eitaa logo
🍀یاران موعود🍀
1.5هزار دنبال‌کننده
15.8هزار عکس
10.5هزار ویدیو
236 فایل
سلام اهالی 💖 این کانال قصد دارد، با ارائه ی احادیث معتبر اهل بیت علیهم السلام قدمی بسیار کوچک در راه شناساندن اهمیت ثقلین و مهمترین اصل از اصول دین یعنی #امامت بردارد ان شاءالله لطفا مارو به دیگر عاشقان اهل بیت علیهم السلام معرفی کنید @yaranmuood
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیا ماجرای بانویی که در تقرب به امام زمانش از سایر مردها و زنها سبقت گرفت، را شنیده اید ⁉️ 📙منبع: الثاقب في المناقب/ص439 ●...ثمّ قال : « يا معتب جئني بكيس نفقة مؤناتنا » فجاء به ، فطرح درهماً فيه ، وأخرج منه أربعين درهماً ، وقال : « اقرأها منّي السلام ، وقل لها : « ستعيشين تسع عشرة ليلة من دخول أبي جعفر ، ووصول هذا الكفن ، وهذه الدراهم ، فانفقي منها ستة عشر درهماً ، واجعلي أربعة وعشرين صدقة عنك ، وما يلزم عليك ، وأنا أتولى الصلاة عليك ؛ فإذا رأيتني فاكتم ، فإنّ ذلك أبقى لنفسك ؛ وافكك هذه الخواتيم وانظر هل أجبناك أم لا؟ قبل أن تجيء بدراهمهم كما أوصوك ، فإنّك رسول ». فتأملت الخواتيم فوجدتها صحاحاً ، ففككت من وسطها واحداً فوجدت تحتها : ما يقول العالم عليه‌السلام في رجل قال : نذرت لله عزّ وجل لأعتقن كلّ مملوك كان في ملكي قديماً. وكان له جماعة من المماليك؟ تحته الجواب من موسى بن جعفر عليهما‌السلام : « من كان في ملكه قبل ستة أشهر ، والدليل على صحة ذلك قوله تعالى : ( حَتَّى عادَ كَالْعُرْجُونِ الْقَدِيمِ ) [١] ( وكان بين العرجون القديم والعرجون الجديد في النخلة ) [٢] ستة أشهر ». وفككت الآخر ، فوجدت فيه : ما يقول العالم عليه‌السلام في رجل قال : [ والله ] أتصدّق بمال كثير ، بما يتصدّق. تحته الجواب بخطه عليه‌السلام : « إن كان الذي حلف بهذا اليمين من أرباب الدنانير تصدّق بأربعة وثمانين ديناراً ، وإن كان من أرباب الدراهم تصدّق بأربعة وثمانين درهما ، وإن كان من أرباب الغنم فيتصدّق بأربعة وثمانين غنما ، وإن كان من أرباب البعير فباربعة وثمانين بعيرا ؛ والدليل على ذلك قوله تعالى : ( لَقَدْ نَصَرَكُمُ اللهُ فِي مَواطِنَ كَثِيرَةٍ وَيَوْمَ حُنَيْنٍ ) [٣] فعددت مواطن رسول الله (ص) قبل نزول الآية فكانت أربعة وثمانين موطنا». وكسرت الأخرى فوجدت تحته : ما يقول العالم عليه‌السلام في رجل نبش قبراً وقطع رأس الميت وأخذ كفنه؟.. ●...سپس امام رو به غلام خود کرد و گفت: مُعتب! آن کیسه خرج و مصرف زندگی مان را بیاور! غلام کیسه را آورد، امام درهمی در آن انداخت و چهل درهم را بیرون آورد. رو به من کرد و فرمود: از سوی من به شطیطه سلام برسان و به او بگو: پس از وارد شدن ابوجعفر به نیشابور و رسیدن این کفن به دستت تنها نوزده شب زنده می مانی از این درهم ها شانزده درهمش را خرج کن و بیست و چهار درهم دیگر را از سوی خود صدقه بده و همچنین با آن آنچه بر عهده داری را ادا کن من خودم نماز بر تو را عهده دار می گردم. پس هر گاه مرا دیدی [مخاطب ابوجعفر است] قضیه را کتمان نما چرا که این برای خودت بهتر است. پيش از آنکه طبق وصیت شان درهم هایشان را بیاوری، این مهرها را باز کن و ببین که آیا جوابت را داده ایم یا نه؟! چرا که تو فرستاده شان هستی! به مُهرها دقت کردم و همه شان را صحیح و سالم دیدم. از میان مجموعه ورق ها یکی را انتخاب کردم و مُهرش را گشودم و دیدم زیر ورق چنین نوشته شده است: عالم (معصوم) علیه السلام چه می فرمایند درباره مردی که چنین گفته است: برای خدای عزوجل نذر نمودم تمام غلامانی که از قدیم داشتم اکنون در راه خدا آزاد می‌کنم (حال از کجا باید دانست که کدامان غلامان، قدیم هستند؟) و این شخص تعدادی برده نیز داشته باشد. دیدم موسی بن جعفر زیر سوال چنین پاسخ داده است: هر کسی که قبل از شش ماه در ملکیت او بوده شامل این نذر می شود و باید آزاد گردد ودلیل صحت این فتوا سخن خدای متعال در آیه ٣٩ سوره يس است که می فرماید: حَتَّی عَادَ کَالْعُرْجُونِ الْقَدِیمِ تا چون شاخک خشک خرما (عرجون قدیم) برگردد و در درخت نخل فاصله عرجون قدیم و عرجون جدید شش ماه است مُهر دیگری را گشودم و در آن چنین یافتم: عالم (معصوم) علیه السلام چه می فرمایند درباره مردی که چنین سوگند میخورد: والله مال کثیری را صدقه خواهم داد مال کثیر چه مقدار است تا به سوگند خود وفا کرده باشد؟! امام با خط مبارک خود زیر سؤالش چنین نوشته بودند: اگر کسی که این قسم را خورده دینار دارد بایستی هشتاد و چهار دینار بپردازد و اگر دارنده درهم است بایستی هشتاد و چهار درهم بپردازد واگر گوسفند دارد بایستی هشتاد و چهار رأس گوسفند بدهد و اگر شتر دارد بایستی هشتاد و چهار نفر شتر بدهد و دلیل بر صحت این فتوا سخن خدای متعال در آیه ٢٥ سوره توبه است که میفرماید: لَقَدْ نَصَرَکُمُ اللّهُ فِی مَوَاطِنَ کَثِیرَةٍ وَیَوْمَ حُنَیْنٍ قطعا خداوند شما را در مواضع کثیری و نیز در روز حنین یاری کرده است پس مواطن (نبردها) رسول الله (صلی الله علیه و آله) پیش از نزول این آیه را شمرده شده وتعدادش هشتاد و چهار نبرد بوده است. مُهر دیگری را گشودم و در زیرش چنین یافتم: عالم علیه السلام چه فرمایش می‌کنند درباره مردی که قبری را نبش کرده و سر میت را بریده و کفنش را برداشته است؟!... 5️⃣ از 7️⃣ ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✋سلام امام زمانم مهدی جان مولای غریبم در این زمانه‌ی سرد و دلگیر، عطر حضور شما مایه دلگرمی ماست دستان پر محبت و نورانی شما بر سر ما مستدام باد... ✔ما منتظران منتظر منتقم خون حسینیم اللهم عجل لولیک الفرج 🤲 زمان _منتظر _ظهور .@yaranmuood🌺
یک ســــلام💐💐💐 باعطر گلهای رز به دوستان مهربون یک ســــلام از سر عشق و دوستی به همه دوستهای نازنین با آرزوی داشتن روزی زیبا و پراز خیر و برکت صبح زیباتون بخیر🌺 پاییزتون پر از عشق و محبت
﴿امیرالمومنین علی علیه‌السلام﴾: روزگاری خواهد آمد که مردم به گناه کردن خود افتخار می‌کنند و از پاکدامنی تعجب می‌کنند. 📗نهج‌البلاغه، خطبه ۱۰۸ ﹏﹏⃟🌻﹏﹏ _ ‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ @yaranmuood🌺
🪴 امام علی علیه السلام: از غيرت ورزيدن بيجا بپرهيز كه اين كار، زن سالم را به بيمارى مى كشانَد و پاك دامن را به گناه إيّاكَ وَالتَّغايُرَ في غَيرِ مَوضِعِ غَيرَةٍ؛ فَإِنَّ ذلِكَ يَدعُو الصَّحيحَةَ إلَى السُّقمِ ، وَالبَريئَةَ إلَى الرَّيبِ از نامه 31 نهج البلاغه زمان _اللهم _عجل_ لولیک _الفرج @yaranmuood🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا امام حسن مجتبی علیه السلام💚💚 چه بی حرم چه با حرم.. میگیره دستمو سلطان کـــرم🤍🌱 دوشنبه های امام حسنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیا ماجرای بانویی که در تقرب به امام زمانش از سایر مردها و زنها سبقت گرفت، را شنیده اید ⁉️ 📘منبع: الثاقب في المناقب/ص439 ●...الجواب تحته بخطه عليه السلام: «تقطع يده لأخذ الكفن من وراء الحرز و يؤخذ منه مائة دينار لقطع رأس الميت، لأنّا جعلناه بمنزلة الجنين في بطن أمّه من قبل نفخ الروح فيه، فجعلنا في النطفة عشرين ديناراً و في العلقة عشرين ديناراً و في المضغة عشرين ديناراً و في اللحم عشرين ديناراً و في تمام الخلق عشرين ديناراً، فلو نفخ فيه الروح لألزمناه ألف دينار، على أن لا يأخذ ورثة الميت منها شيئاً، بل يتصدق بها عنه أو يحجّ أو يغزى بها، لأنّها أصابته في جسمه بعد الموت» قال أبو جعفر فمضيت من فوري إلى الخان وحملت المال والمتاع إليه و أقمت معه وحج فى تلك السنة فخرجت في جملته معادلاً له في عماريّته في ذهابي يوماً وفي عماريّة أبيه يوما و رجعت إلى خراسان فاستقبلني الناس و شطيطة من جملتهم فسلّموا عليّ، فأقبلت عليها من بينهم وأخبرتها بحضرتهم بما جرى و دفعت إليها الشقة والدراهم و كادت تنشق مرارتها من الفرح و لم يدخل إلى المدينة من الشيعة إلاّ حاسد أو متأسف على منزلتها ودفعت الجزء إليهم ففتحوا الخواتيم فوجدوا الجوابات تحت مسائلهم وأقامت شطيطة تسعة عشر يوماً و ماتت رحمها الله فتزاحمت الشيعة على الصلاة عليها فرأيت أبا الحسن عليه السلام على نجيب فنزل عنه و أخذ بخطامه و وقف يصلّي عليها مع القوم و حضر نزولها إلى قبرها ونثر في قبرها من تراب قبر أبي عبد الله الحسين عليه السلام فلما فرغ من أمرها ركب البعير وألوى برأسه نحو البرية و قال: «عرّف أصحابك واقرأهم عنّي السلام و قل لهم: إنّني ومن جرى مجراي من أهل البيت لا بد لنا من حضور جنائزكم في أي بلد كنتم فاتقوا الله في أنفسكم وأحسنوا الأعمال لتعينونا على خلاصكم و فك رقابكم من النار» ●...خط حضرت در زیر سوال چنین بود: از خاطر سرقت کفن بعد از کنار زدن پوشش (که همان قبر و لحد باشد) دستش قطع شده، و از او صد دینار بابت قطع سر میت به عنوان دیه گرفته می شود. چرا که ما ميت را در این جا به منزلت جنینی می دانیم که پیش از دمیدن روح در شکم مادر می باشد در این صورت دیه نطفه بیست دینار است، و دیه خون بسته بیست دینار است، و ديه گوشت نرم بیست دینار بوده و دیه گوشت کامل بیست دینار بوده و دیه خلقت تمام نیز بیست دینار است ولکن اگر روح در جنین دمیده شد بر جنایتکار دیه هزار دینار را لازم میسازیم. البته این صد دینار دیه را نباید به ورثه ميت بدهند بلکه بایستی از سوی میت صدقه داده شده، یا از سوی او حج به جا آورده شود، ویا اینکه هزینه نبرد شرعی داده شود. چرا که این جنایت بر جسم او پس از مرگ اتفاق افتاده است. ابوجعفر نیشابوری گوید: فورا خود را به کاروانسرا رساندم و اموال و کالاها را به امام رساندم، پس از آن در نزد ایشان ماندم تا اینکه ایشان به قصد حج از مدينه خارج شد و با ایشان عازم مکه شدم. در مسیر رفتن نیز یک روز در کجاوه پهلوی ایشان بودم و یک روز در کجاوه پدرشان بودم. پس از اتمام موسم حج به خراسان بازگشتم و مردمان نیشابور برای استقبالم از شهر بیرون آمده بودند و شطیطه نیز در بین‌شان بود. همگی بر من سلام نمودند و از بین همه شان رو به شطیطه کردم و در برابر آنها ماجرا به شطیطه گزارش دادم؛ کفن حضرتی و آن چهل درهم را به او تسلیم کردم و نزدیک بود از شدت خوشحالی بند دلش پاره شود! کسی از شیعیان به نیشابور بازنگشت مگر اینکه یا به شطیطه حسادت می ورزید و یا به منزلت او در نزد امام غبطه میخورد. من نیز مجموعه سوالاتشان را تسلیمشان کردم و آنها گره از مُهرهای خود گشودند و جواب ها را زیر سوالات خود یافتند. شطیطه نیز نوزده روز دیگر زنده بود تا اینکه به رحمت خدا رفت و مُرد؛ شیعیان در مراسم تشییع او تجمع عظیمی کردند و دیدم ابوالحسن (امام کاظم علیه السلام) بر روی شتری نجيب سوار هست، آقا از شتر فرود آمد و افسارش را به دست گرفت؛ در بین صفوف نماز جنازه ایستاد و در نماز بر جنازه شطیطه شرکت نمود؛ همچنین به هنگام وارد نمودن جنازه او در قبر نیز حاضر بود و بر قبر او از تربت قبر اباعبدالله الحسین علیه السلام پاشید؛ وقتی امام از تدفین فارغ شد دوباره سوار بر شتر شد و سر حیوان را رو به بیابان گرداند و فرمود: قضیه را به دیگر شیعیان نیز بگو و سلامم را به ایشان برسان و به ایشان بگو: همانا من و هر کس از ما اهل بیت که از نظر مقام و منزلت در جایگاه من باشد بایستی در تشییع جنازه های شما شیعیان شرکت کنیم در هر شهری که باشید پس از (عذاب) خدا در حق خودتان بپرهیزید و اعمال نیک انجام دهید تا به این وسیله ما را در خلاص نمودنتان و رهاندنتان از آتش یاری رسانده باشید. 6️⃣ از 7️⃣ ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آيا ماجرای بانویی که در تقرب به امام زمانش از سایر مردها و زنها سبقت گرفت، را شنیده اید ⁉️ 📙منبع: الثاقب في المناقب/ص439 ●...قال أبو جعفر : فلما ولّى عليه السلام عرّفت الجماعة ، فرأوه وقد بَعُدَ والنجيب يجري به ، فكادت أنفسهم تسيل حزنا إذ لم يتمكنوا من النظر إليه. وفي ذلك عدة آيات ، وكفى بها حجّة للمتأمل الذاكر. ●...ابوجعفر نیشابوری گوید: وقتی امام علیه السلام دور شد شیعیان را خبر دادم و آنها نیز امام را در حالی که بسیار دور شده بود و شتر ایشان را می برد مشاهده کردند نزدیک بود روح از بدن هایشان بیرون رود چرا که نتوانستند به رخساره ایشان نظری بیفکنند و در این داستان چندین نشانه است و حجت این ماجرا برای اهل تامل و تذکر کافی است. 7️⃣ از 7️⃣ ... 💔 😢💔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا