8.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سرتیتر اخبار سیوششمین رصد رسانههای عبریزبان
#رصد_رسانه_های_عبری
✍️کارگروه رصد مرکز مطالعات صهیونیسم مصاف
🆔 @Masaf
🎬 #کلیپ «قاری فیک»
🔥 ماجرای عجیبی از عاقبت کسی که قرآن میخواند ولی اهل جهنم شد...😳😥
🔹 حواسمون باشه عاقبتمون چی میشه!!!
🔺 برای مشاهده کلیپ روی لینک زیر کلیک کنید👇
https://youtu.be/AdtH9808F9U
▪️ برای مشاهده بیشتر کلیپهای جدید و جذاب حتما صفحه یوتیوب مهدیاران رو سابسکرایب کنید.🙏🌹
✅ واحد مهدویت مصاف (مهدیاران)
@Mahdiaran
8.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بی تو در این کارزار
کار، زار میشود...
صلیالله علیک یا اباعبدالله
👤 #کلیپ زیبای « اینجا ایرانه » با صدای کربلاییسجاد #محمدی
◽ #امام_حسین
📌 #شب_جمعه است هوایت نکنم میمیرم
✅ کانال مداحی اهلبیتمدیا
@AhleBeytMedia
12.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌پروژه جان کین در ایران (قسمت دوم)
🔹جان کین اعتقاد داشت کار دموکراسی به زیر سوال بردن این باور است که حاکمیت، مقرّر خداوند است. کین با سعید حجاریان دیداری طولانی داشت تا آخرین دستورالعملهای براندازی نرم و مدلهای دموکراتیزاسیون را به استراتژیستهای حزب مشارکت ایران انتقال دهد. از نظر کین، حجاریان نمادی از تغییر گستردهای است که در ایران جریان دارد. و ...
💠 کانال واحد سیاسی مؤسسه مصاف (نجوا)
🔗 تلگرام | اینستاگرام | توئیتر | ایتا | نجوای تسلیحات | نجوای عربی | englishnajva
💠@masaf_najva
رصد_رسانههای_عبری_زبان_شماره_سی_و_ششم_عمومی.pdf
1.38M
📰 سیوششمین شماره #رصد_رسانه_های_عبریزبان
🔍 آگاهی از اخبار و اطلاعات رسانههای رژیم صهیونیستی، مسیر رسیدن به تحلیل صحیح و دقیق را هموار میکند.
🗒 تهیه شده در کارگروه رصدِ مرکز مطالعات صهیونیسم مصاف
🆔 @Masaf
حضور رئیسی در میدان بهمن تهران و گفتوگو با مردم
🔹رئیسجمهور صبح امروز با حضور در میدان بهمن تهران با مردم به گفتوگو پرداخت.
نکته مثبت اتفاقات این روزها قبول انتقادات توسط دولت و حضور رئیسجمهور در کف میدان برای نظارت میباشد. باید امیدوار بود که دوران نشستن بر صندلی پاستور و صبح جمعه با خبر شدن از اتفاقات کشور پایان یافته است.
🆔 @Masaf
👤 توییت استاد #رائفیپور
✍🏻 وقتی سرزمینی را اشغال کرده باشی
خودت بیشتر از هر شخص دیگری به این ظلم واقف و معترفی
اما اگر سرزمین تو باشد از هیچ کس نخواهی ترسید و برای آزادی وطنت می جنگی حتی با سنگ!
بینید چطور صهیونیست ها از ترس ، خودشان پرچمشان را پایین می کشند
#شيرين_ابو_عاقلة
https://twitter.com/A_raefipur/status/1524674950543642624?t=axLwWPE9nJFwBE66tv5LXg&s=19
✅ @Masaf
یادداشتی از سر اجبار، برای «مجبوریم»!
بخش اول
توجه: در این یادداشت حتماً داستان فیلم لو میرود!
فیلم «مجبوریم» آخرین ساختۀ «رضا دُرمیشیان» دربارۀ دختر ۱۶سالۀ کارتنخوابی است که پسری (مجتبی) او را به دیگران اجاره میدهد تا برایشان بچه به دنیا بیاورد. اما ناگهان میفهمند لولههای رحم دختر بسته شده و دیگر نمیتواند بچهدار شود.
نکته: من منتقد فیلم نیستم. یک مخاطب و سینماروی همیشگیام که حس و دریافت شخصیام را بر مبنای باورها و سلیقۀ خودم مینویسم، نه نقد فنی و سینمایی.
«مجبوریم» را دوست نداشتم. اصلاً و ابداً. دریغ از یک لحظه حس مثبت و یک اتفاق خوشایند که در سرتاسر فیلم برای دستکم یکی از شخصیتها رخ دهد. سراسر نکبت و بدبختی انسان حقیر ایرانی که از سر «اجبار»ی که کارگردان میکوشد در هر لحظه از فیلم نمایش دهد، تن به هزار جور خفت میدهد.
از دختری که در خیابانها قد کشیده و به جای تیزی و حواسجمعی، صرفاً ابله و منگ است (اگر نگوییم عقبمانده است!)، تا پزشک ظاهراً نیکوکاری که بین دوراهی ماندن و مهاجرت، به ماندن متمایلتر است (البته اگر کارگردان، او را مجبور به رفتن نکند!) و نهایتاً وکیل آرمانگرایِ نچسبی که برای حقوقبشر میجنگد و سرانجام مثل یک آدم دستوپاچلفتی که چیزی از بزهکارجماعت و رفتارهای مجرمانه نمیداند، کشته میشود.
درمیشیان به چندین مسألهٔ اجتماعی و اخلاقی گریزی زده و عجولانه از تمام آنها گریخته است؛ بدون اینکه پرسشی عمیق یا پاسخی درخور مطرح کرده باشد.
اما بعد...
مثل بسیاری از فیلمهایی که پیشتر نیز برای دریافت جایزه از جشنوارههای خارجی ساخته شدهاند، کارگردان در نفرتانگیزترین لحظۀ فیلم، از پخش صدای اذان غافل نشده است؛ زمانی که دختر ریزنقش با پای خود به اتاق مردی درشتهیکل با ظاهری مذهبی میرود تا برای او و زنش، باردار شود، صدای اذان به وضوح شنیده میشود.
کارگردان برای آنکه بدبختی ایرانیجماعت را در چشم مخاطب، خصوصاً مخاطب خارجی، فرو کند، در سکانسهایی که از کوچه پسکوچههای پایینشهر گرفته، تعداد زیادی معتادِ کارتنخواب را در فواصل معین، مرتب و منظم چیده است تا بر اعتیاد و بدبختی ایرانیجماعت بیشتر تأکیده کرده باشد.
بیمارستان امام خمینی تهران (که چندین بار تابلوی آن نشان داده میشود) در فیلم درمیشیان، به بیمارستانهای جنگزده پهلو میزند؛ ویرانهای تاریک و کثیف که احتمالاً شما هم نمونهاش را در بیست سی سال اخیر ندیدهاید. کارگردان حتی دلش نیامده در حد یک دست رنگ ساده به دیوارها، راهروی این بیمارستان را تمیز نشان دهد؛ چه رسد به اینکه تصویری واقعی از این بیمارستان ارائه کند!
کمیسیون سهنفره به دستور دادگاه تشکیل میشود؛ کجا؟! در جایی که شاید بتوان آن را یک ساختمان متروکه و نیمهکاره نامید که بیشتر به درد قرارهای مجرمانه میخورد تا جلسهای حقوقی و زیر نظر دستگاه قضا! بهراستی کارگردان چگونه به این لوکیشنها رسیده است؟
وکیل برای پارهای از توضیحات و به صرف صحبتی دوستانه (با چه کسی یا چه نهادی؟ نمیدانیم!) به جایی فراخوانده میشود. اما محل جلسه باز هم جایی عجیب و غریب است؛ دالانی تنگ و تاریک که به یک اتاق بازجویی میرسد و دو مرد (که کارگردان تلاش کرده آنها را امنیتی جا بزند) خانم وکیل را سینجیم و البته تهدید میکنند؛ و از قول مدعیالعموم جرمهایی را به او نسبت میدهند که اصلاً جرم نیستند: ادعای حقوق شهروندی آزاد، عدالت اجتماعی و حقوق زنان، طرح افزایش سن ازدواج و... که البته درمیشیان ترجیح میدهد مخاطب خارجی فکر کند اینها در ایران جرم هستند!
خانم وکیل که نگران موکل کمسنوسال خودش است، برای دیدن او با مجتبی قرار میگذارد و در انتهای فیلم، در روز روشن، وسط بلوار کشاورز تهران با یک ضربهٔ چاقو به قتل میرسد و با وجود آن همه تردد، هیچکس به فریادش نمیرسد و حتی او را نمیبیند تا اینکه از خونریزی میمیرد! کارگردان گویی اصلاً در ایران زندگی نمیکند. بعد از جاندادن وکیل، مردم جمع میشوند و برایش سکه میاندازند! آخرین باری که شما پول سکهای دیدید کِی بود؟! مگر هنوز سکه در جیب مردم پیدا میشود؟
ادامه دارد...
✅ @Media_arma
🔶 فرمالیسم و هنر برای هنر
🔸 نظریهی «هنر برای هنر» ناظر بر این امر است که اصولاً هنر هیچ گونه دغدغهای نسبت به محتوا و پیامی که در ورای تکنیک و قواعد زیباشناختی مستتر است ندارد و در اصل هنر واقعی، هنری فارغ از دغدغهی محتواست و این هنر هیچ مدلولی الا خودش ندارد. نتیجهی این روند به فرمالیسم یا پیدایش فرم ناب منجر میشود که غایت آن حظ زیباشناختی صرف است تا انتقال پیام فرهنگی به مخاطب.
🔸 بنیادهای این روش در تحلیل کانت از فرم نهفته است. تا قرن هجده آثار هنری و به طور کلی هنر بر حسب کارکرد آن به عنوان وسیلهای برای تحصیل دانش یا تقویت مبانی مذهبی مورد ارزیابی قرار میگرفت. کانت برای نخستین بار هنر را بر حسب ارزش گوهری آن تحلیل کرد و گفت ارزش اثر هنری را نباید صرفاً بر حسب اعتبار معرفتی یا اخلاقی و یا عملی آن مورد توجه قرار داد، بلکه باید داوری هنری را از فرجامها و اغراض دیگر رها ساخت و تأکید کرد که تجربهی هنری به طور کلی واجد خودپایندگی و استقلال است. وقتی ما اثر هنری را میستاییم، ستایش ما به گوهر ذاتی اثر معطوف است. غایت هنر در درون اثر هنری است. کسانی چون کلایو بل
(۱۸۸۱-۱۹۶۴)، راجر فرای (۱۹۳۴-۱۸۶۶) و کلمنت گرینبرگ (۱۹۰۹) در غرب این رهیافت را مبنای پژوهش خود قرار دادند. (محمد ضیمران، ۱۳۷۷).
🔸 شهید مطهری اصولاً اصالت مطلق را برای فرم قائل نیست و فرم هنری را غایت خود فرم نمیداند، ضمن آن که در کنار فرم محتوا را نیز موجد زیبایی میداند. او با طرح حافظ به مثابه یک متفکر عمیق، یک کشاف و یک عارف الهی میکوشد رمز جاودانگی غزلیات او را نشان دهد. او با طرح غزلیاتی ناب از حافظ میکوشد اثبات کند محال است حافظ صرفاً با تسلط بر تکنیک و صناعات شعری قادر باشد چنین غزلیاتی هنرمندانه خلق کند. (مطهری، تماشاگه راز). به عقیدهی او تنها صنایع شعری سبب ایجاد زیبایی نمیشود، بلکه «معانی این الفاظ [نیز] هست که روح را به سوی خود جذب میکند».
🔸 با مرور آثار بعضی شعرا، خاصه شعرای معاصر که کوشیدهاند خود را از قراردادهای دست و پاگیر شعر عروضی خلاص کنند، میبینم که زیبایی شعر آنها صرفاً به دلیل صنایع کلامی مانند قافیه نیست، بلکه محتوای این آثار است که به سبب خیال انگیزی در مخاطب و سوق او به دنیای خیالی موجبات زیبایی را فراهم میکند. شعر صدای پای آب "سهراب سپهری" به نثر نزدیکی بیشتری دارد تا شعر، اما نفوذ و زیبایی آن از بسیاری از اشعار به سبک سنتی که بر صناعت کلامی استوار است، بیشتر است.
🔸 واقعیت این است که اگر صناعات کلامی و موسیقی مکنون در عبارت به تنهایی موجد زیبایی میشد، تمام اشعار و نثرها به سمت بیمعنی بودن گرایش پیدا میکرد و برای شنونده تفاوتی نمیکرد که شعر یا قطعهی ادبی زیبا دارای معنی و پیامی هم باشد. استاد مطهری از زیبایی قرآن و کلام حضرت امیر (ع) مثال میآورد که گذشته از فصاحت و موسیقی آنها که سبب زیبایی شده، محتوای آنها نیز به شدت در ایجاد زیبایی دخیل است.( مطهری، آشنایی با قرآن فلسفه ی اخلاق).
#مبانی_نظری_معماری
💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف:
گپ | سروش | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
15.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ_ویژه
#انتشار_حداکثری
🔴 هشدارهای هفت سال پیش استاد #رائفی_پور در مورد پازل آبی دشمن و کمبود گندم در ایران
🔹️حرف هایی که شنیده نشد...
🔹️وقتی با بی کفایتی و یا خیانت آب کشور را صادر کردند
@raefipourfans
نفوذ- 4دی94- تهران.pdf
900.4K
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفیپور با موضوع:
✅ نفوذ
📅 ۴ دی ۹۴
📍تهران
#حضرت_موسی
#سامری
#انقلاب_اسلامی
#غربزدگی
#مذهبی
#فرهنگی_اجتماعی
#خلاصه
📥 لینک دانلود سخنرانی
📚 واحد نشر مؤسسه مصاف
🆔 @Masaf_Nashr