eitaa logo
🌈روش تدریس و کلاسداری🌈
2.3هزار دنبال‌کننده
40 عکس
67 ویدیو
30 فایل
در این کانال مطالب مربوط به مدیریت کلاس،روش های تدریس،روانشناسی تربیتی،نکات اموزشی برای والدین و معلمان قرار داده میشه
مشاهده در ایتا
دانلود
نور ایمان: 🌹خاطره من از کلاس انشا.... دیروز درکلاس انشا به یک موردشگفت آور برخوردکردم راستش من درانشا نویسی چندان قوی نیستم اما انشایی که دیروز با علاقه نوشتم متوجه موضوعی شدم که هرکسی می تواندبا برخورداری از اراده وتمرکز به استعدادهای درونش پی ببرد... انشای زنجیره ای برای تقویت حافظه... معلم به ماگفت بچه ها با کلماتی که پای تخته می نویسم یک انشای طنزآمیز زنجیره ای بنویسید کلمات نسبت به هم بی ربطند اما هنر شما این است که کلمات را بهم ربط داده وداستانی بسازید قبل از نوشتن باید نکاتی که درس میدهم رعایت کنید: ۱_ اغراق آمیزباشد ۲_رنگ آمیزی آن غیر طبیعی باشد مثل پلنگ صورتی_ ۳_ریتم دار باشدمانندمرحله به مرحله حروف الفبا ۴-خودتون راداخل آن نقش ببینیدیعنی احساستان رادر آن دخیل کنید... ۵-خنده دار باشد ۶-ازعناصر حافظه حسی درآن باشدمانند بویایی... ۷-هر کلمه بیش از یک باربیشتر تکرار نشود عینک غلتک گازوئیلی فواره قایق چوبی کدوتنبل گلاب لوله مربای پوست پرتقال نامه وزغ هندوانه ویوز پلنگ ایرانی . مشغول خواندن داستانی درباره آرزوهای جادویی بودم که یکهو چشمم به عینک بابام افتاد آن را بر چشمم زدم به خود گفتم شاید این یکی دنیای منو تغییر دهد. به طرف خیابان راه افتادم... به اولین تابلویی که رسیدم در شگفت شدم !مطب یه چشم پزشکی بود که روی تابلو نوشته بود(لیزر با غلتک گازوئیلی)... کنجکاو شدم..به داخل مطب رفتم صحنه عجیبی بود..! فواره ای دروسط مطب عینک های بیماران راکارواش می کرد.وبه درون یک قایق چوبی که شبیه کدوتنبل بودمی انداخت مشامم از بوی عطر گل وگلاب پرشده بودچشمم افتاد به منشی دکتر دیدم با لوله ی خودکارش مربای پوست پرتقال رابهم میزند وبه عنوان دارو به بیماران می دهد. درهمین وقت صدای زنگ مطب به صدا درآمد همه صورت ها به طرف در خیره شد ناگهان مشاهده کردم وزغ نامه رسان همراه دوستش هندوانه باربر بسته های لنزچشمی را درحالیکه روی سرشان حمل می کردندبه طرف منشی می‌رفتند آنهارا روی میز گذاشتند آقای دکتر از اتاقش بیرون آمدولنزاولین بیمار راتحویل گرفت ومنشی اسم بیمار روصدا زد بعد از چند دقیقه یوز پلنگ ایرانی با چشمانی آبی و درخشان ازاتاق دکتر بیرون آمدمن که از دیدن چشمان زیبایش مبهوت مانده بودم باعجله بلند شدم وفریاد کنان به طرف منشی دویدم وگفتم یک نوبت هم به من بدهید.... این نمونه انشاها برای تقویت حافظه درکلاس کار می شود... ✅شما هم درکلاس بااین واژه ها کارکنید ذرت مکزیکی،روباه،زنبوروحشی،ژله انار،شیپور،صابون،ضبط صوت،طوطی،ظرف پلاستیکی،به ترتیب داستان کوتاه طنز بنویسید ذرت مکزیکی بالباس زرد زیبایش وباقیافه ای متکبرانه باروباه احوال پرسی می‌کرد که زنبور وحشی ازروی حسادت نیشش زد وافتاد توژله انار......بقیه اش راادامه دهید. ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ 🌸🍃 کانال روش تدریس ما👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2282356995C04c4695ed3
تمرینات تقویت کودکان : 1- کلمه برای کودک بیان کنید وازوی بخواهید پس ازاینکه هرسه کلمه راگفتید،آنهارا .سپس کلمه و به همین ترتیب بروید تا مطابق رشد سنی و طبیعت خویش از حافظه شنوایی برخوردار شود. 2- یک برای کودک بگو.یید واز او بخواهیدآن را کند.سپس جمله بگویید تا آنها را تکرار کند و به همین ترتیب پیش بروید تا توانایی وی به حد وطبیعی برسد. 3- تمرینات 1و2 راانجام دهید،اما این بار دانش آموز گفتن کلمات راهم حتما کند.دراین صورت توانایی شنوایی او نیز تقویت خواهد شد. 4- چند دانش آموز را هم بنشانیدواز آنها بخواهید این بازی را ترتیب دهند. نفراول کلمه بگوید، نفر همان کلمه را تکرار و کلمه دیگری که مناسب است به آن کند، نفر دوکلمه قبلی رابگوید وکلمه دیگری را که مناسب است به آن کند و به همین ترتیب پیش رود. به عنوان نفراول: من،نفردوم: من در،نفرسوم :من درحیاط…. 5- همان بازی را دهیداما این باربه جای استفاده از یک کلمه ،دانش آموزان از یک استفاده کنند. به عنوان مثال نفراول:من درحیاط مدرسه بازی کردم. نفردوم:من درحیاط مدرسه بازی کردم وبعد به کلاس رفتم. نفر سوم:….. 6- به کودک چند بدهید واز وی بخواهید آن دستورات را به اجرا کند.این تمرین علاوه بر شنوایی، توانایی (حرکتی-شنوایی) و نیز(توالی شنیداری ) را با هم می کند. 7-یک بیان کنید وپس از 30ثانیه ازاوبخواهید آن را . در تمرینهای بعد پس از گذشت چند ثانیه ازاو بخواهیدکه کلمه یا کلمات گفته شده رابگوید. این تمرین را آنقدر ادامه دهید تابتواند در 30 ثانیه شئ رادر حافظه کوتاه مدت خویش نگه دارد. 8-ابتدا برای او های بسیار کوتاه بگویید، سپس داستانهای بلندتر بگویید وبعد از او بخواهید قصه های شما را کند وسرانجام خودش قصه بسازد. 9-ازاوبخواهید پیرامونش را نشان داده و ببرد. 10-کودک رایاری دهید تاتعدادی یا ساده را به خاطر بسپارد. 💥 انجام تمرینات فوق منجر به بهبود و می شود. ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ 🌸🍃 کانال روش تدریسمون👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2282356995C04c4695ed3
2_1152921504718962285.pdf
359.9K
💠 مقاله موضوع: احترام به تفاوت‌های فردی ⚠️ حتما مطالعه کنید... مفید و بسیار کارآمد تشکر از اقای پاکنژاد لینک کانال روش تدریسمون👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2282356995C04c4695ed3
مدیریت کلاس.pdf
1.49M
جلسه اول راهکارهایی برای مدیریت کلاس👆👆 تشکر از آقای پاکنژاد لینک کانال روش تدریسمون👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2282356995C04c4695ed3
روش آزمایشی.mp3
12.52M
روش آزمایشی🌡💉 نکات کاربردی و پیشنهادهایی برای انجام ازمایش ها در کلاس 📌محمد طاها جوادی فر کانال روش تدریسمون👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2282356995C04c4695ed3
1⃣ تغییر دادن در یک شکل از اشکال تصویری از تصاویر موضوع درسی بخشی از نوشته های یک متن در راه حل یک مسئله و ..... تغییری توسط معلم ایجاد شود. گاه در این باره می توان از دانش آموز خواست خود در موضوع تغییر ایجاد کند و اثر آن را بررسی نماید. 2⃣ حذف کردن عبارتی از یک مسئله را در درس ریاضی یا علوم یا فارسی و یا .....توسط معلم برداشته می شود و از فراگیر خواسته می شود آن را کامل کند. مثلا معلم حشره ای را رسم می کند اما برای آن شاخک قرار نمی دهد. یا مسئله ای در درس ریاضی می نویسد اما پرسش پایانی مسئله را ارائه نمی کند. 3⃣ طراحی کردن برای حل یک مسئله،رخ دادن واقعه ای در یک درس یا موضوع، رسم جداول، اثبات یک موضوع ، مشاهده یک پدیده، دانش آموز طرح علمی ارائه کند یا نقاشی نماید. 4⃣ آزمایش کردن برای اثبات یک موضوع دانش آموز اقدام به انجام یک آزمایش یا طرح آزمایش کند. 5⃣ مشاهده کردن به کار رفتن همه ی حواس در جمع آوری اطلاعات و ارائه گزارش به کلاس درس معلم از دانش آموزان می خواهد که از نزدیک به مشاهده ی فرایند ساخت یک محصول یا بازدید از آثار تاریخی و یا دیدن لانه ی یک پرنده و یا دیدن بارش باران و یا ....... بپردازند و نتیجه را طی گزارش کتبی یا شفاهی به کلاس ارائه دهند. ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ 🌸🍃 کانال روش تدریسمون👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2282356995C04c4695ed3 استفاده در کانال های دیگر بلامانع هست ما هدفمون رشد و ارتقای معلمان عزیز می باشد🌺 سوالاتتونو اینجا میتونید بپرسید👇👇 @moallemyaar
💠راه کارهایی برای مدیریت دانش آموزان شلوغ کلاس: 🔸️معلم سعی کند کلاس و به خصوص دانش آموزان شلوغ کلاس را مشغول نگه دارد یا اگر شما اکثر دانش آموزان را مشغول نگه دارید دانش آموزان شلوغ کلاس وقتی برای خود نشان دادن ندارند. 🔸️روش تدریس و آموزش معلم باید متفاوت و خلاق و گاهی خارج از چارچوب باشد. 🔸️محل نشستن دانش آموزان شلوغ کلاس در تک صندلی و جلوی کلاس باشد تا فرصتی برای برهم زدن کلاس نداشته باشند. 🔸️از دانش آموز شلوغ و پر سر و صدای کلاس برای حفظ آرامش کلاس کمک بخواهید. 🔸️هیچ وقت دانش آموز شلوغ را به دفتر نفرستید. از کلاس اخراج نکنید علتش را پیدا کنید از یک مشاور کمک بگیرید. 🔸️در عین حرکت به آن ها آموزش دهید. این دانش آموزان دینامیکی هستند، شلوغ نیستند نیاز به حرکت و دیده شدن دارند، شرایط را آماده کنیم. 🔸️در بحث مدیریت دانش آموز شلوغ و پر سر و صدا آن کسی که باید تغییر بکند دانش آموزش نیست بلکه ما معلمان، مدیر مدرسه والدین هستیم که باید تغییر کنیم تا او هم تغییر کند. 🔸️مدیتیشن گروهی در کلاس فوق العاده در آرامش کلاس نقش دارد. معلم هوشمند به خوبی میداند که در طول 45 دقیقه تدریس باید حداقل 3 بار دانش آموز از جای خود برخیزد و حرکات جنبشی و طنزآزادانه انجام دهند. ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ 🌸🍃 کانال روش تدریسمون👇 https://eitaa.com/joinchat/2282356995C04c4695ed3
این چند روز صدام گرفته بود نتونستم ویس بدم براتون،ویس اخرمم صدام خیلی گرفته بود به بزرگی خودتون ببخشید. عوضش این چند روز یک سری مطالب مفید و کاربردی براتون آماده کردم که در اختیارتون میزارم که استفاده کنید. لطفا کانال رو به همکارانتون معرفی کنید👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2282356995C04c4695ed3
40317330166543.pdf
998.8K
💢۵۰۱ نکته برای پرورش دانش آموزان موفق 📚کتاب ضروری معلم ✍رابرت رمزی 1⃣ ده نکته ی اول کتاب کتاب جالبیه اگه پی دی افشو پیدا کردم براتون ارسال میکنم ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ 🌸🍃 کانال روش تدریسمون👇 https://eitaa.com/joinchat/2282356995C04c4695ed3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ کلاس پویا و خلاق ⭕️لطفا به انیمیشن بالا👆👆👆 توجه بفرمایید ✍ در هر جلسه، معلم مسئله‌ای را مطرح‌ می‌کند و در قالب حل مسئله به عنوان روش پژوهشی، تدریس را دنبال‌ می‌کند و عمل تدریس، وجه پژوهشی و مضمون پژوهشی به خود‌ می‌گیرد. ✔️دانش‌آموز، ظرف خالی نیست که ما پیام‌های آماده‌ای را در این ظرف‌ها بریزیم.💐 ✔️آموزش، پیام بسته‌بندی شده نیست. ✔️ ما هم بلندگو نیستیم که یک چیزی بگوییم و آنها هم دریافت کنند آنها هم دریافت‌کننده و رسیور (receiver) نیستند.👌 ✔️تدریس، انتقال پیام نیست بلکه گفت و گویی است که از طریق این گفت و گوها‌ می‌توانیم دیگری را بفهمیم.👌 ✔️ مسئله فقط ذهن و جنبۀ شناختی نیست بلکه جوانب عاطفی و هیجانی و شناختی با هم در یک انسجام قوی هستند و با هم در یک همگرایی‌اند.👌 ➖عواطف بچه‌ها با شناخت‌شان با هم کار‌ می‌کند.👌 ➖ کلاس فقط از نوع دانستن نیست از نوع هیجان، یک حس، از نوع زندگی هم هست.👌 تمام حرفای من تا به اینجا توی این انیمشین کوتاه بیان شده،روش تدریس مربوط به کلاس و دانش اموزاتو پیدا کن کلاستم آروم میشه،به نکاتی هم که زیرش اومده دقت کنید ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ 🌸🍃 کانال روش تدریسمون👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2282356995C04c4695ed3