eitaa logo
🌈روش تدریس و کلاسداری🌈
2.3هزار دنبال‌کننده
40 عکس
67 ویدیو
30 فایل
در این کانال مطالب مربوط به مدیریت کلاس،روش های تدریس،روانشناسی تربیتی،نکات اموزشی برای والدین و معلمان قرار داده میشه
مشاهده در ایتا
دانلود
New Document(4).pdf
1.04M
💢چطور ریاضی را لذت بخش کنیم؟ ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ https://eitaa.com/joinchat/2282356995C04c4695ed3
1- ساحت تربیتی اعتقادی، عبادی و اخلاقی – پذیرش آزادانه و آگاهانه دین اسلام – تلاش مداوم جهت ارتقای ابعاد معنوی وجودی خویش و دیگران از طریق برقراری ارتباط با خداوند (عبادت و تقید به احکام دینی) و دعوت سایرین به دین‌داری و اخلاق‌مداری – خودشناسی و دیگرشناسی برای پاسخ­گویی مسئولانه به نیازها، محدودیت­ها و پیشرفت ظرفیت­های وجودی خویش و دیگران. – تلاش پیوسته برای حضور مؤثر و سازنده دین و اخلاق در تمام ابعاد فردی و اجتماعی 2- ساحت تربیت اقتصادی و حرفه­ای – تدبیر امر معاش و زندگی اقتصادی با درک موقعیت اقتصادی خود و جامعه و تلاش برای بهبود پیوستۀ آن – درک و فهم مسائل اقتصادی خود و جامعه (در زمینه تاریخی، فرهنگی و اجتماعی) – تلاش فردی و جمعی برای تحقق غنا، کفاف، عمران، رشد و استقلال اقتصادی، حفظ و پیشرفت ثروت ملی، افزایش بهره­وری، تأمین رفاه عمومی و بسط عدالت اقتصادی و شناسایی عوامل فقر، فساد و تبعیض و تلاش جهت مقابله با آن‌ها در سطح ملی و جهانی در جهت تشکیل جامعۀ صالح و پیشرفت مداوم آن، بر اساس نظام معیار اسلامی. 3- ساحت تربیت علمی و فناوری – شناخت و بهره­گیری از نتایج تجارب متراکم بشری در حوزۀ علم و فناوری بر اساس نظام معیار اسلامی – بهره­گیری و ارزیابی از یافته­های علمی و فناورانه و ایجاد خلاقیت و نوآوری در آن‌ها جهت کشف صورت­های جدید واقعیت یا خلق روش­ها و ابزارهای نوین برای وصول به اهداف متعالی در چهارچوب نظام معیار اسلامی – برنامه­ریزی و اجرای آگاهانه فعالیت­های علمی پژوهشی برای دست­یابی خود و جامعه به آیندۀ مطلوب بر مبنای نظام معیار اسلامی – برقراری ارتباط سازنده با طبیعت از طریق شناخت و استفاده از طبیعت باهدف تکریم، تسخیر، آبادانی و آموختن از آن برای ایفای نقش سازنده در فعالیت­های علمی در سطح 4- ساحت تربیت اجتماعی و سیاسی – بازشناسی، حفظ و اصلاح آداب، رسوم، هنجارها و ارزش­های جامعه در پرتو نظام معیار اسلامی؛ – درک مناسب موقعیت اجتماعی و سیاسی خود و جامعه و مواجهۀ خردمندانه یا تحولات اجتماعی و سیاسی بر اساس نظام معیار اسلامی – توسعه آزادی و مرتبه وجودی خویش و دیگران در پرتو درک و اصلاح موقعیت اجتماعی خود و دیگران (اعضای خانواده، خویشاوندان، دوستان، همسایگان، همکاران و همشهریان و هم‌وطنان و …) – برقراري رابطه سازنده و مناسب با ايشان بر اساس نظام معيار اسلامي و كسب صفاتي جمعي نظير احسان، مهرورزي، انصاف، خيرخواهي، بردباري، وفاق، همدلي و مسالمت‌جويي – آمادگی جهت تشکیل خانواده و حفظ و تداوم آن به‌مثابۀ مهم‌ترین نهاد تحقق‌بخش جامعۀ صالح بر اساس ارزش­های نظام معیار اسلامی – تعامل شایسته با نهاد دولت و سایر نهادهای مدنی و سیاسی و کسب شایستگی­هایی نظیر رعایت قانون، مسئولیت­پذیری، مشارکت اجتماعی و سیاسی و پاسداشت ارزش­های اجتماعی در جهت شکل‌گیری جامعۀ صالح و پیشرفت مداوم آن بر اساس نظام معیار اسلامی؛ – بازشناسی فرهنگ و تمدن اسلامی – مشارکت جمعی مؤثر در حیات اجتماعی و سیاسی با رعایت اصول حق­طلبی، حفظ کرامت و عزت، ظلم‌ستیزی، عدالت­خواهی. 5- ساحت تربیت زیستی و بدنی – درک ویژگی‌های زیستی خود و پاسخ­گویی مسئولانه به نیازهای جسمی و روانی خویش – تلاش پیوسته جهت حفظ و ارتقای سلامت و بهداشت جسمی و روانی خود و دیگران بر اساس نظام معیار اسلامی؛ – بصیرت نسبت به سبک زندگی انتخاب شده و ارزیابی پیامدهای آن دربارۀ خود، جامعه و طبیعت بر اساس نظام معیار اسلامی؛ – تلاش فردی و جمعی برای حفظ و ارتقای سلامت و ایمنی افراد جامعه در سطح محلی، ملی و جهانی براسای نظام معیار اسلامی؛ – کوشش مداوم فردی و جمعی برای حفاظت از محیط‌زیست و احترام به طبیعت بر اساس نظام معیار اسلامی؛ 6- ساحت تربیت زیبایی‌شناختی و هنری – درک معنای پدیده­ها و هدف رویدادهای طبیعت / هستی برای دست­یابی به درک کلی از جهان هستی و جایگاه خویش در آن بر اساس نظام معیار اسلامی؛ – رمزگشایی و رمزگردانی از پدیده­های آشکار و پنهان طبیعت / هستی و ابراز آن به زبان هنری؛ – درک زیبایی­های جهان و آفرینش به‌منزلۀ مظاهر جمال و کمال الهی و ارتقای ذائقه زیباشناسانۀ خود؛ – بهره­گیری از قدرت تخیل خود در خلق آثار هنری باهدف حفظ تعالی میراث هنری در سطح ملی و جهانی. تربيت: انسان‌ها برای تحقق زندگی سعادتمند و همراه آسایش و آرامش وبه دور از عوامل آسیب‌زا به‌طورکلی برای رسیدن به حیات طیبه به طراحی نهادهای گوناگونی متوسل می‌شوند که هریک از آن‌ها پایه‌ی لازم را از بنای اجتماع انسانی تشکیل می‌دهند، اما نقش تربیت در دست‌یابی آگاهانه و آزادانه انسان به هستی متعالی و جاودانه ونیل به حیات طیبه بسیار مهم و اساسی می‌باشد.
1.14M
روش تدریس بفرستید برای همکارانتون🙏 اگه فکر میکنی گردش علمی فقط اردو رفتنه این ویس رو حتما گوش بده لینک کانال روش تدریس ما👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2282356995C04c4695ed3
: ❇️ ❇️شاگردانی که اطلاعات زیادی دارند: • صحبت با انها. • ارزش قائل شدن برای تجربیات آنها. • کمک گرفتن ازآنها دردادن درس. • درگیر کردن آنها بامطالب. • مورد تایید قراردادن آنها تا ارزش علم وتجربه برای کلاس ملموس شود. • آنهارا به عنوان مربی گروههای کوچک وکم تجربه قرار دهیم. ❇️ ❇️ شاگردانی که فکر می کنند همه چیزرا می دانند: • انجام فعالیتهای گروهی. • صحبت کردن باآنها درزنگ تفریح واجازه دادن به آنها تا متوجه شوند اطلاعات غیر مرتبط است. • تا حد ممکن از اطلاعات به روز آنها استفاده کنیم. ❇️ ❇️شاگردانی که به نظرات خود ودیگران احترام نمی گذارند: • برنامه هایی طراحی کنید تااعضای گروه همدیگررا بشناسند. • گروه محور باشید. • قانونی وضع کنید که به اطلاعات وایده های یکدیگر احترام بگذارید. • به نقطه نظرات افراد درکلاس احترام گذارید وآنهارا تکمیل کنید. ❇️ ❇️شاگردانی که با هم صحبت می کنند ومزاحم دیگران می شوند: • قانونی درکلاس حاکم کنید که درهرزمان فقط یک نفر می تواند حرف بزند. • بدون اینکه در شاگردان حالت دفاعی ایجاد کنید قبل از ادامه درس چند لحظه سکوت کنید. • در طول سخنرانی به طرف شاگردان بروید. • به خاطر داشته باشید هدف شما شرمنده کردن شاگردان نیست بلکه جلوگیری از مزاحمت است. ❇️ ❇️شاگردانی که رفتار خصمانه دارند: • با انها مخالفت نکنید.  • خونسرد باشید وسعی کنید سخنان خصمانه ی آنهارا به شیوه ای بهتر برگردانید. • رفتار آنهارانادیده بگیرید وبه دنبال جلب همکاری جمعی نباشید. ❇️ ❇️شاگردانی که تمایل به مشارکت درکلاس ندارند: • ازابتدا سعی کنید همه را درگیر کنید. • به آنهایک وظیفه ی ساده محول کنید. • بعضی گروه کوچک را دوست دارند آنهارا در گروههای کوچک قرار دهید. • سعی کنید سوالاتی از اوبپرسید که می تواند جواب دهد. • به خاطر داشته باشید عدم مشارکت به معنای عدم یادگیری نیست شاید سبک یادگیری آنها این طورباشد. ❇️ ❇️شاگردانی که در کلاس حضور ذهن ندارند: • آنها را مخاطب قرارداده وسوال بپرسید. • از ابزارهای بصری استفاده کنید. • ازآنهادرخلاصه کردن درس کمک بخواهید.https://eitaa.com/joinchat/2282356995C04c4695ed3 ❇️ ❇️شاگردانی که زیرکانه بحث اصلی درس را به سوی انحراف می کشانند: • یادآوری کنید که همیشه روی موضوع باید بحث کرد. • یک چارچوب از درس خود روی تابلو بنویسید تااگر خواستند از بحث خارج شوندبه روند بحث اشاره کنید. • جعبه ی پیشنهادات را فعال کنید. • چند دقیقه به آنها گوش دهیدخیلی وقتها خیلی افراد فقط می خواهند شنیده شوند. ❇️ ❇️ شاگردانی که حکمفرما هستند: • علت این تسلط را پیدا کنید دانستن علت در عکس العمل شما تاثیر دارد. • مستقیما"درگیر نشوید به گروه متوسل شوید. ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ 🌸🍃 https://eitaa.com/joinchat/2282356995C04c4695ed3
نور ایمان: 🌹خاطره من از کلاس انشا.... دیروز درکلاس انشا به یک موردشگفت آور برخوردکردم راستش من درانشا نویسی چندان قوی نیستم اما انشایی که دیروز با علاقه نوشتم متوجه موضوعی شدم که هرکسی می تواندبا برخورداری از اراده وتمرکز به استعدادهای درونش پی ببرد... انشای زنجیره ای برای تقویت حافظه... معلم به ماگفت بچه ها با کلماتی که پای تخته می نویسم یک انشای طنزآمیز زنجیره ای بنویسید کلمات نسبت به هم بی ربطند اما هنر شما این است که کلمات را بهم ربط داده وداستانی بسازید قبل از نوشتن باید نکاتی که درس میدهم رعایت کنید: ۱_ اغراق آمیزباشد ۲_رنگ آمیزی آن غیر طبیعی باشد مثل پلنگ صورتی_ ۳_ریتم دار باشدمانندمرحله به مرحله حروف الفبا ۴-خودتون راداخل آن نقش ببینیدیعنی احساستان رادر آن دخیل کنید... ۵-خنده دار باشد ۶-ازعناصر حافظه حسی درآن باشدمانند بویایی... ۷-هر کلمه بیش از یک باربیشتر تکرار نشود عینک غلتک گازوئیلی فواره قایق چوبی کدوتنبل گلاب لوله مربای پوست پرتقال نامه وزغ هندوانه ویوز پلنگ ایرانی . مشغول خواندن داستانی درباره آرزوهای جادویی بودم که یکهو چشمم به عینک بابام افتاد آن را بر چشمم زدم به خود گفتم شاید این یکی دنیای منو تغییر دهد. به طرف خیابان راه افتادم... به اولین تابلویی که رسیدم در شگفت شدم !مطب یه چشم پزشکی بود که روی تابلو نوشته بود(لیزر با غلتک گازوئیلی)... کنجکاو شدم..به داخل مطب رفتم صحنه عجیبی بود..! فواره ای دروسط مطب عینک های بیماران راکارواش می کرد.وبه درون یک قایق چوبی که شبیه کدوتنبل بودمی انداخت مشامم از بوی عطر گل وگلاب پرشده بودچشمم افتاد به منشی دکتر دیدم با لوله ی خودکارش مربای پوست پرتقال رابهم میزند وبه عنوان دارو به بیماران می دهد. درهمین وقت صدای زنگ مطب به صدا درآمد همه صورت ها به طرف در خیره شد ناگهان مشاهده کردم وزغ نامه رسان همراه دوستش هندوانه باربر بسته های لنزچشمی را درحالیکه روی سرشان حمل می کردندبه طرف منشی می‌رفتند آنهارا روی میز گذاشتند آقای دکتر از اتاقش بیرون آمدولنزاولین بیمار راتحویل گرفت ومنشی اسم بیمار روصدا زد بعد از چند دقیقه یوز پلنگ ایرانی با چشمانی آبی و درخشان ازاتاق دکتر بیرون آمدمن که از دیدن چشمان زیبایش مبهوت مانده بودم باعجله بلند شدم وفریاد کنان به طرف منشی دویدم وگفتم یک نوبت هم به من بدهید.... این نمونه انشاها برای تقویت حافظه درکلاس کار می شود... ✅شما هم درکلاس بااین واژه ها کارکنید ذرت مکزیکی،روباه،زنبوروحشی،ژله انار،شیپور،صابون،ضبط صوت،طوطی،ظرف پلاستیکی،به ترتیب داستان کوتاه طنز بنویسید ذرت مکزیکی بالباس زرد زیبایش وباقیافه ای متکبرانه باروباه احوال پرسی می‌کرد که زنبور وحشی ازروی حسادت نیشش زد وافتاد توژله انار......بقیه اش راادامه دهید. ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ 🌸🍃 کانال روش تدریس ما👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2282356995C04c4695ed3
تمرینات تقویت کودکان : 1- کلمه برای کودک بیان کنید وازوی بخواهید پس ازاینکه هرسه کلمه راگفتید،آنهارا .سپس کلمه و به همین ترتیب بروید تا مطابق رشد سنی و طبیعت خویش از حافظه شنوایی برخوردار شود. 2- یک برای کودک بگو.یید واز او بخواهیدآن را کند.سپس جمله بگویید تا آنها را تکرار کند و به همین ترتیب پیش بروید تا توانایی وی به حد وطبیعی برسد. 3- تمرینات 1و2 راانجام دهید،اما این بار دانش آموز گفتن کلمات راهم حتما کند.دراین صورت توانایی شنوایی او نیز تقویت خواهد شد. 4- چند دانش آموز را هم بنشانیدواز آنها بخواهید این بازی را ترتیب دهند. نفراول کلمه بگوید، نفر همان کلمه را تکرار و کلمه دیگری که مناسب است به آن کند، نفر دوکلمه قبلی رابگوید وکلمه دیگری را که مناسب است به آن کند و به همین ترتیب پیش رود. به عنوان نفراول: من،نفردوم: من در،نفرسوم :من درحیاط…. 5- همان بازی را دهیداما این باربه جای استفاده از یک کلمه ،دانش آموزان از یک استفاده کنند. به عنوان مثال نفراول:من درحیاط مدرسه بازی کردم. نفردوم:من درحیاط مدرسه بازی کردم وبعد به کلاس رفتم. نفر سوم:….. 6- به کودک چند بدهید واز وی بخواهید آن دستورات را به اجرا کند.این تمرین علاوه بر شنوایی، توانایی (حرکتی-شنوایی) و نیز(توالی شنیداری ) را با هم می کند. 7-یک بیان کنید وپس از 30ثانیه ازاوبخواهید آن را . در تمرینهای بعد پس از گذشت چند ثانیه ازاو بخواهیدکه کلمه یا کلمات گفته شده رابگوید. این تمرین را آنقدر ادامه دهید تابتواند در 30 ثانیه شئ رادر حافظه کوتاه مدت خویش نگه دارد. 8-ابتدا برای او های بسیار کوتاه بگویید، سپس داستانهای بلندتر بگویید وبعد از او بخواهید قصه های شما را کند وسرانجام خودش قصه بسازد. 9-ازاوبخواهید پیرامونش را نشان داده و ببرد. 10-کودک رایاری دهید تاتعدادی یا ساده را به خاطر بسپارد. 💥 انجام تمرینات فوق منجر به بهبود و می شود. ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ 🌸🍃 کانال روش تدریسمون👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2282356995C04c4695ed3
2_1152921504718962285.pdf
359.9K
💠 مقاله موضوع: احترام به تفاوت‌های فردی ⚠️ حتما مطالعه کنید... مفید و بسیار کارآمد تشکر از اقای پاکنژاد لینک کانال روش تدریسمون👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2282356995C04c4695ed3
مدیریت کلاس.pdf
1.49M
جلسه اول راهکارهایی برای مدیریت کلاس👆👆 تشکر از آقای پاکنژاد لینک کانال روش تدریسمون👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2282356995C04c4695ed3
روش آزمایشی.mp3
12.52M
روش آزمایشی🌡💉 نکات کاربردی و پیشنهادهایی برای انجام ازمایش ها در کلاس 📌محمد طاها جوادی فر کانال روش تدریسمون👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2282356995C04c4695ed3
1⃣ تغییر دادن در یک شکل از اشکال تصویری از تصاویر موضوع درسی بخشی از نوشته های یک متن در راه حل یک مسئله و ..... تغییری توسط معلم ایجاد شود. گاه در این باره می توان از دانش آموز خواست خود در موضوع تغییر ایجاد کند و اثر آن را بررسی نماید. 2⃣ حذف کردن عبارتی از یک مسئله را در درس ریاضی یا علوم یا فارسی و یا .....توسط معلم برداشته می شود و از فراگیر خواسته می شود آن را کامل کند. مثلا معلم حشره ای را رسم می کند اما برای آن شاخک قرار نمی دهد. یا مسئله ای در درس ریاضی می نویسد اما پرسش پایانی مسئله را ارائه نمی کند. 3⃣ طراحی کردن برای حل یک مسئله،رخ دادن واقعه ای در یک درس یا موضوع، رسم جداول، اثبات یک موضوع ، مشاهده یک پدیده، دانش آموز طرح علمی ارائه کند یا نقاشی نماید. 4⃣ آزمایش کردن برای اثبات یک موضوع دانش آموز اقدام به انجام یک آزمایش یا طرح آزمایش کند. 5⃣ مشاهده کردن به کار رفتن همه ی حواس در جمع آوری اطلاعات و ارائه گزارش به کلاس درس معلم از دانش آموزان می خواهد که از نزدیک به مشاهده ی فرایند ساخت یک محصول یا بازدید از آثار تاریخی و یا دیدن لانه ی یک پرنده و یا دیدن بارش باران و یا ....... بپردازند و نتیجه را طی گزارش کتبی یا شفاهی به کلاس ارائه دهند. ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ 🌸🍃 کانال روش تدریسمون👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2282356995C04c4695ed3 استفاده در کانال های دیگر بلامانع هست ما هدفمون رشد و ارتقای معلمان عزیز می باشد🌺 سوالاتتونو اینجا میتونید بپرسید👇👇 @moallemyaar