eitaa logo
یاران ولیعصر
194 دنبال‌کننده
20.7هزار عکس
21.9هزار ویدیو
502 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مجید اعرابی
هدایت شده از ضامن آهو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ🏴 ⚫️ در عرش، صدای «اِرجعی» پیچیده‌ست... 😭یتیم شدیم... 💠اللّٰهمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّكَ ٱلْفَرَجَ💠
هدایت شده از ضامن آهو
هدایت شده از ضامن آهو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📝تمام دلخوشی زندگی من این است... 🎙قطعه‌ی تصویری بسیار زیبا و دلنشین از حاج منصور ارضی بمناسبت شهادت حضرت علی(ع) 📎 📎 (ع) 💠اللّٰهمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّكَ ٱلْفَرَجَ💠س
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روایتی شنیدنی یک تجربه گر از دقیق بودن محاسبه کار خوب در آن دنیا| http://eitaa.com/roshangaryerfan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زائرِعلی... نوحه خوانی مداح معروف اربعین امسال، " حیدر البیاتی" به مناسبت ایام شهادت امیرالمومنین علیه السلام http://eitaa.com/roshangaryerfan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5990037875226316235.mp3
6.49M
📖 (تندخوانی) جزء قرآن کریم 🎙 با صدای جناب آقای http://eitaa.com/roshangaryerfan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 فرا رسیدن شهادت امیرالمؤمنین حضرت علی علیه‌السلام تسلیت باد ●▬▬▬▬๑🌐๑▬▬▬▬▬● 🔵 کانال(روبیکا) *افسران جنگ نرم انقلاب اسلامی* https://rubika.ir/fsaran_nghelab313 ●▬▬▬▬๑🌐๑▬▬▬▬▬● 🔵کانال(بله) *افسران جنگ نرم انقلاب اسلامی* https://ble.ir/fsaran_nghelab313
🔺 بیعت دراویش گنابادی با حمید اسماعیل زهی؟ مسجد ضرار در کدام مسیر؟ پیوند دراویش گنابادی با عبدالحمید اسماعیل زهی! ملاقات محمداسماعیل صلاحی قطب خود خوانده دراویش گنابادی با عبدالحمید اسماعیل‌زهی پرده دیگری از رفتار سیاسی جریان مکی را آشکار کرد. در حالی که سال‌ها در دارالعلوم اهل‌سنت مکی، اندیشه صوفیه مذمت و گاه تکفیر هم شده، هم‌آوایی سران این دو جریان عجیب است. وهابیتِ ملعونِ رو سیاه که لباس اهل سنت را دزدیده امید دارد بتواند فتنه ای درست کند. خدا اما ریش و ریشه ی سگ های نجسِ شپشویِ سعودی را یک جا خواهد سوزاند... @mrtahlilgar1
❓كسى كه مدتى نماز خونده و روزه گرفته، بعد فهمیده همهٔ این مدت جنب بوده، تكليفش چيه؟ 📚 همه مراجع: چون متوجه اصل جنابت نبوده، روزه‌هاش درسته؛ ولى نمازها رو باید قضا کنه. ⭕️ نکته: این جوابی که دادیم، در‌صورتیه که در این مدت غسل دیگه‌ای نکردین؛ چون بعضی از مراجع می‌گن که بعضی از غسل‌ها جای هم حساب می‌شن. اگه غسل دیگه‌ای کردین، ممکنه جای غسل حیض یا جنابت هم حساب بشه و دیگه لازم نباشه نمازها رو قضا کنین (به رساله مرجعتون مراجعه کنین). ⭕️ نکته: کسی که فراموش کرده جنب یا عادت ماهیانه است و مدتی نماز خونده و بعد یادش اومده، حکمش فرق داره که در مسئله دیگه‌ای می‌گیم. 🔺 امام، استفتائات، ج1، روزه، س31؛ خامنه‌اى، اجوبة‌الإستفتائات، س195؛ نورى، استفتائات، ج2، س69؛ تبريزى، صراط‌النجاة، ج1، س107؛ فاضل، جامع‌المسائل، ج1، س558؛ بهجت، وسيلة‌النجاة، ج1، م1089؛ سيستانى و تبريزى، منهاج‌الصالحين، م985؛ صافى، هداية‌العباد، م1282؛ دفتر: وحيد و مكارم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 جا گرفتن در مسجدسؤال: کسی که در صف نماز جماعت، سجاده می‌گذارد و مثلاً برای وضو گرفتن می‌رود، آیا حق او نسبت به آن مکان، تا شروع نماز است یا تا وقتی که امام جماعت به رکوع می‌رود؟جواب: 🔹 حق او تا زمان شروع نماز جماعت، باقی است. 🏷 پی‌نوشت: بخش استفتائات پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله خامنه‌ای.
⁉️معیار در شغل بودن سفر ❇️ مسأله ۴۸۱ از رساله نماز و روزه: معیار در شغل بودن سفر، عرف است و اگر در موردی صدق عرفی عنوان حرفه و شغل نسبت به سفر مشکوک باشد، نماز قصر و روزه باطل است. 🔍 منبع : leader.ir
⁉️استمرار نیت روزه 🔶 س : اگر شخصی روزۀ واجب را نیت کند و سپس از نیت خود برگردد و بگوید روزه نمی گیرم، حکم روزه او چیست؟ ✅ ج: در روزۀ واجب معین؛ مانند روزۀ ماه رمضان، واجب است نیت از طلوع فجر تا مغرب، استمرار داشته باشد؛ بنابراین اگر بین روز از نیت روزه برگردد و قصد ادامۀ روزه نداشته باشد، روزه‌اش باطل می‌شود و قصد دوباره برای ادامۀ روزه فایده ای ندارد؛ البته تا اذان مغرب باید از مبطلات روزه خودداری کند. ولی اگر بین روز مردد شود که روزه را ادامه دهد یا نه و یا تصمیم بگیرد یکی از مبطلات روزه را انجام دهد ولی آن را انجام ندهد، بنابر احتیاط واجب باید روزه را تمام کند و بعداً قضای آن را بگیرد. 🔍 منبع : leader.ir
فتوای آیات عظام (خامنه ای، سیستانی و مکارم): صرفِ چشیدن غذا برای احساس طعم آن یا به جهت جویدن غذا برای بچه، روزه را باطل نمی کند، مگر اینکه پس از چشیدن، ذرات باقی مانده ی غذا را عمداً فرو ببرد. ⚠️ توجه: اگر بدون قصد و بی اختیار غذایی را که می خواسته بچشد، وارد حلق شود، روزه اش باطل نیست و قضا هم ندارد؛ به شرطی که از اول یقین نداشته باشد که با چشیدن غذا آن را فرو خواهد داد اما اگر یقین داشته باشد و فرو دهد، هم قضا و هم کفاره بر او واجب می شود. 📚منابع: رساله نماز و روزه رهبر معظم انقلاب، مسئله ٨٣٠ و ٨٨٢، توضیح المسائل جامع آیت الله سیستانی، جلد دو، مسئله ۶۵، توضیح المسائل آیت الله مکارم، مسئله ١٣۴٢
🔆 اهمیت در بیان آیت الله مجتهدی_تهرانی : خیلی موثر است. آنهایی که هر چه میکنند، کار و بارشان جور نمیشود، به خاطر این است که نمیخوانند. شما جوان ها را موعظه میکنم که اگر میخواهید دنیا و آخرت داشته باشید، را ترک نکنید. روایت دارد اگر کسی مغرب و عشاء را آنقدر دیر بخواند که آسمان پر از ستاره شود، است. و همینطور روایت دارد در مورد کسی که صبحش را آنقدر دیر بخواند که ستاره ای در آسمان نباشد، او هم ملعون است. تا اذان را گفتند، را شروع کنید. " را ترک نکنید."
♻️ سوال: آیا می شود خانه ای 🏠 را که از صاحبخانه اجاره کرده ایم به شخص دیگری به مبلغی بیشتر💰 اجاره بدهیم و سود ببریم؟ 🔴 پاسخ: ✍🏼 آیت الله خامنه ای: ✅ جواب این مساله با شرائطی مجاز است: 1➖ این کار در صورتی جایز است که موجر، شرطی مغایر آن نکرده باشد و قرینه‌ای هم در میان نباشد که بفهماند حق چنین کاری برای مستأجر وجود ندارد. 2➖ اگر مورد اجاره خانه یا دکان است در اجاره دادن مجدد، نمیتوان مقدار اجرت را بیشتر تعیین کرد، ✌🏻مگر در دو صورت: 🔹الف) کاری روی آن انجام دهد؛ مثلاً خانه را نقاشی کند.(یا مثلا کابینت بیشتری برای آن بخرد.) 🔹ب) اجرت معامله دوم از جنس دیگری غیر از جنس اجرت اجاره معامله اول تعیین شود. مثال اگر خانه ای در مقابل یک میلیون تومان، یک ساله اجاره شود. مستأجر می‌تواند آن را به مدت یک سال به دیگری در مقابل یک تن برنج اجاره دهد (با اینکه یک تن برنج مثلا ۳ میلیون تومان ارزش دارد. ✍🏻آیت اله سیستانی: اگر خانه یا دکان یا هر چیز دیگری را اجاره کند، و صاحب ملک با او شرط کند که فقط خود او از آنها استفاده نماید، مستأجر نمی‌تواند آن را به دیگری جهت استفاده از آنها اجاره دهد، مگر آن که اجاره دادن او طوری باشد که استفاده مخصوص خودش باشد، مثلا زنی منزل، یا اتاقی را اجاره می‌کند و بعداً ازدواج کرده واتاق یا منزل را جهت سکونت خودش به شوهرش اجاره می‌دهد، واگر مالک شرط نکند، مستاجر می تواند آن را به دیگری اجاره دهد البته در تحویل دادن ملک به مستأجر دوّم باید ـ بنا بر احتیاط ـ از مالک اجازه بگیرد ولی اگر بخواهد کرایه را بیشتر از آن چه خود می‌پردازد قرار دهد هرچند از جنس دیگر باشد، در صورتی که خانه، یا دکان، یا کشتی باشد باید در آن کاری مانند تعمیر یا سفیدکاری وامثال آن انجام داده باشد، یا برای نگه داری آن خسارتی متحمل شود. 🔺اگر غیر از خانه و دکان و کشتی، چیز دیگر مثلاً زمین را اجاره کند و مالک با او شرط نکند که فقط خودش از آن استفاده نماید، اگر بیشتر از مقداری که با آن اجاره کرده است اجاره دهد، صحت اجاره محل اشکال ‼️‼️ است. ✍🏻 آیت اله مکارم: كسى كه خانه يا مغازه يا اطاقى را اجاره كرده و حق دارد به ديگرى واگذار كند نمى تواند به زيادتر از آن مبلغ اجاره دهد مگر اين كه كارى (مانند تعمير و سفيد كردن يا گذاردن قفسه و فرش) در آن انجام داده باشد تا مقدار اضافى در برابر آن قرار گيرد.
‼️استخدام شدن با رابطه 🔷س 4244: کسی که با پارتی و رابطه استخدام می شود، آیا حقوق دریافتی او حرام است؟ ✅ج: اگر تخصص و مهارت لازم را برای کاری که استخدام شده است، دارد و مقررات استخدام رعایت شده و مطابق مقررات و براساس توانایی در انجام وظایف محوله، به او حقوق می دهند، حقوق دریافتی حرام نیست. 📕منبع: leader.ir
📥 سوال: غیبت را تعریف کنید.؟ 📤 پاسخ: ✍ امام خمینی: اگر صفتی ناروا در شخص مؤمن باشد و یا کار خلافی انجام داده باشد که دیگران از آن بی‌اطلاعند و دوست ندارد کسی آن را برای دیگران بازگو کند، بازگو کردن آن در غیاب او پیش دیگران، به قصد تنقیص و عیب‌جویی غیبت است و چنین کاری برای گوینده و شنونده حرام است. ✍ آیت الله خامنه ای: غيبت آن است كه پشت سر مسلمان و مؤمن عيب مستور او (امرى که مستور عرفى است) گفته شود که حقیقت دارد، لکن اگر او مطلع شود ناراحت می‌شود، مشروط به اينكه به قصد تنقيص باشد، يا در نزد عرف تنقيص به‌حساب آيد. ✍ آیت الله بهجت: هر چه از عیوب مخفی مؤمن باشد و او را ناراحت کند از موارد غیبت است. ✍ آیت الله مکارم: غیبت آن است که عیب پنهان کسی را پشت سر او بگویند. ✍ آیت الله سیستانی: غیبت حرام است و منظور از غیبت این است که انسان عیب پنهانی شیعه‌ی دوازده امامی را در غیاب و پشت سرش نزد دیگری یاد کند، چه به قصد اهانت و پایین آوردن شخصیت او باشد و چه بدون این قصد باشد و اگر به قصد اهانت و توهین عیب وی را اظهار نماید، دو گناه مرتکب شده است. فرقی ندارد در این که آن عیب در اندام فرد باشد یا در نسب و خاندانش یا در عملکرد و رفتار یا اخلاقش باشد یا در سخنان و گفتارش یا در امور دینی یا دنیوی باشد. همچنین فرقی ندارد آن عیب را به کنایه یا صراحت بگوید؛ نیز فرقی نمی‌کند یاد کردن عیب با گفتار باشد یا نوشتار یا با عملی باشد که آن عیب را بفهماند (مثل اشاره با سر، حرکات دست یا چشم یا ارائه‌ی آن به دیگری از طریق پخش از نوار، سی‌دی، فیلم ویدیویی، پیامک، بلوتوث و مانند آن ...). بنابراین غیبت تنها یک گناه زبانی نیست و دامنه‌ی وسیعی دارد.
‼️مانع از آب رسیدن در وضو 🔷 س ۱۰۴: آیا چربی هایی که به طور طبیعی در مو و صورت به وجود می آیند، مانع محسوب می شوند؟ ✅ ج: مانع محسوب نمی شود، مگر آن که به حدّی باشد که مانع از رسیدن آب به پوست و مو گردد. 📕منبع: KHAMENEI.IR
‼️نیت در وضو به طور خاص 🔷 س ۱۰۰: به نیت طهارت برای نماز مغرب وضو گرفتم، آیا برای من با این وضو مسّ قرآن کریم و خواندن نماز عشا جایز است؟ ✅ ج: بعد از آن که وضو به طور صحیح محقّق شد، تا زمانی که باطل نشده است، انجام هر عمل مشروط به طهارت، با آن جایز است. 📕 منبع: KHAMENEI.IR