eitaa logo
آموزش مداحی یاس کبود
19.9هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
625 ویدیو
23 فایل
کانال رسمی مجمع حضرت یاس کبود که مستقیما زیر نظر استاد معظم #دکتر_محمد_فراهانی اداره می شود تماس با دکتر فراهانی @Farahani135 صندوق سرمایه گذاری رضوان eitaa.com/egtesade_heiat مدیر: @ramin_mohammadi تهیه کتاب ستایشگران نور @Seyedabas135
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌿🌿 🌿🌿 سلام و درود ، وقت شما بخیر ببخشید مزاحم میشوم ، سوالی از استاد فراهانی داشتم بنده وقتی که پشت میکروفون میخوانم صدام قدرت اش افت میکند و دهانم خشک میشود و باعث میشود صدا ضعیف باشد و تسلط کم شود ، در حالی که بدون میکروفون در حالت عادی که میخونم ، قدرت و تسلط بیشتری دارم، خواستم بپرسم چه کار کنم که پشت میکروفون با تسلط صدا بخوانم ؟ ممنون 🔰 سلام و درود، وقت شما هم بخیر! این مشکل برای خیلی از خواننده‌ها و گویندگان پیش میاد، اما خوشبختانه با تمرین و تکنیک‌های درست قابل حل هست. 🔴دلایل احتمالی مشکل شما: 1. استرس و فشار روانی – ممکنه ناخودآگاه وقتی پشت میکروفون قرار می‌گیرید، دچار استرس بشید و این باعث خشک شدن دهان و کاهش کنترل روی صدا بشه. 2. تکنیک تنفس نادرست – وقتی تسلط کافی روی تنفس ندارید، صدا ضعیف‌تر به گوش می‌رسه. 3. عادت نداشتن به شنیدن صدای خود از طریق میکروفون – ممکنه تفاوتی که در شنیدن صدای خودتون از میکروفون احساس می‌کنید، روی اجرا تأثیر بذاره. 4. عدم آشنایی با میکروفون و فاصله درست – ممکنه فاصله و زاویه مناسبی رو رعایت نکنید، که باعث افت قدرت صدا بشه. 🔴راهکارهای تقویت صدا و تسلط پشت میکروفون:۱. تمرین با میکروفون - با میکروفون زیاد تمرین کنید تا ذهنتون به شنیدن صدای خودتون از طریق بلندگو یا هدفون عادت کنه. - حین تمرین، صدای ضبط‌شده خودتون رو گوش بدید و بررسی کنید کجا ضعف دارید. ✅ ۲. تمرین تنفس دیافراگمی - قبل از اجرا، چند دقیقه تمرین تنفس دیافراگمی انجام بدید تا صدا قدرت بیشتری داشته باشه. - موقع خوندن، به جای نفس کشیدن از سینه، از شکم نفس بگیرید تا صدا محکم‌تر باشه. ✅ ۳. کنترل استرس و افزایش اعتمادبه‌نفس - قبل از اجرا، بدن و فک رو رها کنید، چند حرکت کششی انجام بدید. - تمرینات آرامش‌بخش مثل مدیتیشن و تمرکز روی صدا خیلی کمک می‌کنه. ✅ ۴. استفاده از تکنیک‌های رطوبت‌دهی به دهان - قبل از خوندن، آب ولرم بنوشید (نوشیدنی‌های سرد یا خیلی داغ پرهیز کنید). - آدامس بدون قند یا مکیدن یک تکه لیموترش قبل از اجرا، می‌تونه ترشح بزاق رو بیشتر کنه. - پرهیز از مصرف قهوه و چای غلیظ قبل از اجرا، چون باعث خشکی گلو میشه. ✅ ۵. تمرین فاصله و زاویه مناسب از میکروفون - میکروفون رو بیش از حد نزدیک یا دور نگیرید. معمولاً ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر فاصله استاندارد هست. - زاویه میکروفون رو طوری تنظیم کنید که فشار مستقیم به اون وارد نشه، این باعث میشه صدا طبیعی‌تر و قوی‌تر به گوش برسه. ✅ ۶. گرم کردن صدا قبل از اجرا - تمرینات گرم کردن مثل هوم‌کردن (Humming) و خواندن با حروف "م"، "ن" و "آ" باعث میشه تارهای صوتی آماده بشن. - قبل از اجرا، چند تمرین ساده مثل خواندن جملات با شدت و انرژی بیشتر انجام بدید. با این تکنیک‌ها، به‌مرور متوجه می‌شید که پشت میکروفون همون تسلطی رو که در حالت عادی دارید، به دست میارید. 🪴🍃 @yase133 🍃🪴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌐 👇 سلام استاد گرامی ببخشید چند وقتی یه نکته ای،توجه ام رو جلب کرده اینکه راز موفقیت مداحان کشوری در چیست؟جمله ای که میگن برای اهدافت باید جنگید در مداحی به چه منظوره؟ 👇 سلام و درود بر شما 🌿💚 سؤال بسیار خوبی مطرح کردید. راز موفقیت مداحان کشوری را می‌توان در چند عامل کلیدی خلاصه کرد: ۱. تلاش و مداومت (جنگیدن برای هدف) اینکه می‌گویند "برای اهدافت باید جنگید"، در مداحی یعنی: ✅ تمرین مستمر – مداحان موفق، سال‌ها به‌صورت مستمر تمرین کرده‌اند و هرگز از سختی‌های مسیر خسته نشده‌اند. ✅ تحمل سختی‌ها – شاید کسی فکر کند که مداحان کشوری خیلی راحت به این جایگاه رسیده‌اند، اما واقعیت این است که آن‌ها سختی‌های زیادی کشیده‌اند؛ از نقدها و فشارهای اجتماعی گرفته تا مشکلات صدا و اجرای مداوم. ✅ مدیریت شکست‌ها – اگر در یک مجلس اجرا خوب نشد، ناامید نشوید؛ مداحان حرفه‌ای بارها در اجراهای اول خود دچار مشکل شده‌اند، اما ادامه داده‌اند. ۲. تسلط بر محتوا و سبک‌هاحفظ و تسلط بر اشعار و مقاتل معتبر – مطالعه مستمر روضه‌ها، مقاتل و تاریخ اهل‌بیت (ع) بسیار مهم است. ✅ آشنایی با سبک‌های مختلف مداحی – مداحان مطرح، در کنار سبک خودشان، با سبک‌های دیگر نیز آشنا هستند و در مواقع لازم از آن‌ها استفاده می‌کنند. ۳. حضور در مجالس و تجربه‌اندوزیمداحان بزرگ از مجالس کوچک شروع کرده‌اند – بسیاری از آن‌ها ابتدا در مساجد و محافل خانوادگی مداحی کرده‌اند و به‌مرور شناخته شده‌اند. ✅ استفاده از تجربه پیشکسوتان – این مداحان همیشه در جلسات بزرگان حاضر شده‌اند و نکات فنی را از آن‌ها یاد گرفته‌اند. ۴. اخلاص و ارتباط قلبی با اهل‌بیت (ع)تأثیرگذاری یک مداح بیش از هر چیز به اخلاص او بستگی دارد.گریه و سوز دل در روضه‌ها، نتیجه یک ارتباط عمیق با اهل‌بیت (ع) است، نه صرفاً صدای خوب و تکنیک بالا. ۵. مدیریت صدا و جسم ✅ مراقبت از حنجره، خواب کافی، تغذیه مناسب و رعایت اصول خواندن، کمک می‌کند که مداحی در درازمدت آسیب نبیند. 🔥 جمع‌بندی: اگر کسی می‌خواهد در مداحی پیشرفت کند، باید سختی‌ها را تحمل کند، از شکست‌ها درس بگیرد، تمرین مداوم داشته باشد، با مطالعه و دقت در انتخاب اشعار و سبک‌ها جلو برود و مهم‌تر از همه، اخلاص داشته باشد. 💡 مداحی فقط صدای زیبا نیست؛ بلکه مجموعه‌ای از تلاش، سوز، علم، تجربه و توکل به خدا و توسل به اهل‌بیت (ع) است. یا علی 🌿💚 🪴🌱 @yase133 🌱🌿
هدایت شده از محمد فراهانی
بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ 🔷 کمک برای تجهیز آشپزخانه حسینیه حضرت یاس کبود 🔷 عزیزان ١۶ میلیون تومان کم داریم یه یاعلی بگید به امید خدا 1. کمک نقدی به شماره کارت: [5894631595651860] به نام محمد نجار زاده لطفا پس از واریز عکس فیش واریزی را به نام کاربری زیر ارسال بفرمایید [@Farahani135 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🪴‍ پنج حالت از زبان بدن در یک بیت، توسط حاج حسن خلج در فایلی که در این بحث مورد بررسی قرار گرفته، حاج حسن آقای خلج، شعر زیر را به صورت دکلمه، می خوانند. این خواندن سه نکته اساسی دارد: ⭕️1. شما می توانید اثر مکث و مدت زمان آن را در القای معانی و اثر گذاری ببینید. ⭕️2. زبان بدن در حالات سر، به نحوی کاملا استادانه، به اجرا گذاشته می شود. ⭕️3. برجسته سازی عبارات و اثر آن در القای معانی. باعشق تو تمام دلم عشق مي كند تا مينويسم از تو قلم عشق مي كند نه اينكه ما فقط به تو دلداده ايم بس با عشق تو خداي تو هم عشق مي كند وقتي به پيش چشم پدر راه ميروي بر قامتت قدم به قدم عشق مي كند وقتي كنارحضرت عباس ميرسي از اين سپاه چشم حرم عشق مي كند شاعر: موسی علیمرادی به صورت جزئی دو نکته ای را که ذکر کردیم مورد بررسی قرار می دهیم: 🌐1. اثر حالات چهره در القای معانی مصراع (تا مينويسم از تو قلم عشق مي كند) 🔺در در بیان عبارات(تا مينويسم از تو قلم) ابروها جمع می شود؛ که نوعی تأکید روی قلم را می رساند. 🔻در بیان عبارات(عشق مي كند) ابروها به سمت بالا می رود که مناسب حالت این مفهوم است. 🌐2. هنگام خواندن بیت(نه اينكه ما فقط به تو دلداده ايم و بس) (با عشق تو خداي تو هم عشق مي كند) 🔻در تلفظ عبارات(نه اینکه) حرکت سر آرام به چپ و راست؛ مناسب مفهوم نفی است. 🔺در عبارات(ما فقط به تو دلداده ايم و بس) حرکت سر آرام به بالا و پایین؛ مناسب مفهوم تأکید به «ما» و «تو» است. 🔻در عبارات(با عشق تو) حرکت سر به سمت بالا، مناسب مفهوم تأکید به «تو» است. 🔻در عبارات(خداي تو هم عشق مي كند) حرکت سر به سمت پایین مناسب مفهوم «لذت بردن» است. در حقیقت این همان بیش از ۲۰۰۰۰ حالت مختلف است که چهرة انسان می‌تواند ایجاد کند و۹۳ درصد ارتباط است که اشارات بدن تشکیل می‌دهد. 🌐3. برجسته تلفظ کردن «قلم» در مصراع(تا مينويسم از تو قلم عشق مي كند) تأکید و تکیه روی آن کلمه را نشان داد. این همان برجسته خوانی است که از مبانی دکلمه است چراکه برخی از جاهای شعر لازم است برجسته خوانده شود. صدا بلندتر گردد و تأکید بیشتری روی آن صورت گیرد. 🌐4. اثر مکث و میزان آن را در بیت (نه اينكه ما فقط به تو دلداده ايم و بس) (با عشق تو خداي تو هم عشق مي كند) ببینید 😯مکث بعد از عبارات(نه اینکه) در مصراع اول در رساندن تأکید بر نفی، بسیار اثر گذار بود. 🍀مکث بعد از عبارات(با عشق تو) مفهوم تأکید به «تو» کاملا واضح است 🤔مکث بعد از عبارات (خداي تو هم) مفهوم تأکید به اینکه «خدا» هم حضرت علی اکبر(ع) را خیلی دوست دارد؛ تأکید می شود. ببینید در یک بیت پنج حرکت مربوط به زبان بدن و سه مکث، اجرا می شود. اینجاست که سرّ اثرگذاری افشا می گردد. 🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁 🍃🎋 @yase133 🎋🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا