eitaa logo
یاران ولیعصر
197 دنبال‌کننده
21.6هزار عکس
24هزار ویدیو
526 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از فیش منبر و مرثیه
📚هر کس دعای مجیر را در «ایام البیض» [روزهای سیزدهم و چهارهم و پانزدهم] ماه رمضان بخواند گناهش آمرزیده می شود، هرچند به عدد دانه های باران و برگ های درختان و ریگ های بیابان باشد! و خواندن آن برای شفای بیمار و ادای دین و بی نیازی و توانگری و رفع غم و اندوه سودمند است. 🔖آیت الله مجتهدی تهرانی: دعای مجیر انسان را به کمال می رساند منابع : علامه کفعمی در «بلد الامین»و «مصباح» و کتاب شریف مفاتیح الجنان
هدایت شده از گسترده یاقوت
💠۷سوال که در پل صراط از شما پرسیده میشود چیست؟ 💠اولین انسان حضرت ادم چگونه خلق شد و چگونه فرزندان او ازدواج کردند؟ 💠در اولین شب قبر چه اتفاقی می افتد ایا عذاب قبر وجود دارد و سوالی پرسیده میشود؟ 💠اصحاب سبت چه کسانی بودند و چگونه به میمون تبدیل شدند؟ 💠چرا در مراسم عزا گلاب استفاده میکنند اما در عروسی ها نه؟ 💠از ۵۵علامت قیامت ۴۵,علامت به وقوع پیوسته اند!این علامت ها چه هستند؟ 💠اصرار مرموزی که خداوند به کلاغ ها داده است چیست؟ ✅تمااام جواب سوالات وصد ها سوال دیگراینجا👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2222784535Cef7b39b27d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 حدیث قدسی: ✍ ای فرزند آدم! راحتى و آسایش را در قـرار داده‏ ام، امّا مردم آن را در دنیا مى‌جویند و نمى‏‌‌ یابند. 📚 بحار ۴۵۳، ۵۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نقل خاطره از رهبر انقلاب در مورد صرفه جویی در مصرف آب هنگام وضو!
❓پرسش: چشم من ضعیف است و می ترسم روزه برایم ضرر داشته باشد‌؛ تکلیف من چیست؟ ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ ✅ پاسخ: اگر ترس ضرر عقلایی باشد، روزه بر شما واجب نیست و اگر تا ماه رمضان سال بعد بیماری ادامه یافت، قضا هم ندارد و تنها برای هر روز یک مُدّ طعام به عنوان کفّاره به فقیر بدهد. ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ 📝 فتوای آیات عظام: خامنه ای، سیستانی، مکارم 📗 منبع: رساله مصوّر، جلد دو، صفحه٢۴٣، س ۴۵٢
7.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📚محاسبه سن تکلیف و نشانه های بلوغ سوال: 🔻دختران و پسران در چه سنی به تکلیف می رسند؟ 🔻معیار در سن بلوغ پسران و دختران شمسی است یا قمری؟ 🔻بلوغ سنی و بلوغ جنسی چیست؟ 🔻بلوغ سنی زودتر اتفاق می افتد یا بلوغ جنسی؟ 🎙حجت الاسلام و المسلمین ​​​​
📚 باطل كردن روزه بر اثر جهل به حكمسوال: شخصى که بر اثر جهل به مسأله، عمداً روزه‌‏اش را افطار کرده، چه وظیفه ای دارد؟ آيا فقط قضا بر او واجب است يا اين‌که کفّاره هم بايد بدهد؟جواب: 🔹 اگر به سبب بى‌اطلاعى از حکم شرعى، کارى را انجام دهد که روزه را باطل مى‌‌کند مثل اينکه نمى‌‌دانست خوردن دارو نيز مانند ساير خوردنى‌ها روزه را باطل مى‌‌کند و در روز ماه رمضان دارو خورد، روزه‌اش باطل است. بايد آن را قضا کند ولى کفّاره واجب نيست. 🔹آیت الله : كارهايى كه روزه را باطل مى‏كند اگر عمداً و با علم و اطّلاع انجام دهد، علاوه بر اين‏كه روزه باطل مى‌شود و قضا دارد، كفّاره نيز دارد.ولى اگر به خاطر ندانستن مسأله باشد كفّاره ندارد، ولى قضای آن واجب است. 🔹آیت الله : اگر انسان نداند كه بعضی از آنچه به عنوان مفطرات ذکر شد، روزه را باطل می‌كند و به علّت ندانستن حکم، آن را انجام دهد، چنانچه آن مفطر، خوردن یا آشامیدن یا جماع باشد، در هر صورت روزه باطل می‌شود و اگر سایر مفطرات باشد چند صورت دارد: الف. کوتاهی در یادگیری مسأله (که در این صورت جاهل مقصّر محسوب می‌شود) روزه‌اش باطل می‌شود. ب. در یادگیری مسأله کوتاهی نکرده و هنگام انجام مبطل، تردیدی نداشته (که در این صورت جاهل قاصر می‌باشد) روزه‌اش صحیح است. ج. اگر، در هنگام انجام مفطر، برای ارتکاب آن، حجّت شرعی داشته ( در این صورت هم جاهل قاصر است) روزه‌ باطل نمی‌شود. 🏷 پی‌نوشت: سایت آیات عظام خامنه ای، مکارم و سیستانی ​​​​
👈 پرسیده شده از: دفتر آیت الله العظمی خامنه‌ای؛ ❓پرسش: آیا مرخصی گرفتن و تغییر شیفت کاری خود برای کسی که میخواهد در مشقت برای بازکردن روزه گرفتن نیفتد، واجب است یا اینکه میتواند از مرخصی و تغییر شیفت کاری خود استفاده نکند و روزه خودرا بخاطر مشقت نگیرد یا باز کند؟
💎 اینگونه باید روزه‌دار باشیم 🔻امام صادق عليه‌السلام: إذا أصبَحتَ صائما فَلْيَصُمْ سَمعُكَ و بَصَرُكَ مِنَ الحَرامِ، و جارِحَتُكَ و جِميعُ أعضائكَ مِنَ القَبِيحِ، و دَعْ عَنكَ الهَذْيَ و أذَى الخادِمِ، و لْيَكُنْ علَيكَ وَقارُ الصِّيامِ، وَ الزَمْ ما استَطَعتَ مِن الصَّمتِ و السُّـكوتِ إلاّ عن ذِكرِ اللّه ِ و لا تَجعَلْ يَومَ صَومِكَ كَيَومِ فِطرِكَ ✳️ هرگاه روزه گرفتى، گوش و چشمت را از حرام روزه بدار و همه اعضا و اندامهايت را از زشتى و پُرگويى و اذيّت كردن خدمتكارت فروگذار. بايد وقار روزه در تو باشد و تا مى توانى خاموش باش، مگر از ذكر خدا و روزى كه روزه دارى با روزى كه روزه ندارى يكسان نباشد.