾ وَکَانُوا یُصِرُّونَ عَلَى الْحِنْثِ الْعَظِیمِ ﴿٤٦﴾ وَکَانُوا یَقُولُونَ أَئِذَا مِتْنَا وَکُنَّا تُرَابًا وَعِظَامًا أَئِنَّا لَمَبْعُوثُونَ ﴿٤٧﴾ أَوَآبَاؤُنَا الأوَّلُونَ ﴿٤٨﴾ قُلْ إِنَّ الأوَّلِینَ وَالآخِرِینَ ﴿٤٩﴾ لَمَجْمُوعُونَ إِلَى مِیقَاتِ یَوْمٍ مَعْلُومٍ ﴿٥٠﴾ ثُمَّ إِنَّکُمْ أَیُّهَا الضَّالُّونَ الْمُکَذِّبُونَ ﴿٥١﴾ لآکِلُونَ مِنْ شَجَرٍ مِنْ زَقُّومٍ ﴿٥٢﴾ فَمَالِئُونَ مِنْهَا الْبُطُونَ ﴿٥٣﴾ فَشَارِبُونَ عَلَیْهِ مِنَ الْحَمِیمِ ﴿٥٤﴾ فَشَارِبُونَ شُرْبَ الْهِیمِ ﴿٥٥﴾ هَذَا نُزُلُهُمْ یَوْمَ الدِّینِ ﴿٥٦﴾ نَحْنُ خَلَقْنَاکُمْ فَلَوْلا تُصَدِّقُونَ ﴿٥٧﴾ أَفَرَأَیْتُمْ مَا تُمْنُونَ ﴿٥٨﴾ أَأَنْتُمْ تَخْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الْخَالِقُونَ ﴿٥٩﴾ نَحْنُ قَدَّرْنَا بَیْنَکُمُ الْمَوْتَ وَمَا نَحْنُ بِمَسْبُوقِینَ ﴿٦٠﴾ عَلَى أَنْ نُبَدِّلَ أَمْثَالَکُمْ وَنُنْشِئَکُمْ فِی مَا لا تَعْلَمُونَ ﴿٦١﴾ وَلَقَدْ عَلِمْتُمُ النَّشْأَةَ الأولَى فَلَوْلا تَذَکَّرُونَ ﴿٦٢﴾ أَفَرَأَیْتُمْ مَا تَحْرُثُونَ ﴿٦٣﴾ أَأَنْتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ ﴿٦٤﴾ لَوْ نَشَاءُ لَجَعَلْنَاهُ حُطَامًا فَظَلْتُمْ تَفَکَّهُونَ ﴿٦٥﴾ إِنَّا لَمُغْرَمُونَ ﴿٦٦﴾ بَلْ نَحْنُ مَحْرُومُونَ ﴿٦٧﴾ أَفَرَأَیْتُمُ الْمَاءَ الَّذِی تَشْرَبُونَ ﴿٦٨﴾ أَأَنْتُمْ أَنْزَلْتُمُوهُ مِنَ الْمُزْنِ أَمْ نَحْنُ الْمُنْزِلُونَ ﴿٦٩﴾ لَوْ نَشَاءُ جَعَلْنَاهُ أُجَاجًا فَلَوْلا تَشْکُرُونَ ﴿٧٠﴾ أَفَرَأَیْتُمُ النَّارَ الَّتِی تُورُونَ ﴿٧١﴾ أَأَنْتُمْ أَنْشَأْتُمْ شَجَرَتَهَا أَمْ نَحْنُ الْمُنْشِئُونَ ﴿٧٢﴾ نَحْنُ جَعَلْنَاهَا تَذْکِرَةً وَمَتَاعًا لِلْمُقْوِینَ ﴿٧٣﴾ فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّکَ الْعَظِیمِ ﴿٧٤﴾ فَلا أُقْسِمُ بِمَوَاقِعِ النُّجُومِ ﴿٧٥﴾ وَإِنَّهُ لَقَسَمٌ لَوْ تَعْلَمُونَ عَظِیمٌ ﴿٧٦﴾ إِنَّهُ لَقُرْآنٌ کَرِیمٌ ﴿٧٧﴾ فِی کِتَابٍ مَکْنُونٍ ﴿٧٨﴾ لا یَمَسُّهُ إِلا الْمُطَهَّرُونَ ﴿٧٩﴾ تَنْزِیلٌ مِنْ رَبِّ الْعَالَمِینَ ﴿٨٠﴾ أَفَبِهَذَا الْحَدِیثِ أَنْتُمْ مُدْهِنُونَ ﴿٨١﴾ وَتَجْعَلُونَ رِزْقَکُمْ أَنَّکُمْ تُکَذِّبُونَ ﴿٨٢﴾ فَلَوْلا إِذَا بَلَغَتِ الْحُلْقُومَ ﴿٨٣﴾ وَأَنْتُمْ حِینَئِذٍ تَنْظُرُونَ ﴿٨٤﴾ وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْکُمْ وَلَکِنْ لا تُبْصِرُونَ ﴿٨٥﴾ فَلَوْلا إِنْ کُنْتُمْ غَیْرَ مَدِینِینَ ﴿٨٦﴾ تَرْجِعُونَهَا إِنْ کُنْتُمْ صَادِقِینَ ﴿٨٧﴾ فَأَمَّا إِنْ کَانَ مِنَ الْمُقَرَّبِینَ ﴿٨٨﴾ فَرَوْحٌ وَرَیْحَانٌ وَجَنَّةُ نَعِیمٍ ﴿٨٩﴾ وَأَمَّا إِنْ کَانَ مِنْ أَصْحَابِ الْیَمِینِ ﴿٩٠﴾ فَسَلامٌ لَکَ مِنْ أَصْحَابِ الْیَمِینِ ﴿٩١﴾ وَأَمَّا إِنْ کَانَ مِنَ الْمُکَذِّبِینَ الضَّالِّینَ ﴿٩٢﴾ فَنُزُلٌ مِنْ حَمِیمٍ ﴿٩٣﴾ وَتَصْلِیَةُ جَحِیمٍ ﴿٩٤﴾ إِنَّ هَذَا لَهُوَ حَقُّ الْیَقِینِ ﴿٩٥﴾ فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّکَ الْعَظِیمِ ﴿٩٦﴾ امام زمان واقعه
زیارت ال یاسین 💝بِسْم الله الرحمن الرحيم💝 🌼💐سَلاَمٌ عَلَىٰ آلِ يَس💐🌼 🌹ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا دَاعِيَ اللهِ وَرَبَّانِيَ آيَاتِهِ،🌹 🌹ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَابَ اللهِ وَدَيَّانَ دِينِهِ،🌹 🌹ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللهِ وَنَاصِرَ حَقِّهِ،🌹 🌹ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللهِ وَ دَلِيلَ إِرَادَتِهِ،🌹 🌹ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا تَالِيَ كِتَابِ اللهِ وَتَرْجُمَانَهُ 🌹 🌹ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي آنَاءِ لَيْلِكَ وَأَطْرَافِ نَهَارِكَ،🌹 🌹 ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللهِ فِي أَرْضِهِ،🌹 🌹 ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مِيثَاقَ اللهِ ٱلَّذِي أَخَذَهُ وَوَكَّدَهُ،🌹 🌹 ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا وَعْدَ اللهِ ٱلَّذِي ضَمِنَهُ،🌹 🌹ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَالْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَالْغَوْثُ وَٱلرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ، وَعْداً غَيْرَ مَكْذُوبٍ،🌹 🌹 ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقوُمُ،🌹 🌹 ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْعُدُ،🌹 🌹 ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْرَأُ وَتُبَيِّنُ،🌹 🌹 ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصَلِّي وَتَقْنُتُ،🌹 🌹 ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَرْكَعُ وَتَسْجُدُ،🌹 🌹ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُهَلِّلُ وَتُكَبِّرُ،🌹 🌹 ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَحْمَدُ وَتَسْتَغْفِرُ،🌹 🌹ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصْبِحُ وَتُمْسِي،🌹 🌹 ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي ٱللَّيْلِ إِذَا يَغْشَىٰ وَٱلنَّهَارِ إِذَا تَجَلَّىٰ،🌹 🌹 ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا ٱلإِمَامُ الْمَأْمُونُ،🌹 🌹 ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ،🌹 🌹ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ بِجَوَامِعِ🌹 🌹 ٱلسَّلاَمُ، أُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ🌹 أَنِّي أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَـٰهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَريكَ لَهُ،🌻 وَأَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ لاَ حَبِيبَ إِلاَّ هُوَ وَأَهْلُهُ،🌻 🌻وَأُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنَّ عَلِيّاً أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ حُجَّتُهُ🌻 🌻 وَالْحَسَنَ حُجَّتُهُ🌻 🌻 وَالْحُسَيْنَ حُجَّتُهُ🌻 🌻 وَعَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ حُجَّتُهُ🌻 🌻وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،🌻 🌻وَجَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ،🌻 🌻 وَموُسَىٰ بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ،🌻 🌻وَعَلِيَّ بْنَ موُسَىٰ حُجَّتُهُ،🌻 🌻 وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،🌻 🌻وَعَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ،🌻 🌻وَالْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،🌻 🌻وَأَشْهَدُ أَنَّكَ حُجَّةُ اللهِ، أَنْتُمُ ٱلأَوَّلُ وَٱلآخِرُ🌻 وَأَنَّ رَجْعَتَكُمْ حَقٌّ لاَ رَيْبَ فِيهَا يَوْمَ لاَ يَنْفَعُ نَفْساً إِيمَانُهَا لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمَانِهَا خَيْراً، 🌸وَأَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ،🌸 🌸وَأَنَّ نَاكِراً وَنَكِيراً حَقٌّ،🌸 🌸 وَأَشْهَدُ أَنَّ ٱلنَّشْرَ حَقٌّ،🌸 🌸وَالْبَعْثَ حَقٌّ،🌸 🌸وَأَنَّ ٱلصِّرَاطَ حَقٌّ،🌸 🌸وَالْمِرْصَادَ حَقٌّ،🌸 🌸وَالْمِيزَانَ حَقٌّ،🌸 🌸وَالْحَشْرَ حَقٌّ،🌸 🌸وَالْحِسَابَ حَقٌّ،🌸 🌸وَالْجَنَّةَ وَٱلنَّارَ حَقٌّ،🌸 🌸 وَالْوَعْدَ وَالْوَعِيدَ بِهِمَا حَقٌّ،🌸 يَا مَوْلاَيَ شَقِيَ مَنْ خَالَفَكُمْ وَسَعِدَ مَنْ أَطَاعَكُمْ، فَأَشْهَدْ عَلَىٰ مَا أَشْهَدْتُكَ عَلَيْهِ، وَأَنَا وَلِيٌّ لَكَ بَريءٌ مِنْ عَدُوِّكَ، فَالْحَقُّ مَا رَضِيتُمُوهُ، وَالْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ، وَالْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ، وَالْمُنْكَرُ مَا نَهَيْتُمْ عَنْهُ، فَنَفْسِي مُؤْمِنَةٌ بِاللهِ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ وَبِرَسُولِهِ وَبِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَبِكُمْ يَا مَوْلاَيَ أَوَّلِكُمْ وَآخِرِكُمْ، وَنُصْرَتِي مُعَدَّةٌ لَكُمْ وَمَوَدَّتِي خَالِصَةٌ لَكُمْ آمِينَ آمِينَ.🍀🍀 ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈
سلام بر خاندان یاسین، سلام بر تو‌ای دعوت‌کننده به سوی خدا و آگاه به آیاتش، سلام بر تو‌ای باب خدا و حاکم سیاستمدار دینش، سلام بر تو‌ای خلیفه خدا و یاور حقّش، سلام بر تو‌ای حجّت خدا و راهنما به سوی اراده‌اش، سلام بر تو‌ای تلاوت‌کننده کتاب خدا و تفسیرکننده‌اش، سلام بر تو در تمام ساعات شب و روز، سلام بر تو‌ای بجا مانده خدا در زمینش، سلام بر تو‌ای پیمان خدا که آن را برگرفت و استوارش کرد، سلام بر تو‌ای وعده خدا که آن را ضمانت نمود، سلام بر تو‌ای پرچم برافراشته و دانش سرریز و فریادرس و رحمت گسترده و وعده‌ی بی‌دروغ. سلام بر تو هنگامی‌که بر می‌خیزی، سلام بر تو زمانی که می‌نشینی، سلام بر تو وقتی که می‌خوانی و بیان می‌کنی، سلام بر تو هنگامی‌که نماز می‌خوانی و قنوت بجا می‌آوری، سلام بر تو زمانی که رکوع و سجود می‌نمایی، سلام بر تو وقتی که تهلیل و تکبیر می‌گویی سلام بر تو هنگامی که سپاس و استغفار می‌نمایی؛ سلام بر تو زمانی که صبح و شام می‌کنی، سلام بر تو در شب هنگامی‌که می‌پوشاند و در روز وقتی‌که آشکار می‌شود، سلام بر تو‌ای پیشوای امین، سلام بر تو‌ای پیش نهاده‌ی آرزو شده، سلام بر تو به همه سلام‌ها. گواه می‌گیرم‌ای مولایم که گواهی می‌دهم معبودی جز خدا نیست، یگانه است و شریکی ندارد و محمد بنده و فرستاده اوست، محبوبی جز او و اهل‌بیتش نیست و تو را گواه می‌گیرم‌ای مولایم، بر اینکه علی امیرمؤمنان و حسن و حسین و علی بن الحسین و محمد بن علی و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد و حسن بن علی، حجّت‌های خدایند و گواهی می‌دهم که تو حجّت خدایی، شما آغاز و انجام هستید؛ و همانا بازگشت شما حق است، تردیدی در آن نیست، «روزی که ایمان‌آوردنِ کسی که پیش از آن ایمان نیاورده یا در حال ایمان‌داشتن عمل شایسته‌ای انجام نداده سودی نخواهد داشت» و گواهی می‌دهم که مرگ و ناکر و نکیر و زنده شدن و برانگیختن و صراط و کمینگاه و میزان و گردآوردن و حساب و بهشت و دوزخ و وعده و تهدید به هر دو حق است ای مولای من، بدبخت شد کسی که با شما مخالفت ورزید و خوشبخت شد کسی که از شما اطاعت کرد، پس گواه باش بر آنچه تو را بر آن گواه گرفتم و من دوست تو و بیزار از دشمن توأم، پس حق آن است که شما به آن خشنود شدید و باطل آن است که شما از آن ناخشنود گشتید و معروف آن است که شما به آن امر فرمودید و منکر آن است که شما از آن نهی کردید، پس نهاد من مؤمن به خدای یگانه بی‌شریک و به رسول او و به امیرمؤمنان و به شماست‌ای مولای من، به آغاز و انجام شما و یاری‌ام برای شما آماده و دوستی‌ام نسبت به شما بی‌آلایش است، اجابت فرما، اجابت فرما؛ هرشب بخون عالیه این بعد هر حاجت داشتی بخواه بعدش
🌺🌸 به نیابت از حضرت زهرا سلام الله علیها ۱۴ صلوات بفرستید جهت سلامتی وتعجیل در فرج آقا امام زمان(عج الله) 🌸🌺
4_5861488653653523906.mp3
3.8M
تفسیر نور آیه صد و چهل و نه سوره : - وَلَمَّا = و وقتی که سُقِطَ = حقیقت (افتاد) فِي أَيْدِيهِمْ = به دست هایشان  ۱ وَرَأَوْا = و دیدند که أَنَّهُمْ = همانا آنها قَدْ = به تحقیق ضَلُّوا = گمراه شده اند قَالُوا = گفتند لَئِنْ = هر آینه اگر   لَمْ يَرْحَمْنَا = رحم نکند بر ما  رَبُّنَا = پروردگار ما  وَيَغْفِرْ لَنَا = و نیامرزد ما را  ۲ لَنَكُونَنَّ = قطعا می باشیم مِنَ الْخَاسِرِينَ = از زیانکاران                """""""""""""""""""""""""""""""""""""""""" ۱- منظور از سُقِطَ فِي أَيْدِيهِمْ این است که آنها پشیمان شدند ۲- در اصل  لَم يَغْفِرْ لَنَا بوده آیه صد و پنجاه سوره : وَلَمَّا = و هنگامی که رَجَعَ مُوسَى = باز گشت موسی إِلَى قَوْمِهِ = به سوی قومش غَضْبَانَ = غضبناک أَسِفًا = متاسف قَالَ بِئْسَمَا = گفت چه بد خَلَفْتُمُونِي = نیابت من کردید  ۱ مِنْ بَعْدِي = از بعد من أَعَجِلْتُمْ = آیا عجله کردید أَمْرَ = از دستور رَبِّكُمْ = پروردگارتان ؟ بقیه ی کلمات رو در مصحف شریف مطالعه بفرمایید -حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌ : -محسن‌قرائتی
4_5868318287309316646.mp3
2.4M
تفسیر نور آیه صد و پنجاه و یک سوره : قَالَ = (موسی ) گفت رَبِّ = پروردگار من اغْفِرْ لِي = بیامرز مرا وَلِأَخِي = و برادرم را وَأَدْخِلْنَا = و داخل کن ما را فِي رَحْمَتِكَ = در رحمتت وَأَنْتَ = و تو أَرْحَمُ = مهربان ترین الرَّاحِمِينَ = مهربانانی تفسیر نور آیه صد و پنجاه و دو سوره : إِنَّ الَّذِينَ = همانا آنان که اتَّخَذُوا = گرفتند ، انتخاب نمودند الْعِجْلَ = گوساله را سَيَنَالُهُمْ = بزودی می رسد به آنها غَضَبٌ = غضبی مِنْ رَبِّهِمْ = از جانب پروردگارشان وَذِلَّةٌ = و ذلتی فِي الْحَيَاةِ = در زندگی الدُّنْيَا = دنیا وَكَذَلِكَ = و این چنین نَجْزِي = جزا می دهیم الْمُفْتَرِينَ = دروغ سازان را : -حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌ : -محسن‌قرائتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📜نهج البلاغه🌺 خطبه 164 هشدار دادن به عثمان زمان: 03:54 حجم: 04.18Mb
📜نهج البلاغه🌺 حکمت 114 جایگاه خوشبینی و بدبینی در جامعه