12.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🗣صداسازی
#دکتر_محمد_فراهانی
#صداسازی
🌟پرده محوری چیست ❓
💬چرا ما داریم پرده محوری رو برای شما توضیح میدیم❓
#اجتماع_عمومی_شعبات
🔜 @yase133 🔚
#مجمع_حضرت_یاس_کبود
#آموزش_مداحی_رایگان
https://eitaa.com/joinchat/2105147398Cd2fdb6f26b
🔊گزارش صوتی جلسات🔊
🔻مراسم هفتگی
🔷#ولادت_امام_جواد_ع #حضرت_علی_اصغر_ع
📆 یکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲
🔊 نکته(دکتر محمد فراهانی)
🔊 سخنرانی(حجت الاسلام خوشی خوانساری)
____
💢💢 مداحی های استاد حاج محمد فراهانی در کانال ایشان بارگزاری می شوند 💢💢
° https://eitaa.com/farahani_info °
💢 کانال مجمع ادبی مذهبی یاس کبود ↙️
🌐 #ایتا
[ https://eitaa.com/yase133 ]
🌐 #بله
https://ble.ir/yase135
🌐#تلگرام
[ @YASE135 ]
🆔 #روبیکا
[ https://rubika.ir/yase135 ]
👇👇👇👇👇👇
4_5868629779812455457.mp3
35.6M
📻 بشنوید | نکته ۱ بهمن ۱۴۰۲
🎤 #دکتر_محمد_فراهانی
🕌 مجمع یاس کبود
🗓 یکشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
✅ کانال مجمع یاس کبود
https://t.me/yase135
[ @YASE135 ]
🌏 سایت مجمع
https://yase135.ir
🌐 #بله
https://ble.ir/yase135
✅ ایتا:
https://eitaa.com/yase133
🆔 روبیکا:
https://rubika.ir/yase135
[ @yase133 ]
4_5868629779812455466.mp3
37.84M
📻 بشنوید | سخنرانی
🎤 #حجت_الاسلام_خوشی_خوانساری
🕌 مجمع یاس کبود
🗓 یکشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
✅ کانال مجمع یاس کبود
https://t.me/yase135
[ @YASE135 ]
🌏 سایت مجمع
https://yase135.ir
🌐 #بله
https://ble.ir/yase135
✅ ایتا:
https://eitaa.com/yase133
🆔 روبیکا:
https://rubika.ir/yase135
[ @yase133 ]
19.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🗣صداسازی
#دکتر_محمد_فراهانی
#صداسازی
🌟یکی از علتهای صدای به اصطلاح #تو_دماغی❓
🎶راهکار رفع و درمان ♨️
#اجتماع_عمومی_شعبات
🔜 @yase133 🔚
#مجمع_حضرت_یاس_کبود
#آموزش_مداحی_رایگان
https://eitaa.com/joinchat/2105147398Cd2fdb6f26b
19.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🗣ادبیات
#دکتر_محمد_فراهانی
#عروض_و_قافیه
#ادبیات
آیا واجبه که یه مداح عروض و قافیه یاد بگیره❓
#اجتماع_عمومی_شعبات
🔜 @yase133 🔚
#مجمع_حضرت_یاس_کبود
#آموزش_مداحی_رایگان
مشاهده در آپارات:
📡 https://aparat.com/v/HuFAB
https://eitaa.com/joinchat/2105147398Cd2fdb6f26b
ولادت امیرالمومنین علیه السلام 🌺
#تحلیل_مداحی
#استاد_حاج_محمود_کریمی
توسط👇
#دکتر_محمد_فراهانی
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻
💠استفاده از نغمات جدید
گاهی ممکن است ما تمام اعیاد را با نغمه ای خاص در دستگاه های آواز اداره کنیم و همین باعث یکنواختی در کار ما شود ، در این جلسه استاد کریمی از نغمه جدیدی نسبت به نغمات خود استفاده کردند که نوعی ایجاد تنوع بود .
💠تناسب نغمه و محتوا
با اینکه حاج آقای کریمی نغمه ای شاد و حماسی انتخاب کرده بودند اما در شبی که خطاب به حضرت گفته می شد
(( حضرت مشکل گشا )) ایشان لحن خود را متناسب با آن تغییر دادند و از لحن دارای تضرّع و حُزن عاطفی استفاده نمودند .
💠استفاده از قالب مناسب
قالب شعری منتخب ایشان ترکیب بند بود که هر بند قافیه ای جداگانه دارد و یا یک بیت مُصرَّع (( بیتی که دو مصراع آن با هم ، هم قافیه هستند )) ، به هم متصل می شدند که (( بیت ترجیع )) نام دارد .
این قالب جزء سه قالبی است که برای اعیاد بسیار مناسب است چون دارای تنوع قافیه است .
💠هنر بدن
یکی از شاخص ترین هنرهای فیزیکی که در خواندن ایشان مشاهده شد (( زانو زدن )) هنگام خواندن بیت ترجیع
(( عالمی پشت سرت السابقون السابقون / زنده ام با وعده اِنّا اِلیه راجِعون )) بود .
اینجا با این حرکت و برگشتن به سمت دکور پشت منبر ، مستمع را چنان به وجد آورد که همه با کف زدن و فریاد
(( یا علی )) این وجد را ابراز کردند .
نکته اول : معمولا شعرا بالاترین شور محتوایی خود را در ابیات ترجیع بند قرار می دهند و مداح باید به روشی از قبیل روش حاج محمود کریمی آن را بخواند ، که مستمع به وجد بیاید و با صلوات و یا ذکر و . . . شور و حال خود را ابراز کند .
نکته دوم : اشعاری را انتخاب کنید که ابیات اینگونه داشته باشد و از قبل آن ها را مشخص کنید .
💠تنوع پرده های صدا :
حاج محمود کریمی در این مجلس بارها پرده ی صدای خود را بالا و پائین بردند ، مخصوصا بعد از اوج معمولا فرود داشتند و اگر اینگونه نباشد خواندن یکنواخت می شود .
نکته : اوج و فرود باید با توجه به محتوا انجام شود ، مثلا محتوای حماسی متناسب اوج و محتوای عاطفی متناسب با فرود است .
👏👏👏👏👏👏👏👏👏
#مجمع_حضرت_یاس_کبود
@yase133
تحلیل را بشنوید👇👇👇👇