🎥 "شیخ عدنان" مفتی اهلسنت عربستان در تلویزیون سعودی درباره واجببودن پیروی از امامان اهلبیت و امام حسین(ع) میگوید و مجری برنامه را سرگردان و نگران میکند
🔸شیخ عدنان: هرکس اهلبیت را تبعیت نکند گمراه است، و هرکس برای امام حسین غمگین نشود گمراه، و هرکس به شهادت او راضی باشد منافق و کافر است.
https://chat.whatsapp.com/GqZs6nqwpAU97OjpVX2tQX
باور کردنی نیست ولی حقیقت دارد
خاطرهای از ۱۸ سال اسارت سیدالاسراء،سرلشگر خلبان حسین لشگری،اولین اسیر و آخرین آزاده جنگ
🔸وقتی بازگشت از او پرسیدند: این همه سال انفرادی را چگونه گذراندی؟ او گفت: برنامه ریزی کرده بودم و هرروز یکی از خاطرات گذشتهام را مرور میکردم
🔸سالها درسلولهای انفرادی بود و با کسی ارتباط نداشت و
قرآن را کامل حفظ کرده بود
زبان انگلیسی میدانست
برای ۲۶ سال نماز قضا خوانده بود
اومیگفت: از۱۸سال اسارتم ده سالی که تو انفرادی بودم سالها با یک "مارمولک" هم صحبت میشدم!
🔸بهترین عیدی که این ۱۸سال اسارت گرفتم، یک نصفه لیوان آب یخ بود! عیدسال۷۴ بود. سرباز عراقی نگهبان یک لیوان آب یخ میخورد میخواست باقی مانده آن را دور بریزد،نگاهش بمن افتاد. دلش سوخت و آن را بمن داد، من تا ساعتها از این مسئله خوشحال بودم
🔸این را هم بگویم که من مدت ۱۲ سال (نه ۱۲روز یا۱۲ماه) درحسرت دیدن یک برگ سبز و یک منظره بودم.حسرت ۵ دقیقه آفتاب را داشتم...
ا▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️
🌷 ۱۹ مرداد ۱۳۸۸ - سالروز شهادت قهرمان وطن، سرلشکر خلبان،حسین لشگری
📽👆 #فیلم | لحظات آزادی شهید لشکری
سلام من مطالب این ویدئو رو اولین بار هست میشنوم اگه صدبار گوش کنید بازم کمه و تازه قدر گریه هاتو برای امام حسین علیه السلام خواهی فهمید. التماس دعا
🚩 پروفسور فرانسوی هانری کوربن
او یک بیان زیبا و دقیقی دارد که در آن میگوید:
*همه ادیان با مرگ پیامبران خود ، یهودیت با مرگ موسی ، مسیحیت با مرگ عیسی و سنیها با مرگ محمد(ص) مردند و فقط شیعیان از مرگ امتناع کردند ، همانطور که آنها نامزد مرگ نیستند ؛ چون آنها حسین را در ابتدای راه و مهدی را در انتهای راه قرار دادند ، امام حسین از عمق تاریخ آنها را هُل میدهد و از آینده امام مهدی آنها را دعوت میکند تا بیایند.*
*چنین جامعهای نمیتواند بمیرد ، رهبری آن در حال حاضر است ، و آرمانهای آن حاضر و در حال تجدید شدن است.*
✨﷽✨
✍ده سال سنش بود که یک نهال، تو باغچه خونشون کاشت. هر چه می گذشت نهال، بزرگ و بزرگتر می شد. بعد از دو سال، متوجه نکته ای شد. فروشنده ی نهال، بجای اینکه نهال درخت سیب بهش بده، یک نهال از درخت سرو به او داده بود
متوجه این اشتباه شد اما پیش خود گفت هفته ی آینده آنرا قطع می کنم. هفته ها پشت سر هم می آمد و مدام قطع کردن درخت رو به تاخیر می انداخت. الان که چهل سال می گذرد، آن نهال، تبدیل به یک درخت تنومند شده است و آن جوان پر انرژی، تبدیل به یک پیرمرد فرتوت و ناتوان. پیرمرد پیش خودش فکر می کند که کندن یک نهال با نیروی جوانی مطمئنا کار ساده ای بود اما الان کندن یک درخت تنومند...
حکایت باغبان و آن نهال، حکایت من و گناهانم است. گناهانی که بخاطرشون توبه نکردم، روز به روز تو وجودم ریشه دار تر می شن و من برای رهایی از آنها، ضعیفتر
✔باید قدر جوانی رو بدانم...
حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: "اَلتَّوبَةُ حَسَنٌ وَ لکِنْ فِى الشَّبابِ اَحْسَنُ"
توبه زیباست ولی توبه جوان زیباتر است.
کنزالعمال ج15 ص896
✨﷽✨
#یک_پند_یک_معرفت
✍️گاهی در جملات خود اگر دقت کنیم به روشنی درمییابیم که هر کجا سخن از کار نیک و آخرت باشد شیطان بر زبان ما جملات زیبایی قرار میدهد.
مردان وقتی سیگار میکشند نمیگویند حق اهل و عیالمان را دود میکنیم، اما وقتی که میخواهند مبلغی در راه خدا و برای نیازمندان بدهند، میگویند: «حق زن و فرزند ماست، حق ما نیست»؛
حق تعالی میفرماید: با من تجارت کنید و یقین کنید که ضرر نخواهید کرد. وقتی کلام از تجارت با خدا با مال است، هیچ انسانی ریسک و خطر نمیکند. هرچند راه تجارت با خدا خطری ندارد که هیچ، بلکه سرشار از سود است.
ولی وقتی کسی میخواهد در یک شرکت هرمی که سودش و حتی تکلیف سرمایهاش مشخص نیست سرمایهگذاری کند، میگوید: «من این مبلغ را خطر کردم ترس ندارم حتی همهاش را بخورند و محو کنند...»
🔥بدرستی که نفس و شیطان اجازه نمیدهند انسان بداند تجارت راستین و واقعی کدام است؟!
•♡•:
🌿حکمت ۱۱۳🌿
امام على (ع) فرمودند :
1️⃣ هیچ علمی چون تفکر نیست
2️⃣هيچ ميراثى چون ادب نيست
3️⃣هیچ اصالتی چون تواضع نیست
4️⃣هیچ شرفی همانند دانش نیست
5️⃣هیچ عزتی چون بردباری نیست
6️⃣هيچ رهبرى چون توفيق نيست
7️⃣هیچ بزرگواری چون تقوی نیست
8️⃣هيچ ايمانی چون حيا وصبر نيست
9️⃣هيچ ثروتى سودمندتر ازعقل نيست
0️⃣1️⃣هيچ تجارتى چون عمل صالح نيست
1️⃣1️⃣هیچ سودی همانند پاداش نیک نیست
2️⃣1️⃣هيچ زهدى همانند دوری از حرام نيست
3️⃣1️⃣هيچ هم نشينى چون خوشخويى نيست
4️⃣1️⃣هیچ عقلی همچون عاقبت اندیشی نیست
5️⃣1️⃣هیچ عبادتی همچون انجام واجبات نیست
6️⃣1️⃣هیچ پشتیبانی مطمئنتر از مشورت نیست.
7️⃣1️⃣هيچ تنهايى وحشت انگيزتر از خودخواهی نيست
8️⃣1️⃣هيچ پارسايى همانند پرهیز از شبهات نيست .
┄┄┅┅┅❅◇❅┅┅┅┄┄
📚نهج البلاغه ای شویم▪🌸▪
#احکام_شرعی
🔸 تصرّف در وسیلهای که دور انداختهاند
⁉️ سؤال: اگر وسيلهاى پيدا كنيم كه مشخّص باشد آن را دور انداختهاند، اما آن وسيله براى ما كارايى دارد، آيا مىتوانيم آن را برداريم يا نه؟
✅ پاسخ: با إحراز آنكه از آن وسيله إعراض شده، تصرّف در آن مانع ندارد.
🔹منبع: پایگاه اطلاعرسانی دفتر رهبر معظم انقلاب
🔲 گونه های مختلف شخصیتهای جامعه🔻🔻
🟫 حواسمان باشه، همیشه در جامعه برخی شخصیت ها وجود دارند که پیامد رفتارهای آنان یکسان است و ما باید همیشه مراقب آنان باشیم
1️⃣ ابن ملجم ها
🔹 افرادی که صرفا به ظواهر شرعیات توجه ویژه دارند و ملاک و معیار آنان برداشت ناقص و شخصی خود از دین هست
2️⃣ سلیمان ها
🔹 افرادی که در برخی حوزه های مذهبی دینی، سیاسی، اجتماعی متخصص هستند اما دارای هوش و بصیرت سیاسی نیستند و قالبا یا دچار در خطای در تحلیل میشوند یا دیر تصمیم میگیرند
3️⃣ یزیدها
🔹 افرادی که غصب کننده حق هستند و در ظلم و جور از هیچ اقدامی فرو گذار نیستند
4️⃣ عمرسعدها
🔹 افرادی که طماع هستند و همیشه بازیچه دست یزیدیانند در جهت ظلم و جور بر مردم
5️⃣ ابوموسی ها
🔹 این افراد نیز در ظاهر متشرع و اهل تخصص هستند اما در باطن ساده لوح و بی بصیرت که همیشه در پازل دشمن بازی میکنند
6️⃣ طلحه ها و زیبرها
🔹 افرادی که عمری را در راه حق شمشیر زده اند و جهاد کرده اند اما در پایان به واسطه حب به دنیا به جاده انحراف کشیده شده اند
7️⃣ عمروعاص ها
🔹 افرادی نیرنگ باز و مکار که در خدمت یزیدیان هستند برای رسیدن به مقاصدشان
8️⃣ عبدالله بن زبیرها
🔹 افرادی منافق صفت که باطن آنها با ظاهر آنها در جهت عکس هست
♦️ در همیشه تاریخ این 8 گونه شخصیت در مقابل امام جامعه ایستاده اند و مردم را از گرد امام پراکنده کرده اند
♦️ این 8 گونه شخصیت، عموما همچون قطعات یک پازل عمل میکنند، یعنی مکمل یکدیگران و به یکدیگر ضریب میدهند
🔲 حواسمان باشد، این 8 گونه شخصیت دست ما را از دامان امام جامعه کوتاه نکنند
🌷 امام هادی (علیه السلام) :
☘ شکرگزاری از نعمت ، از خود نعمت بهتر است ؛ چون نعمت متاع دنیا ، فانی است ولکن شکر نعمت ، جاودانه آخرت است.
📖 تحف العقول ، ص۴۸۳