eitaa logo
🍀یاران موعود🍀
1.5هزار دنبال‌کننده
15.8هزار عکس
10.5هزار ویدیو
236 فایل
سلام اهالی 💖 این کانال قصد دارد، با ارائه ی احادیث معتبر اهل بیت علیهم السلام قدمی بسیار کوچک در راه شناساندن اهمیت ثقلین و مهمترین اصل از اصول دین یعنی #امامت بردارد ان شاءالله لطفا مارو به دیگر عاشقان اهل بیت علیهم السلام معرفی کنید @yaranmuood
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣دین کامل حضرت ابوطالب علیه السلام❣ از امیر المؤمنین على(علیه السلام) نقل شده است: «والله ما عبد أبی ولا جدّی عبد المطّلب ولا هاشم ولا عبد مناف صنماً قطّ»؛ (به خدا سوگند پدرم و جدّم عبدالمطّلب و هاشم و عبد مناف هرگز بُتى نپرستیدند). گفته شد: چه چیزى مى پرستیدند؟ فرمود: «کانوا یصلّون إلى البیت على دین إبراهیم(علیه السلام) متمسّکین به»؛(1) ✨✨✨✨✨✨✨ (به طرف کعبه نماز مى خواندند و بر دین ابراهیم بودند و به آن متمسّک بودند) ابن ابى الحدید در «شرح»نهج البلاغة مى نویسد: روایت شده است: از على بن حسین(علیهما السلام) درباره ایمان ابوطالب سؤال شد، فرمود: «واعجبا إنّ الله تعالى نهى رسوله أن یقرّ مسلمة على نکاح کافر وقد کانت فاطمة بنت أسد من السابقات إلى الإسلام ولم تزل تحت أبی طالب حتّى مات»؛ (تعجّب مى کنم ، خداوند تعالى پیامبرش را نهى کرد از اینکه زن مسلمانى را در عقد ازدواج مرد کافر باقى گذارد ، و فاطمه بنت اسد از زنانى بود که به اسلام سبقت گرفت و تا زمان وفات ابوطالب همسر او بود)(2) ✨✨✨✨✨✨✨ از حضرت امام باقر(علیه السلام) درباره اینکه مردم مى گویند ابوطالب در گودالى از آتش است، سؤال شد ، فرمود: «لو وضع إیمان أبی طالب فی کفّة میزان وإیمان هذا الخلق فی الکفّة الاُخرى لرجح إیمانه»؛ (اگر ایمان ابوطالب در یک کفّه ترازو و ایمان این مردم در کفّه دیگر قرار گیرد، ایمان او سنگین تر است)(3) ✨✨✨✨✨✨✨ سپس فرمود: «ألم تعلموا أنّ أمیرالمؤمنین علیّاً(علیه السلام) کان یأمر أن یحجّ عن عبدالله وابنه وأبی طالب فی حیاته ثمّ أوصى فی وصیّته بالحجّ عنهم» (آیا نمى دانید امیر المؤمنین على(علیه السلام) در زمان حیاتش دستور مى داد که به نیابت از عبدالله و فرزندش و ابوطالب حجّ به جا آورند، سپس در وصیّت خود، به حجِّ از سوى آنها سفارش نمود)(4) ✨✨✨✨✨✨ از امام صادق(علیه السلام) روایت شده که: رسول خدا(صلى الله علیه وآله) فرمودند: «إنّ أصحاب الکهف أسرّوا الإیمان وأظهروا الکفر فآتاهم الله أجره مرّتین ، وإنّ أبا طالب أسرّ الإیمان وأظهر الشرک فآتاه الله أجرهُ مرّتین»؛ (همانا اصحاب کهف ایمان خود را مخفى کردند و اظهار کفر کردند پس خدا به آنها دو پاداش داد، و همانا ابوطالب نیز ایمان خود را مخفى و اظهار شرک کرد پس خداوند به او دو پاداش داد [پاداش ایمان و پاداش کتمان و تقیّه) (5) ✨✨✨✨✨✨ این حدیث را ثقة الاسلام کلینى به سند خود در «اُصول کافى» از امام صادق(علیه السلام) به صورت غیرمرفوعه و مسند بدین صورت نقل کرده است : «إنّ مَثَلَ أبی طالب مَثَلُ أصحاب الکهف أسرّوا الإیمان وأظهروا الشرک فآتاهم الله أجرهم مرّتین»؛ (همانا مَثَل ابوطالب مَثَل اصحاب کهف است که ایمان خود را مخفى کردند و اظهار شرک نمودند پس خدا به آنها دو پاداش داد).(6) ✨✨✨✨✨✨ ابان بن محمود به على بن موسى الرضا(علیه السلام) نوشت: فدایت شوم، من در اسلام ابوطالب شکّ دارم. و امام در پاسخ وى نوشت: «وَمَن یُشَاقِقِ الرَّسُولَ مِن بَعْدِ مَاتَبَیَّنَ لَهُ الْهُدَى وَیَتَّبِعْ غَیْرَ سَبِیلِ ا لْمُؤْمِنِینَ...»(کسى که بعد از آشکار شدن حقّ، با پیامبر مخالفت کند، و از راهى جز راه مؤمنان پیروى نماید ما او را به همان راه که مى رود مى بریم; و به دوزخ داخل مى کنیم . . .)(7) ✨✨✨✨✨ و پس از این آیه نوشت: «إنّک إن لم تقرّ بإیمان أبی طالب کان مصیرک إلى النار»؛ (همانا اگر به ایمان ابوطالب اقرار نکنى جایگاه تو در آتش است)(8) 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 📚1). کمال الدین، صدوق، ص 104 [ص 174]؛ تفسیر أبی الفتوح، ج 4، ص 210 [ج 8، ص 470]؛ تفسیر برهان، ج 3، ص 795 [ج 3، ص 232]. (2). شرح نهج البلاغة، ج 3، ص 312 [ج 14، ص 68 و 69، نامه 9]. (3). شرح نهج البلاغة، ابن أبی الحدید، ج 3، ص 311 [ج 14، ص 68، نامه 9]. (4). در چاپى از شرح نهج البلاغة که علاّمه بر آن اعتماد کرده این گونه آمده است، ولى در چاپ تحقیق شده کلمه «فرزندش» نیست. (5). شرح نهج البلاغة، ج 3، ص 312 [ج 14، ص 70، نامه 9]. (6). اصول کافى، ص 244 [ج 1، ص 448، ح 28]. (7). سوره نساء : 115. (8). شرح نهج البلاغة، ابن أبی الحدید، ج 3، ص 311 [ج 14، ص 68، نامه 9].
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با دقت گوش کنید خیلی مطلب مهمی هست👌 درجه و مقام حضرت ابوطالب علیه السلام ❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌲☘ایمان حضرت ابوطالب سلام الله علیه❣ «إنّ أبا طالب من رفقاء النبیین والصدّیقین والشهداء والصالحین وحسن اولئک رفیقا ». 🌸🌼امام صادق علیه السلام درباره ی ایمان ابوطالب علیه السلام می فرمایند: ابوطالب همنشین پیامبران ، صدیقین ، شهیدان و صالحان است و اینان چه نیکو دوستانی هستند . 📚بحارالانوار: ج۳۵، ص۱۱۱ 📚الغدیر: ج۷ ، ص۳۹ ☔️☂« إنّ ایمان أبی طالب لو وضع فی کفه میزان و ایمان هذا الخلق فی کفه میزان ، لرجح ایمان أبی طالب علی ایمانهم » . 🌈اگر ایمان ابوطالب در کفه ای از ترازو قرار گیرد و در کفه ی دیگر ایمان این مردم گذارده شود ، ایمان ابوطالب برتر خواهد بود . 📚 بحارالانوار ، ج 35 ، ص 11 📚 الغدیر ، ج 7 ، ص 390 📚مدینه المعاجز ، ج 7 ، ص 535 ✨✨« وإنّک إن لم تقرّ بایمان أبی طالب کان مصیرک إلی النار » . 🔸امام رضا علیه السلام در خطاب به یکی از اصحاب خود در مورد ایمان ابوطالب علیه السلام این چنین فرمودند : آگاه باش که اگر اقرار نکنی به ایمان ابوطالب ، جایگاه و منزلگاه تو در آتش است ! 📚 الغدیر ، ج7 ، ص 381
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺قال الامام جعفر بن محمد الصادق صلوات الله علیهما : 🌷فَبِأَیِّ آلاءِ رَبِّکُما تُکَذِّبان ِأَیْ بِأَیِ نِعْمَتِی تُکَذِّبَانِ بِمُحَمَّدٍ أَمْ بِعَلِیٍّ فِیهِمَا أَنْعَمْتَ عَلَی الْعِبَاد. 🌺امام صادق (علیه السلام) : ✍فَبِأَیِّ آلاء رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ، یعنی کدام‌یک از دو نعمت مرا تکذیب می‌کنید؛ محمّد (صلی الله علیه و آله) را یا علی (علیه السلام) را؟ چون به‌واسطه‌ی آن دو نفر به بندگان نعمت دادیم. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۵، ص۳۹۸ 📚بحارالأنوار، ج۲۴، ص۵۹ 📚بحارالأنوار، ج۲۴، ص۳۰۹ 📚تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۶۱۳
لَا بِشَیْءٍ مِنْ آلَائِکَ رَبِ أُکَذِّبُ❤️ پروردگارا هیچ کدام از آیات و نشانه هایت را تکذیب نمیکنم..
الصّادق (علیه السلام)- مَنْ قَرَأَ سُورَهًَْ الرَّحْمَنِ فَقَالَ عِنْدَ کُلِّ فَبِأَیِّ آلاءِ رَبِّکُما تُکَذِّبانِ لَا بِشَیْءٍ مِنْ آلَائِکَ رَبِّ أُکَذِّبُ فَإِنْ قَرَأَهَا لَیْلًا ثُمَّ مَاتَ مَاتَ شَهِیداً وَ إِنْ قَرَأَهَا نَهَاراً ثُمَّ مَاتَ مَاتَ شَهِیداً. امام صادق (علیه السلام)- هرکس سوره‌ی الرّحمن را تلاوت کند و هربار که آیه: فَبِأَیِّ آلاءِ رَبِّکُما تُکَذِّبانِ را تلاوت می‌کند بگوید: «ای پروردگار من هیچ‌یک از آیات و نشانه‌های تو را تکذیب نمی‌کنم». اگر هنگام شب آن را تلاوت کند و آنگاه بمیرد، شهید مرده است و اگر در روز تلاوت کند و سپس بمیرد [باز] شهید مرده است. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۵، ص۳۹۸  وسایل الشیعهًْ، ج۶، ص۷۲/ بحارالأنوار، ج۸۲، ص۴۸ / بحارالأنوار، ج۸۹، ص۳۰۶ / ثواب الأعمال، ص۱۱۶ / الدعوات، ص۲۱۹ / نورالثقلین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مبارک باد عیدی که هلال آن؛ با ندای وحیانی «إقرأ بِاسمِ ربّك الّذي خَلَق»؛ آغاز و با ترنّم ِ«اَلْیوْمَ أَکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ»؛ به بدر مبدل شد.🍃👌 ✅باشدا که باطنین «بقِيَّةُ اللَّهِ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ»؛ خورشيد بعثت از افق بدمد.🤲🤲💚 ✅از اعمال پر فضیلت روز ، بسیار صلوات فرستادن است.🍃👌 دهان خود را خوشبو و جان خود را مصفّا کنید به بر محمد و آل محمد(صلی الله علیه و اله و سلم) 🤲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺سلام بر مبعث 🎊بهاری ترین فصل گیتي 🌺سلام بر مبعث 🎊فصل شکفتن 🌺گل سرسبد بوستان رسالت 🌺سلام بر مبعث 🎊روزی که گلهای ایمان 🌺در گلستان جان انسان 🎊شکوفا شد 🌺بعثت پیامبر رحمت مبارڪ باد🎊🌺🎉
مبارڪ باد زیبا مبعثش که با🌹🍃 اقرا بسم ربڪ🌹🍃 آغاز و با انا اعطیناک الڪوثر🌹🍃 بیمه و با الیوم اڪملت لڪم الدین🌹🍃 جاودانه شد نغمه جاء الحق در تمام عالم🌹🍃 طنین افڪند🌹🍃 عيد مبعث مبارڪ 🌹🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💌امام‌رضا علیه‌السلام: تزاوَرُوا تحـابـوا و تصـافحُـوا و لا تحـاشمـوا؛ به دیدن یكدیگر روید تا یكدیگر را دوست داشته باشید و دست یكدیگر را بفشارید و به هم خشم نگیرید.✨ 📚 بحارالانوار، ج۷۸، ص۳۴۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اللهم عجل لولیک الفرج🌹: 🪴 امام على عليه السلام: أفضَلُ الأَدَبِ أن يَقِفَ الإِنسانُ عِندَ حَدِّهِ ولا يَتَعَدّى قَدرَهُ برترين ادب، آن است كه انسان در حدّ خود بايستد و از اندازه خويش فراتر نرود غررالحكم حدیث ۳۲۴۱ 💥💥💥💥💥💥💥💥 امیرالمؤمنین علیه السلام: زياد خوردن و زياد خوابيدن، جان را تباه مى كند و زيان به بار مى آورد كَثرَةُ الأَكلِ وَالنَّومِ تُفسِدانِ النَّفسَ، وتَجلِبانِ المَضَرَّةَ عيون الحكم والمواعظ صفحه 389