📌 آیا باید فساد کنیم؟
🌏 در روایتها آمده است، در زمانی که حضرت مهدی ظهور میکند، جهان پر از ظلم و فساد شده است. برای همین عدهای گفتند: «بِرَویم ظلم کنیم یا در مقابل ظلم سکوت کنیم تا ظلم فراگیر شود و حضرت مهدی ظهور کند.» آیا این حرف درست است؟
🔺 اول از همه باید بگوییم که فراگیری ظلم در جهان از علائم ظهور است نه از شرایط ظهور. علائم، نشانههایی است که نزدیکی ظهور را نشان میدهند اما دلیلِ ظهور نیست. (مثلأ سفیدی مو از علائم پیری است، اما دلیل پیر شدن، سفیدی مو نیست.)
🔹 از طرفی، اگر شرطِ ظهور، انجام ظلم و فساد باشد، انبیاء امر به فساد میکردند، نه امر به قیام و مبارزه علیه ظلم. افزونبر این، با قبول این ادعا، آیاتِ صریح قرآن در مورد جهاد و ایستادگی در مقابل طاغوت نیز دیگر معنایی ندارد.
🔪 در واقع از همان ابتدا که قابیل اقدام به برادرکشی کرد، بر روی زمین ظلم بوده و قرار نیست ما به ظلم اضافه کنیم یا در مقابل آن سکوت کنیم.
🔅 پس اگر به دنبال اباصالح هستیم، باید صالح و اصلاحگر باشیم و زمینههای ظهور را فراهم کنیم تا به ظهور برسیم.
#شبهه_شناسی ۲۲
قسمت 22
4_6048743373718685451.mp3
22.07M
شرح و بررسی #آیات_المهدویة
سوره ملک آیه ٣٠
استاد محمد حسین یوسفی
جلسه چهاردهم | چهارشنبه ١٩ دی ۱۳۹۷
📋 مباحث مطرح شده:
◽️#اضلال خدا نتیجه سرپیچی از #هدایت خدا
◽️#قساوت #قلب مانع اطاعت از #امام
◽️#امام مایه حیات در هر عصر و زمان
◽️وجوه شباهت بین آب و #امام_زمان
◽️#فضائل حضرت علی بن جعفر
◽️دعوت به خدا بر محوریت حق
◽️اهل بیت سبب #روزی_مادی
◽️معنای #اضلال خدا
#امام_زمان #دروس #صوت_دروس
عین الحیاة
دروس استاد یوسفی
قسمت 14
📌 خودت قاضیِ خودت باش
▪️ در دام تو آن مرغِ گرفتار، منم من / دنبال تو در کوچه و بازار، منم من
📗 یکی از پایههای تأمین امنیت و آرامش، اجرای صحیحِ قوانین درست در جامعه است؛ پس جامعه باید دارای تشکیلات قضایی قوی و سالم باشد تا حقوق مردم را بدون کوچکترین ظلمی به آنها رسانده و ظالم را به سزای عملش برساند.
⚖ اما در زمان حکومتِ حضرت مهدی، مردم نیاز به دستگاهِ قضایی گسترده و پُرهزینه با کارکنان فراوان، ندارند زیرا خودِ آنها از دانش و تربیتی خوبی برخوردارند و از تمام احکام دینی و دنیویِ خود اطلاع دارند. حتی زنان در خانههای خود با کتاب خدا و سنت رسول به قضاوت و حل کردن امور قضایی میپردازند.
🔅 افزونبر این، در سایهٔ عدل حکومت امام زمان، قوانین خداوند به طور کامل اجرا میشود.*۱
📄 أَشْهَدُ أَنَّ بِوَلَايَتِكَ تُقْبَلُ الْأَعْمَالُ وَ تُزَكَّى الْأَفْعَالُ
گواهى مىدهم كه اعمال بندگان به سبب پذيرش ولايت تو پذيرفته و رفتارهاى آنها پاكيزه مىگردد.
📚 ۱- سیمای جهان در عصر امام زمان، ج ۲، ص ۲۱۳
#جهان_در_عصر_ظهور ۲۲
قسمت 22
10.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 #کلیپ
#از_قیام_تا_انتقام (قسمت اول)
👤 استاد #رائفی_پور
🚩 بررسی جریان عاشورا و جریان مقابل
◾️ ویژۀ #محرم
📥 دانلود با کیفیت بالا
4_5848447814387893867.mp3
11.78M
#کیست_مرا_یاری_کند ۱۲
❌ یه بار میگین؛ کینه؛ سرطانِ روحه...
و از روحِ آدم، یه هیولا میسازه..
اما کینه ی دشمنان حسینُ، خوب میدونین
و لعنشون میکنین...
مسخره نیست⁉️
📌 گروه پرچم های سیاه
🔸 این گروه یکی از انشعابات فرقهٔ یمانی دروغین میباشد و از مخالفان پیروان مکتب نجف بوده و به ریاست عبداللههاشم و علیالغریفی شکل گرفتهاند.
🔹 عبداللههاشم اکنون ادعای مهدی ثانی بودن و امامت چهاردهم را دارد. و قائل است که احمدالحسن مکتب نجف را لعن کرده و او را به عنوان فرزند آسمانی خود و امام بعد از خود معرفی کرده است.
🔸 عبداللههاشم معتقد است مکتب نجف به مادیات روی آورده و قوانین و کلمات احمدالحسن و قانون حاکمیت اللّه را نقض کرده است و در حال ایجاد انحراف در آموزههای احمدالحسن است. او مدعی است پس از رویاهای بسیار که خود و یارانش دیدهاند و ملاقات حضوری با احمدالحسن و استخاره کردن، به حقانیت، امام چهاردهم و مهدی ثانی بودن خود یقین پیدا کرده است.
#یمانی_دروغین ۳۲
قسمت 32
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥بازگو کردن ماجرای ملاقات شهید اسماعیل خانزاده با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشّریف توسط پدر شهید در دیدار با رهبر معظم انقلاب و واکنش رهبر عزیزمان
🌱اللهمعجللولیکالفرج🌱
#امام_زمان ♥️
4_6048530622513680453.mp3
10.62M
مباحث ذکر یار استاد محمد شجاعی/ جلسه 37 - حقیقت ذکر لا اله الا الله
در این بخش از ضیاءالصالحین، جلسه سی و هفتم مباحث معرفتی ذکر یار از سری مباحث استاد محمد شجاعی با عنوان « حقیقت ذکر لا اله الا الله » تقدیم حضورتان می گردد.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
إِذَا وَقَعَتِ الْوَاقِعَةُ ﴿١﴾ لَیْسَ لِوَقْعَتِهَا کَاذِبَةٌ ﴿٢﴾ خَافِضَةٌ رَافِعَةٌ ﴿٣﴾ إِذَا رُجَّتِ الأرْضُ رَجًّا ﴿٤﴾ وَبُسَّتِ الْجِبَالُ بَسًّا ﴿٥﴾ فَکَانَتْ هَبَاءً مُنْبَثًّا ﴿٦﴾ وَکُنْتُمْ أَزْوَاجًا ثَلاثَةً ﴿٧﴾ فَأَصْحَابُ الْمَیْمَنَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَیْمَنَةِ ﴿٨﴾ وَأَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ ﴿٩﴾ وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ ﴿١٠﴾ أُولَئِکَ الْمُقَرَّبُونَ ﴿١١﴾ فِی جَنَّاتِ النَّعِیمِ ﴿١٢﴾ ثُلَّةٌ مِنَ الأوَّلِینَ ﴿١٣﴾ وَقَلِیلٌ مِنَ الآخِرِینَ ﴿١٤﴾ عَلَى سُرُرٍ مَوْضُونَةٍ ﴿١٥﴾ مُتَّکِئِینَ عَلَیْهَا مُتَقَابِلِینَ ﴿١٦﴾ یَطُوفُ عَلَیْهِمْ وِلْدَانٌ مُخَلَّدُونَ ﴿١٧﴾ بِأَکْوَابٍ وَأَبَارِیقَ وَکَأْسٍ مِنْ مَعِینٍ ﴿١٨﴾ لا یُصَدَّعُونَ عَنْهَا وَلا یُنْزِفُونَ ﴿١٩﴾ وَفَاکِهَةٍ مِمَّا یَتَخَیَّرُونَ ﴿٢٠﴾ وَلَحْمِ طَیْرٍ مِمَّا یَشْتَهُونَ ﴿٢١﴾ وَحُورٌ عِینٌ ﴿٢٢﴾ کَأَمْثَالِ اللُّؤْلُؤِ الْمَکْنُونِ ﴿٢٣﴾ جَزَاءً بِمَا کَانُوا یَعْمَلُونَ ﴿٢٤﴾ لا یَسْمَعُونَ فِیهَا لَغْوًا وَلا تَأْثِیمًا ﴿٢٥﴾ إِلا قِیلا سَلامًا سَلامًا ﴿٢٦﴾ وَأَصْحَابُ الْیَمِینِ مَا أَصْحَابُ الْیَمِینِ ﴿٢٧﴾ فِی سِدْرٍ مَخْضُودٍ ﴿٢٨﴾ وَطَلْحٍ مَنْضُودٍ ﴿٢٩﴾ وَظِلٍّ مَمْدُودٍ ﴿٣٠﴾ وَمَاءٍ مَسْکُوبٍ ﴿٣١﴾ وَفَاکِهَةٍ کَثِیرَةٍ ﴿٣٢﴾ لا مَقْطُوعَةٍ وَلا مَمْنُوعَةٍ ﴿٣٣﴾ وَفُرُشٍ مَرْفُوعَةٍ ﴿٣٤﴾ إِنَّا أَنْشَأْنَاهُنَّ إِنْشَاءً ﴿٣٥﴾ فَجَعَلْنَاهُنَّ أَبْکَارًا ﴿٣٦﴾ عُرُبًا أَتْرَابًا ﴿٣٧﴾ لأصْحَابِ الْیَمِینِ ﴿٣٨﴾ ثُلَّةٌ مِنَ الأوَّلِینَ ﴿٣٩﴾ وَثُلَّةٌ مِنَ الآخِرِینَ ﴿٤٠﴾ وَأَصْحَابُ الشِّمَالِ مَا أَصْحَابُ الشِّمَالِ ﴿٤١﴾ فِی سَمُومٍ وَحَمِیمٍ ﴿٤٢﴾ وَظِلٍّ مِنْ یَحْمُومٍ ﴿٤٣﴾ لا بَارِدٍ وَلا کَرِیمٍ ﴿٤٤﴾ إِنَّهُمْ کَانُوا قَبْلَ ذَلِکَ مُتْرَفِینَ ﴿٤٥﴾ وَکَانُوا یُصِرُّونَ عَلَى الْحِنْثِ الْعَظِیمِ ﴿٤٦﴾ وَکَانُوا یَقُولُونَ أَئِذَا مِتْنَا وَکُنَّا تُرَابًا وَعِظَامًا أَئِنَّا لَمَبْعُوثُونَ ﴿٤٧﴾ أَوَآبَاؤُنَا الأوَّلُونَ ﴿٤٨﴾ قُلْ إِنَّ الأوَّلِینَ وَالآخِرِینَ ﴿٤٩﴾ لَمَجْمُوعُونَ إِلَى مِیقَاتِ یَوْمٍ مَعْلُومٍ ﴿٥٠﴾ ثُمَّ إِنَّکُمْ أَیُّهَا الضَّالُّونَ الْمُکَذِّبُونَ ﴿٥١﴾ لآکِلُونَ مِنْ شَجَرٍ مِنْ زَقُّومٍ ﴿٥٢﴾ فَمَالِئُونَ مِنْهَا الْبُطُونَ ﴿٥٣﴾ فَشَارِبُونَ عَلَیْهِ مِنَ الْحَمِیمِ ﴿٥٤﴾ فَشَارِبُونَ شُرْبَ الْهِیمِ ﴿٥٥﴾ هَذَا نُزُلُهُمْ یَوْمَ الدِّینِ ﴿٥٦﴾ نَحْنُ خَلَقْنَاکُمْ فَلَوْلا تُصَدِّقُونَ ﴿٥٧﴾ أَفَرَأَیْتُمْ مَا تُمْنُونَ ﴿٥٨﴾ أَأَنْتُمْ تَخْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الْخَالِقُونَ ﴿٥٩﴾ نَحْنُ قَدَّرْنَا بَیْنَکُمُ الْمَوْتَ وَمَا نَحْنُ بِمَسْبُوقِینَ ﴿٦٠﴾ عَلَى أَنْ نُبَدِّلَ أَمْثَالَکُمْ وَنُنْشِئَکُمْ فِی مَا لا تَعْلَمُونَ ﴿٦١﴾ وَلَقَدْ عَلِمْتُمُ النَّشْأَةَ الأولَى فَلَوْلا تَذَکَّرُونَ ﴿٦٢﴾ أَفَرَأَیْتُمْ مَا تَحْرُثُونَ ﴿٦٣﴾ أَأَنْتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ ﴿٦٤﴾ لَوْ نَشَاءُ لَجَعَلْنَاهُ حُطَامًا فَظَلْتُمْ تَفَکَّهُونَ ﴿٦٥﴾ إِنَّا لَمُغْرَمُونَ ﴿٦٦﴾ بَلْ نَحْنُ مَحْرُومُونَ ﴿٦٧﴾ أَفَرَأَیْتُمُ الْمَاءَ الَّذِی تَشْرَبُونَ ﴿٦٨﴾ أَأَنْتُمْ أَنْزَلْتُمُوهُ مِنَ الْمُزْنِ أَمْ نَحْنُ الْمُنْزِلُونَ ﴿٦٩﴾ لَوْ نَشَاءُ جَعَلْنَاهُ أُجَاجًا فَلَوْلا تَشْکُرُونَ ﴿٧٠﴾ أَفَرَأَیْتُمُ النَّارَ الَّتِی تُورُونَ ﴿٧١﴾ أَأَنْتُمْ أَنْشَأْتُمْ شَجَرَتَهَا أَمْ نَحْنُ الْمُنْشِئُونَ ﴿٧٢﴾ نَحْنُ جَعَلْنَاهَا تَذْکِرَةً وَمَتَاعًا لِلْمُقْوِینَ ﴿٧٣﴾ فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّکَ الْعَظِیمِ ﴿٧٤﴾ فَلا أُقْسِمُ بِمَوَاقِعِ النُّجُومِ ﴿٧٥﴾ وَإِنَّهُ لَقَسَمٌ لَوْ تَعْلَمُونَ عَظِیمٌ ﴿٧٦﴾ إِنَّهُ لَقُرْآنٌ کَرِیمٌ ﴿٧٧﴾ فِی کِتَابٍ مَکْنُونٍ ﴿٧٨﴾ لا یَمَسُّهُ إِلا الْمُطَهَّرُونَ ﴿٧٩﴾ تَنْزِیلٌ مِنْ رَبِّ الْعَالَمِینَ ﴿٨٠﴾ أَفَبِهَذَا الْحَدِیثِ أَنْتُمْ مُدْهِنُونَ ﴿٨١﴾ وَتَجْعَلُونَ رِزْقَکُمْ أَنَّکُمْ تُکَذِّبُونَ ﴿٨٢﴾ فَلَوْلا إِذَا بَلَغَتِ الْحُلْقُومَ ﴿٨٣﴾ وَأَنْتُمْ حِینَئِذٍ تَنْظُرُونَ ﴿٨٤﴾ وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْکُمْ وَلَکِنْ لا تُبْصِرُونَ ﴿٨٥﴾ فَلَوْلا إِنْ کُنْتُمْ غَیْرَ مَدِینِینَ ﴿٨٦﴾ تَرْجِعُونَهَا إِنْ کُنْتُمْ صَادِقِینَ ﴿٨٧﴾ فَأَمَّا إِنْ کَانَ مِنَ الْمُقَرَّبِینَ ﴿٨٨﴾ فَرَوْحٌ وَرَیْحَانٌ وَجَنَّةُ نَعِیمٍ ﴿٨٩﴾ وَأَمَّا إِنْ کَانَ مِنْ أَصْحَابِ الْیَمِینِ ﴿٩٠﴾ فَسَلامٌ لَکَ مِنْ أَصْحَابِ الْیَمِینِ ﴿٩١﴾ وَأَمَّا إِنْ کَانَ مِنَ الْمُکَذِّبِینَ الضَّالِّینَ ﴿٩٢﴾ فَنُزُلٌ مِنْ حَمِیمٍ ﴿٩٣﴾ وَتَصْلِیَةُ جَحِیمٍ ﴿٩٤﴾ إِنَّ هَذَا لَهُوَ حَقُّ الْیَقِینِ ﴿٩٥﴾ فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّکَ الْعَظِیمِ ﴿٩٦﴾
#سربازان امام زمان
#سوره واقعه