eitaa logo
آموزش مداحی یاس کبود
19.1هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
612 ویدیو
23 فایل
کانال رسمی مجمع حضرت یاس کبود که مستقیما زیر نظر استاد معظم #دکتر_محمد_فراهانی اداره می شود تماس با دکتر فراهانی @Farahani135 صندوق سرمایه گذاری رضوان eitaa.com/egtesade_heiat مدیر: @ramin_mohammadi تهیه کتاب ستایشگران نور @Seyedabas135
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔊گزارش صوتی جلسات🔊 🔻مراسم هفتگی 🔷 📆 یکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ 🔊 نکته(دکتر محمد فراهانی) 🔊 سخنرانی(حجت الاسلام خوشی خوانساری) ____ 💢💢 مداحی های  استاد حاج محمد فراهانی در کانال ایشان بارگزاری می شوند 💢💢 ° https://eitaa.com/farahani_info ° 💢 کانال مجمع ادبی مذهبی یاس کبود ↙️ 🌐 [ https://eitaa.com/yase133 ] 🌐 https://ble.ir/yase135 🌐 [ @YASE135 ] 🆔 [ https://rubika.ir/yase135 ] 👇👇👇👇👇👇
4_5868629779812455457.mp3
35.6M
📻 بشنوید | نکته ۱ بهمن ۱۴۰۲ 🎤 🕌 مجمع یاس کبود 🗓 یکشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۰۱ ✅ کانال مجمع یاس کبود https://t.me/yase135 [ @YASE135 ] 🌏 سایت مجمع https://yase135.ir 🌐 https://ble.ir/yase135 ✅ ایتا: https://eitaa.com/yase133 🆔 روبیکا: https://rubika.ir/yase135 [ @yase133 ]
4_5868629779812455466.mp3
37.84M
📻 بشنوید | سخنرانی 🎤 🕌 مجمع یاس کبود 🗓 یکشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۰۱ ✅ کانال مجمع یاس کبود https://t.me/yase135 [ @YASE135 ] 🌏 سایت مجمع https://yase135.ir 🌐 https://ble.ir/yase135 ✅ ایتا: https://eitaa.com/yase133 🆔 روبیکا: https://rubika.ir/yase135 [ @yase133 ]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ولادت امیرالمومنین علیه السلام 🌺 ‍ توسط👇 🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻 💠استفاده از نغمات جدید گاهی ممکن است ما تمام اعیاد را با نغمه ای خاص در دستگاه های آواز اداره کنیم و همین باعث یکنواختی در کار ما شود ، در این جلسه استاد کریمی از نغمه جدیدی نسبت به نغمات خود استفاده کردند که نوعی ایجاد تنوع بود . 💠تناسب نغمه و محتوا با اینکه حاج آقای کریمی نغمه ای شاد و حماسی انتخاب کرده بودند اما در شبی که خطاب به حضرت گفته می شد (( حضرت مشکل گشا )) ایشان لحن خود را متناسب با آن تغییر دادند و از لحن دارای تضرّع و حُزن عاطفی استفاده نمودند . 💠استفاده از قالب مناسب قالب شعری منتخب ایشان ترکیب بند بود که هر بند قافیه ای جداگانه دارد و یا یک بیت مُصرَّع (( بیتی که دو مصراع آن با هم ، هم قافیه هستند )) ، به هم متصل می شدند که (( بیت ترجیع )) نام دارد . این قالب جزء سه قالبی است که برای اعیاد بسیار مناسب است چون دارای تنوع قافیه است . 💠هنر بدن یکی از شاخص ترین هنرهای فیزیکی که در خواندن ایشان مشاهده شد (( زانو زدن )) هنگام خواندن بیت ترجیع (( عالمی پشت سرت السابقون السابقون / زنده ام با وعده اِنّا اِلیه راجِعون )) بود . اینجا با این حرکت و برگشتن به سمت دکور پشت منبر ، مستمع را چنان به وجد آورد که همه با کف زدن و فریاد (( یا علی )) این وجد را ابراز کردند . نکته اول : معمولا شعرا بالاترین شور محتوایی خود را در ابیات ترجیع بند قرار می دهند و مداح باید به روشی از قبیل روش حاج محمود کریمی آن را بخواند ، که مستمع به وجد بیاید و با صلوات و یا ذکر و . . . شور و حال خود را ابراز کند . نکته دوم : اشعاری را انتخاب کنید که ابیات اینگونه داشته باشد و از قبل آن ها را مشخص کنید . 💠تنوع پرده های صدا : حاج محمود کریمی در این مجلس بارها پرده ی صدای خود را بالا و پائین بردند ، مخصوصا بعد از اوج معمولا فرود داشتند و اگر اینگونه نباشد خواندن یکنواخت می شود . نکته : اوج و فرود باید با توجه به محتوا انجام شود ، مثلا محتوای حماسی متناسب اوج و محتوای عاطفی متناسب با فرود است . 👏👏👏👏👏👏👏👏👏 @yase133 تحلیل را بشنوید👇👇👇👇