6.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #استوری
⚠️ همه بلندگوهای دنیا تقریباً به ضد این جمهوری اسلامی است
➕هر هفته یک #نکته_اخلاقی از امام خمینی(ره) به اشتراک بگذارید...
10.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
yaranmontazer:
🔴 ویژگیها وخصوصیات امام زمان(عج)
🔵 قسمت 9⃣
۸۱-خدای تعالی آن حضرت را از هر لغزشی معصوم قرار داده است.
۸۲-خدای تعالی آن حضرت را از فتنهها و بلاها در امان نگه داشته است؛ که در زیارت آل یس به آن حضرت خطاب میکنیم: السلام علیک ایها الامام المأمون؛ یعنی سلام بر شما ای امامی که در امن و حفاظت الهی هستی.
۸۳-خدای تعالی آن حضرت را از هر گونه ناپاکی پاک قرار داده است.
۸۴-حق با آن حضرت و از طرف آن حضرت و به سوی آن حضرت است؛ این نکته از اهمیت فوقالعادهای در رابطه با آن حضرت برخوردار است که حق جز در نزد امام عصر ارواحنا فداه پیدا نمیشود و وجود ندارد.امام عصر ارواحنا فداه اهل حق و معدن آن است.
۸۵-میراث نبوت در نزد آن حضرت است؛ هر آنچه که مربوط به نبوت است به ارث در خدمت آن حضرت است و در زمان ظهور آنها را برای انسانها آشکار میفرماید.
۸۶-بازگشت خلق به سوی آن حضرت است.
۸۷-حساب خلق با آن حضرت است؛ خدای تعالی چنین اراده کرده است که در روز قیامت نیز ائمهی اطهار علیهمالسلام و از جمله امام عصر ارواحنا فداه به امور مردم رسیدگی کنند، همانطور که درباره حضرت علی علیهالسلام داریم قسیم الجنه و النار.
۸۸-فصل الخطاب و تمام کنندهی حقیقت در نزد آن حضرت است.
۸۹-آیات و نشانههای پروردگار در نزد آن حضرت است.
۹۰-ارادهی قطعی خدای تعالی در ارتباط با امام عصر ارواحنا فداه است.
#ویژگیها_و_خصوصیات_امام_زمان
🌹داستان آموزنده🌹.
شخصی در مجالس سیدالشهدا علیه السلام خدمت میکرد و زیر لب این شعر را میخواند: حسین دارم چه غم دارم؟!
مرحوم شیخ رجبعلی خیاط با دیدن این شخص در دل خود گفت: خوش بحال این شخص ، آقا سیدالشهدا علیه السلام به این شخص تفضل خواهد کرد و او را از هم و غمهای قیامت نجات خواهد داد.
.
پس از مدتی شیخ رجبعلی شبی در خواب دید که محشر به پا شده و امام حسین علیه السلام به حساب مردم رسیدگی می کند و آن شخص هم در ابتدای صف، نزدیک حضرت قرار دارد. شیخ رجبعلی میفرمود: با خود گفتم: امروز روز توست ؛ گوارایت باد! ناگهان دیدم که امام حسین علیه السلام به فرشتهای امر فرمودند که آن مرد را به انتهای صف بیندازد.
در آن هنگام حضرت نگاهی به من کرد و با ناراحتی فرمود: شیخ رجبعلی! ما رئیس دزدها نیستیم! از سخن آن حضرت تعجب کردم و پس از بیدار شدن جستجو کردم که شغل آن مرد چیست؟! و فهمیدم که عامل توزیع شکر است و شکر را به جای این که با قیمت دولتی به مردم بدهد ، آزاد میفروشد.
🌹
پ.ن: رعایت تقوا و عمل صالح و داشتن حبّ محمد و آل محمد (عليهمالسلام) مانند دو بالی هستند که برای رسیدن به خداوند به هر دو لازم است؛
در حديث آمده: «هر كس ولايت و رهبری ما را نپذيرد، خدا هم اعمال او را قبول نمیكند»(۱)
همچنین امیرالمؤمنین فرمودند: ما «باب الله» هستيم و راه خدا از طريق ما معرّفی و شناخته میشود»(۲) و امام باقر فرمودند: «در ولایت ما نيست، مگر آنانكه اهل عمل و تقوا باشند»(۳).
که این احادیث بیانگر آن است که ولایت و تقوا و عمل صالح باید همراه باشند.
(۱)(كافی،ج۱ص۴۳۰)
(۲)(كافی،ج۱ص۱۹۳)
(۳)(كافی،ج۲ص۷۵)
🌹
✍
تکمیلیارانحضرتشرطظهور.mp3
1.22M
⁉️آیا313یارحضرت درکل جهان وجودنداردکه این تعدادهنوز تکمیل نشده است؟
⭕️ پاسخ: #ابراهیم_افشاری
🆔
AUD-1659217572490_۲۴۹.mp3
2.11M
🔴 آیا بارشهای اخیر و سیل های پس از آن از نشانه های ظهورمیباشد؟
🎙 #ابراهیم_افشاری
06_Paye_Mahdi_Beman_mashhad.mp3
37.37M
yaranmontazer:
قسمت ششم از سلسه جلسات پای مهدی بمان
استاد امینی خواه
4_6046465099726589168.mp3
7.11M
تفسیر نور
آیه شانزده سوره #بقرة :
+ أُولَٰئِكَ : آنها
+ الذين :كساني هستند
+ اشْتَرَوُا : خريدند
+ الضَّلَالَةَ : گمراهي را
+ بِالْهُدَىٰ : به هدايت
+ فَمَا رَبِحَتْ : پس سود نكرد
+ تِجَارَتُهُمْ : تجارتشون
+ وَمَا كَانُوا : و نبودند
+ مُهْتَدِينَ : هدايتشدگان
حجتالاسلاموالمسلمین :
-محسنقرائتی
🪴●
4_6050666767448018450.mp3
1.87M
تفسیر نور
آیه هفده سوره #بقرة :
+ مَثَلُهُمْ : مثل ايشان
+ كَمَثَلِ : مانند مَثَل
+ الَّذِي : كسي است كه
+ اسْتَوْقَدَ : بيفروزد
+ نَارًا : آتشي را
+ فَلَمَّا : پس وقتي كه
+ أضَاءَتْ : روشن كرد
+ مَا : انچه
+ حَوْلَهُ : اطرافش است
+ ذَهَبَ :ببرد
+ اللَّهُ :خدا
+ بِنُورِهِمْ: نورشان
+ وَتَرَكَهُمْ:ورهاكند ايشان را
+ فِي :در
+ ظُلُمَاتٍ :تاريكيهايي كه
+ لَّا يُبْصِرُونَ. :نمي بينند
حجتالاسلاموالمسلمین :
-محسنقرائتی
🪴●|
اختلاف در تشخیص هویت منجی جهانی
از مجموع بحث های گذشته نتیجه می گیریم که اجماع (اتفاق نظر) بر حتمی بودن روز موعود در همه دین های آسمانی وجود داشته است. علامۀ پژوهشگر حضرت آیت الله العظمی مرعشی نجفی (ره) در مقدمه جلد سیزدهم کتاب احقاق الحق آورده است: «باید دانست که همۀ امت ها، مذهب ها و دین ها -به استثنای تعداد اندکی از آنان -بر آمدن یک مصلح آسمانی الهی و ملکوتی اتفاق نظر دارند تا وی آنچه در جهان فاسد شده اصلاح نماید و آنچه از ظلم و فساد در زمین دیده می شود برطرف نموده، هر آنچه در ظلمت ظلم و بیداد پوشیده شده است به نور عدالت خود آشکار نماید، نهایتاً در این که او چه کسی است اختلاف کرده اند؛ مانند کسانی که او را «عُزَیر» یا «مسیح» یا «ابراهیم خلیل» علیهم السلام می دانند و یا در میان مسلمانان، کسانی که او را از نسل حضرت امام حسن یا از نسل حضرت امام حسین علیهما السلام می دانند.
حال که دانستیم دین ها، فرقه ها و مذاهبِ منشعب از آن ها به رغم اتفاق نظر بر حتمی بودن غیبت، ظهور و بازگشت مصلح جهانی، در تعیین شخص او اختلاف کرده اند باید دید سرّ این اختلاف در چیست؟
به نظر می رسد که بروز این اختلاف به دو عامل باز می گردد:
1. تفسیر نادرست از روایات و بشارات آسمانی که ناشی از عوامل خارج از ذات آن نصوص و بشارات بوده است.
2. تأثیر پذیری عاطفی یا به دیگر تعبیر تعصب پیروان هر فرقه و دینی نسبت به سمبل ها و اشخاص مورد احترام فرقۀ خود.
به این معنی که مشخص کردن هویت مصلح جهانی در نزد این دسته از
ص:35
اشخاص برآمده از خود نصوص و بشارات نیست، بلکه شخصیت مورد نظر را از پیش تعیین کرده و سپس -حتی با دست زدن به تأویل -سعی در تطبیق روایات بر او نموده اند.
به این دو عامل عوامل سیاسی بسیاری نیز می توان افزود که ما اکنون در صدد بیان آن نیستیم و بیشتر آن ها چه نسبت به ادیان گذشته و چه نسبت به فرقه های اسلامی بر همگان آشکار است. محور کلی بحث این است که گردن نهادن به آنچه در متن بشارت های آسمانی و روایات نبوی آمده است باورهای آن ادیان را درهم شکسته و توجیه ادامۀ حیات مستقل فرق و مجوز اصرار آنان بر عقاید کهنه شان را از میان خواهد برد.
در رابطه با عامل اول که همان تفسیر نادرست از روایات و بشارات آسمانی باشد باید گفت: این روایات و احادیث پیامبران و اوصیای آنان علیهم السلام در بارۀ مصلح جهانی، از مسأله ای غیبی سخن به میان می آورد؛ شخصیتی که در آینده ظهور می کند همچنین از نقشی تاریخی بحث می کند که بزرگترین کار را در طول تاریخ بشریت به انجام رسانده و در روز موعود به بالاترین آرزوهای بشر جامۀ عمل خواهد پوشاند. انسان نیز طبیعتاً مایل است تا مسائل غیبی را به قالب مصادیقی ملموس و محسوس در آورد، هر قوم و ملتی نیز به شریعت خود و سمبل های آن و آنچه که بدان گرایش و میل پیدا کرده اند تعصب می ورزند و در نتیجه میل پیدا می کنند که صاحب این نقش بزرگ تاریخی کسی از آنان باشد.
لذا طبیعی است که در تعیین هویت مصلح جهانی اختلاف به وجود بیاید، چرا که طبیعتاً پیروان هر آیینی مصداقی برای آن شخصیت غیبی که در آینده خواهد آمد و نصوص و بشارت های انکار ناپذیر و معتبر که رهبران مورد
ص:36
علاقه و شناخته شدۀ خودشان بر آن ها اعتماد کرده اند از او سخن به میان آورده اند، پیدا می کنند. و تعصبِ آگاهانه یا ناخود آگاهی که نسبت به آیین خود و سمبل های آن دارند و اشتیاق شدید ذاتی، ایشان را وا می دارد تا بخواهند افتخار تحقق این نقش تاریخی نصیب شخصیتی گرد که به آنان منسوب بوده یا آنان بدو منسوب باشند.
کتاب پیشوایان هدایت قسمت 9