eitaa logo
آموزش مداحی یاس کبود
18.3هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
590 ویدیو
23 فایل
کانال رسمی مجمع حضرت یاس کبود که مستقیما زیر نظر استاد معظم #دکتر_محمد_فراهانی اداره می شود تماس با دکتر فراهانی 09123064825 صندوق سرمایه گذاری رضوان eitaa.com/egtesade_heiat مدیر: @ramin_mohammadi تهیه کتاب ستایشگران نور @Seyedabas135
مشاهده در ایتا
دانلود
تحلیل 📌 موضوع: ولادت حضرت معصومه(س) 🔎موضوع: متوقف کردن کف زدن ـ جواب سرود 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 👇📝📝 دل یه دنیا آرومه شب میلاد خانومه نیگا کنید تو آغوش امام رضا داره میخنده معصومه باز دوباره چشماتُ ببند تامدینه بزن بال و پری یا امام رضا مبارکه خدا داده بهت چه خواهری کیه که امشب اومد دنیا دوباره زینب اومد دنیا تموم هستی برادر و نور دل امام کاظمه عالمه آل علیه و به زیر دینش هرچی عالِمه دلارو میبره شبیه مادره می ذارن اسمشُ فاطمه دوباره وقت پروازه خدا براما میسازه درخونه کریمۀ آل علی همیشه روی ما بازه هرکسی میاد زیارتش تموم حاجتش شفاعته این شبا فقط گدایی کن همه میگن دهه کرامته زندگیمُ به پاش می ریزم آخه غلام این دوشیزم تاروز محشر آب وخاکمون آبروداره از پاقدمش زیارت مزار فاطمه ست زیارت میون حرمش فقیه و عارف و عالم و مجتهد میسازه تنها با یک دمش میشینی روبرو گنبد اگه یه وقت دلت پر زد دل هواییتُ روونه کن بیا بیا با هم بریم مشهد هرکی این حرم دلشُ برد محاله دیگه دلبریدنش هرکسی بره زیارتش آقا سه جامیاد به دیدنش پاشوکه موقع پابوسه رئوفیِ آقا محسوسه مثل خونه امام رضا کجا گدا شبانه روز میره میاد کسیکه اسم مادرشُ برد یه جاتموم حاجتاشُ داد گدای این درم نباشه تو حرم دری شبیه باب الجواد 🖋🖋🖋🖋🖋🖋🖋🖋🖋 📌متوقف کردن کف زدن: در سرود گاهی خوب است کف زدن متوقف شود و بندهای سرود بدون آن خوانده شود. در این جلسه این کار چند مرتبه اتفاق افتاد. در بند دوم توقف به جهت نفس گرفتن مستمع بود ولی در بند سوم برای جا انداختن کامل محتوای شعر بود. ذاکرینی که در حال کسب تجربه هستند باید دقت کنند که توقف کف زدن را نباید به جهت تقلید از مداحان پیشکسوت و الگوها انجام داد، حتما باید دلیلی از این قبیل که گفتیم داشته باشد. 📌جواب سرود: جواب سرود در فایلی که ارائه داده ایم، بند اول سرود است؛ چراکه مستمع جلسه، ظرفیت و توانایی یادگرفتن و جواب دادن یک بند را داشت؛ در جلساتی که می خوانید دقت کنید اگر مستمع این توانایی را ندارد، یک جواب ساده و مختصر انتخاب کنید مثل «یا حضرت معصومه». 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2105147398Cd2fdb6f26b
تحلیل 🎛 موضوع: ولادت حضرت معصومه(س) شور موضوع: نحوه بردن نام معصومین(ع) در سرود ـ اصل پیام 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 🔰🔰 خدایی آروم دلِ امام هشتم اومده ایرونیا خبرخبر ملیکه ی قم اومده دوباره جانان اومده بانوی ایران اومده بیارید حاجتاروکه نفس سلطان اومده فاطمه خدا مینویسه روی دلا روی دلای همه عاشقا حاجت مارو میده خواهر یکی یه دونه ی امام رضا فاطمه مولاتی یا حضرت معصومه دیوونه کرده عالمُ رضا رضای رو لبت جونم به اونی که گذاشت زینب ایران لقبت از همون اول که بی بی بلند شد اینجا علمت خدایی زینبیه ی کشور ما شد حرمت فاطمه آرزومه که مددم کنی اسیر لطف و کرمم کنی منُ هم اضافه به زمره ی مدافعان حرمم کنی فاطمه مولاتی یا حضرت معصومه 🖋🖋🖋🖋🖋🖋🖋🖋🖋 نحوه بردن نام معصومین(ع) در 🔸سرود: با توجه به اینکه در سرود، بایستی مطابق ریتم و سبک بخوانیم، باید دقت کنیم، بندهایی که در آن نام مبارک معصومین(ع) به کار رفته است، مخصوصا در جواب سرودها، این اذکار مقدس، با وقار کامل ادا گردند. در جواب این سرود که عبارت است از: «فاطمه مولاتی یا حضرت معصومه» اگر نام مبارک «معصومه» با کشیدن مصوت«او» صورت بگیرد، این نام مبارک با ترتیل بهتری ادا خواهد شد. 🔸اصل پیام: یکی از رسالتهای ذاکرین، رساندن پیام همراه خواندن به مخاطب است. در گذشته این مهم با اشعار پندیات، در ابتدای خواندن پیاده می شد، امروزه که اقبال جوانان به شور در سینه زنی بیشتر است خوب است اشعار سرودها و شورهای ما دارای پیام باشد. در فایل پیوستی، در بیت آخر، با اشاره به موضوع مدافعین حرم، به پیام جهاد فی سبیل الله اشاره شده است. البته ناگفته نماند، باید مراقب باشیم صرفا پرداختن به پیامی خاص، آن را کلیشه ای نکند و با پرداختن به اقسام پیامهای لازم، به نحوی نوگرایانه، این عرصه را با غنای کامل مورد توجه قرار دهیم. 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2105147398Cd2fdb6f26b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یکی از مسائلی که علاقمندان به عرصه ستایشگری، در آن اظهار ضعف می نمایند؛ ضعف در حفظ کردن اشعار و به یادسپاری مطالب است. برای حفظ کردن، یادگیری و به خاطر سپردن مطالب راهها و روشهایی هست که با شناخت و استفاده از آنها می توان تا حد زیادی بر این مشکلات غلبه نمود. فلذا در این بخش از بحث، روشهای به یاد سپاری که توسط روانشناسان مورد آزمون و تجربه قرار گرفته، به محضر ذاکرین محترم ارائه می نماییم. روشهای یادسپاری عبارت است از:🔰 🔹الف) تأثير آيا تاكنون پيش آمده است كه نام و ويژگيهاي يك ميوه مانند سيب را فراموش كنيد؟ نام يك دستگاه يا يك كلمه علمي را چطور؟وقتي شما چيزي را لمس ميكنيد، احساسي از اين لمس كردن در شما به وجود آمده است؛ و همچنين هنگامي كه رنگ يك چيز را ميبينيد و يا صدايي را ميشنويد، بنابراين خصوصيات مختلف، مثل؛ رنگ، شكل،‌مزه، بو، نام و هر يك، نقاط مختلفي از حافظه را اشغال ميكند. بدين معني كه خصوصيات مختلف جسمي مانند سيب، نقاط مختلفي از حافظه را اشغال ميكند. بدين معني كه خصوصيات مختلف سيب در نقاط مختلف حافظه اثر گذاشته و در نتيجه بهتر در خاطر باقي ميماند، ولي در مورد كلمات اين طور نيست، به طور مثال يك نام علمي فقط در يك يا دو نقطه از ذهن اثر ميگذارد و در نتيجه تأثير آن بر روي حافظه كمتر است. مطابق اصل تأثير هر قدر تأثير موضوعي بر حافظه بيشتر باشد، بهتر به ياد خواهد ماند. با توجه به مطالب ذكر شده، شما ميتوانيد براي بهتر به خاطر سپردن موضوعات و اشعار مورد نظر، تأثير آنها را در ذهن بيشتر كنيد. مثلا سعي كنيد موضوع را مجسم كنيد و در ذهنتان به تصوير بکشيد، آن را از رو بخوانید، صوت آن را بشنوید، متن آن را بنویسید، کلماتش را تلفظ کنید؛ تا محتواي مورد نظرتان در چند نقطه از ذهنتان تأثير بگذارد و بدين طريق حفظ و به يادسپاري آن کامل و دقيق صورت بگيرد. 🔸ب) تداعي «ضبط زنجيرهاي مطالب در حافظه» قبل از توضيح روش تداعي، ذكر اين نكته ضروري ميباشد كه مطالب در حافظه به طور زنجيرهاي يا شبكهاي ثبت و ضبط ميشوند. يعني به ياد آوردن كلمه يا مطلبي موجب به ياد آوردن كلمه ديگر ميشود. در روش تداعي به اين صورت عمل ميكنيم؛كلمات را به هم ربط داده و در ذهن تجسم ميكنيم. وقتي كلمه اول را به ياد آورديم، كلمات ديگر سلسله وار به خاطرمان خواهند آمد. اين حالت «ضبط زنجيرهاي مطالب در حافظه» ميباشد. اين روش در ابتدا اگرچه وقت گير است اما با چند بار تمرين ميتوانيد در يك لحظه ارتباط دو كلمه را در ذهن تجسم كرده و به خاطر بسپاريد. 🔹ج) تكرار یکی از روشهای حفظ کردن مطالب روش تكرار است. در این روش با تکرار ، مطلب را آموخته و یا به خاطر می سپاریم. نکته1: مطلبی را كه فقط با تكرار کردن به خاطر سپرده باشيم زودتر از ياد خواهيم برد. نکته2: ميتوان با تكرار مطلب حفظ شده در زمانهای مختلف و با فاصله مناسب، تأثير مطلب و مدت نگهداری آن را در حافظه افزايش دهيم. روانشناسی به نام ژوست، ثابت كرده است كه اگر متنی شش بار پی در پی خوانده شود، ميزان حفظ مطالب بسيار كمتر از آن است كه همان مطلب شش بار با فاصله های زمانی خوانده شود. بهترین فاصله زمانی بین هربار تکرار مطلب فاصله زمانی مناسب بين هر بار خواندن از ده دقيقه تا شانزده ساعت ميباشد. لذا تكرار مطالب در فاصله کمتر از ده دقيقه و بیشتر از شانزده ساعت موجب فراموشی بخشی از مطالب ميشود. عمل مرور را در زمانهای مختلف انجام دهيد زيرا كه مرور تأثير مطالب در حافظه را بيشتر ميكند. https://eitaa.com/joinchat/2105147398Cd2fdb6f26b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🟢تمركز حواس شرط اول يادگيري،تمركز حواس است. موارد زير در تمركز حواس تأثیر گذار است؛ الف) علاقه ب) مشخص بودن هدف ج) شرايط عمومي مناسب 🔹الف) علاقه داشتن علاقه به كاري كه انجام ميدهيد، از شرايط اصلي ايجاد تمركز حواس است. با توجه بهارزش و اهميت محتوايي كه در حال يادگيري آن هستيد مي توانيد علاقه خود را به آن افزايش دهيد و بين مطالب و محتويات هم سطح، آنهايي را براي يادگيري انتخاب كنيد كه به آنها علاقه بيشتري داريد. 🔸ب) مشخص بودن هدف مشخص بودن هدف و اينكه براي چه به يادگيري موضوع مورد نظر مي پردازيد ، از هجوم تفكرات گوناگون در هنگام مطالعه و فعاليتهاي ذهني جلوگيري ميكند و تمركز حواس را بالا ميبرد. 🔹ج) شرايط عمومي مناسب رعايت هر يك از اصول مطالعه در تمركز حواس تأثير بسزايي دارد. رعايت مكان مناسب براي مطالعه، استراحت كافي، عدم خستگي و اضطراب هر يك به نحوي در تمركز حواس مؤثرند. 🔷دقت از عوامل بسيار مهم در يادگيري ، دقت مي باشد ؛ اگر هنگام يادگيري دقت به خرج دهيم علاوه براينكه مطالب را بهتر و كاملتر به خاطر مي سپاريم، در زمان و وقت هم صرفه جويي مي شود، چراكه بسياري از برگشتهاي به مطالب قبل ، به خاطر عدم دقت كافي هنگام يادگيري است. 🔶تمرين براي افزايش دقت صداي الگوي آموزشي را زياد كرده و با دقت صداي آن را تدريجا كاهش دهيد و رفته رفته صدا را ضعيف تر و ضعيف تر كنيد. در حين آهسته كردن صدا با دقت كامل به آن گوش دهيد به نوعی که مطالب آن را بفهمید. اين تمرين در افزايش دقت مؤثر است. هنگام شب وقبل ازخواب،فعاليتهاي روزگذشته راباتجسم كامل در5 الي10 دقيقه مجسم كنيد. https://eitaa.com/joinchat/2105147398Cd2fdb6f26b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 گزارش تصویری کلاس یکشنبه ها ٣١ اردیبهشت ١۴٠٢ ✅ این هفته میهمان جلسه بودند ✅ ساعت ١۵:٣٠ تا ١٨ کلاس آموزشی کتاب ستایشگران نور هست ✅ ساعت ١٨ تا ١٩ آزاد خوانی ✅ هر هفته ٢٠ دقیقه سخنرانی معرفتی و تربیتی داریم که به نظرم برا هممون لازمه ✅ آخر جلسه هم توسل به ساحت مقدس اهل بیت علیهم السلام داریم ✅ جلسه با نماز مغرب و عشاء به اتمام می رسه 🔹 یاعلی محمد فراهانی .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
-28565757_-1375351000.mp3
23.01M
سخنرانی یکشنبه ۱۴۰۲٫۲٫۳۱ اجتماع عمومی شعبات توی وادی مداحی یکی از جاهایی که انسان می تونه بگیره در خونۀ حضرت فاطمه معصومه است ، امتحان کنید ‼️ https://eitaa.com/joinchat/2105147398Cd2fdb6f26b
آموزش مداحی رایگان سخنرانی: حجت الاسلام کدخدارستم تدریس: دکتر حاج محمد فراهانی 🗺 آدرس در گوگل : https://maps.app.goo.gl/PUKCwsCMgioWkG3y6 📳 پخش زنده : https://yase135.ir/پخش-زنده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قابل توجه اعضای محترم کانال آموزش مداحی موجودی کتاب به اتمام رسید لطفاً تا اطلاع ثانوی نسبت به خرید کتاب اقدام ننمایید به محض تجدید چاپ اطلاع رسانی خواهد شد با تشکر 🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علاوه بر نکات فنی که مداحان باید رعایت کنند، مداح اهل بیت باید کاری کند که شامل عنایات خاص خداوند هم بشود‼️ https://eitaa.com/joinchat/2105147398Cd2fdb6f26b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ویژه ولادت امام رضا علیه السلام 👇