هدایت شده از مشاوره تحصیلی نمونه ی کشور😍👩🏻🏫
✔️ زنگ مشاوره
امپاتی (empathy) چیست؟
"امپاتی" به معنی خود را به جای دیگران قرار دادن است.
مادری کودکش را به گردش میبرد. او خیلی خوشحال است، اما کودک زارزار گریه میکند.
مادر ابتدا دلیل گریه کودک را نمیفهمد، اما وقتی خود را جای کودک میگذارد و از دید کودک به جهان مینگرد، تازه متوجه میشود کودک فقط پاهای آدمها را میبیند و در این شلوغی چیز دیگری نمیبیند.
از این پایین دنیا خیلی خستهکننده است.
هر چه توانایی امپاتی در شما افزایش پیدا کند، ارتباطهای صمیمانهتری با دیگران خواهید داشت.
پژوهشگران معتقدند که امپاتی میتواند تا حد زیادی مشکلات خانوادگی را که عموما از عدم درک متقابل ناشی میشود، حل و فصل کند.
اگر پدر و یا مادر هستید، خودتان را جای فرزندتان بگذارید؛ آیا چنین والدینی را دوست دارید؟
خودتان را جای همسر، معلم، شاگرد، فروشنده، خریدار و یا دوستتان بگذارید.
آیا طرف مقابلتان را دوست دارید؟
"توانایی امپاتی را تمرین کنید و در خود افزایش دهید
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌺مشاوره ی تحصیلی طاها🌺
https://eitaa.com/joinchat/3856597270C41ef6658bc
🛑 قابل توجه همکاران محترم مقطع ابتدایی
✅چند نکته مهم و اساسي برای هماهنگی و همکاری اولیا و معلمین در طرح ارزشیابی کیفی- توصیفی:
1️⃣اول: خیلی خوب، خوب، قابل قبول و نیاز به تلاش بازخورد محسوب نمی شوند و معلم نبایداز آنها در پایین اوراق امتحانی برگه های تکلیف یا پروژه ها، در کتاب ریاضی یا پایین کتاب کار فارسی یا قرآن یا...استفاده نماید زیرا این کار همان نمره دادن است!!
2️⃣دوم: هدف ارزشیابی کیفی - توصیفی فقط یادگیری است پس بیشترین هم و غم معلم و اولیا باید روی بازخوردها متمرکز باشد. هربازخورد می تواند ضمن برجسته کردن نقاط قوت دانش آموز، یک راهکار آموزشی جالب و راهگشا برای وی و اولیا باشد( دلبندم!! بسیاری از کلمات املا را درست، زیبا و تمیز نوشته ای و در مورد اشتباه ها میتوانی برای هرکلمه جمله بسازی وسپس یک نقاشی کوچولو برای جمله خود بکشی!!! این یک بازخورد شناختی و آموزشی به والدین است
استفاده از جمله " لطفا کار شود!! "
بازخوردنیست چون بچه یا والدین می پرسد چه کار شود؟! روخوانی؟! املا؟! بخش وصداکشی یا!...)
3️⃣سوم:
کلمات خارج از کتاب کلاس اول هیچ اولویتی ندارند و تا زمانی که سطح عمومی کلاس از کتاب فراتر نرفته است معلم در املای ارزشیابی از کلمات خارج از کتاب استفاده نکند و کودک را با معضل روبرو ننماید!!
4️⃣چهارم: طبق بند ده مقدمه کتاب فارسی وتاکید موکد و البته بسیار صحیح وزارت آ.پ. معلمین و مدیر وسایر اولیای محترم مدرسه از تحمیل کتاب کمک درسی به کودکان و اولیا خودداری نمایند!!
معلمین محترم تکالیف تمرینی شفاهی( که به تکرار وتمرین زیاد نیاز دارد) را مورد غفلت قرار ندهندو از دادن تکالیف کتبی بی مورد که در آن بچه کلمات وترکیبهای زیادی را نقاشی!!! می کند ولی نمیتواند هیچیک را بخواند! خودداری نمایند
5️⃣پنجم:
زنگ ورزش یکی از بهترین زنگهاست که مورد علاقه بچه هاست و میتواند مکمل بسیار خوبی برای دانش آموزان باشد، چه خوب است انواع بازیهای دبستانی با بچه ها کار شود و در ابتدا وانتهای هفته بچه ها ورزش داشته باشند تا انگیزه های آنها تقویت شود. هرچه زنگ ورزش شیرین تر باشد میتوان از آن برای اصلاح برخی کجرفتاریهای دانش آموز مورد استفاده قرار گیرد( محرومیت از ورزش دانش آموز را ترغیب میکند خود را با شما تنظیم کند و رفتار بدش را اصلاح نماید حتی بیش فعالها)
6️⃣ششم:
در زنگ هنر در پنج رشته: نقاشی( نقاشی با موضوع معین، چاپ انگشتی، نقاشی با موضوع آزاد، نقاشی برای قصه ناتمام، نقاشی برای قصه کامل، نقاشی خط خطی و...)، کاردستی، نمایش، قصه گویی و موسیقی کار شود.
7️⃣هفتم: معلمین محترم بخشنامه مهم و ساده ی ارزشیابی کیفی - توصیفی را مطالعه کنند و درضمن وحدت رویه ایجاد شود و از اعمال سلیقه بجای قانون جلوگیری شود!
8️⃣هشتم: کتاب کار زیر نطر معلم ودر کلاس انجام می شود و نه منزل!! و آنهم زمانی دانش آموز حق نوشتن پیدا میکند که قبلا توانسته باشد روخوانی درست وصحیحی از ترکیبها و کلمات آن داشته باشد( حالا یا با کتاب یا روی دیتا پروژکتور یا نوشته ی معلم روی تابلو)
9️⃣نهم: معلم فقط در چهار مورد بازخورد کتبی می دهد و نه همه جا و همه تکالیف.
۱- کارنامه توصیفی فرم الف که الزاما در دونوبت یک و دو در اختیار اولیا قرار میگیرد
۲- هربرگه ای که در پوشه کار قرار می گیرد بازخورد کتبی لازم دارد!
۳- اگر اشکال اساسی یا جدی در کار آموزش بچه پیدا شد و اولیا باید باخبر شوند بازخورد کتبی لازم است!
۴- اگر بچه کار خارق العاده ای انجام دهد بازخورد کتبی لازم است تا اولیا آگاه شده و تصمیمات لازم را اتخاذ کنند!
⬅️ ۸۰% باز خوردهای معلم شفاهی و عملی است و فقط بیست درصد ان كتبي است.
🔴🔴🔴🔴🔴
کانال روش تدریسمون👇
https://eitaa.com/joinchat/2282356995C04c4695ed3
✍اینجا آموزش/کلاس اولی✍
♦️ مـــدرسه ی هـمراه دانش آمـوزان گل♦️
با محتــــــــــــــــواهای خــــــــــــلاقـــــــــــانـ👀ه،
💑همیــــــــــار والدین و همکاران💕
مـــــــــشاوره رایــــــــگان آموزشی
♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️
درمــــــــــــــان اخـــــــــتلالات یــــــــادگیری با بازی و قصه
♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️
📣📚همراه باکلیپ های آموزشی کتاب ریاضی و فارسی جهت مرور در خـــــــــانــــه🏡
لینـــــک کانال خدمت نگاه پر مهرتون
https://eitaa.com/joinchat/3733455045C4bc8f57a9b
🌈روش تدریس و کلاسداری🌈
✍اینجا آموزش/کلاس اولی✍ ♦️ مـــدرسه ی هـمراه دانش آمـوزان گل♦️ با محتــــــــــــــــواهای خـــ
کانال خانم شاملو یکی از بهترین کانال های مربوط به پایه ی اول با تدریس های خلاقانه👆👆
38.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موضوع: املای نمایشی وساختن کلمات جدید
هدف کلی: یاد گیری جذاب همراه بازی گروهی
روش تدریس:بازی با نشانه ها وجابجا کردن آنها وساختن کلمه جدید
مکان تدریس: کلاس
مدیر : خانم مولودی
آموزگار : زینب داداشی
مدرسه ی نسل ظهور
شهرستان تکاب
کانال معلم یار
https://eitaa.com/joinchat/2184249544Cd8bf339208
30.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موضوع: املای خلاق
روش تدریس: ترکیب نشانه ها وصدا ها و ساخت کلمه
هدف کلی: تشویق دانش آموزان برای یادگیری وتقویت نوشتن وبازی
وسایل بازی: چوب بستنی،کاغذرنگی
آموزگار : زینب داداشی
مدیر : سرکار خانم مولود
مدرسه نسل ظهور
شهرستان تکاب
کانال معلم یار
https://eitaa.com/joinchat/2184249544Cd8bf339208
چند نمونه از تدریس خلاق،برای املا،به تعداد معلمان روی زمین روش خلاق وجود داره که یه مفهومی رو به بچه ها آموزش بده،خودتونو دست کم نگیرید،هرچی بیشتر با این موضوعات آشنا بشید و فیلم ببینید و تجربه کسب کنید،خلاقیتتون بیشتر میشه و هم خودتون و هم دانش آموزانتون از کلاس لذت میبرند🌺🌹❤️
ویدیوهاتونو به این آیدی ارسال کنید👇
@moallemyaar
6.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅موضوع: جعبه جمع عداد
هدف کلی: ایجاد یادگیری جذاب با بازی
توجه به ساحت علمی وفناورانه وهنری
یادگیری با بازی باعث می شود که یادگیری عمیقتر ودر حافظه بلند مدت جا بگیردودانش آموزان بی حوصله ودیر آموز را هم به یادگیری وادار کند
روش تدریس، : خلاق ودانش آموز محور همراه بابازی شاد
وسایل آموزشی: کارتن کفش ،لوله ی دستمال کاغذی،تیله،کاغذ رنگی،بعضی موقع هااز وسایل دور ریز هم میشه چیز های ز یبایی ساخت
# موسسه_راهیان_ کوثر_آذربایجان _غربی
# دبستان_ نسل_ظهور_ تکاب
# آموزگار_ زینب_ داداشی
# پایه_ اول_ ابتدایی
کانال روش تدریسمون👇
https://eitaa.com/joinchat/2282356995C04c4695ed3
هدایت شده از مشاوره تحصیلی نمونه ی کشور😍👩🏻🏫
1_2461547217.docx
46.3K
💢بررسی عوامل مؤثربر #پیشرفت_تحصیلی دانش آموزان💢
عزیزان این هم یک مقاله که که اومده عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزانو بررسی کرده.
مطالعش خالی از لطف نیست.❤️
زمان مطالعه:۲۰دقیقه
کانال مشاوره تحصیلیمون
https://eitaa.com/joinchat/3856597270C41ef6658bc
هدایت شده از بانوی شاخص 👩🏫👩🏻🎓💯📉
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌈زنگ ریاضی
🌈بازی و یادگیری ضرب
🌈تعلیم و تربیت علمی و فناورانه،تثبت و یادگیری بچه ها همراه با بازی
#سوم
#زهرا_مصطفی_زاده
#مدرسه_مکتب_النبی_مهاباد
💢چه جو صمیمانه ای داره کلاسش😍آخه وسط کلاس😅
🍂دست ورزی بچه هارو دست کم نگیرید،کار با ابزار بچه ها رو ساده از کنارش نگذرید.
⭕️کودک میتونه از ۴.۵سالگی قیچی بگیره دستش و برش بده کاغذ هارو.
🔹این اعداد رو با مقوا درست کنید،جو صمیمانه در کلاس ایجاد کنید،ببینید چقدر بچه ها خوشحالن😍
⁉️بنظرتون اینطوری کلاس باحال تره و بچه ها بیشتر یاد میگیرن یا اینکه فقط پای تخته بنویسید و تموم شه بره.
🔹وقت کم اوردید میتونید با زنگ هنر تلفیقش کنید،هنر فقط نقاشی کشیدن بچه ها نیست🌺
🔺از این به بعد کلیپ های ارسالیتون تحلیل میشه،تعداد فیلم های ارسالی بالاست،مطمئن باشید همه ی کارهاتونو نگاه میکنیم❤️🌹
کانال معلم یار👇
https://eitaa.com/joinchat/2184249544Cd8bf339208
حس دهلیزی چیست؟🍂
مهمترین و قویترین حس ما حس دهلیزی است.
آسانتر است آن را حس “حرکت و تعادل” بدانیم.
🌱این حس به این سوال که “در رابطه با سطح زمین در کجا قرار دارم؟” پاسخ میدهد.
🌴این حس با دریافت محرکها از انرژی جاذبهی زمین توسط گیرندههای واقع در گوش درونی باعث میشود بدانید چقدر عمودی، افقی، در حال حرکت و افتادن هستید.
سپس این اطلاعات جهت پردازش به مغز فرستاده میشوند.
مغز این اطلاعات را (یعنی وضعیت بدن نسبت به زمین) مستقیماً به اعصاب ماهیچههایی که مسئول حفظ بدن به شکل عمودی هستند میفرستد.
🔸سیستم تعادل و حرکت، محرکها را از مجاری نیمدایره واقع در گوش درونی که هم به جهت نیروی جاذبه زمین و هم به جهت حرکت حساس هستند دریافت میکند.
🔹این حسگرها زاویه ۹۰ درجهای نسبت به هم دارند و این حالت اجازه میدهد که اطلاعاتی از سه بعد فراهم سازند.
🔴وقتی این گیرندهها فعال هستند اطلاعات برای پردازش به مغز فرستاده میشود.
علت درک فعال بودن سیستم دهلیزی این است که شما آگاهی همیشگی و ناهشیاری از وضعیت قرار گرفتن بدنتان نسبت به محیط اطراف دارید.
🔵به عنوان مثال، وقتی سرتان را به یک طرف خم میکنید از کجا متوجه میشوید که هنوز بدنتان در وضعیت عمودی قرار دارد؟
⚫️وقتی که در حال راه رفتن هستید از کجا میدانید که هنوز پاهایتان با زمین در تماس است؟
این حس به ما میگوید که آیا ایستاده ایم یا در حال حرکت هستیم و اشیای اطراف بیحرکت هستند یا متحرک.
همچنین اطلاعاتی در مورد جلو و عقب رفتن، قدم زدن و دویدن به ما میدهد.
⚪️اگر میخواهید از این حس بیشتر آگاه شوید، یک ترفند قدیمی وجود دارد: کمی به دور خود بچرخید و بعد یکدفعه بایستید.
ادامه این روند سبب میشود هنگامی که یک دفعه میایستید احساس کنید هنوز در حال چرخیدن هستید، ولی در خلاف جهت خود.
🌈کانال روش تدریسمون🌈
https://eitaa.com/joinchat/2282356995C04c4695ed3
💢نشانههای رایج مشکلات دهلیزی چیست؟💢
سیستم دهلیزی رشد نایافته روی مهارتهای سطح بالا، هماهنگی حرکتی، حس کردن جهت، کنترل چشم، توجه و جنبههای رشد زبان تاثیر میگذارد.
چندین مهارت تحصیلی نیز وابسته به عملکرد سیستم دهلیزی رشد یافته است.
در اینجا برخی از چالشهایی که شاید در کودک دارای مشکلات پردازش دهلیزی ببینید ارائه میشود:
✅اجتناب از اسباببازیهای چرخشی در پارکها
✅اجتناب از فعالیتهایی که مستلزم تعادل است
✅ترس از بالا و پایین رفتن از پلهها
✅در زمان نوزادی؛ وقتی نگهداشته شده یا حرکت داده میشود، به عقب خم میشود.
✅دست و پا چلفتی بودن یا سکندری خوردن
✅اجتناب از بالا بردن پاها از روی زمین/
✅ احساس ناراحتی در آسانسور
✅حس ضعیف نسبت به ریتم
✅حالت تهوع در اثر هرگونه حرکت
🌈کانال روش تدریسمون🌈
https://eitaa.com/joinchat/2282356995C04c4695ed3