eitaa logo
یاران ولیعصر
196 دنبال‌کننده
20.9هزار عکس
22.3هزار ویدیو
508 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻آهنگری بود که با وجود رنج های متعدد و بیماری اش عمیقا" به خدا عشق می ورزید. 🔻 روزی یکی از دوستانش که اعتقادی به خدا نداشت از او پرسید: تو چگونه می توانی خدایی را که رنج و بیماری نصیب می کند دوست داشته باشی؟ آهنگر، سر به زیر آورد و گفت: وقتی می خواهم وسیله ای آهنی بسازم یک تکه آهن را در کوره قرار می دهم. 🔻سپس آن را روی سندان می گذارم و می کوبم تا به شکل دلخواهم درآید. اگر به صورت دلخواهم درآمد، می دانم که وسیله مفیدی خواهد بود. اگر نه، آن را کنار می گذارم. 🔻همین موضوع باعث شده است که همیشه به درگاه خداوند دعا کنم که خدایا! مرا در کوره های رنج قرار ده، اما کنار نگذار! 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 🔰صفحات مجازی 🔻 ایتا |ویراستی |روبیکا | توییتر| اینستاگرام
هدایت شده از هوالله
لااله‌الاالله ۷.mp3
16.56M
شرح حال کسی که به مقام عشق رسیده، چگونه است؟ اللهم صل علی محمدوآل محمد,وعجل فرجهم💚🌷 کانال هوالله 🍃❤️ https://eitaa.com/joinchat/4060807235C35b3c5af23
هدایت شده از هوالله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬅️ توصیه مهم برای زمان افطار 🔻 رحمت الله علیه اللهم صل علی محمدوآل محمد,وعجل فرجهم💚🌷 کانال هوالله 🌈 https://eitaa.com/joinchat/4060807235C35b3c5af23
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در آیه ۴۹ سوره ذاریات می‌خوانیم: وَمِنْ کُلِّ شَیْءٍ خَلَقْنَا زَوْجَیْنِ لَعَلَّکُمْ تَذَکَّرُونَ واز هر چیزی جفت آفریدیم باشد که متذکّر شوید. طبق این آیه علاوه بر انسان ها و حیوانات و گیاهان که دارای نر و ماده هستند،اتم ها و ذرات و اجزا جهان هستی نیز دارای خاصیت نرینگی و مادگی یعنی مثبت و منفی و یا منفی و مثبت هستند و دلیل تاکید دقیق آیه به هر چیزی همین مساله است. این آیه زمانی نازل شده است که بشر تنها از وجود نر و ماده برای انسان و حیوانات با خبر بود و از وجود خاصیت نر و مادگی برای اشیا و وجود اتمی و مولکول با خبر نبود و همین آیه یکی از دلایل برحق بودن قرآن کریم است. @tadabbor_quran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☀️روزمان را 💖 امروزهم‌نعمت‌خداست 💖 💖 قــــدرش‌ را بـــدانــیــم 💖 ☀️صفحه‌امروز۱۱۵ ☀️سوره مائده آیه ۴۲-۴۵ @tadabbor_quran
.pending-1680747580-15_Mashari_Tartil_J08(www.rasekhoon.net).mp3
11.47M
🎧 قرآن کریم ☘ جزء هشتم ☘ قرآن را، هم بخوانیم، هم بفهمیم @tadabbor_quran
🔴در احوال قیامت روز قيامت روزى است كه هر فردى را بلند مى كنند تا همه او را ببينند، آن وقت منادى ندا مى كند: هركس به اين شخص حقّى دارد بيايد. آنگاه طالبينِ حقوق به او رو مى آورند، كسانى را كه شايد اصلاً خودش احتمال نمى داده حقوقشان را اداء نكرده است ، اطرافش را مى گيرند. 🔥آبروى كسى را ريخته ،يا غيبت كسى را كرده، مالِ كسى را خورده يا به كسى بدهى داشته و فراموش نموده ، از او مطالبه حق مى كند، بيچاره بايد از حسناتِ خود به آنها بدهد. در روايات آمده كه ؛ براى يک درهم مال ،هفتصد ركعت نمازِ مقبول را بايد بدهد، ديگر مصيبت از اين بدتر؟ در صورتيكه حسناتش تمام شود، بايد در مقابل از گناهانِ صاحبانِ حقوق بردارد و بار آنها را سبک تر نمايد. 🌪قيامت به قدرى سخت است كه برادر از برادر و پسر از پدر و مادر از پدر، زن از شوهر و شوهر از زن فرار مى كند، از ترس اينكه نكند حق خود را مطالبه كند. 📚حقایقی از قرآن ، صفحه 19 ✾📚 @Dastan 📚✾
🔆ارشاد با بذل مال !  🌱مدتى بود كه شخصى دايم نزد امام كاظم عليه السلام مى آمد و فحش و ناسزا مى گفت . بعضى از نزديكان حضرت كه قضيه را چنين ديدند، به ايشان عرض كردند: - اجازه بدهيد ما اين فاسق را بكشيم ! 🌱حضرت اجازه ندادند و از مكان و مزرعه او پرسيدند و سپس سوار بر مركبى به مزرعه وى رفتند. آن مرد صدا زد: - از ميان زراعت من نياييد! حاصل مرا پايمال مى كنيد! 🌱حضرت آمدند نزديك ايشان پياده شدند. با لبخندى در كنارش نشستند و سپس فرمودند: - چقدر براى زراعت خرج كرده اى ؟ گفت : - صد دينار. 🌱فرمود: - چقدر اميد دخل دارى ؟ گفت : - دويست دينار. فرمود: 🌱- اين سيصد دينار را بگير و مزرعه هم مال خودت باشد. خداوند آنچه را كه اميد دارى به تو مرحمت مى كند. مرد پول را گرفت و پيشانى حضرت را بوسيد. 🌱حضرت تبسم كرده ، برگشت . فردا كه امام عليه السلام مسجد آمدند، آن مرد نشسته بود. وقتى كه حضرت را ديد گفت : 🌱- الله اعلم حيث يجعل رسالته (66) اصحاب پرسيدند ديروز چه مى گفت ، امروز چه مى گويد، ديروز فحش ‍ و ناسزا مى گفت ، امروز تعريف و تمجيد مى كند؟ حضرت به اصحاب فرمودند: 🌱- شما گفتيد اجازه بده ما اين مرد را بكشيم و لكن من با مبلغى پول او را اصلاح كردم !  يكى از راه هاى اصلاح حال مردم احسان و بخشش ‍ است . ✾📚 @Dastan 📚✾
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 داستانی شنیدنی از عشق و علاقه فراوان جناب قنبر به مولا علی علیه السلام! ✾📚 @Dastan 📚✾
🔆انفاق نان بدون نمك   🍂معلى بن خيس مى گويد: در يكى از شب هاى بارانى ، امام صادق عليه السلام از تاريكى شب استفاده كردند و تنها از منزل بيرون آمده ، به طرف ((ظله بنى ساعده ))(54) حركت كردند. من هم با كمى فاصله آهسته به دنبال امام روان شدم . ناگاه ! متوجه شدم چيزى از دوش امام به زمين افتاد. در آن لحظه ، آهسته صداى امام را شنيدم كه فرمود: ((خدايا! آنچه را كه بر زمين افتاد به من بازگردان .)) جلو رفتم و سلام كردم . امام از صدايم ، مرا شناخت و فرمود: 🍁- معلى تو هستى ؟ - بلى معلى هستم . فدايت شوم ! من پس از آنكه پاسخ امام عليه السلام را دادم ، دقت كردم تا ببينم چه چيز بود كه به زمين افتاد. ديدم مقدارى نان بر روى زمين ريخته است . امام عليه السلام فرمود: - معلى نانها را از روى زمين جمع كن و به من بده ! 🍁من آنها را جمع كردم و به امام دادم . كيسه بزرگى پر از نان بود طورى كه يك نفر به سختى مى توانست آن را به دوش بكشد. معلى مى گويد: عرض كردم : اجازه بده اين كيسه را به دوش بگيرم . فرمود: نه ! خودم به اين كار از تو سزاوارترم ، ولى همراه من بيا. 🍁امام كيسه نان را به دوش كشيد و راه افتاديم ، تا به ظله بنى ساعده رسيديم . گروهى از فقرا و بيچارگان كه منزل و مسكن نداشتند در آنجا خوابيده بودند حتى يك نفر هم بيدار نبود. حضرت در بالين هر كدام از آنها يك يا دو قرص نان گذاشت به طوريكه حتى يك نفر هم باقى نماند. 🍁سپس برگشتيم ، عرض كردم : فدايت شوم ! اينان كه تو در اين شب برايشان نان آوردى ، آيا شيعه هستند و امامت شما را قبول دارند؟ 🍁امام عليه السلام فرمود: - نه ! ايشان معتقد به امامت من نيستند؛ اگر از شيعيان ما بودند بيشتر از اين رسيدگى مى كردم ! ✾📚 @Dastan 📚✾
هدایت شده از ملانصرالدین👳‍♂️
مسجد که هست ، میکده جای نماز نیست جایی که آب هست ، تیمم مجاز نیست پند از زبان عالم اهل عمل خوش است اظهار فضل این همه فاضل نیاز نیست! غافل ز خویش! در پی عیب کسان مباش! کاین قصه جز حکایت سیر و پیاز نیست از بانگ ادعای تو گوش فلک کر است طبل میان تهی که دگر جزو ساز نیست!!!! نوکیسه های تازه به دوران رسیده را سرمایه ای به جز هوس و کبر و آز نیست با نرخ روز، هرکس نان می خورد یقین! نامرد و خائن است که مردم نواز نیست دست زمانه مشت تو را باز می کند -شادم- چرا؟؟ که عمر خیانت دراز نیست!! بیهوده نیست توبه ی هر گرگ ، مرگ اوست گویند: وقت مرگ در توبه باز نیست 👳 @mollanasreddin 👳
هدایت شده از ملانصرالدین👳‍♂️
❖ ای آنکه دوای دردمندان دانی راز دل زار مستمندان دانی حال دل خویش را چه گویم با تو ناگفته تو خود هزار چندان دانی یا رب مکن از لطف پریشان ما را هرچند که هست جرم و عصیان ما را ذات تو غنی بوده و ما محتاجیم محتاج به غیر خود مگردان ما را ای خالق خلق رهنمایی بفرست بر بندۀ بینوا، نوایی بفرست کار من بیچاره گره در گره است رحمی بکن و گره‌گشایی بفرست یارب به کرم بر من درویش نگر در من منگر در کرم خویش نگر هرچند نیم لایق بخشایش تو بر حال من خستۀ دل‌ریش نگر یارب تو چنان کن که پریشان نشوم محتاج برادران و خویشان ‌نشوم بی‌منت خلق خود مرا روزی ده تا از در تو بر درِ ایشان نشوم یارب ز قناعتم توانگر گردان وز نور یقین دلم منور گردان روزیِّ من سوختۀ سرگردان بی‌منّت مخلوق میسَّر گردان یارب تو به فضل، مشکلم آسان کن از فضل و کرم درد مرا درمان کن بر من منگر که بی‌کس و بی‌هنرم هرچیز که لایق تو باشد آن کن ای جملۀ بی‌کسان عالم را کس یک جو کرمت تمام عالم را بس من بی‌کسم و تو بی‌کسان را یاری یارب تو به فریاد منِ بی‌کس رس غمناکم و از کوی تو با غم نروم جز شاد و امیدوار و خرم نروم از درگه همچون تو کریمی هرگز نومید کسی نرفت و، من هم نروم 👳 @mollanasreddin 👳
هدایت شده از حکمش چیه؟
: 8 فرسخ 🌺✍️ آیات عظام خامنه‌ای و جوادی: 20/5 کیلومتر = 41 رفت و برگشت. 🌼✍️ آیات عظام مظاهری و مکارم: 21/5 کیلومتر = 43 رفت و برگشت. 🌸✍️ آیت الله سیستانی: 22 کیلومتر = 44 رفت و برگشت. 🌺✍️ آیت الله نوری: 22/5 کیلومتر = 45 رفت و برگشت. 🌼✍️ آیت الله شبیری: 20 کیلومتر = 40 رفت و برگشت. ☘️ بر اساس تحقیقات انجام گرفته 1350 متر پس از آخرین نقطه شهر، حد ترخص می باشد. 👌 تبصره: برای محاسبه حد ترخص و مسافت شرعی از آخرین خانه‌ی شهر حساب می‌کنند. 📚 توضیح المسائل مراجع نماز مسافر؛ آقا رساله نماز و روزه مسأله 410 ⚜️ @Ahkaam ⚜️
هدایت شده از قلب فرهنگی شهر
دعای روز هشتم ماه مبارک رمضان🌸 ┈┈•✾🌸✾•┈┈ @ghalbefarhangishahr
هدایت شده از کانال انس با قرآن واهل بیت علیه السلام
🛣در راه مشهد، شاه عباس تصمیم گرفت دو عالِم و بزرگ را امتحان کند!! 🍃به شیخ بهایی که اسبش جلو می‌رفت گفت: این میرداماد چقدر بی عرضه است، 🐎اسبش دائم عقب می ماند🧐 🍃شیخ بهائی گفت: کوهی از علم و دانش بر آن اسب سوار است، حیوان کشش این همه عظمت را ندارد👏 🍃ساعتی بعد عقب ماند، به میر داماد گفت: این شیخ بهائی رعایت نمی‌کند، دائم جلو می تازد. 🍃میرداماد گفت: 🐎اسب او از اینکه آدم بزرگی چون شیخ بهائی بر پشتش سوار است، سر از پا نمی شناسد و می خواهد از شوق بال در آورد.
هدایت شده از کانال قرآن و أهل البيت عليهم السلام
هر چه کُنی به خود کُنی...! 🎙آیت الله محمد شجاعی ره: (در ماه مبارک رمضان) هرچه می توانید صلوات بر حضرت محمد و آل محمد صلوات الله علیهم بیشتر داشته باشید، همه اش به نفع شما خواهد بود! به قول مرحوم علامه طباطبایی رضوان الله علیه که نکته سرّی در اینجا فرموده اند که معروف است که؛ وقتی شما از خدا طلب رحمت خاصّه برای رسول اکرم صلوات الله علیه می کنید، آن ها واسطه های فیض هستند؛ خود رسول الله 'صلوات الله علیه در اصل، و بعد هم ائمه و چهارده معصوم علیهم السلام همه واسطه فیض حق اند. وقتی شما برای آن ها از خدا طلب رحمت می کنید در حقیقت برای خودتان طلب رحمت می کنید، چون هر چه رحمت به آن ها زیاد برسد فایده اش به خود شما و ماست که می رسد. این در واقع رحمت خداست منتها از مجرایش.اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد از مجرایش. و طوری است که ما ابتدا صلوات را برای رسول اكرم صلوات الله علیه می خواهیم ولی این دعا را خدا به واسطه رسول اکرم صلوات الله علیه و به خاطر او قبول می کند. 📚ضیافت حقیقی، صفحه ٨٨. 🌹نکته: یکی از بهترین کتابها پیرامون آداب و اعمال و اسرار ماه مبارک رمضان کتاب ضیافت حقیقی نوشته (بیانات و سخنرانی) آیت‌الله محمد شجاعی رضوان الله علیه است. 💐 به روح ملکوتی و لطیف آیت الله محمد شجاعی رضوان الله علیه صلواتی هدیه بفرمائید.
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
شبی امام علی(ع)، از مسجد کوفه خارج شد و به سوی خانه می‌رفت و کمیل نیز با آن حضرت همراه بود. در راه به درِ‌ خانه‌ای رسیدند که صدای تلاوت قرآن از آن‌جا به گوش می‌رسید و صاحب‌‌ آن خانه، بخشی از آیه 9 سوره مبارکه «زمر» را با سوز و گداز مخصوصی می‌خواند: «أَمَّنْ هُوَ قانِتٌ آناءَ اللَّیْلِ ساجِداً وَ قائِماً یَحْذَرُ الْآخِرَهَ وَ یَرْجُوا رَحْمَهَ رَبِّهِ؛»آیا کسی که شب را به اطاعت خدا به سجود و قیام پرداخته و از عذاب آخرت، ترسان و به رحمت الهی امیدوار باشد - با کسی که شب و روز به کفر و عصیان مشغول است یکسان خواهد بود؟» نوای دل‌نواز و آهنگ حزین آن شخصِ ناشناس، چنان بود که کمیل را سخت تحت تأثیر قرار داد و مجذوب خود ساخت به طوری که دلداده و فریفته آن شخص شد، اما چیزی نگفت و از این نشاط و جذبه باطنی خود، سخنی به میان نیاورد. حضرت امیرالمؤمنین(ع)، با علم خدادادی و بینش آسمانی، درک کرد که قلب کمیل دلباخته آن شخص شده است، سپس فرمودند: «ای کمیل، نغمه و نوای مناجات این مرد، تو را فریب ندهد، چه او از دوزخیان است و من به همین زودی‌ها از حقیقت این موضوع برای تو پرده برمی‌دارم». کمیل از این مکاشفه و آگاهی و این که حضرت امیرالمؤمنین(ع) آن قاری پرسوز و گداز را اهل دوزخ خواند، سخت در شگفت شد. این ماجرا گذشت تا قائله خوارج پیش آمد. آنها که قرآن را به دقت و مطابق ضبط الفاظ و عبارات، بدون کم و زیاد‌ حفظ کرده بودند، روبروی امام خود ایستادند و مبارزه کردند و امام علی(ع) هم به اجبار با آنها جنگید. در همین وقایع بود که امام، در میدان ایستاده و شمشیر خونین در دست داشت و قطره قطره خون از آن می‌چکید و سرهای آن تبهکاران، حلقه‌وار روی زمین قرار داده شده و کمیل روبروی امام ایستاده بود. حضرت امیرالمؤمنین(ع) با سر شمشیر خود، به سری از آن سرها اشاره کرد و فرمودند: «أمَّنْ هُوَ قانِتٌ آناءَ اللَّیْلِ». اشاره به این که کمیل، یادت هست شبی که با من بودی و صدای تلاوت قرآن از خانه‌ای بلند بود و صاحبخانه، این آیه را می‌خواند؟ اینک این همان شخص است که در آن وقت شب، با آن حال و شور، این آیه را قرائت می‌کرد و تو را مجذوب خود ساخته بود. @BisimchiMedia
هدایت شده از عباس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با جوابش همه زدن زیر گریه گفتن بابات کجاست؟ گفت مفقودالاثره @AkhbareFori
هدایت شده از کانال مهدوی
🌷 امام حسین (علیه السلام) فرمودند : 👌 برای هر غم و دردی درمانی است ؛ و درمان گناه ؛ طلب مغفرت و آمرزش از درگاه خــداوند می باشد . 📚( وسائل الشیعه ، ج۱۶ ، ص۶۵) 📚 ╭─┅🍃🌸🍃🌸🍃┅─╮ @montazeranezohoormahde ╰─┅🍃🌸🍃🌸🍃 ┅─╯
هدایت شده از یار⚘
🔴خیانت واگذاری رود هیرمند با دخالت انگلیس 🔹با حکمیت مکماهون انگلیسی در سال 1323 و در نتیجه تغییر بستر رود هیرمند، مسئله آب برای نخستین بار در سیستان دو تکه شده مطرح می‌شود. شدت درگیری‌هایی که به دنبال این حکمیت و نتیجه آن در گرفت به اندازه‌ای بود که در ادبیات دیپلماتیک ایران از به «استخوان لای زخم» تعبیر کرده‌اند. 🔹در جریان حکمیت مکماهون، میزان سهم آب ایران از رود هیرمند را بر خلاف رای گلداسمیت که موظف به رعایت آن بود به یک سوم تقلیل داد. 📚خاطرات محمود فروغی، صفحه 176 ✅کانال تاریخ پهلوی👇 https://eitaa.com/joinchat/4153737506C363110af5c
هدایت شده از یار⚘
هدایت شده از یار⚘
📌 افشای نامه‌ی مخفیانه‌ی مولا امیرالمومنین حضرت علی(ع) به !!! ⭕️زود زندانیش کن ⬅ امام على «عليه‌السلام» خبردار شد كه ابن هَرْمه ـ مسئول بازار اهواز ـ خيانتى كرده است. پس به رِفاعه [فرماندار اهواز] نوشت: چون اين نامه مرا خواندى، ابن هرمه را از [مسئوليت نظارت] بازار كنار بگذار و او را بازداشت و زندانى كن و موضوع را به برسان. 👈 به همكاران خود نيز بنويس و نظر مرا به آگاهى آنها برسان. درباره او و كنى كه بدين سبب نزد خداوند عزّ و جلّ هلاك خواهى شد و من نيز تو را به خواهم كرد. از اين كار به خدا پناه بر! 🔸روز جمعه كه شد، وى را از بيرون آور و ۳۵ تازيانه به او بزن و در بازارها . اگر كسى عليه او گواهى آورد، در كنار گواهش او را نيز سوگند بده، و مقدارى را كه مدّعى است، از درآمدِ ابن هرمه به وى بپرداز و دستور بده تا او را و مجدداً به زندان برند و پاهايش را با ريسمان ببند، ولى هنگام نماز آزادش گذار. چنانچه كسى براى او ظرف غذا يا آب يا لباس و يا فرشى آورد بگذار به او برساند و مانع مشو. به كسانى كه ممكن است دشمنى و كينه توزى را به وى كنند و يا به و ، سازند، اجازه با او را . 👈👈[همچنین] اگر بر تو ثابت شد كه كسى انديشه آسيب زدن به مسلمانى را در ذهن او افكنده است، آن كس را [هم] تازيانه بزن و زندانيش كن تا توبه كند. دستور بده زندانيان را، ، براى گردش به حياط زندان بياورند و اگر بيم آن داشتى كه ابن هرمه شود او را نيز با ديگر زندانيان به حياط زندان بياور. اگر ديدى تحمل يا توانايى دارد سى روز بعد نيز او را ۳۵ تازيانه بزن. 🔸براى من بنويس كه با بازار چه كردى و به جاى اين ، چه كسى را انتخاب کردی؟ حقوق اين را نيز كن! 📚مأخذ: «ع» (قم: انتشارات دارالحدیث) جلد۲ ، صفحات ۲۲۰ و ۲۲۱، حدیث ۳۳۹۲.