eitaa logo
🌈روش تدریس و کلاسداری🌈
2.3هزار دنبال‌کننده
40 عکس
67 ویدیو
30 فایل
در این کانال مطالب مربوط به مدیریت کلاس،روش های تدریس،روانشناسی تربیتی،نکات اموزشی برای والدین و معلمان قرار داده میشه
مشاهده در ایتا
دانلود
مدیریت کلاس.pdf
1.49M
جلسه اول راهکارهایی برای مدیریت کلاس👆👆 تشکر از آقای پاکنژاد لینک کانال روش تدریسمون👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2282356995C04c4695ed3
روش آزمایشی.mp3
12.52M
روش آزمایشی🌡💉 نکات کاربردی و پیشنهادهایی برای انجام ازمایش ها در کلاس 📌محمد طاها جوادی فر کانال روش تدریسمون👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2282356995C04c4695ed3
1⃣ تغییر دادن در یک شکل از اشکال تصویری از تصاویر موضوع درسی بخشی از نوشته های یک متن در راه حل یک مسئله و ..... تغییری توسط معلم ایجاد شود. گاه در این باره می توان از دانش آموز خواست خود در موضوع تغییر ایجاد کند و اثر آن را بررسی نماید. 2⃣ حذف کردن عبارتی از یک مسئله را در درس ریاضی یا علوم یا فارسی و یا .....توسط معلم برداشته می شود و از فراگیر خواسته می شود آن را کامل کند. مثلا معلم حشره ای را رسم می کند اما برای آن شاخک قرار نمی دهد. یا مسئله ای در درس ریاضی می نویسد اما پرسش پایانی مسئله را ارائه نمی کند. 3⃣ طراحی کردن برای حل یک مسئله،رخ دادن واقعه ای در یک درس یا موضوع، رسم جداول، اثبات یک موضوع ، مشاهده یک پدیده، دانش آموز طرح علمی ارائه کند یا نقاشی نماید. 4⃣ آزمایش کردن برای اثبات یک موضوع دانش آموز اقدام به انجام یک آزمایش یا طرح آزمایش کند. 5⃣ مشاهده کردن به کار رفتن همه ی حواس در جمع آوری اطلاعات و ارائه گزارش به کلاس درس معلم از دانش آموزان می خواهد که از نزدیک به مشاهده ی فرایند ساخت یک محصول یا بازدید از آثار تاریخی و یا دیدن لانه ی یک پرنده و یا دیدن بارش باران و یا ....... بپردازند و نتیجه را طی گزارش کتبی یا شفاهی به کلاس ارائه دهند. ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ 🌸🍃 کانال روش تدریسمون👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2282356995C04c4695ed3 استفاده در کانال های دیگر بلامانع هست ما هدفمون رشد و ارتقای معلمان عزیز می باشد🌺 سوالاتتونو اینجا میتونید بپرسید👇👇 @moallemyaar
💠راه کارهایی برای مدیریت دانش آموزان شلوغ کلاس: 🔸️معلم سعی کند کلاس و به خصوص دانش آموزان شلوغ کلاس را مشغول نگه دارد یا اگر شما اکثر دانش آموزان را مشغول نگه دارید دانش آموزان شلوغ کلاس وقتی برای خود نشان دادن ندارند. 🔸️روش تدریس و آموزش معلم باید متفاوت و خلاق و گاهی خارج از چارچوب باشد. 🔸️محل نشستن دانش آموزان شلوغ کلاس در تک صندلی و جلوی کلاس باشد تا فرصتی برای برهم زدن کلاس نداشته باشند. 🔸️از دانش آموز شلوغ و پر سر و صدای کلاس برای حفظ آرامش کلاس کمک بخواهید. 🔸️هیچ وقت دانش آموز شلوغ را به دفتر نفرستید. از کلاس اخراج نکنید علتش را پیدا کنید از یک مشاور کمک بگیرید. 🔸️در عین حرکت به آن ها آموزش دهید. این دانش آموزان دینامیکی هستند، شلوغ نیستند نیاز به حرکت و دیده شدن دارند، شرایط را آماده کنیم. 🔸️در بحث مدیریت دانش آموز شلوغ و پر سر و صدا آن کسی که باید تغییر بکند دانش آموزش نیست بلکه ما معلمان، مدیر مدرسه والدین هستیم که باید تغییر کنیم تا او هم تغییر کند. 🔸️مدیتیشن گروهی در کلاس فوق العاده در آرامش کلاس نقش دارد. معلم هوشمند به خوبی میداند که در طول 45 دقیقه تدریس باید حداقل 3 بار دانش آموز از جای خود برخیزد و حرکات جنبشی و طنزآزادانه انجام دهند. ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ 🌸🍃 کانال روش تدریسمون👇 https://eitaa.com/joinchat/2282356995C04c4695ed3
این چند روز صدام گرفته بود نتونستم ویس بدم براتون،ویس اخرمم صدام خیلی گرفته بود به بزرگی خودتون ببخشید. عوضش این چند روز یک سری مطالب مفید و کاربردی براتون آماده کردم که در اختیارتون میزارم که استفاده کنید. لطفا کانال رو به همکارانتون معرفی کنید👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2282356995C04c4695ed3
40317330166543.pdf
998.8K
💢۵۰۱ نکته برای پرورش دانش آموزان موفق 📚کتاب ضروری معلم ✍رابرت رمزی 1⃣ ده نکته ی اول کتاب کتاب جالبیه اگه پی دی افشو پیدا کردم براتون ارسال میکنم ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ 🌸🍃 کانال روش تدریسمون👇 https://eitaa.com/joinchat/2282356995C04c4695ed3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ کلاس پویا و خلاق ⭕️لطفا به انیمیشن بالا👆👆👆 توجه بفرمایید ✍ در هر جلسه، معلم مسئله‌ای را مطرح‌ می‌کند و در قالب حل مسئله به عنوان روش پژوهشی، تدریس را دنبال‌ می‌کند و عمل تدریس، وجه پژوهشی و مضمون پژوهشی به خود‌ می‌گیرد. ✔️دانش‌آموز، ظرف خالی نیست که ما پیام‌های آماده‌ای را در این ظرف‌ها بریزیم.💐 ✔️آموزش، پیام بسته‌بندی شده نیست. ✔️ ما هم بلندگو نیستیم که یک چیزی بگوییم و آنها هم دریافت کنند آنها هم دریافت‌کننده و رسیور (receiver) نیستند.👌 ✔️تدریس، انتقال پیام نیست بلکه گفت و گویی است که از طریق این گفت و گوها‌ می‌توانیم دیگری را بفهمیم.👌 ✔️ مسئله فقط ذهن و جنبۀ شناختی نیست بلکه جوانب عاطفی و هیجانی و شناختی با هم در یک انسجام قوی هستند و با هم در یک همگرایی‌اند.👌 ➖عواطف بچه‌ها با شناخت‌شان با هم کار‌ می‌کند.👌 ➖ کلاس فقط از نوع دانستن نیست از نوع هیجان، یک حس، از نوع زندگی هم هست.👌 تمام حرفای من تا به اینجا توی این انیمشین کوتاه بیان شده،روش تدریس مربوط به کلاس و دانش اموزاتو پیدا کن کلاستم آروم میشه،به نکاتی هم که زیرش اومده دقت کنید ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ 🌸🍃 کانال روش تدریسمون👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2282356995C04c4695ed3
🔺آشنایی با هرم اداگار دیل 🔰طبق نظر : ➖ افراد 10% از آنچه می خوانند را به یاد می آورند زمانی که مطلبی را می خوانند. ➖ افراد 20% از آنچه می شنوند را به یاد می آورند زمانی که به یک سخنرانی گوش می دهند. ➖ افراد 30% از آنچه می بینند را به یاد می آورند زمانی که تصویری را مشاهده می کنند. ➖ افراد 50% آنچه می بینند و میشنوند را به یاد می آورند زمانی که فیلم می بینند. ➖ افراد 70% آنچه می گویند و می نویسند را به یاد می آورند زمانی که صحبت می کنند و در بحث گروهی شرکت می کنند. ➖ افراد 90% آنچه انجام می دهند را به یاد می آورند زمانی که خودشان تمرین می کنند. 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 لطفا به نمودار توجه کنید وقتی کاری رو میسپاریم که خود بچه ها انجام بدن و تمرین کنند ۹۰درصد اون مطالب رو یادشون میمونه وهمینطور تعداد افراد بیشتری در کلاس یاد می گیرند. با روش اکتشافی میتونیم به این مرحله برسیم که توضیحاتشو در روزهای آینده میفرستم خدمتتون 🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺 کانال روش تدریسمون👇 https://eitaa.com/joinchat/2282356995C04c4695ed3
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 راهبردهای مساله توضیح اولیه حل مساله ، مهارتی مهم در درس ریاضی است . در اینجا با طرح چند مسئله برای دانش آموزان راهنمایی به توسعه مهارت حل مسئله آنان كمك می گردد. 🎯اهداف دانش آموزان قادر خواهند شد : ⬅️مجموعه ای از راهبردهای مناسب را در حل مسائل انتخاب كرده و بكار گیرند. ⬅️فرآیند حل مساله ریاضی را بازبینی و  كنترل نمایند و در آن بیندیشند. ⬅️ با دیگران بصورت منطقی و واضح در باره ی مسیر فکریشان گفتگو کنند. ↙️راهکارهای مناسب برای حل مسئله در سطح آموزش عمومی عبارتند از : 1 – رسم شکل 2 – حدس و آزمایش 3 – جدول نظام دار 4 – حذف حالت های نامطلوب 5 – الگویابی 6 – حل مسئله ساده تر و مرتبط با مسئله ی اصلی 7 – زیر مسئله توضیحات بیشتر را در ادامه  بخوانید 1 – رسم شکل : حل کردن مسئله با کشیدن شکل یا دیاگرام و یا یک مدل ریاضی . 2 – حدس و آزمایش : حل کردن مسئله از طریق حدس جواب و آزمایش آن در شرایط مسئله و تصحیح حدس ها با دلایل منطقی  برای رسیدن به جواب صحیح . 3 – جدول نظام دار : قرار دادن داده ها و دسته بندی آن ها در جدول ، با یک نظم منطقی ، به طوری که تمام حالت های ممکن مسئله ، در جدول نظام دار به دست آید . 4 -  حذف حالت نامطلوب : یعنی با حذف  حالت های نادرست یک مسئله ، کم کم به پاسخ صحیح آن نزدیک شود و تنها حالت درست ممکن به دست آید . 5 -  الگویابی : یعنی با رفتن یک رابطه ی عددی یا هندسی بین داده های مسئله ، پاسخ سئوال یا خواسته های مسئله روشن شود . 6 – حل مسئله ی ساده تر و مرتبط با مسئله ی اصلی : یعنی با ساده کردن مسئله یا در نظر گرفتن حالت خاص و ساده تر مسئله و حل کردن آن به کمک یک الگویابی ، مسئله ی ساده را تعمیم داده تا مسئله ی اصلی حل شود . 7 -  زیر مسئله : تبدیل کردن یک مسئله ی پیچیده به چند مسئله کوچک و ساده تر ، به طوری که با حل مسئله های کوچک و تقسیم شده ، مسئله ی اصلی حل شود 🌻✨🌻✨🌻✨🌻✨ 📚 درس: ✍ موضوع: ---------------- 🌸🍃 👆👆👆👆 ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ 🌸🍃 کانال روش تدریسمون👇 https://eitaa.com/joinchat/2282356995C04c4695ed3
9422282545.pdf
1.04M
💢چطور ریاضی را لذت بخش کنیم؟ کانال روش تدریسمون👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2282356995C04c4695ed3 کانال اصلیمون👇👇 @javadi_education ارتباط با من👇👇 @moallemyaar