eitaa logo
یاران ولیعصر
198 دنبال‌کننده
24.7هزار عکس
29.7هزار ویدیو
602 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از هوالله
9.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 ما همه هیچیم؛ هر چه هست اوست! ▫️ما هیچ‌ها خیال می‌کنیم چیزی هستیم و این یک حجابی است که امیدوارم خداوند تبارک و تعالی این حجاب را بردارد تا بفهمیم چی هستیم! ما صرف تعلق به اوییم؛ غیر از او کسی نیست و چیزی نیست! 🏷 سخنان عرفانی از حضرت امام خمینی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه. اللهم صل علی محمدوآل محمد,وعجل فرجهم💚🌷 کانال هوالله 🍃❤️ https://eitaa.com/joinchat/4060807235C35b3c5af23
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از هوالله
🔻 قرآن در سوره مبارکه واقعه می فرماید: «أَ فَرَأَيْتُمْ ما تَحْرُثُونَ أَ أَنْتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ» ( آیا هیچ درباره آنچه کشت می‌کنید اندیشیده‌اید؟! آیا شما آن را می‌رویانید یا ما می‌رویانیم؟!( واقعه، ۶۳)) 🔸 خدای متعال با استفهام انکاری، زراعت را به خودش استناد می‌دهد؛ چونکه سعی و تلاش زارع، به گونه‌ای باز به خود حق تعالی مربوط می‌شود، یعنی اسبابی که حق تعالی برای زراعت فراهم کرده است یک طرف، سعی زارع یا دانه نهادن در زمین هم، از طرف دیگر؛ 🔹 ولی آنقدر این [سعی و دانه نهادن] کم و کوتاه است و در همین کم و کوتاهی باز مستند به حق تعالی است که دیگر به حساب نمی‌آید. خود زارع هم که می‌گوید قوا و توان من بود، این قوا و توان همه رقم مستند به اسباب و عللی است که حق تعالی از پیش این‌ها را برای او فراهم کرده است؛ 🔸 منتها حالا این یک جهت است که خیلی درباره‌ی آن می‌شود صحبت کرد، جهت دیگر آن این است که در ذیل آیه «أَأَنْتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ‏ الزَّارِعُونَ» مصادیق دیگری که اهل بیت (علیهم السلام) معیّن کرده‌اند، هست و خیلی کارهای دیگر هم مثل زراعت است و تجلی حق تعالی را خیلی خوب نشان می‌دهند، یعنی همه‌ی امور مستند به الطاف او است؛ حتی همسرداری یا ازدواج یا فرزند، یک نوع زراعت است. [یعنی در این امور هم باید به خدا توکل کرد و موفقیت در این امور را هم از خدا خواست و از خدا دید.] کد 8412 اللهم صل علی محمدوآل محمد,وعجل فرجهم💚🌷 کانال هوالله 🍃❤️ https://eitaa.com/joinchat/4060807235C35b3c5af23
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از یاران ولیعصر
هدایت شده از درس اخلاق
استاد آقا تهرانی@dars_akhlaq.mp3
زمان: حجم: 2.57M
🔊 کلیپ صوتی|پیشنهاد دانلود فوق العاده😍 🔴 هر چه دلت می خواهد کن! 💐🎙استاد مرتضی آقا تهرانی ارسال به دیگران فراموش نشود ═══✼🍃💖🍃✼══ 🌹کــانال درس اخلاق🌹 ✨✨✨✨ 🆔 @dars_akhlaq
✅ شخصی خدمت (صلی الله علیه و آله) آمد و گفت: 🔥 گناهانم بسیار و عمل من اندك است. 🍃فرمود: «سجده‌های خود را زیاد كن، زیرا آنگونه كه باد، برگ درختان را می‌ریزد🍁 سجده هم گناهان را می‌ریزد🍁 📖 کافی، ج82، ص162 ✾📚 @Dastan 📚✾
👨‍👧‍👦 💠 توبه قوم یونس 🌸🍃سعید بن جبیر و گروهی از مفسّرین، داستان قوم یونس را بدین گونه روایت کرده اند: قوم یونس مردمی بودند که در منطقه نینوا در اراضی موصل زندگی می‌کردند. آنان از قبول دعوت یونس داشتند، سی و سه سال مردم را به خداپرستی و دست برداشتن از گناه دعوت کرد، جز دو نفر کسی به او ایمان نیاورد، یکی شخصی به نام روبیل و دیگری به نام تنوخا. روبیل از خانواده ای بزرگ و دارای علم و حکمت بود و با یونس سابقه دوستی داشت، تنوخا مردی بود عابد و زاهد، و کارش تهیّه هیزم و فروش آن بود. یونس از دعوت قوم خود طَرْفی نبست، به درگاه حق از قوم نینوا شکایت برد، عرضه داشت: سی و سه سال است این جمعیت را به توحید و عبادت و کناره گیری از گناه دعوت می‌کنم و از خشم و عذابت می‌ترسانم ولی جز سرکشی و تکذیب پاسخی نمی دهند، به من به چشم حقارت می‌نگرند و به کشتن تهدیدم می‌نمایند. خداوندا! آنان را دچار عذاب کن که دیگر قابل هدایت نیستند. خطاب رسید: ای یونس! در میان این مردم اشخاص جاهل و اطفال در رحم و کودکان خردسال، پیران فرتوت و زنان ضعیف وجود دارند، من که خدای حکیم و عادلم و رحمتم بر غضبم پیشی جسته، میل ندارم بی گناهان را به گناه گنهکاران عذاب کنم، من دوست دارم با آنان به رفق و مدارا معامله کنم و منتظر توبه و بازگشتشان باشم، من تو را به سوی آنان فرستادم که نگهبان آنان باشی و با آنها با رحمت و مهربانی رفتار نمایی، و به واسطه مقام شامخ نبوّت درباره آنها به صبر رفتار کنی، و به مانند طبیب آگاهی که به مداوای بیمارانش می‌پردازد با مهربانی به معالجه گناهانشان اقدام کنی! از کمی حوصله برای آنان درخواست عذاب می‌کنی، مرا پیش از این پیامبری بود به نام نوح که صبرش از تو زیادتر بود و با قومش بهتر از تو مصاحبت داشت، با آنان به رفق و مدارا زیست، پس از نهصد و پنجاه سال از من برای آنان درخواست کرد و من هم دعایش را اجابت کردم. عرضه داشت: الهی! من به خاطر تو بر آنها خشم گرفتم، چه آنکه هر چه آنان را به طاعتت خواندم بیشتر بر گناه اصرار ورزیدند، به عزّتت با آنها مدارایی ندارم و به دیده خیرخواهی به ایشان ننگرم، بعد از کفر و انکاری که از اینان دیدم عذابت را بر اینان فرست که هرگز مؤمن نخواهند شد. از جانب حق پذیرفته شد، خطاب رسید: روز چهارشنبه وسط ماه شوال پس از طلوع آفتاب بر آنان عذاب می‌فرستم، آنها را خبر کن. زمانی که چهارشنبه وسط شوال رسید در حالی که یونس میان قوم نبود، روبیل آن مرد حکیم و آگاه بالای بلندی آمد، با صدای بلند گفت: ای مردم! منم روبیل که نسبت به شما خیرخواه هستم، اینک ماه شوال است که شما را در آن وعده عذاب داده اند، شما پیامبر خدا را کردید ولی بدانید که فرستاده خدا راست گفته، وعده خدا را تخلّفی نیست اکنون بنگرید چه خواهید کرد. مردم به او گفتند: به ما راه چاره را نشان بده، چه اینکه تو مردی عالم و حکیمی، و نسبت به ما مهربان و دلسوزی. گفت: نظر من این است که پیش از رسیدن ساعت عذاب، تمام جمعیّت از شهر خارج شوند، میان زنان و فرزندان جدایی اندازند، همه با هم روی به حق کرده از سوز دل به درگاه خدا بنالند و به حضرتش زاری و تضرع آرند، و از روی اخلاص توبه کنند و بگویند: خداوندا! ما بر خود کردیم، پیامبرت را تکذیب نمودیم، اکنون از گناهان ما بگذر، اگر ما را نیامرزی و به ما رحم ننمایی از جمله زیانکاران باشیم، خدایا! توبه ما را قبول کن و به ما رحم نما، ای خدایی که تو از همه بیشتر است. مردم نظر او را پذیرفتند و برای این برنامه معنوی حاضر شدند، وقتی روز چهارشنبه رسید روبیل از مردم کناره گرفت و به گوشه ای رفت تا ناله آنها را بشنود و توبه آنها را بنگرد. آفتاب چهارشنبه طلوع کرد، باد زرد رنگ تاریکی با صداهای مهیب و هولناک به شهر رو آورد که باعث وحشت مردم شد، صدای مرد و زن، پیر و جوان، غنی و ضعیف بیابان را پر کرد، از عمق دل توبه کردند و از خداوند نمودند، بچه‌ها به ناله جانسوز مادران می‌گریستند و آنان به ناله فرزندان گریه می‌کردند. آنان به قبول حق رسید، عذاب از آنان برطرف شد و مردم با خیال راحت به خانه‌های خود بازگشتند [۱] . ۱- تفسیر صافی: ۱ / ۷۶۷، به اختصار. 📚 عبرت آموز (مجموعه ای از نکته‌ها و داستان‌های کتب استاد حسین انصاریان) ، مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان ، صفحه ۱۲۵ 🌺فَلَوْلَا كَانَتْ قَرْيَةٌ آمَنَتْ فَنَفَعَهَا إِيمَانُهَا إِلَّا قَوْمَ يُونُسَ لَمَّا آمَنُوا كَشَفْنَا عَنْهُمْ عَذَابَ الْخِزْيِ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَمَتَّعْنَاهُمْ إِلَىٰ حِينٍ 🖋چرا اهالی هیچ کدام از شهرهایی که پیامبرشان را انکار کردند، به‌وقتش ایمان نیاوردند تا ایمانشان به‌دردشان بخورد؟‍! جز قوم یونس که وقتی با دیدن نشانه‌های عذاب، به‌موقع ایمان آوردند، به خفت‌وخواری در زندگی دنیا دچارشان نکن ✾📚 @Dastan 📚✾